טסלה מודל S היא סדאן חשמלי של חברת טסלה. המודל S מגיע עם שני מנועים והנעה כפולה (AWS) והוא מוצע למכירה עם טווח נסיעה ארוך או עם דגש על ביצועים. ניתן לבצע התאמה אישית של הרכב: צבע, חישוקי גלגלים, צבעי ריפוד וסוג העץ ומערכות אוטו פיילוט. העיצוב הפנימי כולל מסך מגע גדול מרכזי של 17”. גג הרכב עשוי זכוכית ומקנה הרגשת מרחב.
הייחוד של הרכב הוא בכך שהוא הרכב שנותן טווח נסיעה ארוך במיוחד, טווח הנסיעה הארוך ביותר הניתן כיום לרכב חשמלי נטען מלא של כ-652 ק"מ בטעינה בודדת (בדגם הביצועים הטווח מעט קצר יותר) ומרחב פנימי גדול במיוחד.
הרכב מיוצר במפעל טסלה בפרימונט, קליפורניה כאשר עבור השוק האירופאי ההרכבה ואספקה נעשים מהעיר טילבורג בהולנד. הרכבים מורכבים ונבדקים בפרימונט, ואותם רכבים המיועדים לשוק האירופאי מפורקים ונשלחים להרכבה חוזרה בטילבורג. מודל S של חברת טסלה היה הרכב החשמלי הנטען הראשון שהגיע לשיא המכירות החודשיות בשנת 2013 בספטמבר ודצמבר בנורווגיה ובדצמבר 2015 בהולנד.
בשנים 2015 ו-2016 היה מודל S הדגם החשמלי הנטען המלא הנמכר ביותר בעולם. אמנם התואר עבר עד 2018 לניסאן ליף אך עדיין מודל S מובילה בסקרי שביעות רצון הלקוחות. המגזין האמריקאי Motor Trend הכתיר את מודל S כרכב האולטימטיבי של 70 השנים האחרונות.
עיצוב המודל S נעשה על ידי המעצב פרנץ וון הולסהאוזן. טווח מחירי הרכב 79,000$-113,000$ (המחירים בארה"ב) בהתאם לאפשרויות ההתאמה שנבחרות. תוספת לצבע אדום, למשל תעלה 2500$ יותר מצבע לבן, חישוקים יוקרתיים יכולים להוסיף 4500$, גימור פנימי שאינו ברירת המחדל יוסיף עוד 1500$ ואבזור אוטו פיילוט הוכלל יכולות נסיעה אוטונומיות ועדכונים דרך האוויר יוסיפו עוד 6000$ למחיר – בנוסף לבחירה הבסיסית בדגם ביצועים היקרה בכ- 20,000$ מהדגם לטווח הנסיעה הארוך. מידותיה: 4979 מ"מ אורך, 1964 מ"מ רוחב (ללא מראות צד), 1626 מ"מ גובה.
בדצמבר 2018 כבר נמכרו 263,504 רכבים מהם כמעט 144,000 שווקו לנהגים בארה"ב. השוק השני בגודלו לטסלה מודל S הוא סין ולאחריו – נורווגיה.
גרסה | Long Range Plus | Plaid | Plaid+ |
---|---|---|---|
הנעה | כפולה (AWD) | כפולה (AWD) | כפולה (AWD) |
מנוע (קילוואט) | 500 | 760 | 820 |
מנוע (כ״ס) | 680 | 1033 | 1115 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 3.2 | 2.1 | 2.1 |
מהירות מקסימלית | 250 קמ״ש | 322 קמ״ש | 322 קמ״ש |
טווח נסיעה (WLTP) | 663 ק״מ | 628 ק״מ | 840 ק״מ |
טעינה מהירה | 250 קילוואט | 250 קילוואט | 250 קילוואט |
טסלה מודל S אינו רכב זול, אולם למי שמסוגל להרשות לעצמו הוא מוגדר על ידי רבים כאחד הרכבים הטובים ביותר שיוצרו, אם לא הטוב שבינם. עיצוב ספורטיבי יוקרתי וביצועים מרשימים ידברו אל כל נהג שמחפש אקסטרה.
למודל S קיבולת פנימית מרשימה. כאשר המושבים האחוריים מקופלים, נפח המטען הוא בין הגדולים המוצעים לרכב מסוג כזה ומתחרה אפילו ברכבי פנאי. ניתן לאפסן בחלק האחורי אופניים, כולל הגלגלים, או מערכת מזוודות מרשימה לזוג מקדימה.
טווח הנסיעה המרשים הופך את הרכב לאידיאלי גם לשוכני הפרברים שעוברים מרחקים קצת יותר גדולים בדרך לעבודה, או כאלו אשר חובבים טיולים. הרכב מכיל חמישה מושבים, אולם נח לישיבה רק לארבעה מבוגרים בגודל ממוצע. כאחד הרכבים הבטוחים ביותר שיוצרו, מודל S מתאים גם עבור משפחות.
לטסלה מודל S יש סוללה גדולה שמאפשרת לה לגמוא מרחקים עצומים, למרות זאת עלויות הטעינה שלה נמוכות והיא תומכת בטעינה סופר מהירה. ניתן לטעון את הרכב במהירות באחת מעמדות הטעינה המהירות בארץ. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (0-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
Long Range | 48 שקלים | 23 דקות | 6:30 שעות | 663 ק״מ |
Plaid | 48 שקלים | 23 דקות | 6:30 שעות | 628 ק״מ |
Plaid+ | 61 שקלים | 30 דקות | 8:15 שעות | 840 ק״מ |
* עלות הטעינה משוערת ועלולה להשתנות כתלות בתעריפי החשמל.
