ג׳ילי גיאומטרי C הוא רכב פנאי קומפקטי חשמלי, שנחת בישראל בסוף 2021, והפך לאחד הרכבים החשמליים הפופולריים בישראל ב-2022, בעיקר בשל טווח הנסיעה הגבוה בשילוב עם המחיר האטרקטיבי. גיאומטרי הוא תת המותג החשמלי של יצרנית הרכב הסינית ג׳ילי, ולמרות שהמותג מייצר מספר דגמים חשמליים, גיאומטרי C הוא הדגם היחיד שמשווק תחת המותג בארץ.
הג׳יאומטרי C משווק בישראל בשתי גרסאות הנבדלות בטווח הנסיעה שלהן, אחת עם טווח מוצהר של 360 ק״מ וגרסה נוספת עם טווח נסיעה העומד על 485 ק״מ. כל גרסה מוצעת בשתי רמות אבזור, שתיהן מציעות אבזור עשיר.
למרות טווח הנסיעה של הרכב, מהירות הטעינה של הרכב בעמדות מהירות היא נמוכה, ואם אתם נמצאים הרבה על הכביש שווה לכם לשקול רכב עם מהירות טעינה גבוהה יותר או טווח גבוה יותר. אתם מוזמנים להציץ ברשימת הרכבים החשמליים עם טווח הנסיעה הגבוה ביותר.
ג׳ילי גיאומטרי C מתאים למי שמחפש רכב פנאי מאובזר ונוח במחיר נגיש, עם טווח נסיעה גבוה. אם אתם מחפשים רכב פנאי מרווח יותר, יכול להיות שה-BYD אטו 3 תתאים לכם יותר, אח קחו בחשבון שטווח הנסיעה שלה נמוך יותר.
גרסה | 360 פיור \ פרו | 480 פיור \ פרו |
---|---|---|
הנעה | קדמית | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 150 | 150 |
מנוע (כ״ס) | 204 | 204 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 7 | 7 |
מהירות מקסימלית | 150 | 150 |
טווח נסיעה (WLTP) | 359 | 485 |
טעינה מהירה | 75 | 75 |
בתחילת 2023 הגיאומטרי C נחתה בישראל בגרסה חדשה, הכוללת מתיחת פנים חיצונית, שדרוגים בפנים הרכב, וטווח נסיעה גבוה במעט מהגרסאות הקודמות. בנוסף גרסת הטווח הארוך, שנמכרה בעבר רק ברמת האבזור הגבוהה, מוצעת גם ברמת האבזור Pure.
טווח הנסיעה של הגרסאות החדשות שודרג במעט. הטווח עומד על 359 ק״מ לגרסת הסוללה הקטנה, ובגרסת הסוללה הגדולה – 485 ק״מ לעומת 460, תוספת של 25 ק״מ בטווח לפי תקן WLTP.
מתיחת הפנים החיצונית כוללת שינויים קלים, בעיקר בקדמת הרכב – עם פס שנמתח לאורך החלק הקדמי, לעומת המראה ״החלק״ בגרסה הקודמת, כונסי אוויר כהים שמתחברים אל פנסי הלד, ועיצוב חדש לחישוקי הגלגלים.
בסביבת הנהג בורר מצבי הנהיגה עבר לידית מאחורי ההגה, בדומה לטסלה, ובגרסה החדשה מערכת המולטמדיה תומכת בעברית וב-Waze מובנה, ובכללי רוב הכפתורים הוסרו מקדמת הרכב – מה שמשרה לפנים הרכב עיצוב מינמליסטי ועדכני יותר.
ג׳ילי גיאומטרי C מגיע בשתי גרסאות, הקרויות על הטווח שהן מציעות – גרסת 360 וגרסת 480, כל אחת מהן משווקת בשתי רמות אבזור – פיור ופרו. לשתי הגרסאות קדמית בהספק של 204 כוחות סוס עם מומנט של 31.6 קג״מ ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב- 7 שניות.
גרסת ה-360 מצוידת בסוללה של 53 קוט״ש, עם טווח נסיעה מוצהר שעומד על 359 ק״מ, וגרסת ה-480 מצוידת בסוללה של 70 קוט״ש עם טווח נסיעה מוצהר של 485 ק״מ. בעולם האמיתי טווח הנסיעה של גרסה ה-360 עומד על כ-280-300 ק״מ לטעינה, וטווח הנסיעה של גרסת ה-480 נע באיזור ה-420 ק״מ לטעינה – כתלות בדרך ובסגנון הנהיגה.
לגיאומטרי C יכולת טעינה מהירה בהספק של 75 קילוואט המאפשרת לטעון את הרכב מ- 20% ל- 80% ב- 36 דקות או ב-42 דקות אם מדובר בסוללה הגדולה יותר. מדובר בטעינה במהירות סבירה יחסית, ונכון להיום ניתן למצוא רכבים חשמליים שמציעים הספקי טעינה גבוהים בהרבה.
