fbpx

רכב חשמלי בישראל: מה צפוי לנו ב-2021

בשנה הקרובה ינחתו בארץ לא מעט דגמים חדשים של רכבים חשמליים. מהיצרניות הוותיקות ועד ליצרניות המפתיעות, כל הרכבים שצפויים להגיע לישראל ב-2021, ועוד כמה שנשמח לראות כאן.

בשנה הקרובה הולכים לנחות כאן לא מעט דגמים חשמליים מעניינים. מהיצרניות הגדולות, דרך רכבים מסחריים ועד רשימה של עולים חדשים מסין. אבל אין ספק שאלו שמושכים את תשומת הלב הגדולה ביותר, הם הרכבים של טסלה – שתגיע סוף סוף לישראל לאחר שנים של שמועות ודחיות.

עד לסוף שנת 2020 היו זמינים בישראל בסה"כ 17 דגמים של רכבים חשמליים – רשימה שהולכת לגדול בצורה משמעותית ב-2021 ובשנים שלאחריה.

ענף הרכב החשמלי בישראל נמצא בתחילת דרכו. בייחוד בהשוואה לארצות הברית ולמדינות אירופה – קחו לדוגמא את נורווגיה, שב-2021 נמכרו בה יותר רכבים חשמליים מכל סוג רכב אחר (כולל בעירה פנימית, ורכבי פלאג-אין). 

אך למרות ההתחלה האיטית – יש מקום לאופטימיות ונראה שהרוח נושבת למקום הנכון. אנחנו מקווים וגם מאמינים ששנת 2021 תהווה שנת מפנה בכל מה שקשור לפופולריות של רכבים חשמליים בישראל. 

הנה סקירה של הרכבים החשמליים שהולכים להגיע לכאן כבר השנה. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים חדשים שמגיעים לארץ? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

טסלה

ארבעה רכבים של חברת טסלה S3XY
קרדיט תמונה: Tesla

נתחיל כמובן עם טסלה (כי איך אפשר שלא?!) לאחר אינסוף שמועות ועיכובים – יצרנית הרכבים החשמליים האמריקנית של אילון מאסק תגיע סוף סוף לישראל בתור יבואנית עצמאית.

השיווק אמור להתמקד במודל 3 על שלוש גרסאותיו, אך לא מן הנמנע שנראה גם את המודל Y מככב כאן, במיוחד אחרי ההודעה על גרסת הנעה אחורית זולה יותר ואופציה להרחבה ל-7 מקומות. 

טסלה מודל 3 

טסלה מודל 3 אדומה בסוכנות רכבים בקליפורניה ארצות הברית
טסלה מודל 3 (צילום: Martin Chavez / Shutterstock.com)

הרכב הפופולארי ביותר של טסלה הוא הטסלה מודל 3, שדורג כמספר אחת בשביעות רצון בסקר שנערך בארצות הברית.

המודל 3 הוא רכב סדאן עם ארבע דלתות שמגיע בשלוש גרסאות: סטנדרט ריינג' פלוס עם הנעה אחורית (מנוע חשמלי יחיד)  וטווח נסיעה של 420 ק"מ, ושתי גרסאות הנעה כפולה (צמד מנועים חשמליים): גרסת לונג ריינג' שמציעה טווח נסיעה של כ-560 ק"מ וגרסת פרפורמנס, שמציעה טווח נסיעה של כ-500 ק"מ.

החוזקה של המודל 3 היא מהירות הטעינה שלה. בזכות טעינה סופר מהירה תוכלו לקבל 120 קילומטרים של טווח בחמש דקות טעינה בלבד באחת מעמדות הטעינה הסופר מהירות של טסלה.

טסלה מודל Y 

טסלה מודל Y בצבע כחול נוסעת על כביש, מבט מהצד
תמונה: Tesla

הקרוסאובר החשמלי של טסלה, עדיין לא ידוע האם הוא יגיע השנה לישראל, אבל אנחנו אופטימיים. גם כאן מוצעות 3 גרסאות: המצטרפת החדשה, גרסה הסטנדרט ריינג' בעלת ההנעה האחורית עם טווח נסיעה של 390 ק"מ ושתי גרסאות הנעה כפולה: גרסת לונג ריינג' עם טווח נסיעה של כ-520 ק"מ וגרסת פרפורמנס עם טווח של 484 ק"מ.

