fbpx

יונדאי קונה EV חשמלית

הדגם החשמלי של היונדאי קונה הוא קרוסאובר קומפקטי – קרוסאובר קומפקטי חשמלי נטען מלא ראשון בעולם. מספר רמות הגימור תלוי במדינה – בארה"ב יש שלוש, באירופה לרב שתיים ויש מקומות בעולם שרק רמת הגימור היקרה יותר נמכרת. כאן, אנחנו עדיין מחכים למודל. גם אם ברור שהרמה היקרה נמכרת Ultimate לרמות הזולות יותר שמות שונים. בארה"ב הן נקראות limited שרמת הביניים ו- Sel לרמת הגימור הנמוכה הכוללת גם סוללה בהספק נמוך יותר. 

מדובר ברכב פשוט ונוח. הוא לא מתהדר בשינויים גדולים לעומת אחיו הסטנדרטי המונע על בנזין. מידות הרכב: 4167 ס"מ אורך, 1800 ס"מ רוחב ו-1565 ס"מ גובה.  הרכב תוכנן מלכתחילה כך שיתאים לכל סוגי המנועים כך שהמעבר לסוללה חשמלית אינו נוגס במקום המיועד לנוסעים וכמעט שאינו מורגש גם בכל הנוגע לציוד. לרכב טווח מצוין וביצועים סבירים. הוא אולי אינו מתחרה בביצועים של טסלה אך בהחלט נותן פייט לאחיו מונע הבנזין, ומנצח. 

מעצב הרכב הוא Luc Donckerwolke  כיום מעצב עבור יונדאי ובעברו עיצב עבור פולקסוואגן ולמבורגיני. העיצוב הפנימי נעשה על ידי Kevin Kang. בשנת 2019 הרכב אף זכה בפרס העיצוב הטוב Good Design Award באוסטרליה שם הוא גבר על רכבים רבים אחרים, כולל טסלה מודל 3 וניסאן ליף. הייצור מתרחש בשני מפעלים: אולסן בדרום קוראיה ומפעל יונדאי בבייג'ין בסין. מחירו של הדגם היקר מתחיל ב- 41,400$, את הדגן הזול אפשר להשיג בארה"ב ממחיר – 36,950$.

ההיסטוריה של יונדאי קונה EV

הרכב הוצג לראשונה לקהל ביוני 2017 ובאותה השנה, מאוחר יותר, כבר יצא דגם הבנזין לשווקים. המודל החשמלי הגיע לשוק במחצית הראשונה של 2018, תחילת שיווקו הייתה בדרום קוריאה ומאז שיווקו התרחב ליתר העולם. 

שם הדגם – קונה הוא על שם אחד האזורים בהוואי. בפורטוגל הרכב נמכר תחת שם מותג אחר כיוון שהשם קונה בפורטוגזית מדבר על איברי מין נשיים. בפורטוגל הוא נקרא קאווי, על שם אזור אחר בהוואי (ובהוואית משמעו גם ליידי). בסין הרכב נמכר תחת השם אנסיניו.

ב-2019 יצאה מהדורה מיוחדת של יונדאי קונה איירון מן – צבע, ציורי שלדה וחתימה של טוני סטארק על הדשבורד. ב-2019 זכו שני הדגמים – החשמלי וזה של הבנזין, בפרס רכב השירות הטוב ביותר של השנה בצפון אמריקה. זהו רכב קרוסאובר הקומפקטי הראשון שזוכה בתואר הזה. בדיקות טווח של What Car שנערכו בתחילת 2019 מצאו כי הטווח הריאלי של הרכב הוא הטווח הגדול ביותר לרכבים חשמליים נטענים מסחריים מכל סוג.

למי הרכב מתאים?

