מרצדס EQC הוא רכב פנאי יוקרה קומפקטי. העיצוב של הרכב משותף לדגמי GLC שאינם חשמליים אבל הוא גם הראשון בסדרת ה- EQ החשמלית המלאה הראשונה של מרצדס בנץ. רכב המשדר יוקרה, נוחות וחדשנות בעל הנעה כפולה (AWD) עם שני מנועים חשמליים – קדמי ואחורי. המנועים פועלים בצורה חכמה: המנוע הקדמי הוא העיקרי והאחורי נכנס לפעולה במידת הצורך, בהתאם לתנאי הדרך והנהיגה. מדובר ברכב שהוא שקט מאד ובעל מערכת מתלים אשר יודעת להתמודד עם תנאי דרך שונים ללא קפיצות מיותרות לנוסעים. בחו"ל, הרכב נמכר בשלוש רמות גימור ואפשרות להוספת חבילות נוספות.
העיצוב הפנימי יוקרתי ומוקפד יותר מכל הרכבים המקבילים באותה קטגוריה. העיצוב החיצוני ייחודי עם פס אורות לד קדמי ואחורי המחליף את הפנסים הרגילים ומקנה לרכב מראה חדשני אבל כזה שעדיין מזכיר רכב פנאי יוקרתי קלאסי. העיצוב הפנימי כולל שני מסכי מגע גדולים וכפתורי מגע לשליטה על ההגה. בין זיהוי קולי מצוין ולומד של Hey Mercedes, עיצוב נוח במיוחד של מערכת המידע והבידור ומושבים נוחים במיוחד שכוללים יכולות כיוונון רבות – מדובר ברכב נח במיוחד. מרצדס EQC זכה בפרס החדשנות של WOWCAR לשנת 2019.
הרכב מורכב במפעלים בברמן בגרמניה ובבייג'ין בסין. מידותיה: 4761 מ"מ אורך, 1884 מ"מ רוחב, 1624 מ"מ גובה, רוחב בסיס הגלגלים: 1873 מ"מ.
גרסה | EQC 400 4MATIC |
---|---|
הנעה | כפולה (AWD) |
מנוע (קילוואט) | 300 |
מנוע (כ״ס) | 408 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 5.1 |
מהירות מקסימלית | 180 קמ״ש |
טווח נסיעה (WLTP) | 417 ק״מ |
טעינה מהירה | 112 קילוואט |
מרצדס EQC הוא רכב יוקרה, בראש ובראשונה. הוא משלב עיצוב של פנאי שטח קומפקטי עם שפע מקום אחסון בתא מטען בן 500 ליטרים. מקום האחסון הוא אולי קטן יחסית לרכבים חשמליים אחרים אך הוא מרווח מספיק להכיל מספר מזוודות גדולות, בדומה לרכבי פנאים אחרים.
לצד העיצוב והגימור המוקפדים, מדובר ברכב עם ביצועים יפים. מהירות מקסימלית של 180 קמ"ש, נתוני האצה מרשימים וטווח נסיעה שמספיק לרב הנסיעות גם ללא צורך בשימוש באפשרויות הטעינה המהירה שהוא מספק. זהו רכב שמתאים לכל מי שרוצה את הנוחות והאיכות שמרצדס מציעה, ויכול להרשות לעצמו לעמוד במחיר שהיא גובה עבורו.
מדובר ברכב שהוא לא רק נוח ויוקרתי אלא גם בטוח מאד. משפחות עם ילדים קטנים גם הן עשויות להיות קהל יעד עבורו, למרות שספק אם יוכלו להנות מהשקט שהרכב מציע כאשר יש ילדים קטנים מאחור.
מרצדס EQC מצוידת בשני מנועים – אחד לסרן הקדמי והשני לאחורי שמופעל במצבים בהם יש צורך בכח מוגבר. עם 408 כוחות סוס ל-EQC יש תאוצה מרשימה של 5.1 שניות (0-100 קמ"ש). טווח הנסיעה לטעינה עומד על 417 ק"מ. מהירות מרבית עומדת על 180 קמ"ש.
טעינה מהירה מ-10% – 80% לוקחת 40 דקות בעמדת טעינה אולטרה מהירוה, וכ-75 דקות בעמדות טעינה מהירה רגילות. טעינה מעמדת טעינה ביתי תיקח כשמונה שעות וארבעים דקות.
האחריות על רכבי מרצדס היא ארבע שנים לרכב ושמונה שנים לסוללה.
מרצדס EQC הוא רכב נוחות ויוקרה, והאבזור שהוא מגיע איתו הוא בהתאם. שני מסכי מגע – אחד למידע על מערכות הרכב החיוניות והשני למידע ושליטה על מערכות משנה כמערכת בקרת האקלים ומערכת השמע.
העיצוב מזכיר את עיצוב GLD הרגילה של מרצדס בתוספת כמה חידושים ועיצובים. הגימור עשוי מחומרים ממוחזרים ומתכלים, וחורי אוורור מצופים פלסטיק במראה של נחושת יוקרתית. אפילו דגם הבסיס כולל פס אורות לד מקדימה ומאחור כתחליף לפנסים הסטנדרטיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, אורות אמביאנט, מושבים קדמיים מחוממים, וגלגלי 19”.
דגם הביניים מציע מערכות בטיחות ומידע מתקדמות הכוללות מערכת שבחו"ל יודעת למצוא מקומות חנייה פנויים, עמדות טעינה פנויות, רדיו לוויני, גלגלי 20” ואפשרויות לצבעי אדום וכחול מטאליים.
הדגם היקר ביותר מציע בנוסף, חישוקי 21”, מערכת שמע מתקדמת Burmester עם 13 רמקולים מובנים, סראונד איכותי ומגבר עם 9 ערוצים. בנוסף מתווספות אפשרויות חיבור לסמרטפונים: CarPlay ו- Auto של אפל ואנדרואיד בהתאמה, טעינה אלחוטית, ומערכת MBUX שכוללת ניווט בטכנולוגיית מציאות רבודה.
מרצדס EQC מגיעה עם שש כריות אוויר, ורדאר. ישנה אפשרות להוסיף מערכת עזר לחנייה עם מצמות אחוריות . הדגם המתקדם מגיע עם בקרת שיוט אדפטיבית מלאה, זיהוי שטחים מתים ותמרורים ומערכת הלומדת את הרגלי הנהג עם הזמן – החל מפקודות קוליות ועד העדפות תאורת פנים, מוזיקה ותנוחת המושב.
בנוסף לבלימת חירום אקטיבית, אפשרות לחנייה אוטומטית הרכב גם מגיע עם אפשרות רכישה למערכות מניעת גניבה מתקדמות הכוללות מלבד אזעקה גם חיישני תנועה פנימית וזיהוי גרירה ותגובה לשינוי מנח הרכב.