fbpx

יגואר I-PACE

יגואר I-Pace הוא קרוסאובר חשמלי של יגואר, אך מזכיר יותר בעיצובו האטצ'בק ספורטיבי. הרכב הראשון בחמישים שנות ההיסטוריה של יגואר שזכה בתואר רכב השנה באירופה לשנת 2019 בנוסף ל-55 פרסים נוספים בשנת 2018 בתחומי עיצוב, ביצועים, חדשנות טכנולוגית, שמירה על איכות הסביבה, בטיחות נוסעים ורכב השנה במדינות רבות: בריטניה, גרמניה, שבדיה, נורבגיה, קנדה, אירלנד וסקוטלנד. הייצוב הייחודי של רכבי יגואר הוא אחד מסימני ההיכר הבולטים, וכאן המצב אינו שונה. אלגנטיות משולב במראה ספורטיבי וחזק עם גלגלים גדולים ורחבים במיוחד. השבכה הקדמית שכל כך אופיינית לרכבי היגואר נמצאת גם כאן בקדמת הרכב – אבל כאן היא משמשת לקישוט בלבד.

יגואר I-Pace נמצאת מבחינת גודל בין דגם ה- E Pace לדגם ה- F Pace עם אורך של 4682 מ"מ, רוחב של 2011 מ"מ (כשמראות הצד מקופלות), גובה של 1565 מ"מ ואורך גדול במיוחד של בסיס הגלגלים – 2990 מ"מ. למרות שמדובר ברכב כבד יחסית לסגמנט שמגיע למשקל עצמי של 2208 ק"ג, אחיזת הכביש שלה מצוינת וההיגוי- מדויק. יגואר I-Pace משווקת בארץ בשלוש רמות גימור: S, SE, HSE. ברמת גימור הגבוהה ביותר, ה- HSE, הרכב מצויד גם במערכת מתלים אדפטיבית אשר עוזרת מאד בהתמודדות עם המשקל הגבוה של הרכב.

ההיסטוריה של יגואר I-Pace

הרעיון הראשוני לדגם יגואר I-Pace הוצג לראשונה בתערוכת הרכבים בלוס אנג'לס בשנת 2016. היא הוצגה לראשונה כדגם ספורט ונראתה לראשונה על הכביש באנגליה במרץ 2017. ההכרזה הרשמית על הדגם הייתה שנה לאחר מכן, במרץ 2018 כאשר הרכבים הראשונים כבר יצאו לשיווק במחצית השנייה של 2018. הדגם עוצב על ידי המעצב איאן קאלום והוא מיוצר במפעלי מאגנה סטיר בגרץ, אוסטריה. חלק מהחידושים הטכנולוגים הכלולים בדגם הגיעו ישירות מתכנוני רכב הספורט יגואר I Type שתוכנן כדי להתחרות במרוצי פורמולה לרכבים חשמליים.

למי הרכב מתאים?

יגואר I-Pace הוא רכב מהודר המיועד לעד חמישה נוסעים. בפועל, ארבעה נוסעים יושבים בו בנוחות רבה. מדובר ברכב ספורט-אלגנט. אם המטרה היא נסיעה נוחה, בטוחה ומהנה בתנאי דרך סבירים – יגואר I-Pace מספק את הסחורה, ויותר מזה. מושבי עור, אפשרויות כיוון מדויקות של מושב הנהג, מרווח רגליים גם ליושבים מאחור ושפע מקום בתא המטען הכולל בין 638 – 656 ליטר. במקום שמתפנה מהמנוע מקדימה יש מקום אחסון נוסף בנפח 27 ל' המיועד בעיקר לכבל הטעינה. בזכות מיקום הסוללה בתחתית הרכב, אחיזת הכביש של הרכב מצוינת. ההיגוי מגיב היטב והרכב לוקח פניות, אפילו בסיבובים חדים, בקלות. מערכת המתלים האדפטיביים בדגם HSE מסתדרת עם המטען העודף של הרכב בהצלחה רבה, ונטרול רעשי החוץ סביר בהחלט.

מי שמחפש רכב שטח אמיתי, כנראה שכדאי לו להמשיך ולחפש. למרות אחיזת הכביש והשליטה המצוינות, משקלו הרב של הרכב בא לידי ביטוי בעצירות פתאום ומורגש ללא מתלים אדפטיביים. גם כאשר הרכב מורם לאפשר תנאי שטח, הנסיעה יכולה להיות תזזיתית.

אחד הגורמים המשמעותיים המשפיעים על קהל היעד של היגואר I Pace הוא המחיר: כחצי מיליון שקל, תלוי בדגם. המחיר נע בין 454 אלף ₪ לדגם SE ו- 508 אלף ₪ לדגם HSE ומהווה סינון אפקטיבי לרוכשים. יגואר I-Pace מגלמת שלושה סמלי סטאטוס משמעותיים: יגואר, חשמלית קרוסאובר. מי שרוצה לשדר יוקרה, חדשנות, רוח ספורטיבית וכמובן הצלחה – הרכב הזה הוא בדיוק עבורם.