לאחרונה, הוסיפה טסלה את האפשרות לרכוש את דגם ה-Y בגרסת 7 מושבים, בתוספת של 3,000 דולר. אופציה נוספת לרכב חשמלי גדול שהייתה קיימת עד היום רק במודל X היקר. טסלה הודיעה לאחרונה שהיא תמכור את מודל Y "הסיני" במחיר נמוך ב-30% מהדגם האמריקני… האם זו הטבה שנוכל ליהנות ממנה גם כאן? 

טסלה מודל S 

טסלה מודל S לבנה על כביש כשמאחור הר מושלג
תמונה: Tesla

עם מכונית המנהלים היוקרתית של טסלה, שהטווח שלה עומד על מעל 600 קילומטים לטעינה, תוכלו להגיע בקלות לכל מקום בארץ.

המודל S מוצעת ב-2 גרסאות כפולות הנעה: גרסת הלונג ריינג' פלוס מציעה טווח נסיעה של כ-652 ק"מ, גרסת הפרפורמנס מציעה טווח נסיעה של כ-639 ק"מ וגרסת ה-פלייד היקרה בעלת שלושה מנועים חשמליים, מציעה טווח נסיעה של מעל ל-830 ק"מ.

מגזין AutoCar הבריטי הציב את המודל S, לצד הפורשה טייקן, כאחד הרכבים הכי מהירים שיוצרו אי פעם (במונחי תאוצה כמובן). 

טסלה מודל X 

טסלה מודל X בצבע לבן עם דלתות Falcon Wings פתוחות
טסלה מודל X (צילום: Grzegorz Czapski / Shutterstock.com)

רכב הפנאי היוקרתי של טסלה, המזוהה עם דלתות ה-Falcon Wings שלו. מוצע ב-2 גרסאות הנעה כפולה: גרסת לונג ריינג' פלוס עם טווח נסיעה של כ-590 ק"מ וגרסת פרפורמנס, המציעה טווח נסיעה של 545 ק"מ. המודל X זמין בגרסאות 5,6 ו-7 מקומות. 

סקודה

סקודה אניאק

סקודה אניאק חשמלית בנסיעה על כביש

המאמצים של פולקסווגן לשנות את התדמית שלה ולהוביל את עולם הרכבים החשמליים חודרים גם לחברות הבת של הקונצרן, ובינהן גם סקודה.

האניאק היא הקרוסאובר החשמלי המעוצב של סקודה, והיא מבוססת על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, שעתידה לשמש לא מעט דגמים של הקונצרן.

האניאק יהיה זמין בלא פחות מחמש גרסאות – מגרסת ה-50 (שתציע טווח נסיעה של כ-340 ק"מ) ועד לגרסת הביצועים אניאק RS – עם מנוע בהספק של 225 קילוואט וטווח נסיעה של כ-460 ק"מ.

הגרסה שתציע את טווח הנסיעה הגדול ביותר היא גרסת האניאק 80 – עם סוללה בנפח 80 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ. כ-600 רכבי אניאק כבר נמסרו ללקוחות, עם תוכנית לייצור של אלפי רכבים ביום.

סקודה אניאק צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה.

קבוצת PSA

קונצרן PSA, הכולל בין היתר את המותגים פיג׳ו, סיטרואן, DS ואופל, החל בשנים האחרונות לצעוד במהירות לעבר עתיד חשמלי עם מטרה לספק הנעה חשמלית לכל דגמי הקונצרן. PSA הספיקו כבר להוציא מספר דגמים חשמליים מבוססים על פלטפורמה חדשה. בינהם גם הפיג׳ו e208 שהצליח להתברג גבוה בטבלאות המכירה באירופה.

לובינסקי, יבואנית PSA בישראל, כבר הספיקה להעלות לארץ שלושה דגמים חשמליים מלאים של PSA, בנוסף לג׳יפון החשמלי מבית SAIC ה-MG ZS EV, הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל ב-2020. השנה לובינסקי צפויה להגדיל את ההיצע עם דגמים חשמליים מבית אופל, סיטרואן ו-DS:

אופל מוקה E

אופל מוקה E חשמלית בצבע ירוק ושחור עומדת על כביש

אל הקורסה החשמלית שהחלה להמכר כאן השנה יצטרף להיט נוסף של אופל באירופה – המוקה E.

