fbpx

ה-EQC 400 4MATIC החשמלי של מרצדס הגיע לישראל

הדגם הראשון ממותג הרכב החשמלי EQ שמגיע ארצה, עם הבטחה לעוד שלושה דגמים חשמליים עד סוף שנת 2021. החל מ-500,000 ש"ח

חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את ה-EQC 400 4MATIC, ה-SUV החשמלי הראשון של מרצדס. הגעתו של ה-EQC מבשרת למעשה על ההשקה בישראל של מותג EQ – החטיבה החשמלית החדשה של מרצדס שכוללת עוד מספר דגמים מעניינים, ובניהם גם ה-EQS, שלדברי גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל, תגיע ארצה לצד שני דגמים חשמליים נוספים, עד סוף שנת 2021. 

ל-EQC שני מנועים חשמליים, אחד מקדימה ואחד מאחורה שמפיקים יחד הספק של 408 כ"ס והאצה מ-0 ל-100 בתוך כ-5 שניות. סוללה בנפח 80 קוט"ש מספקת טווח נסיעה מוצהר של 417 ק"מ בין טעינות (WLTP), אך ניתן להעריך שהטווח בפועל בנסיעה משולבת עירונית / בין עירונית יהיה קצר יותר ויעמוד על אזור ה-340-380 ק"מ 'אמיתיים'. עם זאת, ל-EQC יכולות טעינה רגנרטיבית, ובמילים אחרות – הרכב מטעין את עצמו בכל פעם שמתרחשת בלימה. 

מרצדס EQC חשמלית אפורה נוסעת על כביש
מרצדס EQC (צילום: יצרן)

עם עמדת טעינה מהירה בהספק של  110 קילוואט, תטען הסוללה מקיבולת של 10% ל-80% בתוך פחות מ-40 דקות – תוספת של כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה – אך רוב הסיכויים שהשימוש הנפוץ יותר יהיה במטען קיר ביתי בהספק של 7.4 קילוואט – שיסופק לכל רוכש על ידי מרצדס, כך שמדובר על טעינה שאורכת כ-13 שעות עד לקבלת סוללה טעונה במלואה. נתוני צריכת החשמל של ה-EQC עומדים על בין 19.7 ל-20.8 קילוואט ל-100 ק"מ. 

מרצדס מציידת את ה-EQC גם במערכת ניהול תרמי – שמחממת את הסוללה לפני תחילת הטעינה ומקררת אותה לפי הצורך, מה שאמור לשמור על ביצועי הסוללה ולשפר את אורך החיים שלה. 

ה-EQC הוא הדגם הראשון ה-100% חשמלי של מרצדס שיוצא לשווקים, ומקביל לדגמי ה-GLC Class בעלי מנועי בעירה פנימית.  

מרצדס EQC חשמלית במנהרה עם אורות דלוקים

באגף מערכות הבטיחות והנהיגה המתקדמות, מציע ה-EQC בלימה אוטונומית המזהה גם רכבים דו-גלגלים והולכי רגל, התראה אקטיבית למניעת סטייה מנתיב עם מעבר נתיב אקטיבי, מערכות PRE-SAFE ® המכינות את הנהג והרכב לקראת מצבי חירום, ניטור ערנות נהג ושטחים מתים, נהיגה חצי-אוטונומית גם בעומסי תנועה ועוד. ה-EQC כולל בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD ו-Hill Start Assist, מצלמות היקפיות °360, בורר מצבי נהיגה ועוד. 

בפנים, שני צגים דיגיטליים בגודל 10.25 אינץ' – אחד משמש כלוח התצוגה לנהג ושני של מערכת הבידור והתקשורת MBUX של מרצדס, שכוללת אפשרות לשליטה על פונקציות שונות בהפעלה קולית. תצוגה עילית מספקת לנהג אינדיקציה חשובה על מצב הסוללה, מהירות הנסיעה ועוד. 

פנים הרכב של המרצדס EQC
מערכת תצוגת המולטימדיה של המרצדס ECQ עם מסך גדול והכיתוב EQ עליו

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל: "השקת מותג ה-EQ הינה צעד אסטרטגי חשוב בהרחבת תמהיל הדגמים שלנו לרכבים חשמליים ודגמי פלאג אין. היצרן הכריז על 6 דגמים חדשים בתקופה הקרובה ובניהם ה-EQS, EQS SUV, EQE ו-EQE SUV המבוססים על הארכיטקטורה החדשה והמתקדמת של מרצדס בתחום החשמל והתוכנה. עד סוף 2021, כחלק מהחזון של מרצדס העולמית, נשיק 3 דגמים חשמליים מלאים נוספים בישראל, ביניהם ספינת הדגל החשמלית, ה-EQS הכוללת טווח נסיעה של עד 700 ק"מ." 

בזירת הקרוסאוברים החשמליים היוקרתיים מחכה למרצדס תחרות מצד אאודי אי-טרון ו-יגואר I-Pace שבהחלט לא מתכוונים לעשות לו חיים קלים. ה-EQC 400 4MATIC מגיע לישראל בשלוש רמות גימור, ומחירו נקבע על החל מ-499,900 ש"ח. 

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. רכב של 350000 ש"ח כולל מיסים ורווח יבואן. אז מי גונב עוד 150000 ש"ב מהציבור.???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button