האיוניק 6 הוא רכב סדאן חשמלי, בעל 5 מקומות ישיבה. האיוניק 6 מצטרף אל האיוניק 5 בתור הדגם השני במשפחת דגמי האיוניק החשמליים מבית יונדאי, רכבים 100% חשמליים הבנויים על בסיס פלטפורמת ה-E-GMP המתקדמת של יצרנית הרכב הקוריאנית.
יתרונות הפלטפורמה המתקדמת, שתוכננה במיוחד לרכבים חשמליים, באים לידי ביטוי בתא נוסעים מרווח במיוחד, טעינה מהירה מאוד וטווח נסיעה מהמובילים בקטגוריה.
האיוניק 6 מקבל ציון גבוה במבחן נוחות הנסיעה, האבזור הפנימי, הפיצ'רים הטכנולוגיים ואביזרי הבטיחות המתקדמים, ונמכר בישראל בשלוש גרסאות – טווח סטנדרטי עם הנעה אחורית, וטווח ארוך עם הנעה אחורית או כפולה, ובחמש רמות אבזור.
האיוניק 6 החשמלי זמין בישראל בשני גדלי סוללה – מחירה של הגרסה עם הסוללה הקטנה מתחיל מ-213,900 שקלים והיא מציעה טווח נסיעה של כ-430 ק"מ. מחיר האיוניק 6 בגרסאות עם הסוללה הגדולה מתחיל מ-237,900 שקלים והן מציעות טווח נסיעה הנע בין 519 ק"מ ל-614 ק"מ.
האיוניק 6 מתאים לכל מי שמעוניין ברכב סדאן חשמלי מודרני, מעוצב ומאובזר, עם טווח נסיעה ריאלי של מעל ל-400 ק"מ וטעינה סופר-מהירה.
גרסה | טווח רגיל 2x4 | טווח ארוך 2x4 | טווח ארוך 4x4 |
---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 111 | 168 | 239 |
מנוע (כ״ס) | 151 | 228 | 325 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.8 | 7.4 | 5.1 |
מהירות מקסימלית | 185 | 185 | 185 |
טווח נסיעה (WLTP) | 429 | 614 | 519 |
טעינה מהירה | 175 | 350 | 350 |
האיוניק 6 נמכרת בישראל בשלוש גרסאות. גרסת הטווח הסטנדרטי עם סוללה של 53 קוט"ש והנעה אחורית ושתי גרסאות טווח ארוך, אחת עם הנעה אחורית ואחת עם הנעה כפולה, המצוידות בסוללה 77 קוט"ש.
טווח הנסיעה של גרסת הטווח הסטנדרטי עומד על 429 ק"מ לפי התקן, וטווח הנסיעה בגרסאות הטווח הארוך נע בין 519 ק"מ ל-614 ק"מ. העיצוב האווירודינמי של הרכב יחד עם הסוללה הגדולה נותנים לאיוניק 6 את טווח הנסיעה הגבוה שלו. בנסיעה בין עירונית עם גרסת הטווח הארוך קיבלנו טווח נסיעה שמתקרב ל-500 ק״מ.
טווח הנסיעה בעולם האמיתי תלוי כמובן בסגנון הנהיגה, בתוואי הדרך ובעוד משתנים, כך שעם גרסת הטווח הארוך אתם צפויים לקבל טווח שנע בין 450 ל-500 ק״מ, בעוד בגרסת הטווח הסטנדרטי טווח הנסיעה צפוי לנוע באיזור ה-360 ק״מ לטעינה.
מבחינת הנעה גרסת הבסיס מצוידת בהנעה אחורית בהספק של 151 כ״ס, עם 35.7 קג״מ ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-8.8 שניות. לגרסת הטווח הארוך עם ההנעה האחורית הספק של 228 כ״ס, עם 35.7 קג״מ גם כן ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-7.4 שניות. לגרסת ההנעה הכפולה יש 325 כ״ס, עם 61.6 קג״מ ותאוצה של 5.1 שניות בלבד. לגרסה זו טווח נמוך יותר מגרסת ההנעה האחורית, בשל המשקל העודף של מערכת ההנעה.
