fbpx

סקודה אניאק: רכבים ראשונים החלו להימסר

אחרי שנה לא קלה לחברה שבבעלות פולקסווגן, היא השיקה, החלה בייצור וגם מסרה את 600 הרכבים הראשונים מדגם הפנאי החשמלי המלא הראשון שלה. אם הכל ילך כמתוכנן, מכירות הדגם עשויות להגיע עד לכדי מאה אלף. במהלך השנה הוא גם יגיע לישראל.

המשלוחים הראשונים של סקודה אניאק, רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה, החלו להימסר החודש – רק חמישה חודשים מאז השקת הדגם. כבר בנובמבר החל הייצור של ה-SUV החשמלי, המבוסס על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן.

האניאק החשמלי הגיע בשקט יחסי ובמהירות אל פסי הייצור, מה שכבר ממצב אותו כהפתעה האפשרית של 2021, ואולי אף להעפיל על השפעתו של ID.4, רכב הדגל של קבוצת פולקסווגן בסקטור זה.

עלות הרכב בבריטניה, לפני הטבות ומענקים, מתחילה ב-33,450 ליש"ט שהם 150,000  ₪.  טווח הנסיעה עבור טעינה בודדת נע בין 340 ל-510 קילומטר, בהתאם לדגם שתבחרו מבין החמישה האפשריים. הרכבים מגיעים עם אפשרות טעינה מהירה בהספק של 50 עד 125 קילוואט.

סקודה אניאק iV החשמלית
סקודה אניאק iV החשמלית

כרגע מתכננים בחברה ייצור של 5,000-7,000 רכבים בחודש (250-350 רכבים ביום) במפעל בצ׳כיה, שיכול לעלות ולהגיע עד לכדי עשרת אלפים בחודש. בינתיים שש מאות דגמים ראשונים נמסרו כבר לבעליהם. 

רוצים לדעת מתי הסקודה אניאק מגיעה לארץ ולקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

משמעות התפוקה אליה מכוונת סקודה היא ייצור של שישים עד שמונים אלף רכבים בשנה. אם המכירות יתאימו ליכולות הייצור, האניאק יהפוך לאחד הדגמים הפופולריים בשנה הקרובה ואם יחליטו בסקודה לעבוד בכל ימות השבוע, החברה תוכל לייצר מאה ועשרים אלף רכבים עד 2022 – אבל זו כבר הערכה אופטימית למדי.

ההזדמנות של סקודה להתאושש

פנים האניאק iV החשמלית
פנים האניאק iV החשמלית

הגעת האניאק החשמלי עשויה להביא נחמה לסקודה, ששנת 2020 לא הייתה מעודדת במיוחד עבורה. ביחס לשנת 2019, מכירותיה צנחו ברחבי העולם ב-19.1 אחוזים, עם ירידה של כמעט ארבעים אחוזים במכירות בסין, עשרים אחוזים במזרח אירופה וחמישה עשר אחוזים במגרש הביתי של מרכז אירופה.

מבין עשרת הדגמים שמכרה סקודה בשנה האחרונה, הנמכר ביותר היה אוקטביה, עם יותר מרבע מיליון מכירות. אניאק, עם רק 600 משלוחים כאמור, נמצא במקום העשירי והאחרון, אבל בהיותו אחד הדגמים החשמליים הראשוןנים שלה – המיקוד הוא בפוטנציאל שמסמלת הגעתו.

האניאק בנוי על גבי פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, שהוצגה לפני שנתיים כאחת הפלטפורמות האוניברסליות הראשונות לרכבים חשמליים. כיום הפלטפורמה מיועדת לסדרת הדגל של פולקסווגן, דגמי ה-ID השונים, כמו גם לדגמים נוספים של קבוצת פולקסווגן. 

סקודה עד כה הציעה באירופה רק את הסיטיגו בגרסה חשמלית – אך האניאק יכול לקדם אותה לראש טבלת המכירות העולמית מהר מאד, בהתחשב בכך שה-״מתחרה״ העיקרי שלו הוא ID.4 ובקרוב גם ID.6, ושלושתם מגיעים מבית פולקסווגן. לאחרונה נחשפו גם תמונות של אחד הרכבים הבאים המתוכננים, ה-ID.6, שמתוכנן כרכב פנאי שטח יוקרתי.

האניאק החשמלי צפוי להגיע לישראל בסוף השנה, אך הפרטים המלאים עוד לא פורסמו. תוכלו לקרוא כאן על כל מה שצפוי לנו בישראל ב-2021.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button