fbpx

פולקסווגן ID.4 – כל הפרטים על הרכב החדש

בחודש שעבר פולקסווגן חשפה את רכב הפנאי החשמלי של החברה, המבוסס על פלטפורמת ה-MEB לרכבים חשמליים של הקונצרן. הרכב החשמלי החדש מתוכננן לפנות לקהל רחב, אך כנראה יקח עוד זמן עד שיגיע לישראל.

פולקסווגן חשפה בסוף ספטמבר את מכונית הפנאי החשמלית של החברה, ה-ID.4, האחות הגדולה יותר של ה-ID.3. אחרי שנים של הצהרות של הקונצרן נראה שרק עכשיו פולקסווגן מתחילה להכנס לקצב. ה-ID.4 נכנסה לייצור עוד לפני ההשקה, ונראה שפולקסווגן מתכוננת לביקוש גבוה לרכב החדש.

הרכב החשמלי החדש מבוסס על רכב הקונספט ID CROZZ שהוצג לראשונה בתצוגות הרכב של 2017 בשנגחאי ובפרנקפורט. נכון להיום המחיר של הרכב עומד על 48 אלף יורו בגרמניה לפני הטבות. טווח הנסיעה של הרכב עומד על כ-520 קילומטרים לפי תקן WLTP. טווח הנסיעה הבין-עירוני צפוי להיות בפועל באיזור ה-400 קילומטרים לטעינה.

גרסה ראשונה

בשלב הראשון הרכב ימכר בגרסאות ה- ID.4 1st וה-Pro Performance. הגרסאות האלו מצוידות במנוע של 150 קילוואט (204 כוחות סוס) עם הנעה אחורית בלבד, תאוצת 0-100 של 8.5 שניות, ומהירות מקסימלית של 160 קמ״ש.

ה-ID.4 מצוידת גם במטען של 11 קילוואט, שמאפשר להטעין את הסוללה בעמדה ביתית בשמונה שעות, בנוסף לטעינה מהירה בהספק של 125 קילוואט. בטעינה מהירה ניתן לטעון שמונים אחוזים מהסוללה בשלושים ואחת דקות.

בשנים הבאות פולקסווגן תציע גרסאות נוספות, בין היתר גרסה עם הנעה כפולה (2021), וגם גרסה בסיסית יותר במחיר נגיש לדברי החברה (2022).

עיצוב

העיצוב החיצוני של הפולקסווגן ID.4 בצבע כחול
העיצוב של פנסי הלד הקדמיים של הפולקסווגן ID.4 החשמלית
(צילום: פולקסווגן)

העיצוב של ה-ID.4 נקי, ולא מנקר עיניים. ל-ID.4 אין גריל בקדמת הרכב, ופנסי הלד הקדמיים דומים מאוד לפנסי הלד ב-ID.3.

פנים הרכב מינימלסטי ומודרני, בייחוד יחסית לשאר הרכבים של פולקסווגן. ה-ID.4 מצוידת בשני מסכים, אחד מאחורי ההגה במקום לוח המחוונים והשני למערכת המולטמדיה בגודל של 10״ או 12״ כתלות בגרסה.

את מערכת המולטימדיה אפשר להפעיל גם באמצעות הקול, רק תגידו ״Hello ID.״ וה-ID.4 תתחיל לדבר איתכם. אפשר להגיד למכונית לנגן שיר או לכוון את המיזוג. בפעם האחרונה שיצא לי להיות ב-ID.3 המערכת מזהה גם האם הנהג דיבר או הנוסע שיושב לידו, ולהתאים את המיזוג לנושא הבקשה. אני מניח שהשאירו את הפונקציונליות הזו גם ב-ID.4.

סביבת הנהג של הפולקסווגן ID.4 עם מסכי LCD והגה לבן

מכוון גם לשוק האמריקאי

הרכב החדש מכוון בין היתר לשוק האמריקאי, שבו הרוכשים של הרכב יהנו מהטבת מס ברכישה של הרכב. נזכיר שההטבה בארצות הברית על רכבים חשמליים מוגבלת – ברגע שיצרן מכר מכסה מסוימת של רכבים חשמליים, גובה ההטבה יורד בחודשים העוקבים עד שהיא נעלמת כליל.

טסלה ושברולט כבר עברו את המכסה, ולכן רוכשים של הרכבים החשמליים שלהן לא זכאים להטבה. למבנה ההטבות לרכבים חשמליים בארצות הברית יש יתרון משמעותי – הוא דוחף יצרניות ״חדשות״  בתחום הרכבים החשמליים לשווק ולמכור רכבים חשמליים, מכיוון שהן זכאיות להטבה שנותנת להן יתרון על פני השחקניות הקיימות בשוק.

ההטבה הזו יכולה לתת דחיפה משמעותית ל-ID.4 בארצות הברית, בו המחיר של הרכב לפני הטבת המס עומד על 45,190 דולרים. רוכשי ה-ID.4 יזכו גם לטעינה ללא עלות ברשת הטעינה של Electrify America למשך שלוש שנים.

שורה תחתונה

הכניסה של ה-ID.4 יכולה להעיר עוד קצת את השוק החשמלי בארצות הברית שנשלט בעיקר על ידי טסלה. האמריקאים חובבי רכבי פנאי-שטח וטנדרים, ול-ID.4 יש הרבה מה להציע להם, גם בטווח וגם בפריסה של רשת עמדות הטעינה.

פולקסווגן הצהירה כי היא מתכננת למכור חצי מיליון רכבי ID.4 בשנה עד שנת 2025, למרות שמדובר ביעד שאפתני, אני מאמין שפולקסווגן יכולה להגיע אליו.

מעבר לכך אין פה הרבה הפתעות, אנחנו יודעים כבר למה מסוגלת פלפטפורמת ה-MEB, בייחוד לאחר ההשקה של הסקודה אניאק שגם מבוססת עליה ודומה במידותיה ל-ID.4, בנוסף לפרטים שפולקסווגן חשפה על ה-ID.4 עוד לפני ההשקה. 

ומתי היא תגיע לישראל? עדיין אין צפי להגעה של ה-ID.4, אבל אני מקווה שנראה אותה בישראל בשנה הקרובה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button