fbpx

הכירו את Ariya, הרכב החדש של ניסאן

אחרי עשור מאז הולדת הניסאן ליף, אחד מהרכבים החשמליים הנמכרים ביותר, ואחרי תקופה ארוכה מאוד ללא הרחבה של היצע הדגמים, חברת ניסאן חושפת את הדגם החשמלי הבא - ניסאן Aryia.

חברת ניסאן חושפת את הרכב החשמלי החדש שלה, ה- Ariya, רכב פנאי שלפי ההבטחות אמור לטלטל את שוק הרכב החשמלי עם טווח נסיעה של 482 קילומטרים לטעינה ובמחיר התחלתי של 40,000 דולרים.

לניסאן Ariya יש שני סוגי סוללות לבחירה: סוללה בנפח של 63 קוט"ש או סוללה בנפח 87 קוט"ש שמגיעה לטווח הנסיעה הארוך יותר. החידוש שניסאן מביאה בדגם הזה הוא שמערכת הקירור של הסוללה מבוסס על נוזל קירור, בשונה מהניסאן ליף.

ההחלטה של ניסאן להשתמש בסוללה מסוג כזה נעשתה משיקולי מהירות הנסיעה וזמני הטעינה בדרך, כלומר המטרה היא לקצר את זמני הטעינה ולהאריך את טווחי הנסיעה עד כמה שניתן. הרצון הוא שבנסיעה ארוכה תחנות הטעינה יהיו מהירות והסוללה תישאר קרה. בארצות הברית ואירופה, ניסאן תציע בדגם החדש טעינה מהירה של מאה ושלושים קילוואט ולדבריה, טעינה כזו תוסיף לרכב טווח נסיעה של מאתיים ושמונים קילומטרים בטעינה של חצי שעה.

הרכב החדש יהיה זמין לקניה רק במהלך שנת 2021 כשהמכירות של הרכב יתחילו ביפן ולאחר מכן יגיעו לשאר העולם.

ניסאן Ariya מבט צד

סמנכ"ל התפעול של ניסאן, אשוואני גופטה, התייחס לחשיפת הרכב החדש: "רכב ה- Ariya ממחיש את ההתחייבות שלנו כלפי הצרכן לרכבי שטח בעלי טכנולוגיות חשמליות ואוטומטיות מתקדמות ביותר. החברה מצפה למכירות של הרכבים החשמליים שלה שיהיו מעל למיליון יחידות בשנה עד לסוף 2023. ה- Ariya ישחק תפקיד משמעותי בהשגת המטרה הזו."

ל- Ariya תהיה דוושה חשמלית שתייעל את הנסיעה ותקדם את מערכת הנהיגה הכמעט אוטונומית בכך שבנסיעות ארוכות לא יהיה צורך להחזיק את ההגה כל הזמן. לחיצה על הדוושה מאיצה את הרכב וכשעוזבים אותה, הרכב מאט ועוצר על פי עוצמת הלחיצה, כמעט ללא שימוש בדוושת הבלמים. חוץ מהדוושה, המערכת שהיא בחלקה אוטונומית ברכב, נקראת ProPilot Assist ומאפשרת לרכב לשמור על מהירות קבועה, מרחק מרכבים אחרים ושמירה על נסיעה בטווח השוליים בעזרת מצלמות וחיישנים.  

בנוסף, לרכב יש מערכת הנעה אלקטרונית לארבעת הגלגלים, מערכת שנקראת: e-4ORCE ששולטת בגלגלים כשלכל אחד מהם יש בקרת בלימה נפרדת, דבר התורם ליציבות שלהם, לנסיעה חלקה ולנוחות הנוסעים. המערכת מסייעת לנסיעה בתנאי שטח שונים, הן ברחובות העיר והן בשטח מאתגר בטבע.  

ניסאן Ariya מבט פנים על סביבת הנהג

עיצוב הרכב נעשה לפי התפישה של העתיד היפני ברכב החשמלי. חזית הרכב קצרה יותר, הגג מוגבה ויש שליטה בראייה של הדרך. מבחינה חיצונית, המראה של הרכב הוא חלק, הקווים רכים יותר וישנה גם חשיבות לאווירודינמיקה שלו שעוזרת לטווח הנסיעה, כשיש פחות התנגדות של האוויר.

בפנים הרכב, החלל הוא נקי ואין בו קונסולה אלקטרונית מרכזית באמצע. בנוסף, הכיסאות הקדמיים מעוצבים בצורה כזו שהם מאפשרים גם לנוסעים מאחורה לראות מה נעשה מבעד לחלון בצורה טובה יותר. לפי ניסאן, תא הנוסעים הוא שקט ומאפשר לנוסעים נסיעה רגועה. ברכב מותקנת מערכת בידור של אפל וחיבור למערכת אנדרואיד, כשיש אפשרות לשדרג פונקציות מסוימות ברכב באופן מקוון עם הזמן.

בכל מה שנוגע לעיצוב, נראה שניסאן עשתה שיעורי בית כראוי, הציבה רף לא קטן והפכה למובילה עם דגם ה- Ariya. זה אומר שהשותפות של ניסאן, רנו ומיצובישי וגם יצרניות רכב מקבוצת פולקסווגן, יצטרכו לחקות את העיצוב הזה ויתקשו להתחרות בו. עדיין מוקדם לדעת כיצד תראה התחרות בשנים הקרובות, אבל ניסאן כבר פילסה את הדרך והחלה לבלוט בעזרת הדגם הזה.  

ניסאן Ariya מבט על תא המטען כשהוא פתוח

"אני לא פוחד לומר שזהו כנראה הרכב הכי מתקדם טכנולוגית שניסאן ייצרה אי פעם", כך אומר סגן נשיא בכיר בניסאן, איוון אספינוזה. לדבריו: "אנו מעמידים את כל המשאבים והידע שלנו מאחורי הרכב הזה."   

מבחינת ניסאן, ה- Ariya מהווה את הסטנדרט החדש בעולם הרכב החשמלי שלה בכל מה שקשור לטכנולוגיה, אלקטרוניקה ועיצוב. חוץ מהנתונים הטכניים, מדובר גם בחזון החברה לעתיד נקי מזיהום וכמה שפחות תקלות ברכבים שלה. בהתחשב בעובדה שבעקבות נגיף הקורונה החודשים האחרונים היו לא קלים לחברה, כמו גם בעולם הרכב כולו, נראה שניסאן עושה מהלך חשוב מאחר שמדובר כאן ברכב שכבר תופס תשומת לב ונראה מבטיח לפחות כמו הניסאן ליף, ימים יגידו אם לא יותר ממנו.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button