עם סוללת 50 קוט"ש, טווח נסיעה של 322 ק"מ טעינה מהירה ל-80% סוללה (בהספק של 99 קילוואט) תוך כחצי שעה ועיצוב מושך – מעניין לראות כיצד תצליח המוקה גם כאן.

בהמשך אף צפוי להגיע לכאן רכב מסחרי חשמלי של אופל, ה-Combo-e, אבל זה יקרה כנראה רק ב-2022. 

סיטרואן 

לליין המכוניות החשמליות מבית היצרנית הצרפתית יצטרפו השנה שלושה דגמים חדשים:

סיטרואן eC4

סיטרואן e-C4 החשמלית

ה-C4 החשמלית שמצוידת בסוללת 50 קוט"ש ומציעה טווח נסיעה של כ-350 ק"מ (WLTP) וטעינה מהירה מ-25 ל-200 ק"מ תוך חצי שעה. 

סיטרואן ג׳מפי חשמלית

סיטרואן E Jumpy חשמלית
צילום: William CROZES @ Continental Productions

שתי מסחריות חשמליות יגיעו השנה מסיטרואן, וזה בשורות טובות (מאוד). רכבים מסחריים יכולים לחסוך המון כסף על הוצאות, ולא פחות חשוב – לחסוך זיהום ורעש.

ג'מפי, המסחרית של סיטרואן, צפויה להגיע ב-2021 בגרסה חשמלית, שנקראת ë-Jumpy. הג'מפי החשמלית זמינה באירופה ב-2 גרסאות סוללה: 50 קוט"ש עם טווח נסיעה של 230 ק"מ ו-75  קוט"ש וטווח נסיעה של 330 ק"מ. הג'מפי החשמלית מוצעת בשלוש גרסאות מרכב: XS / M / XL. 

סיטרואן ברלינגו חשמלית

סיטרואן ברלינגו חשמלית

רכב מסחרי נוסף, קטן יותר מהג'מפי הוא הברלינגו, ינחת כאן ב-2021 בגרסה חשמלית גם כן. הברלינגו החשמלי מצויד בסוללת 50 קוט"ש ומציע טווח נסיעה של כ-270 ק"מ. 

DS3 E-TENSE 

DS3 E-Tense חשמלית על כביש

כפי שדיווחנו כבר ב-2019, הקרוסאובר החשמלי היוקרתי של DS, ה-DS3 Crossback E-Tense ינחת כאן במהלך החודשים הקרובים. עם מנוע חשמלי בהספק של 100 קילוואט, סוללה בנפח 50 קוט"ש טווח נסיעה של עד 320 ק"מ וטעינה מהירה ל-80% סוללה בתוך כחצי שעה בלבד.

ניסאן

ניסאן אריא

החשמלית החדשה הסופר מסקרנת, הניסאן אריא (Ariya), תגיע לכאן כבר השנה. רכב הפנאי החשמלי המעוצב יגיע אחרי שנים (מאז הוצגה הליף) שלא ראינו שום חידוש משמעותי מצד יצרנית הרכב היפנית בתחום הרכב החשמלי.

האריא מוצעת בשתי גרסאות: עם סוללת 63 קוט"ש או 87 קוט"ש וטווח נסיעה מקסימלי של כ-480 ק"מ.

דאצ'יה 

ספרינג אלקטריק

דאצ׳יה ספרינג חשמלית

דאצ'יה הציגה לא מזמן את הרכב החשמלי הראשון שלה, הספרינג אלקטריק, שמבוסס על ה-רנו City K-ZE. הספרינג אלקטריק מצויד במנוע חשמלי יחיד ומציע טווח נסיעה של כ-225 ק"מ הודות לסוללה בנפח של כ-26 קוט"ש.

המחיר של הספרינג אלקטריק לא פורסם עדיין, אך הוא אמור להיות נמוך במיוחד. באירופה כבר מדברים על כך שהספרינג החשמלית תציף את כבישי היבשת, ולא מן הנמנע, שעם תג המחיר הנכון, נראה את זה קורה גם כאן. 