** זמן הטעינה הביתית בעמדת טעינה תלת פאזית של 16.5 קילוואט.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
מודל S של טסלה מגיע בשתי תצורות: טווח רחוק, וביצועים מגוחכים (Ludicrous Performance). לרכב בתצורת הביצועים יש לא פחות מ- 789 כוחות סוס. טווח הנסיעה לטעינה (לפי נתוני היצרן) עומד על 652 ק"מ לדגם לטווח הארוך ו 639 ק"מ לדגם הביצועים. תאוצת הרכב מרשימה – מ-0 ל-100 ק"מ ב- 2.5 שניות בדגם הביצועים , ו- 3.8 לדגם ארוך הטווח, מה שהופך אותו לאחד הרכבים המהירים ביותר (לפי תאוצה) בעולם.
המהירות המרבית של מודל S עומדת על 250 קמ"ש לדגם ארוך הטווח ו- 261 קמ"ש לדגם הביצועים. טעינה מהירה של כרבע שעה מוסיפה כ- 209 ק"מ. טעינה ביתית מומלצת נמשכת כלילה. טסלה מודל S מגיע עם שלל מתאמים לסוגי עמדות טעינה רבות. בנוסף, טסלה מחזיקה רשת של עמדות טעינה סופר מהירות הפרוסות ברחבי המדינה.
האחריות על רכבי טסלה היא ארבע שנים לרכב ושמונה שנים לסוללה.
מודל S מגיע עם אבזור יוקרתי אליו ניתן להוסיף תוספות בתשלום. בכל רמות הגימור, הרכב מגיע עם מערכת שמע יוקרתית הכוללת 11 רמקולים וסאבוופר, מפות וניווט, מראות צד מחוממות וחשמליות מתקפלות, גג זכוכית, ומסך מגע ענק של 17”.
בנוסף, הרכב מגיע עם מושבים מחוממים מקדימה ומאחור, חימום ההגה, מפות לויין ודיווחי תנועה חיים, קישוריות למוזיקה ומדיה מקוונים כולל דפדפן, ונקודת Wi-Fi. במודל S מותקנת מערכת מבוססת מיקום הפותחת אוטומטית את דלת החניה, זיהוי אוטומטי של מפתח הרכב בקרבה ופתיחה אוטומטיות של הרכב תוך שליפת הידיות הנכנסות בזמן נסיעה כדי להגביר את האירו דינמיות של הרכב. הרכב יודע גם לנעול את עצמו אוטומטית בהתרחק מחזיק המפתח. ברכב מותקנות מנורות לד לאווירה. מושבי הרכב ניתנים לכוונון ל-12 נקודות ואפשרות זיכרון לפרופילים שונים של נהגים.
הרכב מצויד בשמונה כריות אויר. השלדה מחוזקת וברכב מערכות בטיחות מתקדמות: זיהוי שטחים מתים, חיישני זיהוי לחץ בצמיגים, התראה על התנגשות מאחור ואוטו פיילוט מתערב בבלימה ובהיגוי, התראה על סטייה מנתיב, מצלמה הנותנת כיסוי 360 מעלות, חנייה אוטומטית, קריאה אוטונומית לרכב מהחניה, ירידה אוטומטית ממסלול מהיר ואפילו עקיפה אוטומטית. מערכות הבטיחות המתקדמות נמכרות כתוסף לרכב שעולה עוד כ-6000$.
הרכב מגיע מצויד במצלמות המעניקות נראות של 360 מעלות, 12 סנסורים אולטרה-סוניים המזהים אובייקטים סמוכים ועוזרים בחנייה ורדאר קדמי המאפשר ראיה של עד 160 מטרים קדימה.
בשלבי התכנון של מודל S של טסלה היא זכתה לכינוי "הכוכב הלבן". ההכרזה הראשונה על המודל המתוכנן הייתה ב-30 ליוני 2008 כבר דגם הקונספט הראשון הוצג שנה לאחר מכן ב-26 למרץ 2009. לפני ההכרזה הראשונה היו שמועות כי טסלה מתכננת מודל S חשמלי עם טווח נסיעה מוגדל שייתמך על ידי מנוע בנזין אך כמה חודשים לאחר מכן הפריך אילון מאסק, מנכ"ל טסלה את השמועה ואמר כי טסלה מתכננת להרכיב רכבים חשמליים נטענים מלאים בלבד.
מפעל ההרכבה הראשון תוכנן להיות בניו מקסיקו אולם תוכניות אלו נגנזו לטובת מפעל בסאן חוזה, קליפורניה אולם בסופו של דבר ההרכבה נקבעה למפעל בפרימונט, קליפורניה שהיום מוכר בתור המפעל של טסלה. המפעל במקור היה של חברת NUMMI. ביולי 2018 נודע כי טסלה חתמה חוזה עם הממשלה הסינית להקמת מפעל הרכבת רכבים מקומי בסין, אם אפשרות לייצר עד חצי מיליון רכבים. כאשר תוכניות אלו יקרמו עור וגידים, עלות מודל S עשויה לרדת לשני שלישים ממחירה כיום.
עשרת הרכבים הראשונים יצאו לשוק ב-22 ליוני 2012. קצב הייצור עלה מ 15-20 רכבים לשבוע באוגוסט 2012 למעל 1000 רכבים לשבוע ב-2015. עד יוני 2015 עברו רכבי טסלה מודל S מעל מיליארד מייל ביניהם.
בשנת 2016 מודל S עבר מתיחת פנים שכללה שינוי עיצובי בחלק הקדמי ברכב כך שידמה יותר למודל X, הוספת פילטר HEPA, אורות LED קדמיים אדפטיביים והאצת המטען הביתי. בנוסף בתחילת 2021 המודל S עברה מתחת פנים.