אם אתם מטיילים הרבה ויוצאים לנסיעות ארוכות לעתים תכופות, משתלם לכם לעבור לרכב חשמלי. עלויות הנסיעה והאחזקה של רכבים חשמליים זולות משמעותית משל רכבי בנזין ודיזל, ותוכלו לחסוך מעל 75% מהוצאות הדלק שלכם במעבר לרכב חשמלי.
מהצד השני אתם באמת רוצים להרגיש חופשיים עם הרכב ולא להיות מוטרדים מטווח הנסיעה. הכנו לכם רשימה של הרכבים החשמליים שנמכרים בארץ עם טווחי הנסיעה הגבוהים ביותר. דרך אגב, אם אתם מחפשים רכבים עם טווחים צנועים יותר – אתם מוזמנים לקפוץ לרשימה המלאה של הרכבים החשמליים.
לפני הרשימה – בואו נדבר על טעינה
האפשרות לטעינה מהירה חשובה לא פחות מטווח הנסיעה עבור מי שמתכננים לחרוש את הארץ עם הרכב החשמלי החדש שלהם.
מבלי להכנס לפרטי פרטים (אותם תוכלו למצוא במדריך המלא לטעינה מהירה), טעינה מהירה היא היכולת של רכב לקבל בוסט של אנרגיה בזמן קצר יחסית. רכבים כמו טסלה מודל 3 או יונדאי איוניק 5 לדוגמה יכולים לקבל טווח של עוד מאה קילומטרים בחמש דקות טעינה בלבד.
ככל שהרכב תומך בהספק גבוה יותר לטעינה מהירה, כך הוא יכול להטען מהר יותר באחת מעמדות הטעינה המהירות (שאת פריסתן תוכלו למצוא במפת עמדות הטעינה בארץ). הספקי הטעינה נעים בין 50 קילוואט ברכבים הזולים יותר ומגיעים עד 350 קילוואט בחלק מהרכבים. הוספנו לרשימה גם את יכולות הטעינה של כל רכב ורכב.
הרשימה שלפניכם כוללת רכבים חשמליים שטווח הנסיעה המוצהר שלהם גבוה מ-480 קילומטרים, ממוינת לפי טווחי הנסיעה. שימו לב שטווח הנסיעה בפועל צפוי להיות נמוך יותר מהטווח המוצהר – לצורך נוחות הוספנו טווח נסיעה צפוי בנסיעה בין-עירונית.
את הרשימה חילקנו לשלוש קטגוריות מחיר – עד 250 אלף שקלים, בין 250 ל-500 אלף שקלים, ומעל 500 אלף שקלים:
רכבים חשמליים עם טווח ארוך – עד 250 אלף שקלים
ג׳ילי ג׳אומטרי C
מותג ג׳ילי שנחת בסוף 2021 בישראל הביא איתו בשורה – רכב פנאי חשמלי קומפקטי עם טווח נסיעה גבוה במחיר נגיש, שפתח את התיאבון ללא מעט נהגים בישראל שחיפשו רכב חשמלי. בשנה האחרונה קיבלנו גרסה משודרגת עם טווח מוצהר של 485 קילומטרים, אך מהצד השני מהירות הטעינה של הרכב לא מרשימה במיוחד.
לג׳יאומטרי C יש גרסה נוספת וזולה יותר עם טווח של 360 קילומטרים, אבל לא על זה באנו לדבר.
- טווח נסיעה: 485 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 380 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 75 קילוואט.
- מחיר לגרסת ה-485: 165,990 שקלים.
יונאי איוניק 5
האיוניק 5 נמכרת בישראל בגרסת הלונג ריינג׳ בלבד, והיא מציעה טווח נסיעה של 481 קילומטרים לפי התקן. האיוניק 5 מרווחת מאוד (עם בסיס גלגלים עצום של 3 מטרים), והיא מתאימה למשפחות או למי שרוצה רכב שנראה מהעתיד.
