fbpx

עוד חשמליים בדרך: יבואנית טויוטה חתמה על הסכם שת"פ עם ענקית הרכב הסינית ג'ילי

צמד דגמים, משפחתית וקרוסאובר קומפקטי מבית מותג גיאומטרי, המציעים טווח נסיעה מירבי של מעל ל-450 ק"מ צפויים לנחות כאן בתחילת 2022

קבוצת יוניון מוטורס, שמייבאת ארצה את רכבי טויוטה, לקסוס ו- GAC הודיעה על חתימה של הסכם שיתוף פעולה חדש עם ג'ילי – אחת מקבוצות הרכב הגדולות בסין, במסגרתו יגיעו ארצה שני דגמי רכבים חשמליים מבית גיאומטרי (Geometry) – תת מותג השייך לה. 

הזרועות הארוכות של ג'ילי יצאו כבר מזמן את גבולות סין –  מעבר לכך שבשנים האחרונות היא מוסרת כל שנה מיליוני רכבים לשוק המקומי, היא גם מחזיקה בבעלות על וולוו ופולסטאר ובמניות בעוד מספר חברות רכב ופעילה מאד גם בעולם התחבורה הדו-גלגלי. 

את הפעילות של חברת ג'ילי תנהל בישראל חברת בת חדשה של יוניון, "גיאו-מובילטי" שמה, שתצטרף לאוריון מוביליטי שמופקדת על ניהול מותג GAC. 

הפוקוס נמצא כרגע על שני דגמים: 

הראשון הוא הגיאומטרי A – מכונית סדאן משפחתית. הגיאומטרי A מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 120 קילוואט (160 כ"ס) ומוצעת בשתי גרסאות: Standard Range עם סוללת 51.9 קוט"ש וטווח נסיעה של 410 ק"מ, וגרסת Long Range (איפה אילון מאסק?!) עם סוללה בנפח 61.9 קוט"ש, וטווח נסיעה מכובד של 500 ק"מ. 

גיאומטרי A - רכב חשמלי של ג׳ילי
ג׳יאומטרי A

חשוב לציין שטווחי הנסיעה שמוזכרים כאן נקבעו לפי תקן NEDC, התקן האירופאי הישן שהוחלף על ידי תקן WLTP המקובל כיום. בסין אימצו את תקן NEDC, שמספק נתונים שגבוהים כנראה ב-20%-30% אחוזים מתקן ה-WLTP. 

הגיאומטרי A תספק יכולות טעינה מהירה מ-30% ל-80% בתוך חצי שעה, יש לה בקרת אקלים לניהול טמפרטורת הסוללות, מערכת התראת התנגשות, בקרות לשמירה על נתיב ומעבר נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.  

פנים הרכב של הג׳יאומטרי A
פנים הרכב של הג׳יאומטרי A

הדגם השני שנמצא בתוכניות של ג'ילי וגיאו-מוביליטי הוא הגיאומטרי C – קרוסאובר קומפקטי שמבוסס על ה-Emgrand GS של ג'ילי. 

הגיאומטרי C מצויד במנוע חשמלי יחיד בהספק של 147 קילוואט (כ-200 כ"ס) ובסוללות בשני נפחים לבחירה – אותן סוללות שנמצאות בדגם ה-A. הגיאומטרי C מציע בסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, אורך של 4,432 מ"מ ורוחב של 1,833 מ"מ. 

צמד הדגמים אמור להגיע לאולמות התצוגה בתחילת 2022, כך שיש עוד קצת זמן עד שנזכה לראות אותם על הכבישים. אנחנו כמובן שמחים לשמוע על כל מותג רכב חשמלי שעושה את דרכו ארצה ומצטרף להיצע הדגמים החשמליים בארץ, ומקווים שלצמד הדגמים האלו יהיה תג מחיר תחרותי שיגרום לעוד ועוד נהגים לנטוש את מנועי הבעירה הפנימית ולעבור לתחבורה חשמלית. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button