פולקסווגן ID.4 הוא רכב פנאי חשמלי, האח הגדול של ה-ID.3 והרכב השני במשפחת ה-ID החשמלית של המותג. בדומה לשאר רכבי פולקסווגן מהמשפחה החשמלית, גם ה-ID.4 מבוסס על פלטפורמת ה-MEB החשמלית של הקונצרן, כמו גם רכבים אחרים מבית חברת האם, דוגמת הסקודה אניאק או האאודי Q4 אי-טרון.
הפלטפורמה החשמלית החדשה, היא בלב העשייה החשמלית של פולקסווגן, במטרה לכבוש את שוק הרכבים החשמליים בעולם, וה-ID.4 הוא הרכב החשמלי הראשון של המותג שמגיע לישראל.
למרות שה-ID.4 מיוצר עם מספר גרסאות סוללה, בישראל הרכב משווק רק בגרסת הסוללה הגדולה, עם טווח נסיעה מוצהר של 524 ק״מ, שמתורגם בעולם האמיתי לטווח של כ-430 ק״מ לטעינה. עם טווח שכזה תוכלו להתנייד בקלות בארצנו הקטנטונת.
בניגוד לסקודה, שהלכה על קו שמרני בעיצוב של האניאק, בפולקסווגן הלכו על עיצוב חדשני ועדכני עם פנים מינימליסטי וטכנולוגי יותר, יחד עם אפשרות להפעלה קולית של הפונקציות השונות ברכב.
פולקסווגן ID.4 יכול להתאים למי שמחפש רכב פנאי משפחתי מרווח עם טווח נסיעה גבוה מ-400 ק״מ, תא מטען גדול ולאלו המתחברים לרכבים עם עיצוב מינימליסטי וטכנולוגי יותר.
גרסה | ID.4 פרו | ID.4 פרו Advanced | ID.4 פרו Premium |
---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | אחורית |
מנוע (קילוואט) | 150 | 150 | 150 |
מנוע (כ״ס) | 204 | 204 | 204 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.5 | 8.5 | 8.5 |
מהירות מקסימלית | 160 | 160 | 160 |
טווח נסיעה (WLTP) | 524 | 519 | 507 |
טעינה מהירה | 125 | 125 | 125 |
כאמור, ה-ID.4 משווקת בישראל בגרסת הסוללה הגדולה בשלוש רמות גימור – עם קיבולת של 82 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר שנע בין 507 ל-524 ק״מ לטעינה. טווח הנסיעה בפועל גבוה גם הוא, ועם ה-ID.4 תוכלו להגיע לאיזור ה-430 ק״מ לטעינה, ואף יותר בנהיגה רגועה.
בדומה לרכבים חשמליים נוספים, ה-ID.4 מצוידת גם היא בהנעה אחורית, בהספק של 204 כוחות סוס, עם מומנט של 31.6 קג״מ, ומסוגלת להאיץ מעמידה למאה קמ״ש ב-8.5 שניות. המהירות המקסימלית של הרכב היא 160 קמ"ש.
לפולקסווגן ID.4 יכולת טעינה מהירה בהספק של 125 קילוואט המאפשרת להטעין את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 28 דקות או להוסיף לכם 100 ק״מ של טווח נסיעה ב-12 דקות של טעינה.
טעינת הפולקסווגן ID.4 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הפולקסווגן ID.4 תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
ID.4 פרו | 51 שקלים | 28 דקות | 8:15 שעות | 524 ק״מ |
ID.4 פרו Advanced | 51 שקלים | 28 דקות | 8:15 שעות | 519 ק״מ |
ID.4 פרו Premium | 51 שקלים | 28 דקות | 8:15 שעות | 507 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 125 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-12 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
לפולקסווגן ID.4 פנים מינימליסטי ונקי עם מעט כפתורים, יחד עם תא נוסעים מרווח ומאובזר. אך חלק מהמתחרות מציעות פנים מרווח יותר ותא מטען קדמי, החסר ב-ID.4.
