סקודה אניאק הוא רכב פנאי משפחתי ומרווח עם טווח נסיעה גבוה. האניאק בנוי על גבי פלטפורמת ה-MEB החשמלית של קונצרן פולקסווגן, עליה מבוססים רכבים נוספים כמו הפולקסווגן ID.4 וגם אאודי Q4 אי-טרון, בזכותה לרכב יש בסיס גלגלים רחב, פנים מרווח טווח נסיעה נדיב.
בישראל האניאק נמכרת בגרסת הסוללה הגדולה בלבד, המציעה טווח נסיעה של 517 ק״מ לפי התקן, ובשש רמות אבזור גימור, שמחירן נע בין 214,900 ל-277,900 שקלים.
בניגוד לחלק מהרכבים החשמליים הנמכרים בארץ, האניאק שומרת על קו העיצוב של שאר דגמי סקודה, ולא מציעה עיצוב ייחודי או שונה מדגמי הבנזין של המותג, למעט הגריל האטום בקדמת הרכב.
סקודה אניאק מתאימה למי שמחפש רכב פנאי מרווח, עם טווח נסיעה ריאלי שגבוה מ-400 ק״מ, ולא מחפשים רכב עם עיצוב עתידני או מתחכם.
גרסה | Loft | Lodge | Lounge | Suite | Eco-Suite | Sportline |
---|---|---|---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | אחורית | אחורית | אחורית | אחורית |
מנוע (קילוואט) | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 |
מנוע (כ״ס) | 204 | 204 | 204 | 204 | 204 | 204 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.7 | 8.7 | 8.7 | 8.7 | 8.7 | 8.7 |
מהירות מקסימלית | 160 | 160 | 160 | 160 | 160 | 160 |
טווח נסיעה (WLTP) | 517 | 517 | 517 | 517 | 517 | 517 |
טעינה מהירה | 135 | 135 | 135 | 135 | 135 | 135 |
לישראל האניאק מגיעה רק בגרסת הסוללה הגדולה, בקיבולת של 82 קוט״ש. גרסה זו מספקת טווח נסיעה מוצהר של 517 ק"מ לפי התקן. בעולם האמיתי טווח הנסיעה נע בין 400 ל-450 ק״מ כתלות בדרך ובסגנון הנהיגה, כך שהאניאק יכולה להתאים למי שמחפש רכב לנסיעות ארוכות.
מעבר לטווח הנסיעה הנדיב, לסקודה אניאק יש הספק טעינה מהירה של 135 קילוואט – בעמדת טעינה מהירה תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 29 דקות או לקבל עוד 100 ק"מ של נסיעה בכעשר דקות של טעינה בלבד.
האניאק מצוידת בהנעה אחורית בהספק של 204 כוחות סוס, עם מומנט של 31.6 קג״מ, איתה האניאק מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש ב-8.7 שניות. מהירות הנסיעה המקסימלית עומדת על 160 קמ״ש.
סקודה מייצרת גם גרסאות הנעה כפולה וביצועים (הנקראות 85x ו-RS), שמצוידת בהנעה בהספק של עד 340 כוחות סוס, אך גרסאות אלו לא משווקות בישראל.
טעינת הסקודה אניאק מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הסקודה אניאק תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
Loft | 50 שקלים | 29 דקות | 8:15 שעות | 517 ק״מ |
Lodge | 50 שקלים | 29 דקות | 8:15 שעות | 517 ק״מ |
Lounge | 50 שקלים | 29 דקות | 8:15 שעות | 517 ק״מ |
Suite | 50 שקלים | 29 דקות | 8:15 שעות | 517 ק״מ |
Eco-Suite | 50 שקלים | 29 דקות | 8:15 שעות | 517 ק״מ |
Sportline | 50 שקלים | 29 דקות | 8:15 שעות | 517 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 135 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-11 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
מעבר לכך שהאניאק מרווחת, היא מצוידת במתלים טובים שמספקים נסיעה חלקה, בידוד הרעשים טוב, כך שהנסיעה ברכב שקטה – ויחד עם טווח הנסיעה הגבוה ויכולות הטעינה המהירה, הסקודה אניאק היא מתמודדת טובה לאלו המחפשים רכב לנסיעות ארוכות.
האניאק מתאימה גם למי שמתנייד הרבה בתוך העיר – לנהג יש ראות טובה הודות לשמשה קדמית וחלונות צד גדולים, יחד עם מראות גדולות המצוידות גם בניטור שטח מת. לרכב יש קוטר סיבוב מרשים של 9.4 מטרים בלבד, מה שמאפשר להכנס ולצאת מחניות או לבצע פניות פרסה בקלות, למרות גודלו של הרכב – וזה בניגוד למתחרות כמו האיוניק 5 או הטסלה מודל Y, להן קוטר סיבוב גדול.
לאניאק יש מספר רמות של בלימה רגנרטיבית, הנשלטות על ידי מנופים הנמצאים מאחורי ההגה. ניתן לכוון את עצמתה מחזקה עד לחלשה מאוד, אך הרכב לא מאפשר נהיגה עם דוושה אחת.
ולמרות שחלק מהמתחרות הישירות מציעות הנעה עצמתית יותר ותאוצות מהירות יותר, בסופו של דבר עם מנוע של 204 כ״ס ומומנט זמין מיידת ניתן לצאת לעקיפות בקלות, גם במהירויות גבוהות.
הודות לבסיס גלגלים רחב (כמעט כמו הקודיאק), האניאק מרווחת גם ליושבים מאחור, היא מציעה שפע של מקום אחסון ומצוידת במסך מולטמדיה גדול המאפשר שליטה נוחה על רכב.
