MG ZS EV הוא רכב פנאי חשמלי בעל חמישה מקומות ישיבה, המיוצר על ידי יצרנית הרכבים הסינית SAIC. הדגם נחת בישראל לראשונה בסוף 2019 עם מחיר אטרקטיבי שהעיר את שוק החשמליות בישראל, ובמהלך 2023 הגיע לארץ בגרסה משודרגת עם מספר שינויים עיצוביים ובעיקר סוללה גדולה יותר שמציעה טווח נסיעה מוצהר של 440 ק״מ.
מותג MG הוא מותג בריטי שנוסד לפני כמאה שנה, ונרכש על ידי חברת SAIC, אחת מחברות הרכב הגדולות בסין, בתחילת שנות האלפיים. בשנים האחרונות המותג החל לייצר ולשווק רכבים חשמליים, הראשון שבהם הוא ה-MG ZS EV שהוצג לראשונה ב-2018 בתערוכת הרכב בגואנגג'ואו שבסין. ה-ZS EV מבוסס על דגם בנזין, MG ZS, שהוצג שנתיים לפניו.
בישראל נמכרים חמישה דגמים של מותג MG, מתוכם ארבעה דגמים חשמליים מלאים (ועוד דגם היברידי נטען), בהם גם ה-MG4 והמארבל R.
MG ZS EV נמכר בגרסה אחת וברמת גימור בודדת, והוא מתאים לאלו המחפשים רכב פנאי חשמלי קומפקטי, עם טווח נסיעה ריאלי של מעל 350 ק״מ.
בגרסה החדשה שנמכרת מ-2023 נכנסו שדרוגים משמעותיים בדגם, בין מערכת סוללה והנעה משודרגת ביחס לדגם היוצא, שסבל בעיקר מסוללה קטנה וטווח נסיעה מצומצם, שעמד על כ-260 ק״מ לפי התקן. הדגם החדש מצויד בסוללה בקיבולת של 69.9 קוט״ש, עם טווח נסיעה מוצהר של 440 ק״מ. גם מהירות הטעינה עומדת על 93 קילוואט – כמעט כפול ביחד לדגם הקודם.
הדגם החדש מציג גם מספר שינויים עיצוביים, הבולטים שבהם הם הפנסים הקדמיים יחד עם הגריל הקדמי שהפך לעדין יותר ומגיע בצבע הרכב, ומספר שדרוגים בפנים הרכב, בין היתר מסך מולטימדיה גדול יותר של 10.1 אינטש יחד עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
גרסה | Net-Up S |
---|---|
הנעה | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 115 |
מנוע (כ״ס) | 156 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.6 |
מהירות מקסימלית | 175 |
טווח נסיעה (WLTP) | 440 |
טעינה מהירה | 93 |
למרות שה-MG ZS EV מיוצר בשתי גרסאות – טווח סטנדרטי וטווח ארוך, בישראל הדגם מגיע רק בגרסת הטווח הארוך, עם סוללה בקיבולת של 69.9 קוט״ש, המציעה טווח נסיעה מוצהר של 440 ק״מ. בעולם האמיתי ובנסיעות בינעירוניות טווח הנסיעה צפוי לנוע באיזור ה-360 ק״מ לטעינה.
לרכב טעינה מהירה בהספק של 93 קילוואט המאפשרת לטעון את הסוללה מ-10 ל-80% ב-37 דקות, או לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-15 דקות של טעינה.
ה-ZS EV מצויד בהנעה קדמית בהספק של 156 כוחות סוס, ומומנט של . נתון ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 8.6 שניות, והמהירות המרבית היא 175 קמ"ש.
בנוסף, ה-MG ZS EV תומך ב-V2L, המאפשר לספק חשמל בהספק של 2.2 קילוואט (10 אמפר) למכשירים חיצוניים כגון טעינת קורקינט חשמלי, תאורה ועוד, וזאת באמצעות מתאם ייעודי.
