fbpx

ב-NIO הסינית מכפילים את הטווח ואת יכולת הייצור והמניה ממריאה

בחברה הסינית, שהופכת ליקירת שוק ההון, ייצרו ומסרו בחודש שעבר חמשת אלפים רכבים, הגבול העליון של יכולת הייצור המורחבת שלה. במקביל עובדים בחברה על סוללה שתכפיל את טווח הנסיעה של הרכבים העתידיים ומתחילים לתכנן את ההתרחבות לשווקים נוספים.

ביחס לאוקטובר אשתקד, חברת NIO הסינית הכפילה את יכולת הייצור שלה ואת מספר המשלוחים, מה שהזניק את ערך המניה שלה בתחילת נובמבר. 

אמנם מדובר ב-5,055 רכבים בסך הכל, אך זהו הישג מרשים מאד משום שרק לאחרונה הודיעה החברה על שיפור יכולות הייצור לכדי חמשת אלפים רכבים בחודש. משמע, הרכבים של NIO נחטפים בקצב שלא יבייש דגמים חשמליים אחרים, ובהם הרנו זואי.

במקביל הציגו בחברה את רכב הפנאי-שטח החדש ES6, שכבר זמין לרכישה מוקדמת, ומצויד בסוללות החדשות של החברה המעניקות לו טווח של 615 קילומטר לכל טעינה. בתגובה זכתה החברה הצעירה לחיבוק אוהד מצד שוק ההון בדמות הוקרה מצד ג׳יי.פי. מורגן (J.P. Morgan) שתיארה אותה בתור ״ווינרית״ בשוק הרכב החשמלי. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על ניו, על טסלה ועל כל יצרניות הרכבים החשמליים?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

30% מרכבי היוקרה החשמליים עד 2025

אחרי ההכרזה על משלוחי אוקטובר המעולים קפצה מניית החברה משנגחאי בכמעט עשרה אחוזים. ״אנחנו מאמינים ש-NIO תהיה מנצחת בטווח הרחוק של שוק רכבי היוקרה החשמליים, עם נתח מוערך של 30% מהשוק עד 2025״ כתבה האנליסטית רבקה וון מג׳יי.פי. מורגן בתחזית שהכינה לחברה עבור המשקיעים. 

המניה קבעה עד לא מזמן שיאים חדשים, כשבסך הכל עלתה ביותר מאלף אחוזים במהלך השנה האחרונה. לצורך השוואה, מנייתה של טסלה עלה ב-422% בהשוואה לשנה שעברה.

גם מספר המשלוחים מטפס וגבוה ב-100.1 אחוזים מאשר אוקטובר 2019. גם בספטמבר הצליחה NIO למכור יותר מפי שניים מאשר ב-2019 ובקרוב תפרסם החברה את נתוניה לרבעון השלישי של השנה – שעשוי להיות הטוב ביותר שלה מאז הוקמה לפני כחמש שנים. 

רוב (2,695) הרכבים שמסרה החברה הם מהגרסה החמש-מושבית של ES6, בנוסף ל-1,477 רכבים מדגם ES8s בעל שישה או שבעה מושבים. שאר הרכבים היו מדגם EC6s הקטן יותר.

במקביל פרסמו בכירי החברה את יעד הפיתוח השאפתני – סוללה של 150 קילוואט-שעה שתוכל לאפשר לרכביה לנסוע תשעה מאות קילומטרים בכל טעינה, כך לפי דברי המנכ״ל וויליאם לין. 

בינתיים רכב הדגל שלה מאפשר טווח נסיעה טוב משמעותית מהרבה רכבים חשמליים שמיוצרים היום, ושיפורים נוספים בטווח יהפכו את NIO למתחרה בולטת בשוק הסיני, שלא מצליח לייצר תחרות לטסלה. בדומה לטסלה, החברה מתכוונת לקיים בינואר הקרוב את ״NIO day״ בו ככל הנראה תוצג הסוללה החדשה.

למה לטעון כשאפשר להחליף?

