fbpx

סקירה: כל הטנדרים החשמליים שיצאו בשנה הקרובה

עולם הטנדרים החשמליים צובר תאוצה ונראה שהולכת להיות מלחמה בין יצרניות וותיקות כמו פורד, שהשיקה לא מזמן את הפורד F-150 לייטנינג החשמלי, אל מול יצרניות רכב חשמלי בלבד כמו טסלה או אפילו ריביאן, שהדגם הראשון שלה שיעלה על הכביש יהיה טנדר חשמלי. אז מה יש לכל חברה להציע?

ה-F150 החשמלי כבר כאן, וכשיצרנית ענקית כמו פורד מצטרפת לחגיגה, אפשר להגיד שהעניינים בסגמנט הזה מתחילים להתחמם באמת. לא שאנחנו מזלזלים בטסלה, ריביאן או האמר, אבל ליצרן כמו פורד שמכר כבר מיליוני טנדרים באמריקה ב-100 ומשהו השנים שהוא קיים, יש באמת את הפוטנציאל לחשמל את אמריקה, לפחות בזירת הטנדרים. 

הטנדרים חשובים במיוחד בצפון אמריקה, שם לא רואים בהם רק רכבי עבודה, אלא במכוניות משפחתיות לכל דבר ועניין. האמריקנים אוהבים טנדרים, והיצרנים רוצים לתת מענה לנושא. גם שברולט עשתה קולות לא מזמן שבכוונתה לייצר גרסה חשמלית לסילברדו, והאמת היא, שכל יצרן רכב שיבקש להישאר בעניינים, יצטרך להציג גרסאות חשמליות לדגמי הטנדרים שלו – זו לא שאלה של בחירה, אלא שאלה של זמן. שברולט, דודג', טויוטה, ניסאן ועוד – כולן מוכרות כיום כמויות אדירות של טנדרים ברחבי צפון אמריקה ויהיו חייבות לפתח (בהנחה שהן לא עובדות על זה כבר) טנדרים חשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אז יצאנו לבדוק מה יש לסגמנט הטנדרים החשמליים להציע עד כה. 

פורד F-150 לייטנינג

פורד F150 לייטנינג חשמלי גורר קרוואן על כביש בינעירוני
  • הספק מירבי: 563 כ"ס
  • טווח נסיעה מקסימלי: 480 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-15% ל-80% אחוז סוללה: 41 דקות 
  • כושר גרירה מקסימלי: 4.5 טון כושר העמסה מקסימלי: 900 ק"ג 
  • גודל ארגז: 168 ס"מ
  • מחיר בארה"ב: החל מ-39,974 דולר 

מבחינת פורד (ועוד רבים אחרים), ה-F-150 הולך להיות הרכב שיחשמל את אמריקה. ה-F-150 של פורד בגרסה הלא חשמלית, מככב ברשימת הטנדרים הנמכרים ביותר בצפון אמריקה כבר עשרות שנים, ולא מעט פעמים ביקר בראש טבלת הרכבים הנמכרים ביותר. 

24 שעות בלבד לאחר שהושק רשמית, בפורד דיווחו כבר על 20,000 לקוחות שהזמינו את הרכב בהזמנה מוקדמת דרך האתר – אחרי 48 שעות, כמות ההזמנות עמדה כבר על 44,000. 

הטנדר החשמלי יוצע בשני גדלי סוללה – בפורד לא פרסמו את הנפחים, אך כן את הטווחים – דגם אחד עם טווח של כ-370 ק"מ, והשני עם טווח של 480 ק"מ (שווה לריביאן R1T המתחרה). הסוללות של ה-F-150 החשמלי בעלות מנגנון קירור נוזל – קריטי לנושא הגרירה שעוד ניגע בו בהמשך. השלדה של הטנדר החשמלי זהה לזו של דגמי הבעירה הפנימית, אך עם חיזוקים מתבקשים. 

אפשרויות הטעינה שמציעה פורד רבות ומגוונות: החל מעמדת טעינה ביתית בהספק של 19.2 קילוואט שיקבלו רוכשי גרסת הטווח המוגדל, דרך מטען נייד שיגיע כסטנדרט בשתי הגרסאות ועד לעמדות הטעינה המהירות של רשת Electrify America, שכוללות כבר מעל ל-63,000 שקעי טעינה ברחבי אמריקה. בעמדות הטעינה המהירות ביותר (150 קילוואט), תטען הסוללה של גרסת הטווח המוגדל של הטנדר החשמלי החדש של פורד מ-15% ל-80% בתוך 41 דקות בלבד – כמעט 90 ק"מ תוספת לטווח בכל 10 דקות.