יגואר אי-פייס לבנה נוסעת בשטח בפורטוגל

נתונים טכניים

יגואר I-Pace מגיעה עם הנעת ארבע על ארבע עם שני מנועים עוצמתיים – אחד לכל סרן עם כח מקסימאלי של 400 כ"ס ומומנט של 69.6 קג"מ. לרכב סוללת ליתיום יון בקיבולת 90 kWh.

מבחינת הביצועים יגואר I Pace מגיעה למהירות מקסימלית של 200 קמ"ש, עם תאוצה מקסימלית של 4.8 שניות מ 0-100 קמ"ש. בעלת טווח טעינה של 470 לפי תקן WLTP. כשהרכב נבדק בתנאי שטח בארץ, טווח נסיעה ריאלי עמד על כ-300 ק"מ. לרכב בורר מצבי נהיגה המציע מצב ECO חסכוני ומצב דינמי. טעינה ביתית עם נקודת הטעינה המסופקת בהספק 7 קילוואט הכלולה במחיר הרכב היא איטית ונמשכת בין 11-13 שעות. ניתן לרכוש גם עמדת טעינה מהירה יותר בהספק של 25 kWh תמורת כ-30,000 ₪ נוספים שמסוגלת לטעון את הסוללה בכארבע שעות בלבד. חיבור לנקודת טעינה מהירה בזרם ישר DC של 50 קילוואט יכולה לטעון 80% מהסוללה בתשעים דקות.

האחריות לרכב היא לשלוש שנים, האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים (או עד 160,000 ק"מ, המוקדם מבין שניהם).

אבזור

יגואר I Pace משדרת נוחות בכל רמות הגימור, אך קיימים הבדלים ניכרים מאד בין רמות הגימור השונות. מכסה הגלגלים שונה בין רמת גימור אחת לאחרת אבל גם הגודל שונה. ברמת גימור S הגלגלים בקוטר 18 אינטש, בשתי רמות הגימור הגבוהות קוטר הגלגלים- 20 אינטש. בכל רמות הגימור ישנם פנסי LED קדמיים, אפשרות להגדיר את הרכב כ- Hotspot ואפשרות איתור הרכב.

ברמת גימור SE ישנה מערכת תאורה בשעת היום וברמת גימור HSE יש מטריצת LED בנוסף לתאורת היום. בכל רמות הגימור המושבים מעור, אך סוג העור שונה בין רמת גימור אחת לשנייה וכן רמת דיוק כיוונון מושב הנהג. לפחות בשתי רמות הגימור הגבוהות יותר ישנו מקום לכוסות מקדימה ומאחור, מערכת מיזוג אויר מפוצלת עם אפשרות להפעיל מראש בזמן טעינה ולפני הכניסה לרכב, תאורת אוירה ונורות קריאה במושב האחורי. ברמת הגימור HSE נמצא גם גג שמש פנורמי, פתיחת תא המטען באמצעות מחווה וחימום ואוורור המושבים הקדמיים והאחוריים. ברמת SE – חימום המושבים הקדמיים בלבד.

מערכת השמע היא של חברת מרידיאן. ברמת גימור SE המערכת מגיעה עם 11 רמקולים, סאב ופר והספק של 380 קילוואט. ברמת גימור HSE כבר נמצא 15 רמקולים וסאב ופר, הספק של 850 קילוואט ומערכת שליטה דינמית על עוצמת השמע, כמו גם תצוגה עילית.

הבדל משמעותי נוסף בין רמת גימור HSE והאחרות היא קיום מערכת מתלים אדפטיבית ושלוש חבילות שונות הכוללות אבזור המקל על חניה ואבזור בטיחותי שונה: ברמת S נקבל חבילת חניה, ברמת SE חבילת נהג וברמת HSE חבילת עזר לנהג.

מידע נוסף על האבזור ניתן למצוא באתר יגואר.

בטיחות

יגואר I-Pace מגיע עם ציון 7 מבחינת רמת אבזור בטיחותי (לרמת גימור HSE). קיימת שונות בין רמות הגימור השונות מבחינת מערכות הבטיחות שהן כוללות. בכל רמות הגימור יש 6 כריות אויר, שתי נקודות עיגון לכיסאות בטיחות במושב האחורי, חיישני חנייה 360 מעלות, התראה על תנועה בעת יציאה מהרכב ובנסיעה לאחור, חניה ויציאה מחנייה אוטונומיות.

ברמות הגימור SE ו-HSE נמצא גם מערכת שיוט אדפטיבית עם בלימת חירום אוטונומית, התראה על רכב בשטחים מתים ומערכת לבקרת עייפות הנהג.

ברמת גימור HSE המערכת גם יודעת גם לתקן סטייה מהנתיב כחלק מבקרת השיוט וכוללת גם מצלמות היקפיות 360 מעלות. ציון הבטיחות האירופאי NCAP, שכולל גם מבחן ריסוק (נערך בשנת 2018 לדגם SE), לדגם הוא 5 מתוך 5 כוכבים.

Back to top button