fbpx

האם אפשר לרדת לאילת עם רכב חשמלי? כל מה שצריך לדעת

רוב הרכבים החשמליים בישראל מגיעים עם טעינה מהירה שתאפשר לכם להגיע לאילת בהטענה זריזה אחת, במהלכה תוכלו לשתות קפה ולהנות מהסנדוויץ'. איפה כדאי לעצור בדרך, היכן מטעינים באילת ולמה חשוב לשים לב?

אילת, העיר שהחופשה בה מתחילה עוד בבית, כשנכנסים אל הרכב בדרך לפיתולים הצהובים שבסופם הים השטוח, המלון והלגונות. הנסיעה הארוכה לאילת מרגשת כמו החופשה עצמה לאוהבי ההגה, והנהיגה לשם ברכב חשמלי יכולה להיות שקטה ומהנה אפילו יותר.

אם אתם גרים צפונית לקריית גת או לאשקלון, אתם מרוחקים לפחות 300 קילומטרים מאילת. לרוב הרכבים החשמליים בישראל היום יש טווח שנע בין 300 ל-400+ קילומטר לטעינה. כתלות במקום מגוריכם, ייתכן ותצטרכו להטעין את הרכב שלכם לפחות פעם אחת בדרך.

אז האם אפשר לרדת לאילת עם רכב חשמלי?

כן, אפשר לרדת לאילת עם רכב חשמלי אם הרכב שלכם תומך בטעינה מהירה כמו רוב הרכבים החשמליים בארץ. חשוב לשים לב שיש שני דגמים חשמליים שנמכרים בארץ שלא תומכים בטעינה מהירה – רנו זואי, וה-GAC GE3 (אם כי ממש לאחרונה התבשרנו כי GAC יקימו רשת עמדות טעינה ייעודיות לדגם שלהם).

בנוסף קיימים דגמים ישנים שלא תומכים בטעינה מהירה, שנמכרים בשוק הרכבים המשומשים, ולכן אם אתם קונים רכב חשמלי משומש (וגם חדש) חשוב לוודא את עניין הטעינה המהירה. אם אתם לא בטוחים איך כל העניין הזה של טעינה עובד, אתם מוזמנים להציץ במדריך המלא לטעינת רכב חשמלי.

ולמה זה חשוב? כי עם טעינה מהירה תוכלו לעצור בדרך לקפה, לטעון את הרכב תוך כדי, ולהגדיל את הטווח של הרכב במהירות.

כמובן שאם הטווח של הרכב גבוה מהמרחק, לדוגמה אם אתם גרים בבאר שבע (שמרוחקת 230 קילומטרים בלבד מאילת) וטווח הנסיעה של הרכב שלכם הוא 300 קילומטרים לדוגמה, תוכלו להגיע לאילת גם מבלי לעצור בדרך. ואם אתם עושים את הלילה באילת, תוכלו להטעין את הרכב באחד מבתי המלון או החניונים שמציעים טעינה לרכב חשמלי במהלך הלילה לפני הדרך חזרה.

איפה אפשר לעצור ולהטעין את הרכב בדרך לאילת?

נכון ל-2022, יש מספר רב של עמדות טעינה מהירות בדרך לאילת. את פריסת העמדות המלאה תוכלו למצוא במפת עמדות הטעינה בישראל. להלן מיקומי עמדות הטעינה המהירות בדרך לאילת, מסודרות לפי המרחק שלהן מאילת (מבאר שבע ודרומה):

