fbpx

ID.3 של פולקסווגן: רכב חשמלי נוח להמונים וזול לתפעול

היצרנית הגרמנית עובדת קשה מאד כעת על מנת להפוך לשחקנית מובילה בעולם התחבורה החשמלית והפכה את ID.3 שהושק לאחרונה ויחולק בקרוב בזול מאשר רכבים המונעים בדלקים מאובנים. במקביל עלתה הצעה להפוך את הרכבים לסוללות שיתמכו ברשתות החשמל, בדומה למה שביצעה ניסאן לפני כשנתיים.

פולקסווגן השיקה את דגמה החשמלי ID.3 המדובר זה זמן רב, שלטענתה יהיה מסוגל ״לחזות ולהימנע מתאונות יחד עם למידה של תגובות חדשות למצבים מורכבים״ וישאר במחיר שיהפוך אותו למשתלם כלכלית מול רכבים בעלי מנוע בעירה פנימית עם ביצועים דומים.

הדגם החדש מתוכנן להימכר בגרמניה במחיר נמוך למדי של 23,430 יורו ובשילוב עם הקלות במסי הנסיעה, הטבות ותמריצים מהממשלה לרכישת רכב ירוק. הגדרתו כרכב קטן ובטוח המביא לביטוח זול יחסית הופכים כולם את ID.3 לרכב אטרקטיבי למדי כאשר הוא מושווה למקביליו זוללי הדלק.

יחד עם השקתו חשפו בפולקסווגן גם טכניקות הרכבה ״ירוקות״ שנועדו להפחית את פליטות גזי החממה של מפעלם בצוויקאו שמשתמש באנרגיות מתחדשות בלבד. בהצהרת החברה הובטח שרכבי הסדרה הבאה, ID.4, יהיו ניטרליים מבחינת פליטות הפחמן.

הרכב הראשון שהורכב על גבי הפלטפורמה הייעודית

בחברה הגרמנית מתכוננים במרץ לתחילת המסירה של ה-ID.3 שתחל ככל הנראה בחלוקה של שלושים אלף רכבים כמעט בבת אחת: ״היעד כרגע הוא לחלק שלושים אלף רכבי ID.3 שהוזמנו מראש ברחבי אירופה בו זמנית״. זאת כמובן בתקווה שהסגרים וההגבלות על התנועה ברחבי היבשת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה יאפשרו זאת.

למרות ההתרגשות הרבה מההגעה המתקרבת של הרכב ללקוחות, מהחברה מסרו כי החלוקה לא תחל עד הקיץ הקרוב ושבינתיים נצברים הרכבים שייצורם התחיל בנובמבר האחרון. ההשקה בארצות הברית לא מתוכננת לזמן הקרוב מכיוון שבחברה חוששים מביקוש נמוך לרכב זה כרגע.

ה-ID.3 הוא למעשה הרכב הראשון של פולקסווגן שמבוסס על פלטפורמת ה-MEB, שפותחה על ידי החברה במטרה לייעל ולהוזיל את בניית הרכבים החשמליים, כמו גם ליצור מערכת המסוגלת להתעדכן ולהשתפר עם התפתחות התוכנה: ״זה עומד להיות הרכב הראשון של פולקסווגן שמסוגל להתעדכן מרחוק, בהיותו מבוסס על מערכת הנסיעה החשמלית (MEB) שפותחה בחברה. במהלך ההרכבה תוטמע ברכב גרסת ההפעלה הנוכחית ובכל מספר חודשים הביצועים הדיגיטליים שלו יעודכנו״ נמסר מהחברה.

מחיר כטיעון בעד רכב חשמלי

בפולקסווגן משווים את עלות האחזקה של ID.3 לזו של רכבים המונעים בדלקים מאובנים ולא מסתירים את הגאווה. 

בהצהרה שנמסרה לתקשורת התייחס דובר החברה למחירי התפעול של הרכב בגרמניה שיהפכו אותו למשתלם עבור הנהג הגרמני: ״כאשר מתייחסים לעלות ההחזקה והתפעול, ID.3 הוא זול (כתלות במודל שנקנה) ביחס לרכב המונע במנוע בעירה פנימית מאותו סוג וגודל.