GAC

AION LX

GAC Aion LX חשמלית

אל ה-GE3 שנמכר כבר בישראל יצטרף השנה דגם נוסף – איון LX שמו (AION LX) – רכב פנאי יוקרתי. בעולם מוצע ה-LX במספר גרסאות בגדלי סוללה שונים – מ-70 קוט"ש עם טווח נסיעה של 503 ק"מ (NEDC) ועד 93 קוט"ש עם טווח נסיעה של 650 ק"מ (NEDC).

עדיין לא ברור אם נזכה לראות כאן גם את דגם הסדאן של המותג – ה-איון S.

אוריון מוביליטי, יבואנית רכבי GAC לישראל, הודיעה כי היא תקים רשת עמדות טעינה מהירות לשימוש רכבי המותג בלבד – ובכך היא מתגברת על הבעיה העיקרית של ה-GE3 שלה, שעד כה לא תמך בעמדות הטעינה המהירה בארץ. המהלך זכה לתגובות נלהבות.

SERES 

SERES 3

רכב חשמלי מסוג SERES 3 במבט מקדמת הרכב מחוברת לעמדת טעינה לרכב חשמלי

טלקאר, יבואנית קיה וסאניונג תביא את המותג הסיני החשמלי לישראל במטרה לתת פייט לג'יפונים החשמליים של MG ו-GAC.

SERES שייך לקבוצת סוקון וקונצרן הרכב דונפנג ונמכר במדינות שונות באירופה. לפי הדיווחים משלוח של 100 יחידות מדגם ה-3 יגיע בשבועות הקרובים לישראל.

ה-SERES 3 הוא דגם הכניסה של המותג, שמציע עוד שני דגמים. הג'יפון החשמלי מצויד במנוע יחיד בהספק של 120 קילוואט וסוללה בנפח 53 קוט"ש, שמייצרת עבורו טווח נסיעה של כ-300 ק"מ.

צ'יינה מוטורס

חברת צ'יינה מוטורס, שמייבאת לישראל את האוטובוסים של חברת יוטנג, נכנסת גם לשוק הרכבים הפרטיים ותייבא ב-2021 מספר דגמים של רכבים חשמליים מבית MAXUS הסיני.

EUNIQ 5

מיניוואן חשמלי לבן מסוג מקסוס EUNIQ 5 בצבע סגול על הכביש
תמונה: יח״צ

הראשון הוא ה-EUNIQ 5 – מיניוואן חשמלי. ה-EUNIQ 5 מציע 7 מקומות ישיבה וטווח נסיעה של 400 ק"מ הודות לסוללה בנפח של כ-60 קוט"ש.

E-DELIVER 3

הדגם השני שאמור להגיע, גם הוא מבית מקסוס, הוא ה-E-DELIVER 3 – רכב מסחרי חשמלי שיתחרה בניסאן eNV200.

ה-E-DELIVER 3 זמין בחו"ל במספר גרסאות מרכב, עם גדלי סוללות וטווחי נסיעה משתנים: החל מסוללת 35 קוט"ש וטווח נסיעה של 153 ק"מ, ועד לסוללת 52.5 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה של כ-342 ק"מ. 

JAC

רכב חשמלי של JAC בצבע אדום
JAC (צילום: יח״צ)

לא, לא שיכפלנו בטעות את הפסקה ואתם צודקים אם אתם מרגישים שכבר ראיתם קודם את השם, אבל לא מדובר ב-GAC אלא ב-JAC – מותג סיני נוסף שהגיע לכאן לאחרונה, ויתחיל להימכר בצורה מסודרת בשנת 2021.

רובכם אולי לא מכירים אותו אבל האמת ש-JAC הוא לא מותג חדש בעולם וגם לא בישראל. החברה הוקמה כבר בשנת 1964 בעיר חפיי, ובתחילת דרכה התמקדה בעיקר בייצור משאיות .אח"כ עברה JAC גם לתחומים נוספים, ומשערי המפעלים שלה יצאו גם דגמי רכבי SUV, טנדרים ורכבי סדאן.

JAC תמכור בישראל כמה דגמים חשמליים במהלך 2021, נכון לכתיבת שורות אלו היבואן עדיין לא העביר את הנתונים כמו טווח נסיעה או גודל סוללות, ומה שיש בידינו זה רק מספר תמונות.

