fbpx

אודות האתר

בשנת 2011 החלו לנסוע בכבישי ישראל רכבים של חברת Better Place1, חברה שהוקמה על ידי שי אגסי בשנת 2007, ומטרתה הייתה להביא את בשורת הרכבים החשמלים אל העולם. לא נפרט כאן על החברה יותר מדי, אבל נציין שבשנת 2013 החברה פשטה את הרגל.

בשלב הזה חברת טסלה וחברת ניסאן כבר שיווקו ומכרו רכבים חשמליים במדינות שונות, אך בישראל כבר לא ניתן היה לרכוש רכב חשמלי.

מאז ובחלוף השנים חברות רכב רבות החלו לפתח, לשווק ולמכור רכבים חשמליים, מדינות רבות דחפו את חזון הרכב החשמלי על ידי מתן הטבות, וחברות מהשוק הפרטי החלו לפרוס תחנות טעינה ברחבי העולם.

למרות שרכבים חשמליים עדיין מהווים אחוז קטן מכלל המכירות בעולם – באירופה, בארצות הברית, בסין ובמדינות נוספות אחוז השימוש ברכבים חשמליים עולה בהתמדה בשש השנים האחרונות.

עם זאת ב – 2019 בישראל עדיין אין מודעות לנושא, קשה למצוא תחנות טעינה לרכבים ולעתים כשאני מדבר עם אנשים בארץ אני נתקל בחוסר ידע או חוסר הבנה של הנושא. אני מניח שלחלק מקהל הקוראים של האתר הזה ישמע מוזר, אך נתקלתי בלא מעט אנשים שלא מודעים לעובדה שנמכרים רכבים חשמליים בעולם, שקיימים רכב שאפשר לחבר לשקע או שיש תחנות הטענה לרכבים חשמליים בארץ.

האתר הזה הוקם בכדי להעלות את המודעות לנושא בארץ, להביא לכם את העדכונים האחרונים בעולם הרכב החשמלי, לעזור לכם להכיר את עולם הרכב החשמלי ואת האפשרויות, ואולי גם לנסות להבין למה עדיין קשה לקנות ולהחזיק רכב חשמלי בארץ ואיך אפשר לשנות את זה.

שלכם,
אוהד אסטון

הערות

  1. אם להיות מדויקים, הרכבים שעלו על הכביש היו של חברת רנו, והם השתמשו בתשתיות והטכנולוגיה של Better Place לטעינה והחלפת הסוללה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button