ניו ES8 בצבע כחול במבט מהצד בגשם בחושך עם אורות קדמיים דלוקים
ניו ES8 החשמלית

הרכבים החשמליים של NIO מעוצבים באופן ייחודי ושונה משמעותית מהדרך השולטת בשוק הרכב היום – הסוללות שלה מיועדות להישלף. תחנות להחלפת סוללות מוקמות כעת על ידי החברה ברחבי סין ונועדו לאפשר החלפה מהירה, תוך דקות, של סוללה ישנה בחדשה.

הגישה הישנה-חדשה (למי שעוד זוכר את בטרפלייס) מאפשרת למנוע את העיכוב שכרוך בטעינה – שגם בזרם ישיר נראית ממושכת להפליא ביחס להחלפה שנמשכת פחות משלוש דקות, לדברי NIO. 

הסוללה הנשלפת אינה מגיעה במקום שקע הטעינה אלא מאפשרת פתרון נוסף עבור טווחי הנסיעה. פרט לכך, ישנו פוטנציאל לשיפור מתמיד של יכולות הסוללה – דבר שהחברה כבר מאפשרת בזכות יצירת ׳דמי מנוי׳ לסוללות.

החברה משיגה כך שליטה טובה יותר בפסולת הסוללות שלה, מאפשרת ללקוחות להחזיק את רכביהם יותר זמן ומרוויחה בטווח הארוך בזכות מנויים מתמשכים של לקוחות, שיזכו לקבל סוללות משופרות ולבטל את החשש מפגיעה ביעילות הסוללה.

למעשה, NIO כבר עכשיו ממצבת את עצמה כחברה לאגירת אנרגיה והשכרת סוללות במקביל להיותה יצרנית רכבים חשמליים.

האם החברה תצליח לשמור על המגמה?

כעת, לאחר ש-NIO הציגה את הסוללה החדשה, של 100 קוט״ש, היא מאפשרת ללקוחותיה לרכוש את הסוללה או לשדרג את המנוי שלהם כך שהסוללה הישנה, של 70 קוט״ש, תוחלף בחדשה – שתוכל להתחלף באחת משופרת יותר בעתיד כמובן. 

בנוסף לכמות האנרגיה הגבוהה יותר של הסוללה שהושקה החודש, החברה טוענת כי הצפיפות האנרגטית עלתה ב-37% ביחס לעיצובים הקודמים. הסוללות החדשות יאפשרו טווח של יותר משש מאות קילומטרים, אך זה צריך להילקח בערבון מוגבל משום שחושב בשיטה הסינית.

בחברה גם טוענים על ייעול של 40% בייצור של מארזי הסוללות ושיפור נוסף בהולכת החום. NIO היא למעשה החברה היחידה שמובילה מבצע החלפת סוללות בהיקף גדול כל כך (אם כי עדיין מדובר במספרים קטנים למדי) ולדבריה כבר הקימה 158 תחנות החלפה בסין, בהן בוצעו 1.8 מיליון החלפות סוללה.

בשנה שעברה התקשתה החברה לספק עמדות טעינה והחלפה ללקוחותיה ונאלצה לשתף פעולה עם המתחרה המקומית Xpeng, שגם מתחילה לראות הצלחות ראשונות במכירות. כעת, עם הפופולריות העולה של המותג, נראה ש-NIO מצליחה לעמוד בצורכי הנהגים לסוללות ולטעינה.

השאלה המתבקשת היא, כמובן, האם מבצע ההחלפות של NIO יצליח להתקיים במידה והחברה תגדל משמעותית? האם היא תוכל גם לקיים החלפות בקנה מידה גדול אם וכאשר היא תפעל בשווקים אחרים? כמו כן, חשוב להעלות לדיון את המחיר הסביבתי של החלפת סוללה, שעשויה להפוך לפסולת, ביחס לטעינה שנחשבת נקיה בהרבה.

מאמרים נוספים

6 תגובות

  1. מי שלא בפנים מחמיץ הזדמנות של פעם בעשור

    אחת מ EV היותר מעניינות ששוק הרכב החשמלי יכול להציע נכון 2020
    מדובר ביצרנית רכבים צעירה(2014 או 15) מלאה תשוקה אמביציה וחדשנות
    מותג בסטנדרט של רכבי יוקרה
    נתוני כביש שלא נופלים מטסלה (nio 4.5 שניות 0-100
    טסלה 3.5 שניות 0-100)
    עיצוב עתידני מלא בקידמה ויופי
    חשוב לדעת ולזכור חשוב מאוד…!
    סין היום היא מעצמת הרכב הגדולה בכדור(בעולם)
    עברה את ארה"ב
    והממשל בסין רואה ביצרניות הרכב שלו אופק כלכלי עוצמתי כך שאין סיכוי שסין תיתן nio להתרסק מאוד חשוב!!!

