fbpx

טסלה ומרצדס בכוננות: ב.מ.וו חושפת את ה-iX

טכנולוגיה, עיצוב, יוקרה - השילוש הקדוש שמאפיין את רכב הפנאי החדש והמושקע של ב.מ.וו

הדרך החשמלית של ב.מ.וו החלה כבר בשנת 2013 עם ה-i3 הקטנה, המשיכה ב-2014 עם ה-i8 ותגיע כנראה לשיא ב-2023 – אז תשלים ב.מ.וו ליין של לא פחות מ-13 דגמים חשמליים לחלוטין. אחד מהם הוא ה-i4, דגם ספורט-סדאן חשמלי שיציע ביצועים המקבילים לסדאן השרירית בעלת מנוע הבעירה הפנימית, ה-M4. דרך זו, הופכת את היצרנית מבוואריה לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעידן החדש של התחבורה החשמלית. 

השקתו של ה-iX – רכב פנאי גדול, מעוצב, טכנולוגי ויוקרתי, מהווה ציון דרך נוסף במסע ה"חשמול" שעוברת החברה. למרצדס יש את ה-EQC (שכבר הגיע לישראל), לטסלה יש את המודל X שכבר הוכיח את עצמו, וב.מ.וו מצידה ממש לא התכוונה להישאר חייבת. היום (רביעי), אנחנו מגלים לראשונה את המתמודד שהיא שולחת לזירה בסגמנט רכבי הפנאי היוקרתיים. 

ב.מ.וו iX הכל חשמלית החדשה בנסיעה על כביש

לפי ב.מ.וו, ה-iX מיועד לייצור במפעל Dingolfing שבצפון בוואריה, וצפוי להגיע לשווקים כבר ב-2021 ולהימכר כדגם 2022. דגם זה מצטרף כאח גדול ל-iX3, הגרסה החשמלית של ב.מ.וו לדגם ה-X3 המוצלח שלה. 

ה-iX, שנחשף תחילה כ-iNEXT קונספט, הוא הדגם הראשון שמבוסס על הדור החמישי של הפלטפורמה החשמלית של היצרן, eDRIVE, עליה "יולבשו" בעתיד גם דגמים חשמליים נוספים. למרות שבדגם הקונספט הופיעו מערכות אוטונומיות מדרגה 3, ב.מ.וו לא סיפקה פרטים על הימצאותן של מערכות כאלו בגרסת הייצור הסדרתי. 

מבחינת מימדים, ה-iX מקביל ל-X5 אך עם מבנה נמוך מעט ואווירודינמי יותר. ב.ב.מ.וו אומרים שרכב הפנאי החשמלי מקביל בגובה ל-X6 וזהה ל-X7 בבסיס הגלגלים. 

הרכב אמנם נחשף, אך ב.ב.מ.וו מעדיפים לשמור בסוד את גודל הבטריה המיועדת של ה-iX החדש, ורק רומזים כי הנפח יהיה גדול יותר מ-100 קוט"ש (מישהו אמר מודל X?). נפח כזה אמור לספק ל-iX החדשה טווח נסיעה של כ-600 ק"מ. צמד מנועים חשמליים יפיקו יחד הספק של כ-500 כ"ס, ויכולות האצה מ-0 ל-100 בתוך פחות מ-5 שניות. 

ב.מ.וו iX הכל חשמלית החדשה בנסיעה על כביש

ביצועי הטעינה המהירה של ה-iX אמורים לעמוד על הספק של עד 200 קילוואט, והגעה לסוללה מלאה בכ-80% תוך כ-40 דקות. בניצול של שיא ההספק, ניתן יהיה לטעון כ-75 ק"מ לטווח הנסיעה של ה-iX בתוך כ-10 דקות בלבד. 

שפת העיצוב של גרסת הייצור הסופי שומרת במידה רבה על הקווים של גרסת הקונספט – אם זה עיצוב יפה או לא? על טעם וריח אין מה להתווכח. מרבית התגובות שהתקבלו בפוסט שהעלינו עם התמונות של ה-iX בדף הפייסבוק שלנו קטלו את העיצוב.

קדמת הרכב של הב.מ.וו iX החשמלית

עיצוב הגריל (שהוא לא באמת גריל) שואב השראה מצמד מכוניות הסדאן-ספורט השריריות של מותג ב.מ.וו, ה-M3 וה-M4 שזכו ללוק חדש לרגל שנת 2021. הגריל המדומה של ה-iX הוא בכל יכולות ריפוי עצמיות – במקרה של שריטה מאבן או חפץ אחר, הגריל יעלים אותה לבד.

מבפנים, ה-iX שומר על שפה עיצובית מינימליסטית ונקייה מצד אחד, אבל סופר טכנולוגית מצד שני. מעצבי ב.מ.וו איחדו את שני המסכים המסורתיים למסך אחד גדול בעיצוב קעור שמהווה למעשה את מרכז השליטה על הפונקציות השונות של הרכב, מובנית בתוכו גם מערכת ההפעלה החדשה של ב.מ.וו שכוללת אפשרות לביצוע של מגוון פעולות במגע או בפקודה קולית ללא מגע יד. 

פנים הרכב של ה-BMW iX

מלבד המסך, מציע ה-iX גם הגה בעיצוב משושה חדשני, לוח שליטה מעץ עם כפתורים מובנים, גג שמש מתכהה בלחיצת כפתור, רמקולים מוטמעים במשענת הראש, שטיחים עשוים פלסטיק ממוחזר, דיפונים ממיקרו פייבר והרשימה עוד ארוכה. מי שירצה להרגיש עוד יותר ייחודי, יוכל להזמין גם כפתורים ופקדים עשויים קריסטל (בתוספת תשלום כמובן) 

פנים הרכב, עם צד הדלת של ה-iX

נתוני מחיר רשמיים ל-iX עדיין אין – מחירה של גרסת ה-Long Range של המודל X של טסלה עומד על כ-75,000 דולר ושל ה-EQC של מרצדס מתחיל מכ-68,000 דולר, כך שאפשר להעריך שמחירו של רכב הפנאי החשמלי היוקרתי החדש של ב.מ.וו ינוע בסביבות המחירים האלו. 

ומה לגבי ישראל? 

הרכב רק הושק, ומן הסתם אין לנו מידע רשמי לגבי האם ומתי הוא יגיע לישראל. הרכב צפוי להגיע לאולמות התצוגה בארה"ב לקראת סוף 2021, אבל בהתחשב בכך שמרצדס כבר החלה למכור את ה-EQC בישראל – במחיר של 500,000 ש"ח, אפשר להעריך שנזכה לראות את ה-iX גם כאן, במחיר דומה למחיר של המרצדס. 

כמובן שסופרקאר בלונדי כבר בחנה אותו מקרוב.

(צילומים: יצרן \ ב.מ.וו)

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button