בגרסה הבסיסית בעלת הטווח של 330 קילומטרים לסוללה מלאה המחיר בגרמניה נמוך מ-23,430 יורו יחד עם ההנחה הסביבתית שהממשלה מעניקה. ה-ID.3 הוא, עם כן, זול ביחס לרכבים מאותו סוג כמו גולף לייף.

בנוסף לכך הנהג הגרמני חוסך כ-840 יורו בכל שנה על הוצאות הפעלה שבאות לידי ביטוי בהיעד מסי דרך, ללא צורך בדלק וביטוח זול יותר בגלל הדרגה הביטוחית לה זכאי הרכב בגרמניה״.

סילקה באגשיק, ראשת מחלקת שיווק ומכירות בתחום הייצור החשמלי של פולקסווגן, הגיבה להצהרה: ״המחיר הוא כבר לא טיעון נגד אלא בעד הבחירה ברכב חשמלי. אפשרויות הליסינג נותנות רוח גבית להיכרות ובהמשך למעבר קל יותר לדגם החשמלי עם פחות אי-ודאות. בעתיד הרכבים החשמליים יהיו אטרקטיביים גם בלי הצורך בהנחות ובתמריצים״. 

טרה-וואט שעה של חשמל תוך עשר שנים

ההתרחבות של פולקסווגן בתחום הרכבים החשמליים תאפשר גם הזדמנויות עסקיות חדשות בתחום האחסון והניהול של משק האנרגיה המקומית והארצית, תוך אתגור של שוק שנשלט באופן מסורתי ואבסולוטי על ידי חברות אנרגיה ותשתיות.

לפי חלק מתכניות החברה סוללות הרכבים החשמליים יוכלו לשמש כאמצעי לייצוב רשת החשמל המקומית על ידי טעינת הסוללות בזמני עודף ומכירה חוזרת של החשמל מהסוללות כשהייצור מהשמש או מרוח יהיה נמוך, כך על פי האסטרטג הראשי של פולקסווגן מיכאל יוסט.

״עד 2025 הסוללות של רכבי פולקסווגן יאגרו בתוכן 350 ג׳יגה-וואט שעה של אנרגיה שתהיה זמינה גם לרשת החשמל של המדינה. עד שנת 2030 מספר זה יהפוך לטרה-וואט שעה של אנרגיה שתוכל לתמוך במשק בזמנים של ייצור נמוך״ אמר בהצהרה לעיתונות בברלין.

היצרנית הגרמנית אינה הראשונה בשאיפות להיכנס לשוק האנרגיה וגם ניסאן משתפת פעולה כיום עם חברת התשתיות הגרמנית E.ON במטרה לפתח שירותי V2G (vehicle-to-grid) יעילים, עליהם עובדים בניסאן כבר לפחות שנתיים מאז קיבלה אישור לחבר את דגם הליף כספק אנרגיה מקומי בגרמניה – דרך נוספת למשיכת לקוחות ולהגדיל רווחים, עליה בפולקסווגן לוטשים עיניים כעת.

מאמרים נוספים

3 תגובות

    1. אפשר להשתמש בכבל מאריך ממש ארוך, אבל צריך לחזור באותה דרך.

    2. לא אי אפשר וגם אין צורך.
      עשו כמה ניסויים, העלו סירטונים ליוטיוב על טעינת רכב חשמלי באמצעות סוגי גינרטורים בהספקים משתנים של מספר חברות.
      מאוד מסובך ורק בחנייה , בקימפינג או בחייק הטבע , הרעש אדיר .
      בנוסף , כיום יש מאות עמדות טעינה גם מהירות בארץ הקטנה שלנו ואין צורך בכך .
      לעניין טיול בטבע או יצאה לשטח יש פתרונות של סוללה ניידת שמתחברת לשקע לטעינה לילית. ואולם , במקרה שאתה מצפה לצאת לסיורים באירופה של 800 עד 1000 ק"מ אז בהחלט אפשר לשכור רכב דלקי ולוותר על כאב הראש.
      בכל מקרה ל 95 % מהנסיעות זה מספיק קילומטר'ז , אתה מקבל גם ביטוח חילוץ חינם במקרה הצורך למשך 3 שנים.
      לסיכום : אין צורך במטען נייד, יש לך כבל עם חיבור חשמלי ביתי לכל צימר בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button