אחד היתרונות הגדולים של האיוניק 5 הוא יכולות הטעינה המהירה של הרכב, שתומך בטעינה של 350 קילוואט. אך אליה וקוץ בה, נכון להיום אין עמדות טעינה בהספקים כאלו בארץ, ולכן הספק הטעינה המקסימלי שתוכלו לקבל הוא 180 קילוואט (אמנם עמדות הטעינה של טסלה מהירות יותר, אך הן לא פתוחות לאיוניק). בכל מקרה גם בטעינה ב-180 קילוואט תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 קילומטרים נוספים ב-7 דקות בלבד של טעינה.
- טווח נסיעה: 481 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 400 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 350 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 213,900 שקלים.
טסלה מודל 3 (גרסת הבסיס)
מתחילת דרכה טסלה לא התפשרה על טווחי הנסיעה, והציעה טווחי נסיעה גבוהים. גרסת הבסיס של המודל 3 (שנקראה בעבר Standard Range Plus) מגיעה אלינו בגרסה מחודשת עם טווח של 513 קילומטרים לפי התקן, למרות הטווח המרשים טווח הנסיעה בפועל של הרכב נמוך מהמוצהר ונע באיזור ה-390 ק״מ.
מהצד השני בעלי טסלה יוכלו להנות מרשת הטעינה הסופר מהירה של טסלה הפרוסה ברחבי הארץ ומאפשרת חווית טעינה בדרכים נוחה ומשתלמת.
- טווח נסיעה: 513 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 390 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 170 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 205,072 שקלים.
סקודה אניאק
סקודה אניאק היא הרכב הראשון של מותג סקודה המבוסס על פלטפורמת ה-MEB החשמלית של קונצרן פולקסווגן. מדובר ברכב פנאי מרווח יחסית (מידותיו בין הקארוק לקודיאק). האניאק הגיעה לישראל בגרסה עם הסוללה הגדולה ביותר, המספקת טווח של 517 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה: 517 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 400 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 175 קילוואט
- מחיר התחלתי: 214,900 שקלים.
פולקסווגן ID.4
רכב הפנאי החשמלי מבית פולקסווגן מבוסס על אותה פלטפורמה חשמלית כמו האניאק, גם הוא נמכר בישראל בגרסת הסוללה הגדולה שמציעה טווח נסיעה נדיב של 524 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה: 524 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 400 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 125 קילוואט
- מחיר התחלתי: 234,900 שקלים.
קיה EV6
הרכב החשמלי הראשון של קיה שנבנה על פלטפורמה חשמלית ייעודית, ומציע טווחי נסיעה מרשימים, חווית נהיגה ופנים מרווח. גרסת ההנעה האחורית של הרכב מציעה טווח נסיעה מוצהר של 538 ק״מ, ויחד עם טעינה סופר מהירה תוכלו להתנייד עם הרכב בקלות. החסרון העיקרי של הרכב הוא במחיר, שמתומחר מעט גבוה ביחד למתחרות שלו, החל מ-236 אלף שקלים.
- טווח נסיעה: 528 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 420 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 350 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 236,900 שקלים.
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6 הוא הדגם השני בסדרת איוניק החשמלית של יונדאי, וכמו האיוניק 5 גם הוא מציע טווח נסיעה גבוה וטעינה סופר מהירה יחד עם פנים מרווח. יונדאי הצליחו לעשות עבודה טובה מאוד עם האיוניק 6 שמציע טווח נסיעה שמגיע עד 614 ק״מ לטעינה. השילוב של הטעינה המהירה יחד עם הטווח המרשים הופכת גם את האיוניק 6 למועמד פוטנציאלי למי שנמצא הרבה על הכביש.
- טווח נסיעה: 614 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 480 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 350 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 237,900 שקלים (לגרסת הטווח הארוך).
