אם אתם מטיילים הרבה ויוצאים לנסיעות ארוכות לעתים תכופות, משתלם לכם לעבור לרכב חשמלי. עלויות הנסיעה והאחזקה של רכבים חשמליים זולות משמעותית משל רכבי בנזין ודיזל, ותוכלו לחסוך מעל 75% מהוצאות הדלק שלכם במעבר לרכב חשמלי.
מהצד השני אתם באמת רוצים להרגיש חופשיים עם הרכב ולא להיות מוטרדים מטווח הנסיעה. הכנו לכם רשימה של הרכבים החשמליים שנמכרים בארץ עם טווחי הנסיעה הגבוהים ביותר. דרך אגב, אם אתם מחפשים רכבים עם טווחים צנועים יותר – אתם מוזמנים לקפוץ לרשימה המלאה של הרכבים החשמליים.
לפני הרשימה – בואו נדבר על טעינה
האפשרות לטעינה מהירה חשובה לא פחות מטווח הנסיעה עבור מי שמתכננים לחרוש את הארץ עם הרכב החשמלי החדש שלהם.
מבלי להכנס לפרטי פרטים (אותם תוכלו למצוא במדריך המלא לטעינה מהירה), טעינה מהירה היא היכולת של רכב לקבל בוסט של אנרגיה בזמן קצר יחסית. רכבים כמו טסלה מודל 3 או יונדאי איוניק 5 לדוגמה יכולים לקבל טווח של עוד מאה קילומטרים בחמש דקות טעינה בלבד.
ככל שהרכב תומך בהספק גבוה יותר לטעינה מהירה, כך הוא יכול להטען מהר יותר באחת מעמדות הטעינה המהירות (שאת פריסתן תוכלו למצוא במפת עמדות הטעינה בארץ). הספקי הטעינה נעים בין 50 קילוואט ברכבים הזולים יותר ומגיעים עד 350 קילוואט בחלק מהרכבים. הוספנו לרשימה גם את יכולות הטעינה של כל רכב ורכב.
הרשימה שלפניכם כוללת רכבים חשמליים שטווח הנסיעה המוצהר שלהם גבוה מ-450 קילומטרים, ממוינת לפי טווחי הנסיעה.
קיה נירו

אותה קיה נירו המוכרת והפופולארית נמכרת גם בגרסה 100% חשמלית. הגרסה החשמלית נחתה בישראל באמצע 2021. בארץ נמכרת רק הגרסה עם הסוללה הגדולה (של 64 קוט״ש) עם טווח נסיעה של 455 קילומטרים לפי התקן. החסרון העיקרי של הנירו הוא המחיר, שמתחיל מ-180 אלף שקלים.
- טווח נסיעה: 455 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 360 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 100 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 180,000 שקלים.
ג׳ילי ג׳אומטרי C

מותג ג׳ילי שנחת בסוף 2021 בישראל הביא איתו בשורה – רכב פנאי חשמלי קומפקטי עם טווח נסיעה של 460 קילומטרים במחיר של 142,900 ש״ח בלבד. הג׳יאומטרי C פתח את התיאבון ללא מעט נהגים בישראל שחיפשו רכב עם טווח גבוה יחסית.
לג׳יאומטרי C יש גרסה נוספת וזולה יותר עם טווח של 350 קילומטרים, אבל לא על זה באנו לדבר.
- טווח נסיעה: 460 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 380 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 75 קילוואט.
- מחיר לגרסת ה-460: 142,900 שקלים.
סקייוול ET5

סקייוול הוא מותג רכב חשמלי נוסף שמגיע אלינו מסין. הדגם ראשון של המותג – ET5 הוא רכב פנאי גדול, המצויד במנוע בהספק של 204 כוחות סוס וסוללה של 72 קוט״ש שמציעה טווח נסיעה של 460 קילומטרים. גם ל-ET5 יש יתרון במחיר שעומד על 174,900 ש״ח בלבד, זול אפילו מחלק מהמתחרות הבנזיניות שלו.
- טווח נסיעה: 460 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 380 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 145 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 174,900 שקלים.
יונאי איוניק 5

האיוניק 5 נמכרת בישראל בגרסת הלונג ריינג׳ בלבד, והיא מציעה טווח נסיעה של 481 קילומטרים לפי התקן. האיוניק 5 מרווחת מאוד (עם בסיס גלגלים עצום של 3 מטרים), והיא מתאימה למשפחות או למי שרוצה רכב שנראה מהעתיד.
אחד היתרונות הגדולים של האיוניק 5 הוא יכולות הטעינה המהירה של הרכב, שתומך בטעינה של 350 קילוואט. אך אליה וקוץ בה, נכון להיום אין עמדות טעינה בהספקים כאלו בארץ, ולכן הספק הטעינה המקסימלי שתוכלו לקבל הוא 170 קילוואט (אמנם עמדות הטעינה של טסלה מהירות יותר, אך הן לא פתוחות לאיוניק).
- טווח נסיעה: 481 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 400 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 350 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 189,990 שקלים.
טסלה מודל 3 (גרסת הבסיס)

מתחילת דרכה טסלה לא התפשרה על טווחי הנסיעה, והציעה טווחי נסיעה גבוהים. גרסת הבסיס של המודל 3 (שנקראה בעבר Standard Range Plus) מציעה טווח נסיעה של 491 קילומטרים לפי התקן, ויחד עם הטכנולוגיה הייחודית והביצועים של הרכב, המודל 3 היא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל עד כה.
- טווח נסיעה: 491 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 360 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 170 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 201,332 שקלים.
סקודה אניאק

