BYD סיל היא מכונית סדאן חשמלית, המכונית החמישית של המותג הסיני BYD שתושק בארץ, ובעיני רבים היא תיחשב ללא ספק המתקדמת מבינהן. למרות ההצלחה של הדגמים הקודמים כמו ה-BYD אטו 3 וה-BYD דולפין, הסיל מהווה צעד גדול קדימה בהרבה היבטים כמו ההנעה וטווח הנסיעה, והיא תמצא את עצמה מתווספת לתחרות לא פשוטה על תואר הסדאן החשמלית הטובה ביותר אשר כוללת בתוכה בין היתר את טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, ובמידה מסוימת גם את הפולסטאר 2.
הסיל, מגיעה בשתי גרסאות הינע – דיזיין עם הנעה אחורית ואקסלנס עם הנעה כפולה, יחד עם נתוני טווח מרשימים של 570 ו-520 קילומטרים בהתאם לגרסה. התמורה להפחתת הטווח היא צמד מנועים חשמליים המפיקים נתון מרשים של 530 כ"ס, בהשוואה ל-313 כ"ס הצנועים יותר בגרסת ההנעה האחורית אך עדיין גבוהים יותר משאר מתחרותיה עם ההנעה האחורית.
גרסה | דיזיין | אקסנלנס AWD |
---|---|---|
הנעה | אחורית | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 230 | 390 |
מנוע (כ״ס) | 313 | 530 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 5.9 | 3.8 |
מהירות מקסימלית | 180 | 180 |
טווח נסיעה (WLTP) | 570 | 520 |
טעינה מהירה | 150 | 150 |
שתי גרסאות הרכב מצוידות בסוללת 82.5 קוט״ש כסטנדרט. טווח הסוללה בגרסת ההנעה האחורית עומד על 570 ק"מ, ובגרסה הבכירה עם ההנעה הכפולה תקבלו "רק" 530 ק"מ על הנייר. בעולם האמיתי טווח נסיעה שצפוי לנוע באיזור ה- 450 ק"מ לטעינה, טווח שיספיק גם לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר.
הסיל תומכת בטעינה מהירה בהספק של 150 קוט"ש, מהירות שתספק לך טעינה מ-10% ל-80% בפחות מ-40 דקות, או לחלופין תאפשר לקבל 100 ק״מ של טווח ב-10 דקות של טעינה. נתון סביר בהשוואה למתחרות הישירות, טסלה מודל 3 (עם 250 קילוואט) והאיוניק 6 (עם 350 קילוואט), אך אבן דרך ענקית בהשוואה ל-BYD אטו 3 התומכת ב-88 קילוואט בלבד.
580 הסוסים בגרסת ההנעה הכפולה באים לידי ביטוי בשיגור הרכב מ-0 ל-100 תוך 3.8 שניות בלבד, ואילו בגרסת ההנעה האחורית תאלצו להסתפק בנתון לא מאכזב של 5.9 שניות.
בדומה לשאר הדגמים של BYD, גם הסיל תומכת בפונקציונליות V2L, המאפשרת לחבר מכשירי חשמל חיצוניים (220 וולט) אל הרכב באמצעות מתאם ייעודי המתחבר לשקע הטעינה של הרכב.
טעינת ה-BYD סיל מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף ה-BYD סיל תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
דיזיין | 54 שקלים | 38 דקות | 9:00 שעות | 570 ק״מ |
אקסנלנס AWD | 54 שקלים | 38 דקות | 9:00 שעות | 520 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-10 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
נוחות הנסיעה ב-BYD סיל משתנה כתלות בגרסה. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת במערכת מתלים משודרגת המספקת גם שיכוך כביש טוב וגם מרכב מרוסן, וזאת בניגוד לגרסת הדיזיין שהיא מעט קופצנית ביחס לגרסת ההנעה הכפולה. למרות משקל הרכב והמתלים הקשיחים יחסית, הרכב עושה עבודה טובה גם בעיר, בעיקר ביחס לחלק מהמתחרות המצוידות במתלים קשיחים.