טסלה מודל 3 – טווח ארוך (LR)
מי שסוגרת את קטגורית המחיר הנוכחית היא טסלה מודל 3, אך פעם בגרסת הטווח הארוך, שמציעה טווח נסיעה מוצהר של 629 ק״מ, וטעינה סופר מהירה גם היא, יחד עם גישה לרשת המטענים המהירה של החברה, יתרון רציני למי שיוצא לנסיעות ארוכות.
- טווח נסיעה: 629 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 470 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 242,209 שקלים (לגרסת הטווח הארוך).
רכבים חשמליים עם טווח ארוך – 250 עד 500 אלף שקלים
וויה פרי (Voyah Free)
דגם הוויה פרי מיוצר בשתי גרסאות, אחת חשמלית 100%, והשניה גרסת פלאג-אין (PHEV), אך בישראל הרכב נמכר בגרסה החשמלית בלבד. מדובר ברכב פנאי חשמלי גדול (D-SUV) עם הנעה כפולה בהספק של כ-490 כ"ס ו-73.4 קג״מ (4.4 שניות 0-100 קמ״ש).
- טווח נסיעה: 500 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 400 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 100 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 399,985 שקלים.
ג׳נסיס GV60
ה-GV60 בנוי על אותה הפלטפורמה המוצלחת עליהן בנויות גם האיוניק 5 והקיה EV6, ובנוסף לטווח נסיעה גבוה וטעינה סופר מהירה, מדובר ברכב מאובזר מאוד, גם בגרסת הכניסה, ומצויד בתא מטען קדמי, ומספר מערכות מעניינות, כמו בידוד רעשים אקטיבי ואוורור למושבים.
גרסת ההנעה האחורית של הרכב מציעה את טווח הנסיעה הגבוה ביותר העומד על 517 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה: 517 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 390 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 350 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 329,000 שקלים (לגרסת הטווח הארוך).
BYD האן EV
ההאן EV היא ספינת הדגל החשמלית של BYD, הגרסה חשמלית לרכב המשפחתי הגדול של הענקית הסינית שהוסב מבנזין לחשמל ואינו מבוסס על פלטפורמה ייעודית. עם סוללה של 85.4 קוט״ש ההאן מציע טווח נסיעה של 521 ק״מ לפי התקן.
- טווח נסיעה: 521 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 450 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 150 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 334,500 שקלים (לגרסת הטווח הארוך).
טסלה מודל Y – טווח ארוך LR
גרסת הטווח הארוך של המודל Y מציעה טווח נסיעה נדיב של 533 קילומטרים לפי התקן. המודל Y מרווחת וגבוהה יותר מהמודל 3, ומצוידת בתא מטען גדול ונוח.
- טווח נסיעה: 533 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 410 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 277,488 שקלים (לגרסת הטווח הארוך).
פולסטאר 2
פולסטאר הוא תת המותג החשמלי של וולוו, ומעבר לעיצוב המרשים והייחודי של הרכב, הפולסטאר מציעה גם טווח נסיעה של 546 ק״מ בגרסת הטווח הארוך (Long Range Single Motor).
- טווח נסיעה: 546 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 430 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 155 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 274,900 שקלים (לגרסת הטווח הארוך).
ב.מ.וו i4
הגרסה החשמלית של ב.מ.וו סדרה 4 נמכרת במספר גרסאות – מתוכן גרסת ה-eDrive40 מציעה טווח נסיעה של 561 ק״מ לטעינה.
- טווח נסיעה: 561 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (בינעירוני): 480 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 200 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 409,900 שקלים (לגרסת ה-eDrive40).
רכבים חשמליים עם טווח ארוך – מעל 500 אלף שקלים
טסלה מודל X
אם אתם מחפשים רכב פנאי גדול עם טווח נסיעה מרשים, או רכב חשמלי עם 7 מקומות, המודל X היא כנראה הכתובת. המודל X הוא אחד הרכבים המרשימים של מותג טסלה, אך מדובר ברכב יוקרה שעלותו מעל חצי מיליון שקלים.