גיאומטרי

גיאומטרי A - רכב חשמלי של ג׳ילי

גיאומטרי (Geometry) הוא תת מותג חשמלי השייך לענקית התחבורה הסינית ג'ילי. שני דגמים של גיאומטרי אמורים להגיע לארץ במהלך 2021:

הראשון הוא הגיאומטרי A – מכונית סדאן משפחתית המצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 120 קילוואט (160 כ"ס) ומוצעת בשתי גרסאות:

  • Standard Range עם סוללת 51.9 קוט"ש וטווח נסיעה של 410 ק"מ
  • Long Range עם סוללה בנפח 61.9 קוט"ש, וטווח נסיעה מכובד של 500 ק"מ (NEDC). 

הגיאומטרי A תספק יכולות טעינה מהירה מ-30% ל-80% בתוך חצי שעה.

הדגם השני שנמצא בתוכניות של ג'ילי וגיאו-מוביליטי הוא הגיאומטרי C – קרוסאובר קומפקטי שמבוסס על ה-Emgrand GS של ג'ילי. 

AIWAYS

AIWAYS U5 חשמלי
צילום: AIWAYS

רכב הפנאי החשמלי הסיני עושה את דרכו גם לישראל, וינחת כאן במחצית השנייה של 2021. לחברה דגם אחד, U5 שמו, שיוצע בשתי רמות גימור.

ה-U5 מצויד במנוע חשמלי יחיד המפיק הספק של כ-150 ק"מ, וסוללת 63 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

זמן הטעינה מהיר ועומד על כ-35 דקות מ-20% ל-80% סוללה – בהחלט נתונים לא רעים בכלל. את ה-U5 של AIWAYS תייבא לישראל חברת בליליוס.

מרצדס 

מרצדס EQA

מרצדס EQA החשמלית החדשה 2021

אל ה-EQC שכבר נמכר בישראל בחודשים האחרונים יצטרף ב-2021 דגם נוסף – ה-EQA קרוסאובר שנחשף החודש (ינואר). ה-EQA הושק בתחילה בגרסת ה-250 בעלת ההנעה האחורית, עם סוללה בנפח 66.5 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה של כ-420 ק"מ.

בעתיד צפויות להתווסף גרסאות נוספות, כולל גרסת הנעה כפולה עם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ. טעינה מ-10% ל-100% סוללה בעמדה ביתית רגילה תיארך כמעט 6 שעות, בעוד שטעינה מ-10% ל-80% סוללה בעמדה ציבורית מהירה תיקח כחצי שעה בלבד.

וולוו

XC40 Recharge

וולוו XC40 Recharge חשמלי

הג'יפון החדש הוא הרכב ראשון בתולדות וולוו שהוא 100% חשמלי (שמנו רגע את פולסטאר בצד). השבדים הודיעו לאחרונה על כוונתם לייצר מנועים חשמליים בצורה עצמאית, כחלק מתוכניות המותג להפוך לחשמלי לגמרי בתוך כמה עשרות שנים.

עם טווח נסיעה של כ-420 ק"מ, טעינה מהירה ל-40% סוללה בתוך כ-40 דקות ועיצוב יוקרתי, ה-XC של וולוו עשוי בהחלט להציב תחרות ראויה לקרוסאוברים ורכבי הפנאי היוקרתיים שנמכרים כיום בישראל. 

ב.מ.וו

iX3

ב.מ.וו iX3 חשמלית בפס ייצור במפעל של החברה בסין
ב.מ.וו iX3

2 דגמים חשמליים צפויים לנחות כאן ב- 2021 – הראשון הוא ה-iX3 – הקרוסאובר החשמלי המקביל לדגם ה-X3 הפופולרי בעל מנוע הבעירה הפנימית. ה-iX3 מצויד בסוללה בנפח 80 קוט"ש ומציע טווח נסיעה אטרקטיבי של 460 ק"מ (לפי תקן WLTP), הספק טעינה מהירה ל-80% סוללה בתוך כ-27 דקות ו-5 מקומות ישיבה.

iX

ב.מ.וו iX הכל חשמלית החדשה בנסיעה על כביש

הדגם השני שאמור להגיע הוא ה-iX – ה-SUV היוקרתי, שאמור להציב תחרות ישירה ל-EQC של מרצדס, ל-איי-פייס של יגואר ולמודל X של טסלה, במידה ונזכה לראותו כאן.   