בתחום בידוד הרעשים הסיל מפתיעה מאוד, עם בידוד רעשים מעולה ורעשי רוח שמתחילים להשמע רק במהירויות גבוהות מאוד (החל מאיזור ה-120 קמ״ש וצפונה).
לסיל סביבת תא נוסעים מאוד נעימה עם הנדסת אנוש טובה, מסך המגע נראה טוב, אבל למרבה הצער קשה להשתמש בו בתנועה, וכמעט כל פונקציה קבורה איפשהו בתפריט פנימי.
תא הנוסעים של הסיל מרשים בתחילה באיכות ובעיצוב, עם שילוב נחמד של חומרים שהופך אותו למושך לעין. אחרי שמסיימים לשחק עם הטריק הידוע של החברה הסינית של סיבוב המסך ממצב אופקי לאנכי, ניתן לשים לב כי לסיל מתחת למסך ישנם צמד שקעי USB, יחד עם זוג מחזיקי כוסות ושני מקומות ייעודים לטעינה אלחוטית של מכשיר נייד.
המושבים הקדמיים מתכוונים חשמלית ומאפשרים אוורור וחימום. ישנו מרווח טוב לרגליים מאחור, ומרווח הראש די הגון בהתחשב לקו הגג המשופע שגוזל מעט מהגובה. זה בולט יותר עבור אנשים גבוהים יותר שיצטרכו להיזהר בעת הכניסה והיציאה. סיל עושה "טסלה" עם גג הזכוכית הפנורמי הענק שנמתח רחוק בצורה מרשימה בחזרה מאחורי הנוסע האחורי.
עם זאת, המושב האחורי מותיר את היושבים במצב קצת מוזר, הישענות עם הגב לאחור, בשילוב עם הפרופיל הנמוך של המכונית, כלומר המושבים די נמוכים לרצפה. תופעה דומה ישנה במודל 3 , והתוצאה הסופית היא שהברכיים שלך יושבות מעט מעל הירכיים, לא התנוחה האידאלית לישיבה. לא סוף העולם. כמו בחלקה הקדמי יש זוג שקעי USB לטעינה – USB אחד בסגנון ישן ו-USB-C חדש וחזק יותר.
נפח תא המטען של הסיל מעט מאכזב בהשוואה למתחריו, אשר עומד על נתון של 403 ליטרים בלבד, אך הסיל מפצה בתא מטען קדמי גדול של 53 ליטרים.
לסיל אותו מסך 15.6 אינץ' המוכר לנו מהאטו 3 והדולפין אשר ניתן לסובבו 90 מעלות, אך חוץ מהטריק הידוע הזה לסיל רשימת אבזור פנים מכובדת בשתי הגרסאות: חישוקי 19 אינץ' אווירודינמיים, מערכת שמע עם 12 רמקולים של Dynaudia, זוג משטחי טעינה אלחוטית (15W), תמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, כניסה ונסיעה ללא מפתח, כניסה בעזרת סמארטפון (עם NFC), תאורת אווירה ותא מטען חשמלי. בגרסת ההנעה הכפולה תקבלו גם תצוגה עילית (HUD).
בנוסף ישנה אפליקצית יצרן המאפשרת לתפעול ושליטה מרחוק במערכות הרכב, בין היתר הפעלת מיזוג מרחוק, מציאת הרכב ובדיקת מצב הסוללה והטעינה.
BYD סיל קיבל ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP, בדגש על הגנה של עוברי דרך פגיעים. וגם הוא בדומה לשאר דגמי הפירמה מאובזר בשלל מערכות בטיחות. רשימת ערכות הבטיחות הסטנדרטיות היא ארוכה, עם דגשים הכוללים סיוע בשינוי נתיב, בקרת שיוט חכמה, זיהוי נקודה מתה, 9 כריות אוויר והתרעה על פתיחת דלת. דירוג אבזור הבטיחות עומד על 8 מתוך 8.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הרכב היא לחמש שנים או 150,000 ק״מ. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 200,000 ק״מ, יחד עם אחריות על מכלולי מערכת ההנעה ל-8 שנים או 150,000 ק״מ.