כל גרסאות ה-F-150 לייטנינג הן בעלות הנעה כפולה – על כל ציר (קדמי+אחורי) יושבת יחידה חשמלית, והכח מחולק ביניהן בצורה אידיאלית, כדי למקסם את הביצועים. ההספק המירבי בגרסת הטווח הארוך (Extended Range) עומד על כ-420 קילוואט שהם כ-563 כ"ס, ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-4 שניות – נתונים שלא היו מביישים מכוניות על אקזוטיות, ואנחנו מזכירים שמדובר בטנדר, כן? 

המחיר אטרקטיבי בהחלט – החל מ-40,000 דולר (39,974 יותר נכון) לגרסת הסטנדרט ריינג' – וזה לפני כל הטבת מס אפשרית – מה שיכול להוזיל את המחיר בעוד אלפי דולרים (עד 7,500 דולר הנחה). במבט מהיר על שאר המתחרים הנוכחיים (אין עדיין מספיק), יכול להיות שמדובר בטנדר החשמלי המשתלם ביותר. מהלך חשוב מאד של פורד. רק לשם השוואה, גרסת ה-regular cab 2X4 עם מנוע ה-V6 של ה-F-150 מתחילה בארה"ב ממחיר של כ-29,000 דולר. 

4 רמות גימור יהיו זמינות – אחת מסחרית שמיועדת לצרכי עבודה או ציי רכב, ו-3 ללקוחות פרטיים: XLT, לריאט ופלטינום, המפוארת והיקרה מכולן.

פנים הרכב של הפורד F-150 לייטנינג החשמלי

בפנים, מסך תצוגה מרכזי ענק (שמגיע עד לגודל של 15.5 אינטש) ועוד מגוון מערכות טכנולוגיות מעניינות: עדכונים "דרך האוויר" (OTA), גישה לעמדות טעינה והפעלת פונקציות מרחוק דרך האפליקציה, נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים, תצוגה של משקל הרכב + המשקל המועמס דרך לוח התצוגה של הנהג והאפליקציה ואפשרות להפוך את הרכב לספק חשמל של ממש לאתרי עבודה ובתי מגורים. למעשה, הטנדר החשמלי של פורד יכול לשמש כספק הראשי של הבית במקרה של הפסקת חשמל. 

למרות ההנעה הכפולה (מנוע מקדימה), בפורד השכילו לעצב את ה-F-150 החשמלי כך שישאר מקום לתא מטען ענק מקדימה (Frunk) – בנפח של 400 ליטר – שדרוג שימושי ביותר.

יחידות ראשונות של כ-F-150 לייטנינג אמורות להימסר ללקוחות באמצע השנה הבאה (2022), ולא מן הנמנע שנראה אותו מגיע גם לישראל. 

ריביאן R1T

טנדר חשמלי כחול ריביאן R1T בשטח
  • הספק מירבי: 754 כ"ס
  • טווח נסיעה מקסימלי: 640 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-15% ל-80% אחוז סוללה: 50 דקות 
  • כושר גרירה מקסימלי: 5 טון כושר העמסה מקסימלי: 900 ק"ג 
  • גודל ארגז: 137 ס"מ
  • מחיר בארה"ב: החל מ-67,500 דולר

לא מעט הגדירו את חברת ההזנק האמריקנית שמובלת על ידי מנכ"ל צעיר ושאפתן בשם אר ג'יי סקרינג, כ"טסלה הבאה", אבל בשונה מהחברה של אילון מאסק, שהחלה את דרכה עם מכוניות כביש ורק אח"כ עברה להתעסק בטנדרים, בריביאן הלכו ישר על הסגמנט הכי חם – לפחות בצפון אמריקה. 

שלא כמו ניקולה שהתרסקה לחלוטין אחרי הסקנדל המפורסם, ריביאן שומרת על יציבות לכל אורך הדרך, הודות להשקעות ענק של מיליארדים רבים שהוזרמו לחברה במסגרת מספר סבבי גיוס מוצלחים. גם משבר בסדר גודל עולמי לא הצליח לשבור את רוחה של ריביאן, ולמרות עיכוב של כמה חודשים בלו"ז, הרכבים שנקנו בהזמנה מוקדמת אמורים להגיע ללקוחות הראשונים כבר בחודש יוני הקרוב (2021). 