עמדהכתובתמרחק מאילת (ק״מ)נווטמפעילהספק (kW)
מחסני השוק- באר שבע דרך חברוןבית אשל 1, באר שבע241נווט עם ווייז EV Edge50
סונול באר שבע הדסדרך הנשיאים 1, באר שבע239נווט עם ווייז סונול EVI160
עופר גרנד קניוןשדרות דוד טוביהו 125, באר שבע238נווט עם ווייז gnrgy100
ביג באר שבעשדרות אליהו נאוי 18, באר שבע235נווט עם ווייז אפקון50
מרכז שירות לובינסקי באר שבעתוצרת הארץ 1, באר שבע230נווט עם ווייז gnrgy50
ישפרו פלנט באר שבעאזור תעשיה קרית יהודית, ברוך קטינקא 2, באר שבע228נווט עם ווייז EV Edge161
דוד ערדרח' שמיר א.ת בכניסה לעיר 3, ערד218נווט עם ווייז פז (Yellow)175
מתחם צים סנטרהתעשייה 60, ערד217נווט עם ווייז gnrgy100
דלק טן - דימונהאזה"ת מתחם טופז, דימונה, ישראל207נווט עם ווייז אפקון50
פז דימונה (ליד פרץ סנטר)כביש ב"ש סדום א.ת דימונה, דימונה205נווט עם ווייז פז (Yellow)175
מלון מילוס - ים המלחעין בוקק, ים המלח204נווט עם ווייז אפקון50
קניון ים המלחקניון ים המלח 1, ים המלח204נווט עם ווייז EV Edge41
סונול ירוחםכביש 204, ירוחם202נווט עם ווייז סונול EVI50
פולה קפה - צריף בן גוריוןצריף בן גוריון, שדה בוקר185נווט עם ווייז gnrgy50
הר ארדון, מצפה רמוןהר ארדון 3, מצפה רמון150נווט עם ווייז EV Edge50
מצפה רמון - בן גוריוןבן גוריון 2, מצפה רמון149נווט עם ווייז EV Edge50
מלון בראשית ישרוטל - לאורחי המלון בלבדדרך בראשית 1, מצפה רמון149נווט עם ווייז EV Edge50
מחסני השוק עין יהבמחסני השוק עין יהב132נווט עם ווייז EV Edge50
צוקים דור-אלוןצוקים 1, צוקים122נווט עם ווייז אפקון175
פונדק כושי רימוןהקילומטר ה-101, כביש הערבה92נווט עם ווייז gnrgy50
פונדק יטבתהפונדק יטבתה, יטבתה41נווט עם ווייז EV Edge50
דלק טן - אילתהסוללים, אילת6נווט עם ווייז אפקון175
קיבוץ אילות - חדר אוכלחדר אוכל 1, אילות4נווט עם ווייז EV Edge50
קיבוץ אילותדור אלון איילות2נווט עם ווייז אפקון175
ביג אילתהסתת 20, אילתנווט עם ווייז אפקון50
סונול אילת העירהתבונה 1, אילתנווט עם ווייז סונול EVI161
פז לשם אילתדרך ערבה 4, אילתנווט עם ווייז פז (Yellow)175

בכל מקרה אנחנו ממליצים לוודא לפני הנסיעה שאתם רשומים לחברה שמפעילה של העמדה (עם צ׳יפ או אפליקציה) ולוודא כי העמדה פעילה ופנויה לפני היציאה לדרך.

מלונות באילת עם עמדת טעינה

שלט כחול של עמדת טעינה לרכב חשמלי על עמוד

בחלק מהמלונות באילת יש עמדת טעינה בחניית המלון, כך שאם אתם מתארחים באחד מהמלונות באילת, תוכלו להטעין את הרכב במהלך הלילה ולצאת בחזרה עם סוללה טעונה במלואה.

מלוןמפעילמספר עמדות טעינה
אגמים, אילתEV Edge2
יו קורל ביץ' קלאב, אילתEV Edge4
מלון המלך שלמה, אילתEV Edge2
רויאל ביץ׳, אילתEV Edge2
רויאל גרדן, אילתEV Edge4
פתאל לאונרדו קלאב, אילתEV Edge4
פתאל יו מג׳יק פאלאס, אילתEV Edge2
פתאל לאונרדו פלאזה, אילתEV Edge2
פתאל הרודס פאלאס, אילתEV Edge4
מלון הרודס בוטיק, אילתEV Edge2
יו ספלאש ריזורט, קיבוץ אילתEV Edge4
דן אילתאפקון2

האם יש עמדות טעינה של טסלה באילת (Superchargers)?