עוד כמה רכבים חשמליים שאנחנו מצפים להם או שפשוט נשמח שהם יגיעו לכאן

הרשימה ״כמעט״ נגמרה, אבל יש עוד דגמים חשמליים מעניינים שאנחנו מקווים שגם הם יגיעו השנה.

חלקם דגמים שכבר נמכרים בארץ, אבל עם גרסאות מעניינות שעדיין לא עשו עליה. אחרים הם רכבים חשמליים חדשים. לחלק מהדגמים יש נתונים טובים, מכירות גבוהות בעולם וכאלו שאנחנו מאמינים שיש להם פוטנציאל להצליח בישראל.

פולקסווגן

כפי שהזכרנו מעל (מקווים שאתם מצליחים לעקוב) פולקסווגן מנסה למתג את עצמה ככוח עולה ומשמעותי בתחום התחבורה החשמלית.

פולקסווגן ID.3

הפוקלסווגן החשמלית ID3 בתערוכת הרכב בפרנקפורט
פולקסווגן ID.3 (צילום: אוהד אסטון)

מאז הושק, שובר ההאצ'בק של פולקסווגן שיאי מכירות ברחבי העולם ובעיקר באירופה. הדגם הזה, הוא האחראי במידה רבה להישגים שרשמה יצרנית הרכב מגרמניה, ששילשה את מכירות הרכבים החשמליים שלה בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019.

פולקסווגן ID.3 הוא הרכב הראשון של פולקסווגן המתבסס על פלטפורמת ה-MEB החשמלית. עם טווחי נסיעה שנעים בין 330 ק"מ ל-550 ק"מ , טעינה מהירה ותג מחיר שאמור להיות אטרקטיבי.

ל-ID.3 יש בהחלט פוטנציאל לשינוי שוק הרכב החשמלי בישראל. כ-29,000 רכבי ID.3 נמכרו באירופה במהלך שנת 2020, ובפולקסווגן בהחלט בונים על הדגם שיהפוך ללהיט להמונים.

פולקסווגן ID.4

העיצוב החיצוני של הפולקסווגן ID.4 בצבע כחול

הדגם השני מבית פולקסווגן שנקווה לראות כאן ב-2021 (למרות שאנחנו בספק).

ה-ID.4 הוא רכב פנאי חשמלי שמתבסס גם הוא על פלטפורמת ה-MEB החשמלית של החברה. עם נתונים כמו טווח נסיעה של כ-520 ק"מ וזמן טעינה מהיר – 80% סוללה בתוך כחצי שעה ותג מחיר אטרקטיבי – אין ספק שגם ה-ID.4 יכול להפוך ללהיט ישראלי חדש.

בפולקסווגן בונים על מכירות של חצי מיליון רכבי ID.4 בשנה, ובעיקר רוצים להציב תחרות ראויה מול המודל Y של טסלה, שעושה לפולקסווגן לא מעט צרות במגרש הביתי שלה. 

יונדאי 

יונדאי קונה

יונדאי קונה חשמלית בצבע כחול מבט מקדים על הרכב

הקרוסאובר החשמלי של יונדאי סיים את שנת 2020 עם נתוני מכירות מרשימים במיוחד. יותר מ-37,200 רכבי קונה חשמליים עלו על הכבישים ביבשת אירופה בין החודשים ינואר – נובמבר אשתקד.

הקונה החשמלי מוצע בשני גדלי סוללות: 64 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-450 ק"מ או בגרסת ה-"אלקטריק לייט" עם סוללה קטנה יותר בנפח של כ-40 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-290 ק"מ. טעינת הסוללה בטעינה מהירה תערוך 54 דקות ל-80% סוללה. 

רנו זואי

רנו זואי כחולה באירופה

הזואי, למי שכבר מכיר, נמכרת גם בארץ. אבל הדגם החדש של המיני הצרפתית שובר שיאי מכירות, עד כדי כך שהזואי היא הרכב החשמלי הנמכר ביותר באירופה לשנת 2020 (ינואר – נובמבר) עם לא פחות מ-83,365 יחידות שנמכרו.

ומה ההבדל? לדגם החדש טווח נסיעה של 380 קילומטרים ותמיכה בטעינה מהירה (של 50 קילוואט) שלא קיימת בדגם הנוכחי.

