fbpx

ניו הסינית משיקה את מכונית הדגל שלה

ה-ET7 היא סדאן חשמלית יוקרתית שתגיע במספר גרסאות עם גדלי סוללה שונים, יכולות אוטונומיות ועוד. המטרה? להתחרות במודל S של טסלה

האם זו המכונית החשמלית הסינית שתצליח לתת פייט ראוי למודל S של טסלה? הנתונים והתמונות מרשימים, אך עדיין קשה לחזות את התוצאות בשטח. 

היצרנית הסינית סוגרת את שנת 2020 עם מסירוח של 36,721 רכבים – עלייה של 11% בהשוואה לשנה שעברה, כשבכל חודש במהלך השנה החולפת היא שוברת את השיאים של עצמה. החברה פועלת נכון להיום בסין בלבד, אך עם מטרה להיכנס לשווקי אירופה ומדינות נוספות כבר בשנה הנוכחית. 

מבט צד על הניו ET7 החשמלית

עד להשקתו של ה-ET7, ניו התמקדה בעיקר ב-3 דגמים – ES8, ES6 ו-EC6 – כולם רכבי SUV וג'יפונים (כמובן שלא שכחנו את ה-EP9, מכונית על חשמלית עם יותר מ-1,300 כ"ס, אבל קשה להתייחס אליה כדגם מן המניין). 

רוצים לקבל את כל העדכונים על ניו, על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לא מעט מחשיבים את ניו כ"טסלה" של סין, והחברה לא מסתירים את העובדה שהם רוצים להתחרות באילון מאסק. החשיפה של ה-ET7, רכב סאלון יוקרתי עם מפרט שמאפשר לו להסתכל למודל S בנורות ה-LED של הפנסים – רק מחזקת את ההבנה לגבי הכיוון אליו הסינים מכוונים. 

ה-ET7 תוצע בתחילה בשלוש גרסאות

מבט מקדמת הרכב על הסדאן החשמלית החדשה של חברת ניו, ה-ET7 בצבע לבן
  • עם סוללת 70 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-500 ק"מ, שתעלה כ-69,185 דולר 
  • עם סוללת 100 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-700 ק"מ, שתעלה כ-78,142 דולר 
  • בגרסת פרימייר עם סוללת 100 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-700 ק"מ, שתעלה כ-81,230 דולר. 

לקראת סוף שנת 2022, בואכה 2023, תגיע גם גרסה נוספת, עם סוללת 150 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ, שתתבסס על פלטפורמת סוללות סוליד-סטייט (Solid State) חדשה שחשף היצרן באותה מסיבת עיתונאים בה נחשף הרכב. 

חשוב לציין שכל טווחי הנסיעה המוזכרים כאן הם בתקן NEDC, התקן האירופאי הישן שנמצא בשימוש בסין, שנוטה להיות אופטימי מאוד ולא אמין, כך שטווח הנסיעה ה"אמיתי" צפוי להיות נמוך בהרבה. 

כל גרסאות ה-ET7 מקבלות צמד מנועים חשמליים שמייצרים יחד הספק חשמלי של 480 קילוואט. אלו מביאים את המכונית למהירות של 100 קמ"ש בתוך פחות מ-4 שניות. ה-ET7 מכוונת לקהל יוקרה, וניתן למצוא בה לא מעט פיצ'רים – מערכת מתלי אוויר חכמה, מושבי מסאז', גג זכוכית, לוח תצוגה דיגיטלי לנהג, מסך מגע ענק בגודל "12.8 (נחשו למי יש מסך דומה…) מפתח דיגיטלי, דלתות שנסגרות אוטומטית ועוד ועוד. 

את תשומת הלב תפסה מערכת הנהיגה האוטונומית של ה-ET7 החדשה, שכוללת 4 שבביי Nvidia אורין, 33 חיישנים חכמים, 11 מצלמות 8MP, מערכת לידאר (LiDAR) ומערכת ה-Adam המקורית של ניו. המערכת האוטונומית מיועדת לשימוש במגוון מצבי נהיגה – בכביש המהיר, בנהיגה עירונית, בחנייה ועוד – ויש לה יכולות שמביאות אותה בעצם לכמעט אוטונומית לחלוטין. 

ניו ET7 חשמלית בנסיעה על כביש

באותו אירוע, שמכונה יום ניו (NIO DAY) חשפה כאמור החברה גם פלטפורמת סוללות סוליד-סטייט חדשה לחלוטין עלייה היא תוכל, בדומה ליצרנים אחרים, לבסס מספר דגמים – מה שיאפשר לה לייצר רכבים חשמליים מהר יותר, וחשוב מכך – זול יותר. 

הפלטפורמה החדשה מציעה משטח אנרגטי דחוס במיוחד, שיאכלס בעתיד גם את הדגמים הנוכחיים של החברה – שיוכלו ליהנות משיפור משמעותי בטווח הנסיעה שהם מציעים הודות לנפח של 150 קוט"ש בפלטפורמה החדשה. יחד עם העלייה בטווח הנסיעה, גם זמן הטעינה אמור להתקצר משמעותית.

הצפי להגעת פלטפורמת הסוליד סטייט, יחד עם הגרסה ארוכת הטווח של ה-ET7, נקבע לקראת הרבעון האחרון של 2022. 

הזווית שלנו (בקטנה) 

ה-ET7 החדשה של ניו נראית באמת מרשימה, אין מה לומר וזה נכון שיש לה יכולות ופיצ'רים שהסדאן היוקרתית של טסלה לא מציעה.

אבל עם מחירים די זהים, קשה לראות איך ניו נותנת פייט לטסלה וגונבת לה לקוחות. בטח אם נביא בחשבון את העובדה שמותג טסלה כבר קנה לעצמו שם של כבוד במדינות בהן הוא נמכר בעוד שניו, עדיין לא יצאה את גבולות המדינה. 

ימים יגידו. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button