טסלה הקימה תחנות טעינה מהירות בארבעה מיקומים בדרום: באר שבע (ביג באר שבע, בחניון הממוקם מתחת לדקטלון), ים המלח (קניון ים המלח, עין בוקק), מצפה רמון, וביג אילת. תוכלו למצוא את המיקומים המדוייקים של עמדות אלו דרך מסך הרכב שלכם, וגם במפת עמדות הטעינה באתר.

בכל מקרה, ניתן לטעון רכב של טסלה בכל אחת מעמדות הטעינה האחרות הפרוסות ברחבי המדינה. לכן כל אחת מהעמדות המפורטות למעלה יכולות לשמש גם את בעלי הטסלות בישראל.

מאמרים נוספים

9 תגובות

  1. שלום.
    חבר בעל mg zs ev אמר שהמכונית עברה 60000 ק"מ ובבדיקה רגילה במוסך מדדו ומצאו שהקיבול של הסוללות ירד ל96%.

  2. קודם כל הערה קטנה לעורכי המגזין – זה ממש לא רציני לתת לנו מגזין לא מעודכן. הכתבות החמות מסוג: "האם טסלה מתכוננים להגיע לישראל ומתי (2/19)" מגוחכת ומעמידים את כל האתר באור לא רציני. נא להתעדכן ולעדכן במיוחד בתחום שמשתנה מדי יום.
    להלן מדריך עדכני לירידה לאילת.
    השבוע ירדנו לראשנה לאילת (מאזור המרכז – מרחק של 350 ק"מ בערך) עם האיוניק 5 עלית (הנעה כפולה) אני מניח שמה שיובא להלן רלוונטי לכל בעלי הרכב החשמלי שאינם טסלה, עם טווח מוצהר של כ 400 ק"מ פלוס מינוס.
    ראשית עובדה קטנה. עקב הטופוגרפיה השונה – צריכת החשמל בנסיעה בחזרה צפונה גבוהה במידה משמעותית (!!!) מהירידה לאילת. מומלץ ליסוע במהירויות מתונות (כ 105 קמ"ש). נסיעה במהירות גבוהה יותר תגדיל הצריכה.
    בהעדר מטענים בדרך (לפחות עד שנוכל לטעון בסופרצ'רג'רים של טסלה) מומלץ לרדת דרך כביש הערבה ולא מצפה רמון.
    לפני היציאה לאילת, ובאילת לטעון ל 100%.
    מטענים בדרך: תחנת דור אלון "דבירה" – 150 קוט"ש
    תחנת הדלק "טן" דימונה – 50 קוט"ש
    תחנת הדלק בצוקים : 175 קוט"ש
    הקילומטר ה 101 כושי רימון 175 קוט"ש + 50 קוט"ש
    כלל ברזל – ירדתם מ 60% סוללה ויש מטען פנוי – לטעון לפחות ל 80% (או במידה שתאפשר לכם בוודאות להגיע ליעד). גם באזור אילת יש מטענים מהירים אבל זה לא רלוונטי. אני סמכתי על המטען המהיר בדבירה וכשהגעתי לשם מצאתי MG טוען ב 40 קוט"ש לשעה מה שאמר שאצטרך להמתין בין 1/2 שעה לשעה ולכן המשכתי למטען המהיר של EV-EDGE בצומת ראם. שחטו אותי במחיר אבל לפחות לא נתקעתי.
    בירידה לאילת אין אפילו צורך לטעון אבל תגיעו "על הקשקש" לכן מומלץ לטעון 5-10 דקות באחד מהמטענים הנ"ל .
    כלל ברזל בחזרה – בגלל שהרכב מחשב טווח לפי ההלוך לאילת הוא יטעה אתכם בענק!!! בכל שלב של הנסיעה לפחות עד אזור באר שבע מומלץ להיות טעון על 50 ק"מ יותר ממה שאתם חושבים שיספיק (הבטחה – זה לא יספיק). ככל שאתם רחוקים מבאר שבע – אפילו יותר.
    לא לשכוח את כלל הברזל למעלה
    כל הנ"ל יהיה רלוונטי פחות ברגע שנוכל לטעון במטענים של טסלה במצפה רמון או עד שיוספו מטענים מהירים נוספים בדרך.
    עשו ככל האמור לעיל – ותגיעו בבטחה ללא חשש.
    אשמח להערות
    נסיעה טובה