    לדעתי לא רחוק היום שמניית nio תפרוץ את רף 100 דולר ולזכור
    NIO עדיין לא פרצה לשוק הגלובלי נכון להיום היא משווקת אך ורק בסין
    תנסו לדמיין את הפוטנציאל…………….
    וכל זאת לפני שהזכרנו את הסוללה המטורפת של 150 קילו וואט פר שעה
    עם יכולת של 900 ק"מ לטעינה
    ופריצת דרך מטורפת של החלפת סוללה ב 6 דקות
    נכון להיום היא היחידה עם טכנולוגיה של החלפת סוללה
    בנתוני זמן של 6 דקות
    ב2021 nio כנראה תוציא את המותג אל מחוץ לסין

    ולדעתי בלבד..!!!
    ביום הזה המניה תפרוץ ותשבור את כל השיאים שלה
    בהצלחה לכולם
    נ.ב
    אלי "הצלף"
    תזכרו nio לעתיד ירוק$

  2. למה החלפת הסוללה "עשויה להפוך לפסולת"?
    הסוללה תוטען ותחליף סוללה ריקה אחרת…
    בסופו של דבר, סוללה לא תקינה, ולא משנה אם היא קבועה ברכב או סוללה להחלפה, תשלח למחזור (תיהפך לפסולת) כאשר היא כבר לא תהיה מספיק יעילה.
    ההבדל העיקרי בדיטה הזאת של ניו הוא שמספר הסוללות בשימוש יהיה גבוה בהרבה לעומת חברה שבה הסוללות קבועות

    1. אני מאמין שיהיה להם טכנולוגיה לנטר סוללות דפוקות ואז הם יוציאו אותם ממעגל הסוללות

  3. בוא נתחיל
    טסלה היא לא רכב חשמלי!!!!!!!!
    טסלה היא מעבד אוטונומי ובינה מלאכותית
    טסלה היא גשש probe ללמידה אוטונומית

    נכון זה בא עם גלגלים
    נכון יש לזה סוללה

    כל מפגר יכול לייצר רכב חשמלי זה אפילו פשוט יותר מרכב על בערה פנימית

    נתון 2: בטר פלייס קרסה בגלל המודל הדבילי הזה
    היום בעל מקום יש מטענים
    והסופר צארגרים מטעינים מאות קילומטרים תוך דקות

    נתון 3: הקמת מערך מבנים הוא כל כך מפגר שאין אפילו דרך להסביר את הטמטום שזה

    נתון 4: הסינים לא ממציאים כלום ושום דבר
    הכל מועתק גנוב חיקוי זול ועלוב

    שום רכב סיני מעולם לא התקרב לתוצרת אמריקאית או אירופאית או יפנית או קוריאנית

    ולא סתם אומרים זבל סיני

    1. וואו, כמה בורות בתגובה אחת.
      אתה לא מכיר את השוק הסיני בכלל.
      ניו זו רשת חברתית, עם קניון אינטרנטי משלהעם מותג חזק, בתי ניו לשימוש החברים, וכ"כ הרבה פלוסים שחבל להתעמת עם בורות שכזאת.

      בהצלחה לך

  4. לקרוא ולבכות מתיסכול…
    לקרוא ולקנא.
    ומה המצב בארץ?
    על הפנים.
    מבחר הדגמים מצומצם ויקר מדי.
    פרישת רשת ההטענות בעייתית.
    ממשלה שנמצאת בפיגור של לפחות 5 שנים אם לא יותר בהבנה שהשוק עובר לרכבים חשמליים.
    וברגע שהממשלה תבין שזה הכיוון, היא תתחיל להטיל מיסים על רכבים חשמליים כדי לפצות על ההפסד הצפוי מהמעבר מדלק לחשמל.
    עצוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button