השוואת רכבים חשמליים
כאן תוכלו לקבל מידע על הרכבים החשמליים השונים שנמכרים בארץ, ובעולם כולל מחירים וטווחי נסיעות של הרכבים החשמליים השונים. נכון להיום מספר הדגמים החשמליים שנמכרים בארץ הוא עדיין נמוך (פחות מעשרה דגמים שונים), אבל המספר עולה בהדרגה ואנו צפויים לראות דגמים חדשים בארץ בשנה הקרובה (2020).
לצורך השוואה, הטבלה כוללת גם רכבים שלא נמכרים בארץ (ואנחנו באמת מקווים שהם יגיעו אלינו במהירה), אם אתם מעוניינים לקבל מידע נוסף על רכב מסויים, לחיצה על שם הדגם תוביל אתכם לעמוד מפורט על הרכב. למידע נוסף על טווחי נסיעה יש הסבר קצר מתחת לטבלה.
אם יש מידע שחסר לכם והייתם רוצים לדעת – תרגישו חופשי ליצור קשר דרך טופס יצירת הקשר, בעמוד הפייסבוק שלנו או בטוויטר.
דגם | טווח נסיעה (ק״מ)* | טווח נסיעה (סוללה מקסימלית) | קיבולת סוללה (kWh) | מחיר בארץ |
---|---|---|---|---|
רנו זואי | 306 | 306 | 41 | 124,000 |
MG ZS EV | 263 | 263 | 45.6 | 138,888 |
יונדאי איוניק EV | 230 | 230 | 28 | 159,000 |
ניסאן ליף | 270 | 270 | 40 | 164,990 |
ב.מ.וו i3 | 200 | 200 | 33 | 249,000 |
אאודי אי-טרון | 417 | 417 | 95 | 392,000 |
יגואר I-PACE | 470 | 470 | 90 | 454,000 |
ניסאן ליף פלוס | 363 | 363 | 62 | לא נמכרת בארץ |
טסלה מודל 3 | 381 | 560 | 62 | לא נמכרת בארץ |
טסלה מודל S | 555 | 595 | 100 | לא נמכרת בארץ |
טסלה מודל X | 490 | 523 | 100 | לא נמכרת בארץ |
יונדאי קונה EV | 449 | 449 | 64 | לא נמכרת בארץ |
טווח נסיעה של רכב חשמלי
טווח הנסיעה של רכב חשמלי מציין למעשה את המרחק (בקילומטרים במקרה שלנו) שהרכב מסוגל לנסוע על טעינה בודדת, כשהסוללה טעונה במלואה. המרחק המפורסם על ידי היצרניות, הוא זה שמפורסם בטבלה, והוא מבוסס על תקינה אירופאית (הנקראת WLTP) או אמריקאית (EPA) לחישוב טווח הנסיעה. טווחי הנסיעה נמדדים במעבדות בהן גופי התקינה מדמים מצבים שונים של נסיעה בתנאים שונים, בעיר, בכבישים מהירים וכדומה.
חשוב לציין כי טווח הנסיעה מושפע בין היתר מתנאי הדרך, צורת הנהיגה וממזג האוויר, ובמקרים מסויימים טווח הנסיעה בפועל יכול להיות קטן מהטווח המוצהר על ידי היצרניות. ידוע שבטמפרטורות חורף קיצוניות (מתחת לאפס) טווח הנסיעה בפועל יורד משמעותית, אך בישראל אין לנו את הדאגות האלו.
סוללה ורמות גימור
יש דגמים מסוימים שניתן לרכוש במספר רמות גימור שונות. בחלק מהמקרים כל רמת גימור תציע טווח נסיעה שונה, בעקבות סוללות עם קיבולת שונה. במקרים כאלו עמודת הטווח הראשונה בטבלה תציג את רמת הגימור עם הטווח המינימלי, והעמודה השנייה תציג את רמת הגימור עם הטווח המקסימלי.
קיבולת הסוללה
רכב חשמלי אוגר את האנרגיה הדרושה להנעת הרכב בסוללה חשמלית. הסוללה היא למעשה "מיכל הדלק" של הרכב. כמות האנרגיה שסוללת הרכב יכולה לאגור נמדדת ביחידה הנקראת קילוואט שעה (מסומנת גם: קוט"ש או kWH).
לרוב ככל שקיבולת הסוללה גדולה יותר, כך גם טווח הנסיעה גדל. הטווח מושפע כמובן מפרמטרים נוספים כמו משקל הרכב ויעילות המנוע.
הערות לגבי טווח הנסיעה
* טווח הנסיעה המפורסם בטבלה הוא לפי תקן WLTP, למעט עבור דגמי טסלה בהם הטווח המפורסם הוא לפי תקן EPA.
** קיים תקן אירופאי ישן יותר הנקרא NEDC, שכבר אינו בשימוש בשנים האחרונות. תקן ה-NEDC נוטה להיות אופטימי מדי ולכן אין להתבסס עליו.