פולסטאר הוא המותג החשמלי מבית וולוו, ואחרי הדגם הראשון של המותג, הפולסטאר 1 שהוא היברידי נטען, החברה החליטה לקפוץ מדרגה ולהוציא רכב חשמלי מלא, ודי מרשים – פולסטאר 2.
פולסטאר 2 הוא רכב מנהלים קומפקטי בעל חמש דלתות בדגם Fastback, והוא חולק את פלטפורמת CMA עם הדגמים וולוו XC40 ו- Lynx & CO בדגמים 1 ו-2. לרכב שני מנועים, אחד לסרן הקדמי ושני לאחורי.
העיצוב הפנימי מרווח וכולל בעיקר מסך מגע גדול מרכזי בעיצוב מתומן ייחודי ותחושה של מינימליזם מוקפד תוך שימוש בחומרים משובחים. הרכב אינו מסתפק בעיצוב ומציע ביצועים מרשימים, הקפדה על אלמנטים בטיחותיים, שליטה טובה בהיגוי ואחיזת כביש מצוינת. לצד גימור יוקרתי הכולל, לדוגמה, גג שמש מזכוכית כהה פנורמית לכל אורך הגג הרכב הוא גם הראשון אשר מסך המגע שלו מופעל על ידי מערכת ההפעלה של אנדרואיד ומערכות גוגל משולבות בו באופן אינטגרטיבי, כולל זיהוי והפעלה קוליים.
המחיר ההתחלתי בישראל עומד על 254,900 שקלים לגרסת ההנעה הקדמית (Single Motor Standard Range). מידות: 4607 מ"מ אורך, 1800 מ"מ רוחב, 1478 מ"מ גובה.
פולסטאר 2 נמכרת בישראל בארבע גרסאות:
גרסה | סוללה | טווח (WLTP) | הנעה | הספק | תאוצה (שנ׳) |
---|---|---|---|---|---|
Standard Range Single Motor |
69 קוט״ש | 470 | קדמית | 228 כ״ס | 7.4 |
Long Range Single Motor |
78 קוט״ש | 540 | קדמית | 228 כ״ס | 7.4 |
Long Range Dual Motor |
78 קוט״ש | 480 | כפולה | 402 כ״ס | 4.7 |
Performance | 78 קוט״ש | 460 | כפולה | 469 כ״ס | 4.4 |
פולסטאר 2 הוא רכב מנהלים המשלב תחושת קידמה, ביצועים וגימור באיכות גבוהה הן של הרכבה והן מבחינת השימוש בחומרים. העיצוב הוא ייחודי – לדוגמה אורות הרכב האחוריים משתרעים לכל הרוחב במין מלבן אורות לד שנדלק בכראוגרפיה ייחודית.
פונקציות רבות דואגות להתאמה אישית אוטומטית לנהג – החל מפתיחה אוטומטית של הדלתות, דרך התאמה אוטומטית של המושבים והמראות ועד התאמת האפליקציות שיופיעו על מסך המגע המרכזי. הפונקציות הללו מתרחשות על ידי זיהוי בעל הטלפון המתקרב. פולסטאר 2 כולל אינטגרציה מלאה עם גוגל – נהגים מצוידים בסמארטפון מבוסס אנדרואיד, כנראה יחושו בהבדל.
הרכב מרווח, אולם מבנה ה- Fastback בו הגג כולו משופע יוצר מצב של פחות מרחב לגובה ליושבים מאחור. נפח תא המטען קדמי ואחורי עומד על 440 ל' והוא כולל ארגונית לשקיות קנייה, קיט תיקון תקרים ותיק עזרה ראשונה. למרות שיש לרכב תכונות שיעזרו להורים צעירים כגון פתיחה ללא מגע יד של תא המטען על ידי הזזת הרגל והקפדה על מערכות בטיחות מתקדמות – ההקפדה אינה נגררת לנוסעים מאחור שם, לדוגמה, אין כריות אויר. קיימת מערכת נעילת ילדים הכוללת גם את החלונות ואף ניתן לנטרל את כרית האוויר של הנוסע אולם לא ברור כמה והיכן ממוקמות נקודות עיגון לכיסאות בטיחות.
הרכב מתאים ביותר למי שמחפש רכב נח עם ביצועים מעולים, מראה ייחודי ומרשים ושלל תכונות מתקדמות שהופכות את הנסיעה לנוחה ונעימה. תכונה חשובה לא פחות לנהגים העתידיים של הרכב היא כיסים עמוקים שיכולים להרשות לעצמם את כל הפינוק הזה.
טעינת הפולסטאר 2 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
Single Motor Standard Range | 35 שקלים | 35 דקות | 7:15 שעות | 470 ק״מ |
Single Motor Long Range | 42 שקלים | 35 דקות | 8:15 שעות | 560 ק״מ |
Dual Motor Long Range | 42 שקלים | 35 דקות | 8:15 שעות | 480 ק״מ |
Performance | 42 שקלים | 35 דקות | 8:15 שעות | 460 ק״מ |
* עלות הטעינה משוערת ועלולה להשתנות כתלות בתעריפי החשמל.
