Trending

תצוגת תכלית: מרצדס AMG GT XX

רכב הקונספט שיהווה בסיס למכונית גרנד-טוריסמו חשמלית מציג עיצוב לא אופייני ולא שגרתי ליצרנית הרכב הגרמנית.

מכוניות סיניות חשמליות מכל המינים ומכל הסוגים זה די דבר שבשגרה בשנים האחרונות, אבל רכב קונספט מבית מרצדס שיהווה בסיס בעתיד למכונית GT חשמלית? זה לא משהו שרואים כל יום. ה-AMG GT XX הוא מה שאמור להוות בסופו של דבר את התשובה של מרצדס למכוניות כמו פורשה טייקן טורבו או אאודי אי-טרון RS GT, מכוניות "גרנד-טוריזמו" חזקות ונוחות המיועדות לנסיעה מהירה בכבישים שלא נגמרים.

מבט קדמי על מרצדס AMG GT XX קונספט

העיצוב מהפנט, במיוחד בצבע הכתום, שניהם לא בדיוק מרגישים כמו מרצדס-קלאסי, ואם לא הלוגו הגדול על הגריל הקדמי (שהאמת נראה די תקוע ולא קשור) וכיתובי ה-AMG (שבאים בין השאר במקום שמשה אחורית) ספק אם מישהו היה חושב שמדובר ברכב מבית מרצדס, ששומרת על קווי עיצוב די ברורים וקבועים בכל הדגמים שהיא מייצרת.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

נדמה שההוראה למעצבי מרצדס הייתה – לא אכפת לנו מה תעשו, העיקר שזה ייראה מיוחד – יש כאן כל כך הרבה פרטים ייחודיים, מהפנסים העגולים ופס הלדים שמציג התראות, דרך חישוקי הקרבון, מכסה המנוע, הפגושים, ממשיך פנימה עם הגה Yoke וקונסולה מרכזית מיוחדת, תאורה, מושבי מרוצים מקרבון, גג קרבון חשוף ועוד ועוד, כשהמטרה היא ליצור תחושה אצל הנהג כאילו הוא נוהג ברכב מרוץ.

פנים הרכב וסביבת הנהג של מרצדס AMG GT XX קונספט

הזכרנו את החישוקים המיוחדים של ה-AMG GT XX וברשותכם נכניס עוד מילה עליהם, יש להם מנגנון פתיחה וסגירה שמסייע לאירודינמיות של הרכב ולקירור של מערכת הבלימה – לא משהו שזכור לנו שראינו לפני ואם כן – תגיבו לנו איפה.

החישוקים בגלגל הקדמי של מרצדס AMG GT XX קונספט

קשה לראות את זה אבל בפנסים הקדמיים יש רמקולים שתפקידם לדמות סאונד של מנועי בעירה פנימית – לא ידוע עדיין של איזה סוג, אבל השמועות מדברות על מנוע V8.

ה-AMG GT XX חמוש בשלושה מנועים חשמליים, אחד קדמי ושניים אחוריים, יחד הם מפיקים הספק של 1,341 כ"ס, עם מהירות מירבית שצפויה לעבור את ה-350 קמ"ש. עם הספק של 1,341 כ"ס, המרצדס AMG GT XX צפוי להיות חזק משמעותית מהפורשה טייקן טורבו GT, שמגיע עם הספק של 1,019 כ"ס "בלבד".

מבט צד על מרצדס AMG GT XX קונספט

טווח נסיעה? זה לא ממש רלוונטי במקרה הזה – מה שכן מעניין אלו ביצועי הטעינה המהירה של ה-AMG GT XX. רכב הקונספט החשמלי "יושב" על פלטפורמת AMG.E, שמסוגלת לספק ביצועי טעינה של 850 קילוואט – תוספת של 400 ק"מ לטווח בתוך 5 דקות בלבד. במרצדס פיתחו עמדת טעינה ייעודית שתוכל לעמוד בביצועים הללו, אבל בכל אופן אנחנו מזכירים כי מדובר ברכב קונספט, וספק אם דגם הייצור הסדרתי שיבוסס על רכב הקונספט הזה אכן יציע ביצועי טעינה שכאלו.

מעניין לראות אילו אלמנטים תחליט מרצדס לשמר ואילו לא בדגם הייצור הסדרתי שאת שורשיו אנחנו רואים כאן, ב-AMG GT XX.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button