המחיר ההתחלתי עומד על 67,500 דולר – לגרסת האקספלור שתהיה זמינה לא לפני תחילת שנת 2022 – רכבי ה-R1T הראשונים שיעלו על הכבישים יהיו מדגם 'גרסת ההשקה' היוקרתית, שכוללת את חבילת האדוונצ'ר עם מיגונים ושדרוגים עיצוביים נוספים מבחוץ ומבפנים. מחיר גרסת ההשקה עומד על 75,000 דולרים. 

טווח הנסיעה עומד על 480 ק"מ בכל שלוש הגרסאות, כאשר גרסה עם טווח מוגדל ל-640 ק"מ וגם גרסה זולה יותר, שתציע טווח נסיעה של כ-400 ק"מ, צפויות בהמשך. ריביאן ממתגת עת עצמה כיצרנית רכבי אדוונצ'ר חשמליים, וכחלק מהמיתוג הזה, הוכרזה התוכנית להקמת רשת עמדות טעינה מהירות, לרכבי ריביאן בלבד, שתיפרס בכל רחבי ארה"ב – גם בשטח או במיקומים נידחים שקרובים למסלולי שטח פופולריים. בהספק טעינה המירבי, ניתן יהיה להוסיף כ-200 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-20 דקות בלבד. בריביאן ממש לא פוחדים מאתגרים, ולכן נידבו את צמד רכבי ה-R1T הראשונים שיוצרו אי פעם למסע של 21,000 ק"מ, מארגנטינה עד לוס אנג'לס, אליו יצאו יואן מקגרגור וצ'רלי בורמן בסדרת הטלוויזיה Long way up (צפייה חובה!). אחרי שהמשימה הזו בוצעה בהצלחה, יצא R1T נוסף לראלי Rebelle במהלכו גמע הטנדר כ-2,000 ק"מ בתנאי מדבר קשים.

ל-R1T ארבעה מנועים חשמליים, כשכל אחד מהם עובד בצורה עצמאית, מה שתורם לניצול יעיל של המומנט. היחידה הקדמית מפיקה הספק של 415 כ"ס והאחורית – 420 כ"ס. סוג הצמיגים הנבחר משפיע על ביצועי התאוצה, שמגיעים בשירים מ-0 ל-100 תוך 3 שניות בלבד, כאשר ההיגוי – מזכיר רכב ספורט – כך על פי היצרנית. 

https://www.youtube.com/watch?v=38_KKTaHGmA

לצד הקשיחות והקרביות בשטח, ריביאן (שבמקרה זה דווקא כן לומדת מטסלה) מציידת את ה-R1T שלה בלא מעט פיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים: אפליקציה ייעודית, עדכונים דרך האוויר (Over The Air Updates), מסכי תצוגה גדולים ועוד. עם מערכת ה-+Driver, ה-R1T ידע להזיז את ההגה או לשנות נתיב בצורה אוטומטית – כמו טסלה, גם ריביאן מדגישה שהנהג חייב להישאר במושבו כשמצב זה משולב. מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום, שמירה על נתיב, התראת שטח מת ועוד. בסה"כ, מצויד ה-R1T ב-11 מצלמות, 5 רדארים ו-12 חיישנים. 

ומה בדבר יכולת שטח? בריביאן בהחלט שמים דגש גם על כך, ומצהירים על יכולת חציית מים בעומק של 0.90 ס"מ, מרווח גחון של 35 ס"מ, יכולת זחילה (חשוב בשטח סלעי) ועוד. מערכת מתלי אוויר עצמאית מאפשר לשנות את גובה הרכב תוך כדי תנועה. שיכוך אקטיבי של המתלים מבטיח נוחות נסיעה וביצועים מעולים בכל תוואי שטח. 

מעבר לארגז האחורי, יש גם תא מטען קדמי, 'מנהרת' אחסון בה אפשר לשים ציוד או לחבר עזרים כמו מטבח שטח. ריביאן משתפת פעולה עם כמה יצרנים מובילים מתחום הקמפינג בארה"ב, ומציעה סדרה של תוספות ממותגות ריביאן כמו אוהל ארגז, מנשאי אופניים ועוד. ה-R1T מסוגל לגרור משקל של כמעט 5 טונות – אך זה לא ניתן בחינם – פגיעה של 50% בטווח הנסיעה צפויה בתנאים הללו. 