לאחרונה חלו עיכובים רבים במסירות של רכבי המודל X והמודל S, וטסלה הורידה את זמני האספקה ומחיר הרכב מאתר החברה.
- טווח נסיעה: 560 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (משוער): 450 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי (משוער): 530,000 שקלים.
טסלה מודל S
אם אתם באמת רוצים רכבים שיכול לנסוע מקרית שמונה ועד אילת בטעינה אחת ובקלות, המודל S יכולה לעשות את העבודה. עם טווח נסיעה מוצהר של 652 קילומטרים מדובר על הרכב החשמלי עם טווח הנסיעה הגבוה ביותר שנמכר בישראל.
המודל S וותיקה מאוד, והיא נכנסה לראשונה לייצור סדרתי לפני עשור ומאז עברה שינויים רבים. לצערינו גם זמני האספקה של המודל S אינם ידועים.
- טווח נסיעה: 652 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (משוער): 550 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי (משוער): 480,000 שקלים.
מרצדס EQS
סוללה של מעל 100 קילוואט שעה ומקדם גרר נמוך במיוחד הופכים את ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, ה-EQS, לרכב החשמלי עם טווח הנסיעה הגבוה ביותר שמוצע כיום בשוק. מעבר לטווח הנסיעה המרשים, ה-EQS מציעה פאר, יוקרה ונוחות כמו שאף רכב אחר כיום לא מציע בשוק.
- טווח נסיעה: 770 קילומטרים לפי התקן.
- טווח נסיעה בפועל (משוער): 620 קילומטרים.
- טעינה מהירה: 250 קילוואט.
- מחיר התחלתי: 890,000 שקלים.
מה לגבי סקייול xr, מצהיר 480 ויכול להגיע לזה ויותר מזה בקלות.
משום מה כל הכתבות על טווח נסיעה של חשמליות בפועל הרבה יותר נמוכות מהאמת יש לי סקודה חשמלית עושה לפחות 460 קילומטר לא משתולל תמיד עם מזגן אוטו מצויין
הסיניות לא צריכות להופיע כאן, שתי עגלות ללא מבחני ריסוק ועם מוניטין אמינות לא ידוע.
קניתי ג'ילי לאשתי ולאחר מספר חודשים, שבהם היינו כל כך מרוצים, קניתי עוד אחד – לי.
לא מדובר בעגלות, אלא במטוסי קרב.
נראה שהמכוניות הסיניות לחצו על יבלת של מישהו…
הדרך להשגת לקוחות היא לספר מדוע המוצר שלך טוב ולא לתקוף מוצרים מוצלחים של אחרים.
כנ"ל . דרך אגב יש לי גילי עם 460 קמ מוצהר .עושה בפועל 420 בין עירוני עם מזגן . ולא כפי שכתוב
רכב מעולה .
אתה בטח נוסע על 90 קמש כל הדרך
היונדאי קונה EV טווח ארוך, 484 ק"מ, סוללה 64kW, ו-204 כ"ס, נמכרת מהיבואן ב- 185 אלף. במפתיע מגיעה ללא קרוז אדפטיבי ACC ועם מסך מולטימדיה 8 בלבד. בשלושת חודשים שברשותי מראה טווח ריאלי מעל 420 ק"מ במהירויות כביש 6 עם מזגן
רק שהם לא מייבאים את הקונה החדשה – 2024 – עם הטווח הארוך
טיפה מוזר שאתם כותבים שהטווח הריאלי של המודל 3 לונג ריינג׳ הוא רק 450 קילומטרים כשבפועל הכי נמוך שקיבלתי זה 470 קילומטרים ואני בדרך כלל מגיע לאיזור ה-520 עם מודל 3 לונג ריינג׳ אמריקאית כשהרכב מציג טווח מלא של בין 530 ל-540 קילומטרים (תלוי בעונה )
המחיר של המודל X כבר עלה למעל 700 ק"מ
הבאתי ביבוא אישי (שוחרר באמצע מרץ) יונדאי קונה עם סוללה 64 קילוואט ומנוע קדמי 204 כס. עם כל התוספות שניתן להעלות על הדעת ברמה של איוניק 5 ועוד.