  3. הרכבים החשמליים היום מסתמכים על אותם סוללות שיש במברגות פשוט בכמות אדירה לסוללות אלו בלאי נמוך מאוד אמנם אבל היה לנו כבר מקרה של קורקינט חשמלי שהסוללה שבקה אחרי שלוש שנים. אבל חברות הרכבים מוכנות לתת אחריות לסוללה לפחות ל 8 שנים שזה אומר שאתם בטוחים ל 8 שנים הבאות לכן צאו ורכשו מכוניות חשמליות ותחסכו הרבה כסף זה העתיד.

  4. נו וכמה בתכלס אנחנו נוסעים לאילת במהלך השנה שזה היה הגורם העיקרי שמשפיע על בחירת רכב חשמלי?
    אחרי בדיקות והשוואות, קניתי את הGE3 של GAV לפני כמה חודשים ובמעמד הרכישה ביוניון הם ציינו שאני זכאי לקבל רכב בנזין לחמישה ימים עבור נופש בכל מקום אחר שאבחר.. אז בשנייה נפתר כל העניין ובלי קשר אני מעדיף להביא רכב שלא רואה תקלות ובלי טעינה מהירה מאשר ההפך

    1. רק לאילת.?
      ולצפון מה.?
      ועם 4 נוסעים ?
      ועם מטען של 50 קילו גראם.?
      ולגולן לא תיסע?
      ומה יקרה בעוד 135 אלף קילומטר?
      מישהו יירצה אוטו שנגמרה לו הסוללה.?
      וכמה היא עולה?
      50 אלף ש"ח.! ומי ישקיע באוטו ישן מעל ערכו בשוק..?
      מצא את הפרייר שיקנה אוטו חשמלי משומש עם טווח של חצי מהמוצהר.
      ראה מה קרה לרנו החשמלית. הטווח ירד מ120 ק.מ לפחות מ40 ק.מ.

      1. חברים החישוב שלכם אינו נכון כלל!
        1- נכון שכמות האנשים והמשקל משפיע, אך לא כמו ברכב רגיל שלא חשמלי.
        2- רכב חשמלי יודע להטעין את עצמו גם כשאתם בולמים (לכן הנושא של משקל מקוזז עם הטעינה בבלימה).
        3- הסוללות של טסלה לדוגמא מעבדות בין 5% ל 10% מהקיבולת שלהם אחרי 300000 ק״מ, לא חושב שאתם מחזקים רכב כל כך הרבה זמן.
        4- הרכב ממשיך לתפקד גם אם תגיעו ל600000ק״מ ואני מכיר אנשים שעבורו את המיליון ק״מ ולא החליפו סוללה.
        בחישוב הכי זריז אפשר לחשב שרכב חשמלי מסוג טסלה לצורך הבדיקה, חוסך 80000₪ לתווך של 8 שנים מול רכב רגיל.
        נלקח בחשבון גם דלק, ביטוחים, טיפולים (שלא קיימים ברחב חשמלי), טסט…
        ודבר אחרון, נכון להיום קמות חברות שאשמחו לקנות את הסוללות המשומשות של טסלה לתחומים אחרים (החלפת סוללות במברגות, אופניים חשמיילים ועוד…)
        לסיכום, לפני שכותבים משהו צריך לשבת ולחשב, לא לזרוק מידע שגוי, לא צריך לכתוב מהרגשות או ניחושים,
        לכל דבר יש חישוב, מידע זמין בכל האינטרנט ועוד…

        1. אפשר פרטים לאיזה מצב כדאי להשתמש בנהיגה? byd

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button