ה-MG4 הוא רכב משפחתי חשמלי קומפקטי עם עיצוב עדכני, והרכב הראשון המבוסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של MG, המאפשרת לו להנות מטווח נסיעה גבוה יחסית, וטעינה מהירה יותר. יחד עם הנעה אחורית ומתלים טובים הרכב גם מספק חווית נהיגה מהנה, ונוחות נסיעה טובה.
ה-MG4 מעוצב בקו שונה ומעודכן יותר מהדגמים החשמליים הקודמים של המותג, עם עיצוב ספורטיבי, אלגנטי ונקי, וזאת בניגוד לחלק מהדגמים של MG הנשענים על עיצוב רכבי הבנזין של המותג.
בשורה התחתונה ה-MG4 נותנת תמורה טובה למחיר, והיא מתאימה למי שמחפש רכב משפחתי קומפקטי במחיר נגיש, מאובזר ועם טווח נסיעה פרקטי, וזאת בניגוד לחלק מהרכבים האחרים בקטגורית המחיר שלה, המציעים טווח נסיעה מוגבל או מרווח פנים מצומצם.
גרסה | MG4 Standard | MG4 Comfort | MG4 Luxury |
---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | אחורית |
מנוע (קילוואט) | 125 | 150 | 150 |
מנוע (כ״ס) | 170 | 204 | 204 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 7.7 | 7.9 | 7.9 |
מהירות מקסימלית | 160 | 160 | 160 |
טווח נסיעה (WLTP) | 350 | 450 | 435 |
טעינה מהירה | 117 | 135 | 135 |
ה-MG4 נמכרת בישראל בשתי גרסאות סוללה ובשלוש רמות גימור שונות: סטנדרט, קומפורט ולקשרי, כולן מצוידות בהנעה אחורית.
רמת גימור סטנדרט מצוידת בסוללה של 51 קוט"ש, הנעה אחורית בהספק של 170 כוחות סוס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות. לרמה זו טווח נסיעה מוצהר של 350 ק״מ, אך עם צריכה ריאלית של כ-170 וואט שעה לקילומטר, טווח הנסיעה בפועל עומד על כ-300 ק״מ לטעינה.
רוב האנשים כנראה יעדיפו את רמות הגימור קומפורט ולקשרי, המצוידות בסוללה של 64 קוט״ש, הנעה אחורית בהספק 204 כוחות סוס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות. טווח הנסיעה המוצהר של רמות גימור אלו עומד עד 450 ק״מ ו-435 ק״מ, ובמבחן הדרכים הצלחנו להגיע לנתון יפה שעומד על 370 ק״מ לטעינה. בנהיגה רגועה, תוכלו לקבל טווח נסיעה גבוה אף יותר.
רמת גימור סטנדרט תומכת בטעינה של 117 קילוואט, איתה ניתן לטעון את הרכב מ- 10% ל- 80% ב-37 דקות. הגרסה עם הסוללה הגדולה יותר תומכת בטעינה של 135 קילוואט, מדובר ברכב שמציע את הטעינה המהירה ביותר בקטגוריית המחיר שלו. בגרסה הזו ניתן לטעון את הרכב מ-10% ל-30% ב-27 דקות, או לחלופין לקבל עוד 100 ק"מ של טווח בעשר דקות בלבד.
בנוסף הרכב תומך ב-V2L, כך שתוכלו באמצעות מתאם ייעודי לספק חשמל למכשירים חיצוניים במתח של 220 וולט ובהספק של 2.2 קילוואט (10 אמפר). אופציה שימושית למי שנמצא בשטח ורוצה לטעון את המחשב הנייד, לחבר תאורה ואפילו להפעיל קומקום.
אחד היתרונות ב-MG4 היא נוחות הנסיעה – ל-MG4 יש מתלים שעושים עבודה מעולה, ומאפשרים לרכב לנוע בנוחות על הכביש ולהתמודד עם שיבושים ומהמורות בצורה טובה. מעבר לכך הרכב שקט מאוד בעיקר בנסיעה בעיר, אך במהירויות גבוהות ממאה קמ״ש יש מעט יותר רעשי רוח וגלגלים מחלק מהמתחרות.
למרות שלחלק מהרכבים החשמליים יש הנעה בהספקים גבוהים מאוד, עם 170 עד 204 כוחות סוס בהנעה אחורית, שהפכה להיות פופולארית ברכבים חשמליים אך כמעט ולא נפוצה ברכבים סיניים, ה-MG4 מספקת חווית נהיגה מהנה, במיוחד ביחס למתחרות הישירות שלה.
ל-MG4 יש ארבעה מצבי בלימה רגנרטיבית, ולמי שאוהב את התחושה, ה-MG4 יכולה לספק בלימה חזקה יחסית (או חלשה מאוד אם תרצו), אך היא לא תומכת בנהיגה עם דוושה אחת, כמו חלק מהרכבים האירופאים והאמריקאים.