עם ההישג הזה, מקדימה הזואי טובות וחזקות ממנה – כמו הטסלה מודל 3, היונדאי קונה החשמלית, הפולקסווגן ID.3 ועוד. בהחלט הישג מרשים. היינו שמחים לראות את הגרסה החדשה והמשופרת של הזואי מגיעה ב-2021 גם לכאן. 

פורד 

מוסטנג מאך E

פורד מוסטנג מאך E בצבע אדום בנסיעה על הכביש

הרכב החשמלי של פורד שהפך את מותג מוסטנג האייקוני לחשמלי הרים לא מעט גבות, אבל לאט לאט עושה לעצמו שם של כזה שרוצה לקרוא תיגר על טסלה בקרב על לב הנהג האמריקני שמעוניין לעבור לתחבורה חשמלית.

אנחנו עדיין בספק לגבי הגעת המאך E לישראל כבר בשנה הקרובה בייבוא סדיר, אבל יש שמועות חזקות שזה יקרה, אז אנחנו זורמים.

המאך E תהיה זמינה בשתי גרסאות סוללה – כ-75 קוט"ש ועד כ-98 קוט"ש, עם טווחי נסיעה שבין 340 ל-480 ק"מ וטעינה של כ-75 קילומטר בעשר דקות, או לחלופין טעינה מ-10% ל-80% בשלושים ושמונה דקות. 

NIO

מבט על הניו ES8 החשמלית מקדמת הרכב, בצבע אפור
ניו ES8 החשמלית

ניו הוא כנראה מותג הרכבים החשמליים הסיני הנחשב ביותר בעולם כיום. עם טכנולוגיה ייחודית לטעינה שכוללת גם שימוש בסוללות נשלפות, שבירת שיאי מכירות, תחילת שיווק הרכבים גם באירופה והשקה של דגמי פרימיום כמו ה-ET7 שנחשף לאחרונה, אין ספק שהיינו שמחים לראות את המותג עושה עלייה כבר בשנה הקרובה.

סרטון של חברת מובילאיי (Mobileye) הישראלית שמעורבת בפיתוח של טכנולוגיות שונות בעולם הרכב, בהן עושות שימוש בין השאר חברות כמו טסלה, בו הופיע פתאום ה-SUV החשמלי של NIO, ה-ES8, למרות שלחברה אין ייבוא מסודר לישראל, גרם לנו לחשוב שהיום הזה קרוב אולי יותר מתמיד.

מאזדה 

MX-30

מאזדה MX-30 חשמלית
מאזדה MX-30 חשמלית (תמונה: מאזדה)

עם סוללת 35.5 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה קצר (משולב) של כ-200 ק"מ, לא בטוח שיש למאזדה במה להתגאות ברכב החשמלי הראשון שלה.

ה-MX-30 מציע אמנם יכולות טעינה מהירות – מ-20% ל-80% סוללה בתוך קצת יותר מחצי שעה, אך אם מאזדה תרצה להתחרות ביצרנים אחרים, היא תצטרך לעלות כמה שלבים ביכולות החשמליות שלה. 

סמארט

פורטו / פורפור 

סמארט פורטו (Fortwo) חשמלית

מותג הרכבים העירוניים הזעירים ששייך למרצדס מציע את שני הדגמים שלו – סמארט לשניים (Fortwo) וסמארט לארבעה (Forfour) גם בגרסאות חשמליות והשמועות מדברות על כך שנזכה לראות לפחות אחת מהן מגיעה לכאן במהלך השנה.

שני הדגמים מצוידים בסוללה קטנה בנפח 17.6 קוט"ש, שמפיקה טווח נסיעה של 95 ק"מ בדגם המיועד ל-4 נוסעים, ו-100 ק"מ בדגם המיועד לשני נוסעים.

יכולות הטעינה של דגמי הסמארט השונים נעים בין 40 דקות לטעינה מ-10% ל-80% סוללה במטען קיר בהספק של 22 קילוואט, 3 שעות ו-18 מ-10% ל-80% סוללה במטען ביתי ו-8.5 שעות מ-10% ל-80% סוללה בשימוש במטען רגיל ציבורי. 

