אם אתם מכירים את עולם הרכבים החשמליים, העובדה הבאה לא תפתיע אתכם – רכבים חשמליים לרוב מאיצים מהר מרכבי בנזין, מהר מאוד, בעיקר בשל יעילות המנוע החשמלי והיכולת שלו לספק את המומנט המירבי בכל מהירות.
היכולת הזו של המנוע החשמלי גורמת ליצרני הרכבים לעתים להתפרע עם התאוצה של הרכבים שלהם, גם כשמדובר במכוניות משפחתיות. לדוגמה, טסלה מודל 3 בגרסה הבסיסית מסוגלת להאיץ מאפס למאה קמ"ש ב-5.4 שניות בלבד.
אתר AutoCar הבריטי פרסם את הרכבים הכי מהירים בעולם לשנת 2020, הרשימה כוללת את כל הרכבים המסוגלים להאיץ מאפס ל-60 מייל לשעה (קצת פחות ממאה קמ״ש) בפחות משלוש שניות.
הטייקאן (Turbo S) והמודל S (גרסת Performance), יחד עם מכונית העל בוגאטי שירון, נכנסו למקום השני, הכולל רכבים המסוגלים להאיץ ל-60 מייל ב-2.4 שניות. הנתון במקום הראשון לצורך השוואה עומד על 2.3 שניות. עם זאת, לאחרונה טסלה שחררה עדכון לטסלה מודל S – מצב צ׳יטה, שמאפשר לרכב להאיץ מאפס לשישים מייל לטענתם ב-2.3 שניות, מה שמציב את הטסלה מודל S גם במקום הראשון. לפחות לכאורה.
מה שיוצא דופן ברשימה הזו, היא שלרוב היא כוללת מכוניות-על כמו למבורגיני, פרארי, ובוגטי. הטסלה מודל S והפורשה טייקאן, למרות מחירן הגבוה, לא נכנסות לקטגוריה של מכוניות-על, גם לא במחיר.
אבל זה לא הסוף
הרשימה כוללת גם מועמדות עתידיות שעדיין לא נכנסו לייצור סדיר, כמו ה-Rimac C_Two, והן כולן חשמליות. שלוש מהן צפויות להגיע לתאוצת 0-60 בפחות משתי שניות, כך לפחות לפי הנתונים שמפרסמות היצרניות שלהן. אם הנתונים האלו נכונים והרכבים האלו יכנסו לייצור, הן כנראה יכבשו את צמרת הרשימה.