ה-MG4 הוא רכב משפחתי חשמלי קומפקטי עם עיצוב עדכני, והרכב הראשון המבוסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של MG, המאפשרת לו להנות מטווח נסיעה גבוה, וטעינה מהירה יותר. יחד עם הנעה אחורית ומתלים טובים הרכב גם מספק חווית נהיגה מהנה, ונוחות נסיעה טובה.
ה-MG4 מעוצב בקו שונה ומעודכן יותר מהדגמים החשמליים הקודמים של המותג, כמו ה-MG ZS EV, עם עיצוב ספורטיבי, אלגנטי ונקי, וזאת בניגוד לחלק מהדגמים של MG הנשענים על עיצוב רכבי הבנזין של המותג.
אלו המעוניינים בהנעה עוצמתית יוכלו לבחור בגרסת ה-X-Power, שמציעה הנעה כפולה בהספק כולל של 435 כ״ס, אך ההנעה הכפולה באה על חשבון הטווח, שעומד על 385 ק״מ בלבד.
בשורה התחתונה ה-MG4 נותנת תמורה טובה למחיר, והיא מתאימה למי שמחפש רכב משפחתי קומפקטי במחיר נגיש, מאובזר ועם טווח נסיעה פרקטי, וזאת בניגוד לחלק מהרכבים האחרים בקטגורית המחיר שלה, המציעים טווח נסיעה מוגבל או מרווח פנים מצומצם.
גרסה | MG4 Standard* | MG4 Comfort* | MG4 Luxury | MG4 X-Range | MG4 X-Power |
---|---|---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | אחורית | אחורית | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 125 | 150 | 150 | 180 | 320 |
מנוע (כ״ס) | 170 | 204 | 204 | 245 | 435 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 7.7 | 7.9 | 7.9 | 6.5 | 3.8 |
מהירות מקסימלית | 160 | 160 | 160 | 180 | 200 |
טווח נסיעה (WLTP) | 350 | 450 | 435 | 520 | 385 |
טעינה מהירה | 117 | 135 | 135 | 144 | 140 |
* גרסאות סטנדרט וקומפורט לא משווקות החל ממאי 2024.
ה-MG4 נמכרת בישראל בשלוש גרסאות שונות: לקשרי, X-Range ו-X-Power.
גרסת לקשרי מצוידת בסוללה של 64 קוט"ש, הנעה אחורית בהספק 204 כוחות סוס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות. טווח הנסיעה המוצהר של גרסה זו עומד על 435 ק״מ לפי התקן, ובמבחן הדרכים הצלחנו להגיע לנתון יפה שעומד על 370 ק״מ לטעינה. בנהיגה רגועה, תוכלו לקבל טווח נסיעה גבוה אף יותר.
למרחיקי לכת ישנה את גרסת ה-X-Range, המצוידת בסוללת 77 קוט״ש עם טווח נסיעה מוצהר של 520 ק״מ. טווח הנסיעה של גרסה זו בפועל צפוי לנוע באיזור ה-450 ק״מ לטעינה. בנוסף לגרסה זו הנעה אחורית בהספק גבוה יותר של 245 כ״ס, המאפשר להביא את הרכב מעמידה למאה קמ״ש ב-6.8 שניות.
גרסת ה-X-Power מצוידת בהנעה כפולה בהספק כולל של 435 כ״ס, עם מומנט של 61.1 קג״מ. גרסה זו יכולה להאיץ למאה קמ״ש ב-3.8 שניות בלבד. אך לגרסה זו יש סוללה של 64 קוט״ש המספקת טווח נסיעה מוצהר של 385 ק״מ לטעינה. בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי לנוע בין 300 ל-350 ק״מ בלבד.
כלל הגרסאות תומכות בטעינה מהירה בהספקים שנעים בין 135 ל-144 קילוואט, המאפשרות להטעין עוד 100 ק״מ של טווח בכ-10 עד 11 דקות של טעינה בלבד. מדובר ברכב שמציע את הטעינה המהירה ביותר בקטגוריית המחיר שלו, מהיר יותר מרכבים כמו ה-BYD דולפין, או הג׳ילי גיאומטרי C.
בנוסף הרכב תומך ב-V2L, כך שתוכלו באמצעות מתאם ייעודי לספק חשמל למכשירים חיצוניים במתח של 220 וולט ובהספק של 2.2 קילוואט (10 אמפר). אופציה שימושית למי שנמצא בשטח ורוצה לטעון את המחשב הנייד, לחבר תאורה ואפילו להפעיל קומקום.
טעינת ה-MG4 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף ה-MG4 תומכת בטעינה סופר מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
Standart | 33 שקלים | 32 דקות | 9:15 שעות | 350 ק״מ |
Comfort | 41 שקלים | 24 דקות | 6:45 שעות | 450 ק״מ |
Luxury | 41 שקלים | 24 דקות | 6:45 שעות | 435 ק״מ |
X-Range | 51 שקלים | 41 דקות | 8:00 שעות | 520 ק״מ |
X-Power | 41 שקלים | 24 דקות | 6:45 שעות | 385 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 144 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-10 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
אחד היתרונות ב-MG4 היא נוחות הנסיעה – ל-MG4 יש מתלים שעושים עבודה מעולה, ומאפשרים לרכב לנוע בנוחות על הכביש ולהתמודד עם שיבושים ומהמורות בצורה טובה. מעבר לכך הרכב שקט מאוד בעיקר בנסיעה בעיר, אך במהירויות גבוהות ממאה קמ״ש יש מעט יותר רעשי רוח וגלגלים מחלק מהמתחרות.