המודל החשמלי הנטען יונדאי קונה EV כמעט וזהה לקרוסאובר הקומפקטי, המוכר והאהוב – הקונה בדגמים המזהמים שלה. ההבדלים העיצוביים הם מינוריים יחסית – הגריל מקדימה הפך להיות משטח אחיד שחלקו נפתח לצרכי טעינה והפגוש מאחורה הוחלף. העיצוב הפנימי דומה מאד לגרסה המזהמת. שינויי העיצוב באו לשפר את האירו דינמיות של הרכב, למרות יתרונותיהם, הגריל הרחב הסגור מקדימה הוא אולי מעט בוטה.

מדובר ברכב חמישה מושבים שיודע לתת עבודה, טווח נסיעה ומקום לכל מה שנדרש במחירים סבירים. אם אתם זקוקים לרכב לצרכי עבודה, או שאתם משפחה חובבת טיולים – הרכב הזה בהחלט מתאים עבורכם. מפתח תא המטען רחב ונמוך, דבר המקל על העמסת עגלות ילדים ושאר ירקות. התכנון אפילו כולל תא "סודי" בתחתית תא המטען שמתאים במיוחד לאחסון מסמכים, ארנקים וכדומה. גם אם כל מה שאתם עושים הוא להגיע לעבודה וחזרה, תיהנו מרכב שטווח הטעינה הגדול שלו מאשר טעינה שבועית או דו שבועית ולא מחייב טעינה יומית בנסיעות רגילות.

נתונים טכניים

יונדאי קונה EV מגיע עם הנעה קדמית. אפשר להשיג את הרכב עם סוללת 64 kWh עם 204 כ"ס או בדגם אלקטריק-לייט  עם סוללת 39.2 kWh ו- 135 כ"ס. טווח הנסיעה לטעינה (לפי נתוני היצרן) עומד על 449 ק"מ לדגם היקר יותר (על פי נתוני WLTP)  ועד 289 ק"מ  לדגם לייט. תאוצת הרכב מ-0 עד 100 ק"מ ב- 7.6 שניות בדגם היקר. טעינת הסוללה בטעינה מהירה תערוך 54 דקות ל-80% סוללה. לרכב שלושה מצבי נסיעה: רגיל, ספורט וחסכון. 

האחריות על רכבי יונדאי היא לחמש שנים, 10 שנים לשלדה, ופעם ראשונה בתחום – האחריות על הסוללה היא לכל החיים. 

אבזור

בגרסה המשודרגת של 2019 – כל המושבים וההגה מחוממים. הרכב מצויד בגלגלי 17”, אורות לד מקדים ומאחור ומסילות אורך בגג. הרכב מצויד במסך מגע עם שליטה קולית של 7”  או 8” – תלוי ברמת הגימור ועם אפשרות שדרוג למסך 10.7”. הרכב מגיע עם פתיחה אוטומטית בקרבת מפתח, אזעקה ומערכת שמע עם ששה רמקולים. בגרסה המשודרגת תקבלו גם מערכת עזר לאורות גבוהים, מערכת השמע משודרגת למערכת Infinity עם 8 רמקולים, אוורור לימים חמים למושבים הקדמיים, רשת למטען, בקרת אקלים וכינון משופר ל-8 מצבים של המושבים הקדמיים (כולל תמיכה בחוליות הגב התחתון) ומגבים אוטומטיים. 

בטיחות

הרכב מצויד בשש כריות אויר ובמערכות בטיחות מתקדמות רבות מצלמה אחורית וקדמית ועזרי חנייה, התראות מפני רכבים חוצים בנסיעה לאחור ובשטחים המתים, עזרים לשמירה על הנתיב, התראות להתנגשות חזיתית והולכי רגל חוצים, בקרת שיוט אדפטיבית עם Stop and go, בקרת עייפות ותשומת לב הנהג, וכיוונון אוטומטי של האורות והמגבים למצבי הסביבה המשתנים ואפילו חיוג אוטומטי לכוחות הצלה במקרה של תאונה קשה.

Back to top button