האם נזכה לראות את ה-R1T או כל רכב אחר מתוצרת ריביאן מגיע לישראל? קשה לנו להאמין, אולי ביבוא אישי.

טסלה סייברטראק

טסלה סייבטראק חשמלי על הכביש
  • הספק מירבי: 800 כ"ס
  • טווח נסיעה מקסימלי: 800 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-20% ל-80% אחוז סוללה: 44 דקות 
  • כושר גרירה מקסימלי: 6.4 טון כושר העמסה מקסימלי: 1.5 טון 
  • גודל ארגז: 198 ס"מ
  • מחיר בארה"ב: החל מ-39,900 דולר

 

בשונה מהפורד והריביאן שנראים כמו טנדר קלאסי, הסייברטראק נראה כמו הרכב שהולך לשמש את  האסטרונאוטים הראשונים שישלחו למאדים. לא ברור מה חשבו בטסלה כשהחליטו ללכת על הכיוון העיצובי הזה, אך אם לשפוט לגבי כמות ההזמנות המוקדמת שהתקבלה עוד בטרם הגיע הטנדר החשמלי לייצור – קרוב למיליון, לפי דיווחים שונים, יש כנראה לא מעט אנשים שכן מדמיינים את עצמם יוצאים לקניות בסופר או מקפיצים את הילדים לחוג כשהם ישובים מאחורי ההגה של מפלצת פלדת האל-חלד בעלת צמיגי השטח הקשוחים. 

הטנדר החשמלי של טסלה צפוי להיות מוצע בשלוש רמות גימור: עם מנוע בודד, טווח נסיעה של 400 ק"מ, מהירות מירבית של 177 קמ"ש והאצה מ-0 ל-100 בתוך 6.5 שניות. הגרסה הבאה בעלת שני מנועים חשמליים, טווח נסיעה של 482 ק"מ, תאוצה (0 ל-100): 4.5 שניות, ומהירות מירבית של 193 קמ״ש. אחרונה חביבה היא גרסת ה-Tri Motor, עם טווח נסיעה של 800 ק״מ, מהירות מירבית של 209 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 תוך 2.9 שניות. 

המחירים צפויים לנוע בין 40,000 ל-70,000 דולר.

פנים הרכב של טסלה סייברטראק

לאחרונה יצא הסייברטראק לסיבוב בג'יגהפקטורי – המפעל של טסלה שנבנה בימים אלו בטקסס, בו אמור להיות מיוצר גם המודל Y (עוד לפני הטנדר) כשמאחורי ההגה לא אחר מהבוס הגדול, אילון מאסק. הסרטונים והתמונות שצולמו במהלך הסיבוב על ידי כל מי שהיה בסביבה, סיפקו לנו הצצה מקרוב אל הסייברטראק – כך היה ניתן לראות שעיצוב תא הנוסעים ממשיך את הקו של דגמי החברה האחרים – מינימליסטי, עם מסך תצוגה גדול וכמה שפחות מאפיינים מיותרים. הסייברטראק מציע זווית גישה של 35 מעלות, וזווית נטישה של 28 מעלות, כך שיהיה מעניין לקבל גם איזשהוא סרטון שלו בביצועי שטח. 

הסייברטראק יוכל להיטען בהספק גבוה מ-250kW, נכון להיום מדובר בהספק טעינה גבוה מכל רכב קיים או רכב שמתוכנן לצאת לשוק, המתאים לסופרצ׳רגרים החדשים שהחלו להפרס לאחרונה ברחבי ארצות הברית וזה משהו, שאין (עדיין) לאף יצרן טנדרים חשמליים אחר. 

מבחינת לוחות זמנים רשמיים, הסייברטראק אמור להגיע לייצור עוד לפני סוף השנה הנוכחית – וחלק מהרוכשים שהזמינו בהזמנה מוקדמת כבר קיבלו הודעות שהרכב שלהם בדרך. 

ומה לגבי ישראל? קשה לנו להאמין שנראה פה סייבטראק עומד בפקקים באיילון, בטח שלא ביבוא סדיר – אולי כמה משוגעים לדבר שירצו להביא אותו לכאן בהזמנה אישית. אבל מי יודע – אולי אנחנו טועים?