למרות שלחלק מהרכבים החשמליים יש הנעה בהספקים גבוהים מאוד, עם הנעה אחורית, שהפכה להיות פופולארית ברכבים חשמליים אך כמעט ולא נפוצה ברכבים סיניים, ה-MG4 מספקת חווית נהיגה מהנה, במיוחד ביחס למתחרות הישירות שלה.
ל-MG4 יש ארבעה מצבי בלימה רגנרטיבית, ולמי שאוהב את התחושה, ה-MG4 יכולה לספק בלימה חזקה יחסית (או חלשה מאוד אם תרצו). גרסאות הלקשרי One-Tone, גרסת X-Power ו-X-Range תומכות גם בנהיגה עם דוושה אחת, אך גרסת ה-Luxury Two-Tone לא תומך במצב זה.
בגרסת ה-X-Power מתלי הרכב הוקשחו והיא מציעה ״מצב מסלול״, בדומה לגרסת הפרפורמנס של טסלה מודל 3, המציג נתונים ייעודים על הנהיגה כמו חלוקת כוח G, מדידת זמני הקפה, מרחקי נסיעה, השוואת נתונים בין הקפות ועוד, אך בניגוד לטסלה מצב זה אינו מאפשר לשלוט או לכוונן את מערכות הרכב ומערכת ההנעה.
פנים הרכב מעוצב בצורה עדכנית, מינימליסטית ונקיה. ה-MG4 הוא רכב מרווח יחסית עם בסיס גלגלים של 2,705 מ"מ המאפשר ישיבה נוחה, אך חסר בה פתחי מיזוג אוויר בחלקו האחורי של הרכב ותא המטען שלו קטן יחסית למשפחתיות קומפקטיות.
המושבים הקדמיים נוחים ויש מקום אחסון פרקטי בקדמת הרכב, עם מקום ייעודי לסמארטפון, שני מחזיקי כוסות, מקום אחסון נוח מתחת לקונסולה המרכזית יחד עם תא אחסון נוסף מתחת למשענת היד.
ה-MG4 מצויד במסך מולטימדיה בגודל 10.25", ובלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7״. התגובתיות של מסך המולטימדיה סבירה, חלק מהכפתורים המופיעים על המסך קטנים מדי, ובכללי מערכת המולטימדיה מסורבלת, אך את חלק מהפונקציות ניתן להפעיל מהכפתורים הממוקמים על ההגה. מעבר לכך, המערכת תומכת באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי (בחיבור חוטי), כך שייתכן שלא תאלצו להתעסק יותר מדי עם מערכת המולטימדיה המובנת.
למעט מן מגש בולט מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, עליו ממוקמים בלם החניה ובורר מצבי הנהיגה, סביבת הנהג מתוכננת בצורה טובה.
המושבים האחוריים מרווחים יחסית לרכב קומפקטי, גג הרכב מעוצב באופן כזה המאפשר גם לנוסעים גבוהים ישיבה נוחה, ויש מקום סביר לרגליים גם ליושבים מאחור. במושבים האחוריים שלושה מבוגרים ירגישו מעט צפוף, והם יכולים להתחבר לשקע USB בודד הנמצא בין המושבים הקדמיים, אך אין פתחי מיזוג אוויר בחלקו האחורי של הרכב.
תא המטען של הרכב הוא בנפח של 363 ליטר (או 1177 ליטרים עם מושבים מקופלים), אך אין לרכב תא מטען קדמי.
ה-MG4 תומך בכניסה ונסיעה ללא מפתח, יש בו חמישה מצבי נהיגה שונים המתאימים לתנאי נסיעה שונים, מערכת שמע עם ארבעה רמקולים, בקרת אקלים, שקע 12V מלפנים ומראות צד עם הפשרת אדים וכוונון חשמלי.
בנוסף כלל הגרסאות מצוידות במשטח טעינה אלחוטי לטלפון, הגה ומושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מערכת שמע עם שישה רמקולים, מערכת מצלמות 360 מעלות לרכב ודלת תא מטען חשמלית.
גרסת ה-X-Power מצוידת גם בחישוקי סגסוגת 18״ ומושבי ספורט בריפוד משולב אלקנטרה.
ה-MG4 קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP עם ציונים של 83% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 80% בבטיחות הילדים, 70% בבטיחות הולכי הרגל בדרך ו-78% באבזור הבטיחות ברכב. דירוג האבזור הבטיחותי עומד על 5 מתוך 8 לרמת הגימור סטנדרט וקומפורט, ו-7 מתוך 8 לרמת גימור לקשרי.
יש ברכב שש כריות אוויר הממוקמות מקדימה, בצדי הנהג והנוסע ושתי כריות וילון להגנה על הנוסעים מאחור. הרכב מצויד במערכת לבלימת חירום אקטיבית כאשר היא מזהה סיכוי לפגיעה ברכב נוסע, רכב עומד או הולכי רגל. קיימת ברכב גם מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זחילה בפקקים, ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה המזהירה ומתקנת את הנהג במקרה של סטייה מהנתיב ללא איתות. קיימת גם מערכת המזהה תמרורי מהירות ומתריעה אם הנהג עבר על המהירות המותרת ומערכת למניעת סנוור.
ברמת גימור לקשרי, הרכב מצויד גם במערכת אזהרה על תנועת רכבים בעת פתיחת דלתות, ניטור שטח מת והתראה בעת תנועה החוצה מאחורי הרכב.
MG4 מגיע בשלוש גרסאות:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
על כל הגרסאות יש אחריות מלאה של 7 שנים או 150,000 קילומטרים. האחריות על הסוללה היא ל-8 שנים או 150,000 קילומטרים.