מרצדס 

מרצדס EQV – מיניוואן חשמלי

חזית הרכב בזמן נסיעה

המיניוואן היוקרתי עשוי להוות פתרון מצוין למי שמחפש רכב חשמלי גדול ויוקרתי. ה-EQV של מרצדס מציע 8-7 מקומות ישיבה, מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס, סוללת 100 קוט"ש שמפיקה טווח נסיעה של כ-400 ק"מ ויכולות טעינה מהירה – 80% סוללה בתוך כ-45 דקות. 

פורשה

טייקאן 

פורשה טייקאן 4S חשמלית על משטח שלג עם אורות דלוקים

אתם יכולים לקנות גם את הפורשה טייקאן בישראל. אבל המשפחה מתרחבת, עם דגם הנעה אחורית זול יותר שיצטרף לדגמים הקיימים. הגרסה החדשה תהיה זמינה בשני גדלי סוללה – 79 קוט"ש או 93 קוט"ש עם טווחי נסיעה של כ-430 ק"מ או 480 ק"מ בהתאמה. 

טייקאן החדשה תהיה קלה יותר מהגרסאות כפולות ההנעה, הודות לעובדה שיש לה רק מנוע חשמלי אחד. מצד שני, זה גם הופך אותה לחלשה יותר – תאוצה מ-0 ל-100 בתוך 5.4 שניות לעומת ה-2.6 עד ה-3.8 שניות תאוצה של הדגמים כפולי ההנעה.

מחירה של גרסת הבסיס החדשה עומד בארה"ב על כ-80,000 דולר לפי הטבות מס – הפרש של עשרות אלפי דולרים במחיר מהגרסאות החזקות יותר. 

השורה התחתונה

חדשות מעולות, בשנה הקרובה נראה גל של דגמים שיצטרפו לדגמים החשמליים הקיימים בארץ. איזה רכב הכי אהבתם? ספרו לנו בתגובות.

מאמרים נוספים

13 תגובות

  1. איזה רכבים במחירים עממיים ניתן היום לקנות בארץ עם טווח ק"מ אמיתי של לפחות 270? יש כאלו במלאי?

  2. נא לתקן בכתבה:
    לגבי רכבים סיניים, הטווח החשמלי שלהם מוגדר בתקן NEDC שנותן תוצאות שונות לחלוטין (והרבה יותר גדולות ולא ריאליות) מהתקן שמשתמשים בו בארץ, WLTP. חשוב לא לערבב את סוגי הנתונים.
    למשל, הטווח לפי WLTP של ה-Maxus Euniq 5 הוא 260 ק״מ, לא 400.
    בכביש מהיר, הטווח של המיניואן הזה יהיה לכל היותר 180-200 ק״מ, וסביר שפחות.

    1. ממש, כבר שרפתם לנו 10 דקות מהחיים,
      המינימום הוא לדעת מחירים?

  3. משמח מאד אבל מערך הטענה הציבורי ממש חלש כאחד שמחזיק רכב חשמלי קשה להתנייד מבלי פריסה רחבה של מטענים ציבוריים .

  4. זה נס גלוי שהממשלה בארצנו בכלל מרשה ליבוא רכבים חשמליים כי המיסים על דלק הם אחד ההכנסות החשובות של מדינתנו.

    1. זה לא נס זה שינוי סדרי עולם
      האקלים צריך שינוי לטובה ולא סתם באה קורונה אלא גם להפוך את כל העולם לירוק יותר וכך נוכל לשמור על כדור הארץ שלנו כבני אדם וגם על האופן שבה טנו חיים

      1. מינימום 85% מהחשמל בעולם וכנראה 95% בארץ מיוצר על ידי שריפת פחם ונפט. זה הזיהום הכי גדול בכדור הארץ..שריפת בנזין במכוניות עם נורמות של euro4-5-6 זה פחות מאחוזים בודדים מכל הזהום אוויר בעולם..הזיהום אוויר ביצור חשמל (שפליטת מזהמים הרבה מעבר הנורמות euro*) פלוס זיהום עקב יצור סוללות ליטיום במדינות עולם השלישי שלא הכפת לאף אחד – מביא להרס כדור הארץ הרבה יותר גדול משנה לשנה… כל הדיבורים על 'ירוק יותר' – קריא 'הורג יותר'…חומר למחשבה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button