טעינת הג'ילי גיאומטרי C מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הג'ילי גיאומטרי C תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
360 פיור \ פרו | 35 שקלים | 40 דקות | 5:00 שעות | 359 ק״מ |
480 פיור \ פרו | 46 שקלים | 48 דקות | 7:00 שעות | 485 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 75 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-20 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
נוחות הנסיעה ברכב טובה הודות למתלים רכים, בעיקר בכבישים בינעירוניים. הרכב שקט מאוד במהירויות נמוכות ובנסיעה עירונית, ומספק בידוד רעשים יחסית טוב גם בכבישים בינעירוניים. עם זאת הרכב מתמודד סביר עם שיבושים קשים בכביש ופסי האטה.
לרכב יש שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית, אך כמו בחלק גדול מהרכבים שמגיעים אלינו מסין מדובר בבלימה חלשה, וכמובן הרכב לא מאפשר נהיגה עם דוושה אחת. לבלימה רגנרטיבית חזקה יש יתרונות, בעיקר בשמירה על הבלמים לאורך זמן ונוחות נהיגה, וחבל שהגיאומטרי C לא מציע בלימה רגנרטיבית חזקה יותר.
פנים הרכב מעוצב בצורה נקיה ומינמליסטית, ומציע אבזור נאה. יש מרחב סביר ליושבים מאחור, אך הרכב מציע תא מטען קטן בנפח של 340 ליטרים (או 417 יחד עם המקום לגלגל הרזרבי).
המושבים הקדמיים נוחים ומתכווננים חשמלית (למעט ברמת אבזור 360 פיור). ההגה מתכוונן לנוחות הנהג ויש בו כפתורי שליטה במערכות הרכב. בקונסולה המרכזית יש תא אחסון תחתון, מקום לכוסות, תא אחסון מתחת למשענת היד המרכזית, משטח טעינה אלחוטי לטלפון ושני שקעי USB.
לרכב יש בסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, ולמרות היותו חשמלי יש ברכב תעלת הינע נמוכה במרכזו – שני נוסעים יוכלו לשבת בנוחות בחלקו האחורי ויוכלו להנות ממשענת יד מתקפלת עם מקום לכוסות, אך שלושה מבוגרים ירגישו מעט צפוף. בנוסף, בשל צורת הגג המתעגלת לאחור, יש מרווח ראש סביר ליושבים מאחור.
לטובת הנוסעים מאחורה יש תאי אחסון בצד האחורי של המושבים הקדמיים, פתח מיזוג אוויר, מקום לטלפון, שקע 12V ושקע USB אחד. בצידי הדלתות האחוריות יש תאי אחסון קטנים יחסית. כל המושבים ברכב הם בריפוד עור סינטטי.
תא המטען האחורי ברכב הוא בנפח של 340 ליטר או 1,308 ליטר עם מושבים מקופלים. רצפת תא המטען נפתחת ויש בה מקום אחסון נוסף לכלים או כבלים בנפח של 70 ליטר בערך.
בתא הנהג יש מסך מגע מרכזי בגודל 12.3" הממוקם לרוחב הדשבורד וממנו ניתן לשלוט במערכות הרכב, המולטימדיה ואפליקציית ווייז כניווט מובנה במערכת. בנוסף המערכת תומכת באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו. מאחורי ההגה ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5".
הרכב מצויד במערכת שמע עם שישה רמקולים וחלוקת שמע המאפשרת האזנה בכל הרכב או במיקוד של תא הנהג. לרכב יש ידיות דלת שקועות הנפתחות אוטומטית כשמתקרבים לרכב, אפשרות כניסה לרכב ונסיעה ללא מפתח, מערכת מיזוג עם סינון לאוויר נקי יותר, תאורת אווירה, מערכת להקלטת הנסיעה ומצלמות היקפיות מסביב לרכב.
ברמת אבזור פרו תקבלו זיכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, תאורת רגליים, מערכת טיהור אוויר, מערכת HUD לשיקוף נתוני הנהיגה על השמשה הקדמית, חלונות אחוריים מתכהים ומערכת שמע של Bose עם שמונה רמקולים.
ג׳ילי גיאומטרי C לא ביצע מבחני ריסוק, ולכן אין לו ציון במבחני הריסוק של EuroNCAP. רמת האבזור הבטיחותי בגיאומטרי C היא 6 מתוך 8.
יש ברכב שש כריות אוויר, 14 חיישנים ורדארים המסייעים לנהיגה, מערכת לבלימת חירום אוטונומית במקרה של היתכנות לתאונה, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה הכוללת בקרה והתרעה על סטייה מנתיב וגם תיקון הגה, בקרת שיוט אדפטיבית אשר עוקבת אחרי רכב בנסיעה ומשנה את המהירות בהתאם ויכולה לסייע גם בפקקים, מערכת להתרעה מפני התנגשות מלפנים, מערכת המזהה רכבים בשטח ראיה מת, חיישני חניה אחוריים, זיהוי הולכי רגל ותמרורים ומערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. בגרסת פרו תקבלו בנוסף גם חיישני חניה קדמיים.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות לרכב היא לחמש שנים או 150,000 ק"מ. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 150,000 ק"מ. יש לחברת GEELY תכנית אחריות נוספת המאפשרת להאריך את תוקף האחריות לעשר שנים או 200,000 ק"מ.