הטווח הרשמי שלה מחוץ לעיר הוא 480. נסעתי לנגב ולגולן, מהירות מותרת ויותר, חלק עם מזגן. הטווח שהושג הגיע ל 460 קמ.
לרכב יש טעינה רגילה 3 פאזות עם 22 קילוואט וטעינה מהירה עד 100 קילוואט.
עלות: עלתה לי פחות מהקיה נירו החשלית וקבלתי הרבה יותר: מושבי עור עם אוורור (קריר בישבן ובגב), ג נפתח חשמלי, כל מערכות הבטיחות, מסך 10.25 אינטש עם מערכת סטריאו 8 רמקולים וסאבוופר מובנה. (גימור prime בגרמניה ועוד מושבי העור והגג נפתח).
נכון להיום זה הרכב עם הטווח הגבוה ביותר יחסית למחירות ולממדיו.
יובל שלום. אפשר לקבל פרטים על יבוא הרכב והמחיר הסופי ?
הי. איך הזמ ת את הרכב ומי עשה את הייבוא ? תודה
נשמח לדעת דרך מי הבאת וקצת על התהליך
אשמח לדעת דרך איזה יבואן וכמה עלה לך?
אשמח לקבל עוד אינפורמציה איך אני מביא ביבוא אישי.
טלפון 0544853244
מייל yairbear@gmail.com
תודה
אשמח גם לדעת פרטים לייבוא אישי
0523475635 עליזה
אני ישמח לטלפון שלך לישמוע איך מיבאים לארץ רכב
אם אתה מעוניין למכור מה המחיר תחזור אליי 0544518656
אשמח לפרטים וקשר איתך gadh98@gmail.com
בוקר טוב.
מי עשה או יותר נ3, מול מי עשית את הייבוא אישי?
שלום.
כמה עלה לך המחיר עם מסים והכל.תודה רבה
שלח לי פרטים אחי
תודה
אשמח לדעת מאיפה עשית יבוא
יובל שלום.
אפשר לדעת כמה עלה לך היונדאי החשמלית ביבוא אישי ודרך מי עשית את זה.
תודה מראש
ישראל
יובל שלח פרטים על הייבוא זה מאד מעניין gilad8a@gmail.com
מתי תגיע לארץ קיה ev6 ?
ו
מרצדס EQA תווך מוצהר 410 בפועל אני עושה קבוע 350 +- בלי מאמץ
שימו לב שבטסלות מודל 3 אתם מציגים את הנתונים עם הג׳אנט 19 האופציונאלי. בתוך האתר בבחירת ג׳אנט מוצג הטווח היותר גדול עם הג׳אנט 18.
למה aiways u5 לא מוצגת כאן?
רכב מעולה במחיר נפלא
לא שילמו עבור הכתבה כמו שאר החברות
כי הטווח הוא 400 והם שמו רק מטווח מוצהר 450 מינימום אם לא הבנת לבד
אבל הוא צודק שאם היו משלמים היו מכניסים אותו
גם הסקיוול באתר של החברה מוצהר 400 וכאן 460…
נכון יש לו טעינה מהירה יפה מאוד אבל הטעינה הביתית שלו רק 6.6 שזה סופר איטי
היו 5 עם טעינה מהירה יותר איטית מהסקיוול אבל טעינה ביתית 11 שזה הרבה יותר משמעותי כי רוב הטעינות קורות בבית ולא בדרכים
גם ההונגצ'י לא פה בטווח של לא פחות 1000מ ק"מ ורק ב400-500אלף