פנים הרכב מעוצב בחמישה סגנונות עיצוב שונים: לאונג', לודג', לופט, סוויט (סוויטה) וסוויט אקו, כשההבדלים העיקריים ביניהן הם בשילוב החומרים שהיא מציעה – מושבי עור, מושבי בד, מושבי עור ובד משולב, גימורי אלומיניום מוברש, קרבון ועוד – כל גרסה, ושילוב החומרים הייחודי לה. אם השמות האלו יוצרים אצלכם הרגשה ביתית משהו – דעו שזה לא במקרה – בסקודה רוצים שתרגישו כמה שיותר בבית, ומתייחסים אל חלל הנוסעים של האניאק כאל 'סלון'.
סקודה משתדלת להציג תדמית ירוקה ובת-קיימא כמה שיותר, אבל אפילו רמת הגימור לודג', ש-65% מתא הנוסעים שלה עשוי מבקבוקים ממוחזרים, כוללת עור וצמר שהגיע מבעלי חיים. עדיין לא "ויגן פרנדלי', אבל בכיוון הנכון.
האניאק מוצעת גם ברמת גימור 'ספורט ליין' (Sportline) – עם מתלים מונמכים, חישוקים גדולים ונגיעות גימור שחור מבחוץ. מבפנים, רמת גימור הספורט ליין מציעה הגה ומושבי ספורט, ודיפונים דמויי קרבון.
המושבים הקדמיים גדולים, מרווחים ומחוממים (למעט בגרסת לופט) והם ניתנים לכוונון חשמלי לפי הצורך. בקונסולה המרכזית יש מקום אחסון, מקום לכוסות, שני שקעי USB-C ותא לטעינה אלחוטית של שני טלפונים. ישנו מקום אחסון גם במשענת היד בין המושבים. בצדי הדלתות הקדמיות יש מקום לאחסון חפצים ותא הכפפות בגודל ממצוע ומציע מקום נוסף.
לאניאק יש בסיס גלגלים רחב של 2,765 מ"מ, והודות לפלטפורמה החשמלית רצפת הרכב שטוחה בחלקו האחורי, ללא תעלת הינע, כך ששלושה מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות בחלקו האחורי של הרכב.
לרשות הנוסעים מאחור ישנם כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, תאי אחסון בצדי הדלתות האחוריות ומערכת מיזוג עצמאית הניתנת לכיוון ובקרה. חוץ מגרסת לופט, בשאר הגרסאות יש מתחת למערכת המיזוג שני שקעי USB-C. צמוד למושבים ישנו מקום גם למטריה נשלפת בעת הצורך.
לתא המטען האחורי של הרכב יש רצפה שטוחה, אין בו בליטות והוא עמוק מספיק לאחסון. הנפח של תא המטען הוא 585 ליטר או 1,770 ליטר בקיפול המושבים האחוריים. דלת תא המטען חשמלית, למעט ברמת גימור לופט.
ולמרות שהאניאק מבוססת על פלטפורמה 100% חשמלית, הרכב לא מציע תא מטען קדמי כמו בטסלה מודל Y או באיוניק 5.
תא הנהג מצויד במסך מגע 13" המשמש מסך מולטימדיה דרכו ניתן לשלוט בפונקציות השונות ברכב. המסך מגיב היטב לכפתורי המגע ויש בו תפריטים נוחים וברורים. המערכת תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו באופן אלחוטי. ניתן לשלוט דרך המסך במיזוג האוויר, במערכות הרכב ובניווט המובנה. לרשות הנהג יש מול ההגה גם לוח מחוונים דיגיטלי קטן יותר בגודל 5.3" המציג את נתוני הנסיעה והסוללה.
האניאק מצוידת יש בשמונה רמקולים ותאורת אווירה משתנה בעשרה גוונים שונים, כניסה ונסיעה ללא מפתח, פנסי לד קדמיים בטכנולוגיה המאפשרת מיסוך אוטומטי ויש גם מתזים לפנסים הקדמיים. למעט בגרסת הלופט, קיים ברכב גג שמש פנורמי חשמלי, וילונות גלילה להצללת החלונות מפני קרינת השמש ובקרת אקלים מפוצלת עם 3 אזורי אקלים.
ברמות גימור ספורטליין, סוויט ואקוסוויט תקבלו גם תמיכה בגב התחתון במושבים הקדמיים ומושב נהג עם אפשרויות עיסוי. ברמות סוויט ואקוסוויט בלבד, תקבלו גם משענת ראש מתכוננת לשני המושבים האחוריים ושולחנות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים.
הסקודה אניאק הוא רכב בטיחותי אשר קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP וציונים של 94% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 89% בבטיחות הילדים, 71% בבטיחות הולכי הדרך בסביבת הרכב ו- 82% מבחינת אבזור בטיחותי. רמת האבזור הבטיחותי מדורגת 6 מתוך 8.
כל האבזור הבטיחותי קיים בכל גרסאות הגימור של הרכב. יש באניאק תשע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה הכוללת תיקון היגוי, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית כולל סיוע מרחק בזמן פקקים, מערכת Side Assist המתריעה על כלי רכב בשטח ראיה מת, מערכת Maneuver Assist המזהה מכשולים מאחורי ובחזית הרכב, מערכת Front Assists לניטור מרחק מלפנים הבולמת את הרכב בעת סכנת התנגשות, מערכת הבולמת באופן אוטונומי בעת זיהוי הולכי רגל או רוכבי אופניים, מערכת לאיתור עייפות הנהג, חיישני חניה אחוריים וקדמיים וחיישני חגורות בטיחות.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הסוללה היא ל-8 שנים או 160 אלף קילומטרים.