אחד היתרונות הגדולים של האיוניק 6 הוא אפשרות הטעינה המהירה שלו. עם הספק של 350 קילוואט, ניתן לטעון את הרכב מ- 10% ל- 80% בתוך 18 דקות, או לחלופין להוסיף לרכב טווח נסיעה של 100 ק"מ בחמש דקות. לצערינו, אין הרבה עמדות טעינה מהירות בהספק גבוה כזה, וגם טעינה זו דורשת עמדות מיוחדות (במתח של 800 וולט), אך עם פריסה הולכת וגדלה של עמדות ציבוריות בהספק של 180 קילוואט, תוכלו לספק לאיוניק 6 טווח של 100 ק"מ נסיעה בזמן של כ-7 דקות טעינה בלבד.
האיוניק 6 תומכת ב-V2L, כך שתוכלו באמצעות מתאם ייעודי לחבר מכשירי חשמל לרכב, כמו מטען של מחשב נייד, או ציוד שיכול לשמש בשטח, כמו תאורה, מאוורר או קומקום. האיוניק 6 יכולה לספק חשמל בהספק של 3.6 קילוואט (220 וולט, 16 אמפר), בדומה לאיוניק 5.
טעינת האיוניק 6 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף האיוניק 6 תומכת בטעינה סופר מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
טווח רגיל 2x4 | 35 ש״ח | 17 דקות | 6:00 שעות | 429 |
טווח ארוך 2x4 | 48 ש״ח | 18 דקות | 8:00 שעות | 614 |
טווח ארוך 4x4 | 48 ש״ח | 18 דקות | 8:00 שעות | 519 |
עם טעינה סופר-מהירה בהספק של 350 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-5 דקות של טעינה.חשוב לציין שנכון להיום אין עמדות המאפשרות טעינה בהספק הזה, ולכן תוכלו לקבל טעינה בהספק מקסימלי של כ-230 קילוואט. בהספק כזה תוכלו לקבל טווח נוסף של 100 ק״מ ב-7 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
הנסיעה באיוניק 6 נוחה וחלקה, עם מתלים מעט קשים יותר מבאיוניק 5, שמתמודדים טוב יותר עם כבישים משובשים. מעבר לכך מדובר ברכב שקט עם בידוד רעשים טוב. נוחות הנסיעה וטווח הנסיעה הגבוהה של הרכב הופכים אותו למתמודד טוב למי שנמצא הרבה על הכביש. מהצד השני יש לרכב קוטר סיבוב גבוה יחסית, של 11.8 מטרים, לא אידיאלי לרחובות צפופים ולפניות פרסה בצמתים קטנים.
לרכב יש ארבע רמות של בלימה רגנרטיבית, הנשלטים דרך ידיות הממוקמות מאחורי ההגה, ברמה הגבוהה ביותר הרכב מאפשר נהיגה עם דוושה אחת, מה שמייתר את השימוש בדוושת הבלם ומשדרג את חווית הנהיגה, וגם שומר על הבלמים של הרכב לאורך זמן.
האיוניק 6 ממשיכה את הקו הנקי של האיוניק 5, עם פנים מודרני, מרווח ומאובזר. בדומה לעיצוב החיצוני של הרכב, גם עיצוב הפנים שלו משדר תחושת קדמה והוא קצת עתידני.
לאיוניק 6 יש בסיס גלגלים רחב של 2,950 מ"מ, מעט רחב יותר מהמתחרה העיקרות שלו, טסלה מודל 3 עם 2,875 מ״מ. בנוסף לרכב רצפה שטוחה ואין בו תעלת הינע החוצה את הרכב, כך שמדובר במרווח פנים נדיב גם ליושבים מאחור, ושלושה מבוגרים יוכלו לשבת בו בנוחות. מכיוון שהרכב נמוך יחסית יחד עם הגג המשופע, מרווח הראש בחלקו האחורי קצת פחות מפנק, והוא לא אידיאלי עבור נוסעים גבוהים.
מעבר לכך לאיוניק 6 יש מושבים הקדמיים נוחים וברמות גימור ה- Limited הם מתכווננים גם למצב שכיבה. במושבים האחוריים קיימת משענת יד באמצע עם מקום לשתי כוסות.
