קומפקטית, מגניבה, מסובבת ראשים והכי חשוב – חשמלית. פיג׳ו e208 החשמלית היא סופרמיני של חברת פיג'ו עם הרבה נוכחות ועיצוב חדשני. במראה היא כמעט זהה לאחותה בגרסת הבנזין, והיא מציעה טווח נסיעה של 339 קילומטרים (לפי תקן WLTP).
בשונה מהכיוון של יצרניות אירופאיות אחרות, פיג׳ו בוחרת לפעול בצורה קצת שונה. בעוד שחלק מהיצרניות הוותיקות החליטו להפריד את הדגמים החשמליים משאר הדגמים, ולהוציא דגמים חדשים לחלוטין בתצורה חשמלית בלבד, בפיג׳ו (ובקונצרן PSA הכולל גם את סיטרואן ואופל) הכיוון הוא להמשיך עם הדגמים הקיימים ולהוציא להם גם גרסה חשמלית. אז יחד עם מתיחת פנים רצינית, הפיג׳ו 208 מגיעה כפי שהיא גם בגרסה מאה אחוז חשמלית.
למרות ההצטרפות המאוחרת יחסית של פיג׳ו לשוק החשמל, נראה שה- e208 החדשה עושה עבודה טובה בסך הכל, והיא יכולה להתאים למי שמחפש רכב סופר מיני חשמלי. באירופה, חובבת הרכבים הקומפקטיים, ה-208 החשמלית הצליחה לעלות מהר ברשימת הרכבים החשמליים.
גרסה | 208 חשמלית |
---|---|
הנעה | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 100 |
מנוע (כ״ס) | 136 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.3 |
מהירות מקסימלית | 150 קמ״ש |
טווח נסיעה (WLTP) | 339 ק״מ |
טעינה מהירה | 100 קילוואט |
טווח הנסיעה של הפיג׳ו עומד על 339 קילומטרים לנסיעה משולבת לפי התקן. בנסיעה משולבת בהחלט אפשר לקבל טווח של 300 עד 340 קילומטרים. עם זאת המבחן האמיתי מבחינתנו הוא במהירויות גבוהות ובנסיעות בינעירונית, בהן צריכה החשמל גבוהה יותר.
בנסיעה בין עירונית עם מזגן תגיעו לצריכה של כ-16 עד 17 קוט״ש למאה קילומטרים. כך שאם תרצו לצאת לטיול ברחבי ישראל תוכלו לקבל טווח נסיעה של כ-270 קילומטרים. בנסיעה רגועה במצב חסכוני ועם שימוש בבלימה הרגנרטיבית תוכלו לקבל עוד קצת טווח ולהגיע לכיוון ה-300 קילומטרים לטעינה.
הטווח של הפיג׳ו הופך אותה לאטרקטיבית – במדינה קטנה כמו ישראל, טווח כזה יכול בהחלט לענות לצרכיהם של לא מעט נהגים ישראלים.
ה-e208 תומכת בטעינה מהירה בהספק גבוה יחסית (100 קילוואט), מה שיאפשר לכם להטעין את הסוללה מ-20% ל-80% בעשרים דקות בלבד. הפיג׳ו 208 החשמלית נמכרת בשתי גרסאות שההבדל ביניהן הוא מהירות הטעינה הרגילה (הביתית). את הגרסה הבסיסית תוכלו לטעון באופן מלא בשבע וחצי שעות. בתוספת של שלושת אלפים שקלים תקבלו גרסה שיכולה להיטען במלואה בחמש שעות בלבד.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (0-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
מטען 7.4 קילוואט | 26 שקלים | 30 דקות | 7:30 שעות | 339 ק״מ |
מטען 11 קילוואט | 26 שקלים | 30 דקות | 5:00 שעות | 339 ק״מ |
* עלות הטעינה משוערת ועלולה להשתנות כתלות בתעריפי החשמל.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
הפיג׳ו e-208 יכולה להתאים לזוגות ומשפחות צעירות. למרות היותה מכונית סופר מיני סביבת הנהג נוחה ומרווחת. עם זאת מאחור העניינים קצת יותר צפופים. שני מבוגרים יכולים להסתדר מאחור, אך לשלושה כבר עלול להיות צפוף מדי.