טעינת ה-MG SZ EV מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף ה-MG SZ EV תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
Net-Up S | 45 שקלים | 37 דקות | 7:30 שעות | 440 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 93 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-16 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
עיצוב הפנים והאבזור של ה-MG קיבלו גם הם עדכון מרענן, אולם עדיין מדובר בגימור חומרים די שגרתי. ברכב יש גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, והוא מאובזר לנוחות הנוסעים. ישנו מסך מרכזי אשר מגיב מהר יותר מהדור הקודם, ומשטח טעינה אלחוטי לנייד.
בקדמת הרכב יש מרווח גדול ומקום טוב לרגליים וגם לראש הודות למבנה המעט ריבועי של הרכב. מושב הנהג והנוסע הקדמי מחוממים ומתכווננים חשמלית, וכלל המושבים ברכב מוצעים בסגנון אחיד של ריפוד דמוי עור שחור.
עם בסיס גלגלים של 2,581 מ"מ בלבד, ה-MG ZS EV לא מציעה מרווח נדיב ליושבים מאחור כמו אצל חלק מהמתחרות, כמו ג׳ילי גיאומטרי C (עם 2,700 מ״מ), או BYD אטו 3 (עם 2,720 מ״מ).
לרכב תא מטען בנפח 448 ליטר או 1,187 ליטר בקיפול המושבים האחוריים. רצפת תא המטען נפתחת לתא אחסון נוסף שבו תוכלו לשים את כבלי הטעינה לרכב, אך לרכב אין תא מטען קדמי.
במרכז תא הנהג יש מסך מולטימדיה בגודל 10.1" שהתוכנה בו התעדכנה והשתפרה משמעותית מהדגם הקודם. מערכת המולטימדיה תומכת באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו. מאחורי ההגה יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" ובו מוצגים נתוני הרכב והנסיעה.
הקונסולה המרכזית בתא הנהג כוללת משענת יד נפתחת וגם מחזיקי כוסות. בנוסף, ישנו משטח טעינה אלחוטי לטלפון, שקעי USB ו-USB-C יחד עם שקע 12V. לנוסעים מאחור יש שני פתחי מיזוג ושני שקעי USB.
בנוסף, קיימת ברכב כניסה ונסיעה ללא מפתח, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית בנעילה אשר כוללות הפשרת אדים. מערכת בקרת האקלים עודכנה גם כן, והיא כוללת גם מערכת טיהור אוויר המסנן חלקיקים. מסביב לרכב ישנן ארבע מצלמות המספקות תמונה של 360° כדי לסייע בחניה או בתמרונים באזורים צפופים.
הדגם המעודכן של MG טרם עבר מבחני ריסוק של Euro NCAP, אך הדגם הקודם זכה לחמישה כוכבים במבחנים הללו, לציון של 90% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 85% בבטיחות ילדים, 64% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו- 70% באבזור בטיחותי. רמת האבזור הבטיחותי ברכב מדורגת 4 מתוך 8.
ל-MG ZS יש מערכת בטיחות הנקראת: MG Pilot שהיא מקבץ של מערכות הנועדו לסייע לנהג ולבטיחות הנוסעים ברכב. ישנן ברכב שש כריות אוויר, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי, מערכת התרעה על רכב בשטח ראיה מת, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה במעבר נתיב מפני רכב המגיע מאחור, מערכת לזיהוי, התרעה ובלימת חרום מפני תנועת הולכי רגל, רכב עומד ורכב בתנועה. קיימת גם מערכת למניעת הדרדרות הרכב, מערכת לזיהוי תמרורי מהירות והגבלת הנסיעה בהתאם והתרעה על חגורות בטיחות לכל הנוסעים.
ה-MG ZS EV נמכר ברמת גימור אחת בישראל – NET-UP S:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הרכב היא לחמש שנים או 150,000 ק"מ. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 150,000 ק"מ.