לרשות הנהג יש שני מסכים, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים, שנמתחים ממרכז הרכב ועד לחלקו השמאלי של הרכב, בגודל 12.25" כל אחד. המסכים ברורים והתפריטים של כל קטגוריה נוחים לשימוש. מערכת המולטימדיה של האיוניק לא מעניינת במיוחד, כמו ברוב הרכבים, אך יש בה תמיכה אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
בתא הנהג קיימת קונסולה מרכזית ומתחתיה יש מקום גדול ונוח לאחסון חפצים, מקום לשתי כוסות ומקום לטלפון כולל משטח טעינה אלחוטי.
בצדי הדלתות הקדמיות יש תאי אחסון שקופים ורחבים מאחר שהדלתות הן חלקות ואין בהן כפתורים אלא הם נמצאים בקונסולה המרכזית כדי להגדיל את החלל. גם לנוסעים מאחורה יש מספיק מקום לאחסון בצדי הדלתות האחוריות, יחד עם רשתות לאחסון הממוקמות בגב המושבים הקדמיים.
כיאה לרכב שאינו מזהם, האיוניק 6 משלב בו חומרים ידידותיים לסביבה כמו העור של המושבים שעבר תהליך עיבוד על ידי שימוש בשמן זרעי פשתן, הדשבורד ותקרת הרכב המכילים סיבים של קני סוכר ורצפת הרכב העשויה מפסולת פלסטית שנאספה מהאוקיינוס.
תא המטען האחורי הוא בנפח 401 ליטר ולאיוניק 6 יש גם תא מטען קדמי (Frunk) – בגרסאות ההנעה הכפולה תא המטען הקדמי בנפח של 15 ליטר בשל המנוע הקדמי, לעומת שאר הגרסאות בהן יש מקום בנפח של 45 ליטר.
בחלל הרכב יש תאורת לד בגוונים משתנים, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, שקע חשמלי (כמו בבית) ולנוסעים מאחורה יש פתחי מיזוג ושני חיבורי USB. הידיות בדלתות הרכב שקועות, ניתן להיכנס לרכב ולנסוע ללא מפתח ויש אפשרות גם להפעיל את הרכב מרחוק. דלת תא המטען האחורי חשמלית כולל האפשרות לכוון גובה ומהירות שלה.
ברמת גימור לקשרי קיים חלון גג נפתח, תצוגה עילית (HUD) בשמשה הקדמית, ריפודי המושבים הם מעור ויש חימום גם במושבים האחוריים.
רמת גימור לימיטד מאובזר גם במערכת שמע של Bose, תצוגה עילית (HUD) בשמשה הקדמית, מושבים קדמיים אשר מתכווננים להטיה מלאה וזיכרונות למושב הנהג. גם ברמה הזו הריפוד של המושבים הוא מעור.
האיוניק 6 הוא רכב בטיחותי מאוד שקיבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק EuroNCAP, עם ציון 97% בבטיחות לנוסעים בוגרים, 87% בטיחות לילדים, 90% באבזור בטיחותי ברכב ו- 66% בבטיחות להולכי הרגל בדרך. דירוג האבזור הבטיחותי בכל גרסאות הדגם הוא 8 מתוך 8.
לאיוניק 6 יש מערכת להתרעה ומניעה של פגיעה ברכב החוצה מאחור, מערכת FCA המזהה ומתריעה מפני התנגשות ובמידת הצורך בולמת את הרכב אוטומטית. מערכת זו יכולה לבצע גם היגוי אוטומטי במידה ויש סכנת התנגשות מנתיב סמוך או בעת חציית צומת וזיהוי כלי רכב או הולכי רגל קרובים. מערכת נוספת היא BCA המבוססת על רדאר ומיועדת למניעת התנגשות בשטח ראיה מת סביב לרכב. ברמות Luxury ו- Limited יש גם מערכת BVM שזו מצלמה המשדרת ללוח המחוונים צילום חי של שדה הראיה המת בזמן האיתות. בכל גרסאות הדגם קיימת גם מערכת אקטיבית לתיקון הגה במקרה של סטייה מנתיב ומערכת המתריעה ומונעת פתיחה של דלתות במקרה של רכב חולף.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הרכב היא לחמש שנים או 100,000 ק"מ והאחריות על הסוללה היא לשבע שנים או 150,000 ק"מ.