סקודה אניאק היא הרכב הראשון של מותג סקודה המבוסס על פלטפורמת ה-MEB החשמלית של קונצרן פולקסווגן. מדובר ברכב פנאי מרווח יחסית (מידותיו בין הקארוק לקודיאק). האניאק הגיעה לישראל בגרסה עם הסוללה הגדולה ביותר, המספקת טווח של 517 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה: 517 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 400 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 175 קילוואט
- מחיר התחלתי: 189,990 שקלים.
אאודי Q4

אאודי נכנסת לשוק רכבי הפנאי המשפחתיים עם ה-Q4, המבוססת על פלטפורמת MEB של פולקסווגן – שמקנה לה יתרונות כמו טווח נסיעה גבוה, ומרחב פנים נדיב ביחס לקטגוריה. אם אתם מחפשים רכב מפנק עם טווח נסיעה מפנק – האאודי Q4 יכולה להתאים לכם.
- טווח נסיעה: 521 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 400 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 125 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 290,000 שקלים.
טסלה מודל X

אם אתם מחפשים רכב פנאי גדול עם טווח נסיעה מרשים, או רכב חשמלי עם 7 מקומות, המודל X היא כנראה הכתובת. המודל X הוא אחד הרכבים המרשימים של מותג טסלה, אך מדובר ברכב יוקרה שעלותו מעל חצי מיליון שקלים.
לאחרונה חלו עיכובים רבים במסירות של רכבי המודל X והמודל S, וטסלה הורידה את זמני האספקה ומחיר הרכב מאתר החברה.
- טווח נסיעה: 560 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (משוער): 450 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי (משוער): 530,000 שקלים.
טסלה מודל 3 לונג ריינג׳

גרסת הלונג ריינג׳ (או טווח ארוך) של המודל 3 מספקת טווח נסיעה גבוה מאוד לפי התקן – 614 קילומטרים, אם כי בפועל טווח הנסיעה האמיתי שלה עומד על כ-450 קילומטרים בנסיעות בין עירוניות.
עם זאת אחת החוזקות של המודל 3 (ושל רכבי טסלה בכלל) הן יכולות הטעינה המהירה. לא רק שהמודל 3 תומכת בטעינה סופר מהירה בהספק של 250 קילוואט, החברה גם פרסה רשת של תחנות טעינה סופר מהירות (הנקראות סופרצ׳ארגר) ברחבי המדינה, והרשת שלהם מתרחבת כל הזמן.
- טווח נסיעה: 614 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 450 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי לגרסת הלונג ריינג׳: 245,695 שקלים.
טסלה מודל S

אם אתם באמת רוצים רכבים שיכול לנסוע מקרית שמונה ועד אילת בטעינה אחת ובקלות, המודל S יכולה לעשות את העבודה. עם טווח נסיעה מוצהר של 652 קילומטרים מדובר על הרכב החשמלי עם טווח הנסיעה הגבוה ביותר שנמכר בישראל.
המודל S וותיקה מאוד, והיא נכנסה לראשונה לייצור סדרתי לפני עשור ומאז עברה שינויים רבים. לצערינו גם זמני האספקה של המודל S אינם ידועים.
- טווח נסיעה: 652 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (משוער): 550 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי (משוער): 480,000 שקלים.
מרצדס EQS

סוללה של מעל 100 קילוואט שעה ומקדם גרר נמוך במיוחד הופכים את ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, ה-EQS, לרכב החשמלי עם טווח הנסיעה הגבוה ביותר שמוצע כיום בשוק. מעבר לטווח הנסיעה המרשים, ה-EQS מציעה פאר, יוקרה ונוחות כמו שאף רכב אחר כיום לא מציע בשוק.
- טווח נסיעה: 770 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (משוער): 620 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 890,000 שקלים.
הבאתי ביבוא אישי (שוחרר באמצע מרץ) יונדאי קונה עם סוללה 64 קילוואט ומנוע קדמי 204 כס. עם כל התוספות שניתן להעלות על הדעת ברמה של איוניק 5 ועוד.
הטווח הרשמי שלה מחוץ לעיר הוא 480. נסעתי לנגב ולגולן, מהירות מותרת ויותר, חלק עם מזגן. הטווח שהושג הגיע ל 460 קמ.
לרכב יש טעינה רגילה 3 פאזות עם 22 קילוואט וטעינה מהירה עד 100 קילוואט.
עלות: עלתה לי פחות מהקיה נירו החשלית וקבלתי הרבה יותר: מושבי עור עם אוורור (קריר בישבן ובגב), ג נפתח חשמלי, כל מערכות הבטיחות, מסך 10.25 אינטש עם מערכת סטריאו 8 רמקולים וסאבוופר מובנה. (גימור prime בגרמניה ועוד מושבי העור והגג נפתח).
נכון להיום זה הרכב עם הטווח הגבוה ביותר יחסית למחירות ולממדיו.
יובל שלום. אפשר לקבל פרטים על יבוא הרכב והמחיר הסופי ?
הי. איך הזמ ת את הרכב ומי עשה את הייבוא ? תודה
מתי תגיע לארץ קיה ev6 ?
ו
מרצדס EQA תווך מוצהר 410 בפועל אני עושה קבוע 350 +- בלי מאמץ
שימו לב שבטסלות מודל 3 אתם מציגים את הנתונים עם הג׳אנט 19 האופציונאלי. בתוך האתר בבחירת ג׳אנט מוצג הטווח היותר גדול עם הג׳אנט 18.
למה aiways u5 לא מוצגת כאן?
רכב מעולה במחיר נפלא
לא שילמו עבור הכתבה כמו שאר החברות
כי הטווח הוא 400 והם שמו רק מטווח מוצהר 450 מינימום אם לא הבנת לבד
אבל הוא צודק שאם היו משלמים היו מכניסים אותו