גם האחסון בקדמת הרכב נוח מאוד, עם מקום נדיב לפלאפונים כולל משטח טעינה אלחוטי, מקום נוסף לחפצים האישיים שלכם, ומקום לשתי כוסות גדולות.
תא המטען של הפיג׳ו הוא בנפח של 311 ליטרים, למרות שהוא קטן יחסית, הוא נוח ופרקטי, בייחוד למכונית סופר מיני. אך אין בו מקום ייעודי לכבל הטעינה של הרכב, מה שיכול להפריע קצת אם תרצו לצאת לטיול ארוך ולמלא את תא המטען.
פיג׳ו e208 החשמלית מגיעה עם מנוע אחד 136 כ"ס ו- 26.5 קג"מ בתחתית הרכב. טווח הנסיעה לטעינה עומד על 339 ק"מ. תאוצת הרכב– מ-100 ק"צ ב- 8.3 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ״ש. הרכב מגיע עם כבל לטעינה ביתית (מוד 2) משקע ביתי רגיל הדורש טעינה של כעשרים וארבע שעות עד לטעינה מלאה.
קיימת אופציה לרכוש עמדת טעינה ביתית באמצעותה טעינה תמשך כ-5.5 עד 7.5 שעות. טעינה מהירה (DC בהספק 100 קילוואט) של כחצי שעה טוענת ממצבר ריק ל80% מלא.
האחריות על רכבי פיג'ו היא שלוש שנים לרכב ושמונה שנים לסוללה.
פיג'ו e208 החשמלית משווקת בארץ ברמת גימור פרמיום S. קוטר גלגלים – 17 אינטש עם סגסוגת אלומיניום, תאורת אמביאנט דו-צבע, לוח מחוונים תלת ממדי ומסך מגע השולט על פונקציות רבות, כולל בקרת אקלים.
ישנם כפתורים בתחתית המסך אך אופציה נוחה יותר היא הקשה באמצעות שלוש אצבעות למעבר לתפריט עם סמלים גדולים נוחים יותר לתפעול. סביבת ה i-cockpit בשילוב חומרי גימור באיכות טובה ומערכות בטיחות מתקדמות מקנות תחושה של איכות. לרכב שלושה מצבים נהיגה: ספורט, רגיל ואקונומי ושני מצבי בלימה.
הרכב מצויד בשש כריות אויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (אופציונאלי בתוספת מחיר) כוללת תיקוני היגוי ובלימה מ-0 קמ"ש, זיהוי תמרורים והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, הפעלה אוטומטית של מגבים ותאורת הרכב, מערכת בלימת חירום אקטיבית עד למהירות של 140 קמ"ש, התרעות על סכנת התנגשות מלפנים וערנות הנהג, זיהוי רכב דו גלגלי ובלימה אוטומטית, ומצלמות רוורס. ישנה נקודת עיגון במושב האחורי ואפשרות להוסיף בתוספת תשלום נקודת עיגון מובנת גם במושב הקדמי של הרכב.
הרכב קיבל ארבעה כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים NCAP, מהם 91% על הגנת מבוגרים, 86% על הגנת ילדים, 71% על מערכות בטיחות מתקדמות ו- 56% על הגנת הולכי רגל ונהגי רכב דו גלגלי.
שתי המתחרות העיקריות של ה-e208 בקטגוריית המיני הן רנו זואי ואופל קורסה חשמלית. לצערינו הזואי עדיין נמכרת בארץ בגרסה ישנה, עם טווח נמוך יותר וללא טעינה מהירה, וגם באבזור הבטיחותי, הזואי לא מצטיינת במיוחד. היתרון היחיד שיש לזואי על פני הפיג׳ו הוא המחיר (כ-130 אלף שקלים).
האופל קורסה מהצד השני מצוידת באותה מערכת הנעה, מאובזרת יותר וזולה מה-208 החשמלית בחמשת אלפים שקלים.