פנים הרכב מעוצב בצורה עדכנית, מינימליסטית ונקיה. ה-MG4 הוא רכב מרווח יחסית עם בסיס גלגלים של 2,705 מ"מ המאפשר ישיבה נוחה, אך חסר בה פתחי מיזוג אוויר בחלקו האחורי של הרכב ותא המטען שלו קטן יחסית למשפחתיות קומפקטיות.
המושבים הקדמיים נוחים ויש מקום אחסון פרקטי בקדמת הרכב, עם מקום ייעודי לסמארטפון (וטעינה אלחוטית ברמת גימור לקשרי), שני מחזיקי כוסות, מקום אחסון נוח מתחת לקונסולה המרכזית יחד עם תא אחסון נוסף מתחת למשענת היד.
ה-MG4 מצויד במסך מולטימדיה בגודל 10.25", ובלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7״. התגובתיות של מסך המולטימדיה סבירה, חלק מהכפתורים המופיעים על המסך קטנים מדי, ובכללי מערכת המולטימדיה מסורבלת, אך את חלק מהפונקציות ניתן להפעיל מהכפתורים הממוקמים על ההגה. מעבר לכך, המערכת תומכת באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי (בחיבור חוטי), כך שייתכן שלא תאלצו להתעסק יותר מדי עם מערכת המולטימדיה המובנת.
למעט מן מגש בולט מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, עליו ממוקמים בלם החניה ובורר מצבי הנהיגה, סביבת הנהג מתוכננת בצורה טובה.
המושבים האחוריים מרווחים יחסית לרכב קומפקטי, גג הרכב מעוצב באופן כזה המאפשר גם לנוסעים גבוהים ישיבה נוחה, ויש מקום סביר לרגליים גם ליושבים מאחור. במושבים האחוריים שלושה מבוגרים ירגישו מעט צפוף, והם יכולים להתחבר לשקע USB בודד הנמצא בין המושבים הקדמיים, אך אין פתחי מיזוג אוויר בחלקו האחורי של הרכב.
תא המטען של הרכב הוא בנפח של 363 ליטר (או 1177 ליטרים עם מושבים מקופלים), אך אין לרכב תא מטען קדמי.
ה-MG4 תומך בכניסה ונסיעה ללא מפתח, יש בו חמישה מצבי נהיגה שונים המתאימים לתנאי נסיעה שונים, מערכת שמע עם ארבעה רמקולים, בקרת אקלים, שקע 12V מלפנים ומראות צד עם הפשרת אדים וכוונון חשמלי.
ברמת גימור לקשרי תקבלו גם משטח טעינה אלחוטי לטלפון, הגה ומושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מערכת שמע עם שישה רמקולים, מערכת מצלמות 360 מעלות לרכב ודלת תא מטען חשמלית.
טעינת הMG4 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הMG4 תומכת בטעינה סופר מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
Standart | 33 שקלים | 32 דקות | 9:15 שעות | 350 |
Comfort | 41 שקלים | 24 דקות | 6:45 שעות | 450 |
Luxury | 41 שקלים | 24 דקות | 6:45 שעות | 435 |
עם טעינה מהירה בהספק של 135 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-11 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
ה-MG4 קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP עם ציונים של 83% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 80% בבטיחות הילדים, 70% בבטיחות הולכי הרגל בדרך ו-78% באבזור הבטיחות ברכב. דירוג האבזור הבטיחותי עומד על 5 מתוך 8 לרמת הגימור סטנדרט וקומפורט, ו-7 מתוך 8 לרמת גימור לקשרי.
יש ברכב שש כריות אוויר הממוקמות מקדימה, בצדי הנהג והנוסע ושתי כריות וילון להגנה על הנוסעים מאחור. הרכב מצויד במערכת לבלימת חירום אקטיבית כאשר היא מזהה סיכוי לפגיעה ברכב נוסע, רכב עומד או הולכי רגל. קיימת ברכב גם מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זחילה בפקקים, ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה המזהירה ומתקנת את הנהג במקרה של סטייה מהנתיב ללא איתות. קיימת גם מערכת המזהה תמרורי מהירות ומתריעה אם הנהג עבר על המהירות המותרת ומערכת למניעת סנוור.
ברמת גימור לקשרי, הרכב מצויד גם במערכת אזהרה על תנועת רכבים בעת פתיחת דלתות, ניטור שטח מת והתראה בעת תנועה החוצה מאחורי הרכב.
ה-MG4 מגיע בשתי גרסאות סוללה ובשלוש רמות גימור:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
על כל הגרסאות יש אחריות מלאה של 5 שנים או 150,000 קילומטרים. האחריות על הסוללה היא ל-8 שנים או 150,000 קילומטרים.