פולקסווגן הודיעה לאחרונה כי היא מתכננת למכור בכל שנה כחצי מיליון רכבי ID.4, רכב הפנאי-שטח החשמלי של החברה.
מנהל המותג, ראלף ברנדשטטר, אמר בראיון שפרסמה החברה: ״פולקסווגן רוצה להיות המובילה בשוק העולמי בתחום התחבורה החשמלית – אך זה לא יקרה מעצמו. לכן מותג פולקסווגן ישקיע כאחד עשר מיליארד יורו עד שנת 2024.״
״כרכב פנאי קומפקטי, ל- ID.4 יש, לדעתנו, את הנתונים הטובים ביותר להצלחה בקנה מידה גדול. אנו מצפים לפיכך כי המותג פולקסווגן ייצר בסך הכל מיליון וחצי מכוניות חשמליות בשנה עד שנת 2025. וה- ID.4 צפוי להוות שליש מהן.״
פולקסווגן עדיין לא חשפה את כל הפרטים על ה-ID.4, אבל המכונית כבר הספיקה להכנס לייצור השנה, במטרה לקדם את מכירות הרכבים החשמליים של הקונצרן, ולענות על הביקושים שהחברה מצפה להן.
בשנה האחרונה הביקוש לרכבים חשמליים בעולם, ובייחוד באירופה, נסק לגבהים חדשים. באירופה מכירות הרכבים הנטענים עומדות על 7.9% מכלל מכירות הרכבים, מתוכם 4.3% רכבים חשמליים מלאים.
בראש המדינות באירופה ובעולם עומדת נורווגיה. באוגוסט מכירות הרכבים הכל-חשמליים במדינה הסקנדינבית היוו 53% מכלל מכירות הרכבים (BEV), והרכבים הנטענים בכללותם היוו 70% מהמכירות (BEV + PHEV).
נראה שפולקסווגן מנסה להתכונן מבעוד מועד לביקושים. החברה החלה להעלות הילוך בייצור ה-ID.4, והרכבים הראשונים צפויים להגיח אל אוויר העולם לקראת סוף החודש.
השורה התחתונה
ההצהרה של פולקסווגן חשובה – חצי מיליון יחידות בשנה של דגם חשמלי בודד הוא יעד שאפתני וחשוב, וההצהרה הזו ממשיכה את הקו של פולקסווגן שמנסה להפוך לשחקנית ראשית בעולם הרכבים החשמליים.
אבל עכשיו זו התקופה לעבור מהצהרות למעשים. התקופה הקרובה תהיה מעניינת, עם הכניסה של ה-ID.3 וה-ID.4 לעולם הרכבים, בעיקר לאור ההצהרות והמספרים שהחברה מציגה.