הודות לפלטפורמה החשמלית, ל-ID.4 יש בסיס גלגלים ארוך של 2,771 מ״מ, ורצפה שטוחה ללא תעלת הינע בחלקו האחורי, המאפשרים תא נוסעים מרווח. עם זאת חלק מרכבי הפנאי החשמליים מציעים בסיס גלגלים נדיב אף יותר כמו טסלה מודל Y (עם 2,890 מ״מ) או יונדאי איוניק 5 (עם 3,000 מ״מ).
המושבים האחוריים מרווחים ומספיקים לשלושה נוסעים. בזכות הרצפה השטוחה הרכב, וללא בליטת תעלת ההינע הודות לפלטפורמה החשמלית, יש מקום מרווח לרגליים של הנוסעים יחד עם מרווח נדיב גם לראש.
תא המטען האחורי הוא בנפח של 543 ליטר או 1,405 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים. ברמת הגימור פרו פרימיום מצוידת בדלת תא מטען חשמלית, דבר שיכול לעזור אם מגיעים לרכב עמוסים בסלי קניות. לפולקסווגן ID.4 אין תא מטען קדמי בדומה לחלק מהמתחרות כמו האיוניק 5 או המודל Y.
בדומה לכיוון אליו הולכות חלק מהיצרניות החשמליות, גם בפולקסווגן החליטו ללכת על קו נקי יותר וטכנולוגי יותר המתבטא בתא נוסעים עם מעט כפתורים הנשלט בעיקרו דרך מסך המולטימדיה. אך בניגוד לחלק מהמתחרות, מסך המולטימדיה לא גדול במיוחד – 10״ בלבד ברמת גימור פרו, או 12״ בשאר רמות הגימור.
מערכת המולטימדיה תומכת באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו וכוללת אפשרות ניווט מובנית. מאחורי ההגה, ישנו לוח מחוונים צף בגודל 5.3 אינטש.
בחלקו הקדמי של הרכב יש שני מחזיקי כוסות, יחד עם תאי אחסון נוחים הממוקמים בין שני המושבים הקדמיים, משטח לטעינה אלחוטית של הטלפון ושני שקעי USB-C. לרשות הנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג אוויר, בנוסף לשני שקעי USB-C נוספים.
ברכב יש שבעה רמקולים, מושבים קדמיים מחוממים, בקרת אקלים עם שני איזורים, כניסה ונסיעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות 360° סביב לרכב ותאורת אווירה פנימית בגוונים משתנים. מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית ומראה אחורית מתכהה בעת הצורך.
ברמת גימור Pro-Advanced תקבלו מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ומושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות וחימום.
ברמת גימור פרו-פרמיום תקבלו בנוסף לכל אלו גם גג שמש פנורמי, חלונות אחוריים כהים, פנסי לד אחוריים כולל איתות דינמי וגם תאורת פנייה המגבירה את האור בעת פנייה של הרכב.
ה- ID.4 הוא רכב בטיחותי אשר קיבל חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וציונים של 93% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 89% בבטיחות ילדים, 76% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו- 85% באבזור בטיחותי. רמת האבזור הבטיחותי מדורגת 7 מתוך 8.
בכל רמות הגימור של הדגם יש שבע כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת AEBS לבלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת לבלימה אוטומטית בעת נסיעה לאחור, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת לזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת Side Assist לזיהוי כלי רכב בשטח ראיה מת וסיוע במעבר לנתיב, מערכת להתרעת עייפות הנהג, חיישני חגורות בטיחות ומערכת PPP פרואקטיבית להגנה על הנוסעים שבזמן סכנה מהדקת את חגורות הבטיחות, סוגרת את החלונות והגג הפנורמי ומהבהבת באורות אזהרה.
ברמת גימור פרו-פרמיום תקבלו בנוסף גם מערכת Travel Assist השומרת על נסיעה בנתיב, מהירות קבועה ושמירה על מרחק בין הרכב לרכב הנוסע מלפנים, הכל ללא התערבות הנהג. בנוסף, תקבלו גם מערכת לשליטה אוטומטית באורות גבוהים למניעת סנוור של רכבים המגיעים ממול בזמן שחשוך.
ה- ID.4 נמכר בישראל בשלוש רמות גימור:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הסוללה של הפולקסווגן ID.4 היא ל-8 שנים או 160,000 ק״מ. האחריות על הרכב היא לשלוש שנים או 100,000 ק"מ.