** זמן הטעינה הביתית בעמדת טעינה תלת פאזית של 11 קילוואט.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
הפולסטאר 2 נוחה מאוד לנהיגה, בעיר ומחוצה לה. מבחינה של גרסת ההנעה הקדמית, ולמרות ביצועים שהם לא יוצאי דופן ביחס לרכבים חשמליים, הרכב מאיץ בקלות, וסביר להניח ש-228 כוחות סוס יהיו מספקים בהחלט לרוב גדול של הנהגים.
נהיגה עם דוושה אחת, יחד עם מתלים ספורטיביים אך לא קשיחיים מדי הופכים את חווית הנהיגה לנוחה ומהנה. ניתן לשלוט על עצמת הבלימה הרגנרטיבית, או לבטל את אפשרות הנהיגה עם דוושה אחת דרך מסך המולטימדיה. מעבר לכך, הודות לבידוד רעשים טוב, הנסיעה בפולסטאר שקטה.
פולסטאר 2 מגיעה עם הנעה כפולה (AWD): שני מנועים, אחד לכל סרן, המנועים מספקים 300 קילוואט (402 כוחות סוס). לפולסטאר 2 סוללה של 78 קוט״ש עם 27 תאים בתחתית הרכב בתא נפרד שמגן עליהם ומהן.
טווח הנסיעה לטעינה עומד על 500 ק"מ. תאוצת הרכב מרשימה – מ-0 ל- 100 ק"מ ב- 4.7 שניות. טעינה מהירה בעמדת טעינה של 50 kWh של שעה וארבע דקות תביא את הסוללה ממצב של 10% ל-80%. טעינה ביתית מלאה בשקע רגיל נמשכת כמעט 12 שעות. הפולסטאר יודעת להתמודד עם טעינה מהירה של עד 150 קילוואט.
פולסטאר 2 מגיעה עם רמת אבזור גבוהה ויכולת התאמה אישית של רכיבים רבים בתוספת מחיר. האבזור הבסיסי כולל חיישני גשם אוטומטיים להפעלת המגבים, מטריצת אורות לד קדמיים עם יכולות מניעת סנוור לרכבים מתקרבים, תזרים אורות קדמי ואחורי בפתיחה והנעילה של הרכב, אורות ערפל ופנייה, מטריצת אורות לד אחוריים אדפטיביים בהתאם לתנאי מזג האוויר, עמעום אוטומטי של מראות הצד והמראה האחורית, מראות צד מתקפלות אוטומטית, חלון אחורי כהה, חלון גג פנורמי כהה לאורך רובו של הגג, מגבים מחוממים, תאורת פנים מבוזרת וחכמה, מראות איפור מוארות לנוסע ולנהג, הגה ומושבים קדמיים ואחוריים מחוממים ובקרת אקלים.
מערכת שמע היא של הרמן קרדון עם רדיו DAB או רדיו FM בארצות שאינן תומכות ב-DAB. מסך תצוגת מערכות הרכב בגודל 12.3” רספונסיבי (מגדיל ומקטין תצוגות מסוימות בהתאם לצורך) עם שלוש תצוגות אפשריות: רגוע, מתרכז ברכב וניווט. בנוסף, מסך מגע שאחראי על החלק הבידורי והמידע – אנכי בגודל 11.5”, 4 חיבורי USB-C – שניים מקדימה ושניים מאחור, טעינה אלחוטית לסמארטפון, אפליקציית שליטה מאפשרת אוורור הרכב לפני כניסה וקישור אוטומטי במקרה של תאונה או גניבת הרכב. הקונסול המרכזי מושתת על אנדרואיד וכולל אינטגרציה מלאה עם אפליקציות גוגל , כולל גוגל פליי, זיהוי קולי משופר והיכולת להוריד כל אפליקציה רצויה.
הרכב מגיע עם התאמה אישית מקסימאלית ואוטומטית – פתיחת הדלת אוטומטית בזיהוי הטלפון של הבעלים, התנעת רכב אוטומטית כשהנהג מתיישב על הכיסא, התאמת זוויות הישיבה לנהג ולנוסע (כולל תמיכה בגב התחתון וכריות נשלפות לנהגים גבוהים במיוחד), התאמת התצוגה על פי זהות הנהג ואפילו התאמת מידת ואופן חימום המושב בהתאם להעדפותיו של הנהג.
אחת החבילות שאותן ניתן לרכוש נקראת ביצועים וכוללת מנחתים (דמפרים) ניתנים לכוונון למתלים, בלמים משופרים, וגלגלים בקוטר רחב יותר ( 20” במקום 19”) ואפילו חגורות בטיחות בצבע זהב.
הרכב מצויד בכריות אויר קדמיות ובצדדים למושבים הקדמיים. השלדה מחוזקת וברכב מערכות בטיחות מתקדמות: רדאר קדמי ומצלמת 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית מתערבת בבלימה ובהיגוי (אופציונאלית), התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, שמירה על הנתיב, התראה ובלימה אוטומטית בנסיעה ברוורס, זיהוי שטחים מתים, מערכת עזרה בחנייה קדמית ואחורית באמצעות מערכת אולטרה-סונית בפגושים, זיהוי עייפות הנהג, זיהוי חברתי ובאמצעות חיישנים של מכשולים בדרך ותנאי דרך קשים ודיווח אוטומטי עליהם, התראה מפני התנגשות מאחור, ניתוק אוטומטי של הסוללה במקרה תאונה והשמעת צליל ייחודי ונעים להולכי הרגל.