סיטרואן חשפה בחודש שעבר את הגרסה החשמלית המלאה של ה-C4, ה-e-C4. מנכ״ל סיטרואן, וינסנט קובי (Cobee), אמר על הסיטרואן החדשה באירוע ההשקה ״רכב כזה עם טווח של 350 קילומטרים עונה על הצרכים של 90% מהלקוחות, מבלי שנצטרך להציע גרסה היברידית״. החברה צופה שהמכירות של ה-e-C4 החשמלית יהוו בין שמונה לעשרה אחוזים מהמכירות של הדגם החדש.
ה-e-C4 מבוססת על פלטפורמת CMP של הקונצרן המיועדת גם לרכבים חשמליים, עליה מבוססות הפיג׳ו e-208 והפיג׳ו e-2008 הצפויה להגיע גם היא לארץ בחודשים הקרובים.
ביצועים, טווח וסוללה
ה-e-C4 מגיעה עם מנוע של 100 קילוואט, או 136 כוחות סוס, שיכול להביא את הרכב מאפס למאה קמ״ש ב-9.7 שניות. לא נתון יוצא דופן עבור רכב חשמלי אבל בהחלט מספיק לרכב משפחתי. המהירות המקסימלית עומדת על 150 קמ״ש.
לסוללה של ה-e-C4 קיבולת של 50 קוט״ש עם טווח נסיעה של 350 קילומטרים לטעינה. ל-C4 מטען של 11 קילוואט, זמן הטעינה של הרכב עומד על כחמש עד שבע שעות בטעינה ביתית, ועם טעינה מהירה של 100 קילוואט אפשר לטעון 80% מהסוללה בשלושים דקות.
ניתן לשלוט על הטעינה של הרכב מאפליקציה לסמארטפון, שכוללת את האפשרות לתזמן את הטעינה של הרכב. הפיצ׳ר הזה יכול להתאים לכם אם אתם נמצאים במסלול מיוחד של חברת החשמל המאפשר לכם להנות מתעריף נמוך בשעות השפל.
כמו לשאר הרכבים החשמליים גם ה-e-C4 מצוידת במערכת בלימה רגנרטיבית שמאפשרת לשמר אנרגיה בזמן האטה, ושלושה מצבי נהיגה – אקו, רגיל וספורט.
נוחות, פנים הרכב וטכנולוגיה
לפי סיטרואן, החברה שמה דגש רב על נוחות הנסיעה, והגרסה החשמלית תגיע עם מתלים הידראוליים ומושבי הנוחות המתקדמת של החברה (Advanced Comfort) שמבטיחים נסיעה חלקה.
סביבת הנהג אלגנטית, פשוטה ונקייה, עם לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית ועיצוב חדש למסך מגע 10" עם חיבוריות לאנדרואיד אוטו ואפל CarPlay. בקרת האקלים נשלטת על ידי כפתורים פיזיים הממוקמים מתחת לפתחי המיזוג. הרכב מצויד בטעינה אלחוטית למכשירים ניידים, שני שקעי USB-C, ומעמד לטאבלט ממול הנוסע הקדמי, כך שיוכל להנות ממנו במהלך הנסיעה.
ה-e-C4 מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטח מת, תזכורת לעצירת קפה לנהג, מצלמת 360 מעלות ומערכת עזר לחניה.
עיצוב והתאמה אישית
ההאטצ׳בקים המשפחתיים כבר לא פופלאריים כמו בעבר, ולכן ה-C4 היא מעט גבוהה יותר מהדגמים הקודמים של החברה. ״צורת הרכב משלבת את האלגנטיות והדינמיות של האצט׳בק, אך היא מאמצת אלמנטים של רכב פנאי שטח״ לדברי סיטרואן, ״והיא תשים את ההאצ׳בק הקומפקטי על המפה שוב״.
סיטרואן לא חוסכים באפשרויות ההתאמה האישית, ומציעים מבחר של 31 שילובי צבעים לרכב בנוסף לשישה עיצובים שונים לתא הנוסעים.
נתונים
- מידות: אורך: 4,360, רוחב: 1,800, גובה: 1,525.
- תא מטען: 380 ליטרים, עם מקום ייעודי לכבלים לטעינת הרכב.
- מנוע:
- 100 קילוואט \ 136 כוחות סוס
- מומנט: 26.5 קג"מ
- סוללה: 50 קוט״ש.
- טווח נסיעה: 350 קילומטרים (WLTP)
- טעינה ביתית: 5 שעות עם עמדה של 11 קילוואט.
- טעינה מהירה: 80% מהסוללה בחצי שעה (100kW)
לפי קבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל, הסיטרואן e-C4 החשמלית צפויה להגיע לישראל במהלך 2021.
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם
יש לאוטו גלגל רזרבי ?
כבר הייתי בסרט עם ערכת תיקון שהסתיימה בגרר עם המשפחה .
נותר רק לקוות שהמחיר יהיה שפוי יותר מזה של ה-e-2008.