האמר חשמלי

האמר חשמלי של GMC בנסיעה בשטח מיוער
האמר חשמלי של GMC
  • הספק מירבי: 1,000 כ"ס
  • טווח נסיעה מקסימלי: 560 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-30% ל-90% אחוז סוללה: 45 דקות 
  • כושר גרירה מקסימלי: 5 טון כושר העמסה מקסימלי: 1.5 טון 
  • גודל ארגז: 152 ס"מ
  • מחיר בארה"ב: החל מ-80,000 דולר

אפשר להתווכח אם ההאמר החשמלי הוא אכן טנדר או לא, אבל יש לו ארגז, ולכן החלטנו לכלול אותו ברשימה.

רכב השטח החשמלי של ג'נרל מוטורס יהיה זמין בחמש גרסאות, עם בין שניים לשלושה מנועים, הספקים הנעים מ-625 ל-1,000 (!) כ"ס, וטווחי נסיעה מ-400 ועד ל-560 ק"מ בגרסאות היקרות והמאובזרות. 

האמר החשמלי תומך בטעינה סופר מהירה של 350 קילו-וואט (כמו בפורשה טייקאן) ויכול להשיג טווח של כ-100 ק"מ בתוך 10 דקות טעינה בלבד. כדי לנצל את היכולות האלו, יצטרכו בג'נרל מוטורס לדאוג גם לתשתית תואמת  של מטעני 350kW מהירים בארה"ב, בדומה לזו של IONITY, שפרוסה באירופה. בארה"ב, נכון להיום, טסלה היא זו שמתחזקת מערך דומה של עמדות טעינה מהירות Supercharger V3 בהספק של 250 קילוואט.  

האמר החשמלי 'יושב' על פלטפורמת הסוללות החדשה של ג'י-אם (שת"פ עם LG) שכוללת מספר סוגי סוללות בהספקים בין 50 קוט"ש ועד להספק גדול במיוחד של 200 קוט"ש. רק בשביל לסבר את האוזן, ונכון להיום, הסוללה הגדולה ביותר של טסלה נמצאת במודל S ובמודל X ומציעה נפח של 100 קוט"ש, בעוד שה-R1S וה-R1T של ריביאן מציעים סוללה בנפח של 180 קוט"ש. בג'יאם לא חשפו עד עתה את גודל הסוללה של ההאמר החשמלי, אך ניתן להעריך שנראה בגרסאות הבכירות ביותר את הסוללות הגדולות בנפח 200 קוט"ש. 

עוד נתונים מעניינים מדברים על כך שההאמר החשמלי מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-3 שניות בלבד. זה סופר-טראק או סופר קאר?

ומה בדבר היכולות שמעבר לאספלט? בכל זאת מדובר באחד מרכבי השטח האייקוניים ביותר. 

מלבד מצב 'הליכת הסרטן' הייחודי, ההאמר החשמלי מציע עוד מגוון מערכות מעניינות: מערכת EXTRACT MODE, שעושה שימוש במתלי האוויר של הרכב ומאפשרת להגביה אותו ב-150 מ"מ נוספים ומערכת ה-ULTRAVISION – מערך 18 מצלמות כולל מצלמות חסינות מים בגחון הרכב, שמאפשרות לנהג לראות מה קורה מקדימה ולמטה – בזמן אמת. 

מערכת מתלים עצמאית וחכמה, נעילות, מיגון לכל אורך הרכב, גלגלי 35 אינץ' עם צמיגי שטח קשוחים ועוד – כל אלו אמורים לסייע להאמר החשמלי לשמור על התדמית של אחד מרכבי השטח הקשוחים בעולם.

מלבד יכולות התאוצה המרשימות שהזכרנו קודם, מציע האמר החשמלי גם את מערכת ה-SUPER CRUISE – נהיגה ללא מגע יד עם שינוי נתיבים בלי התערבות נהג (בכבישים מותאמים בלבד). האמר החשמלי מצויד גם במערכת שמע מבית Bose, גג פריק, לוח מחוונים דיגיטלי המציג את כל האינפורמציה החשובה לנהג ומסך נוסף בגודל 13.4 אינץ' שמספק את התצוגה הראשית של מערכת המידע והתקשורת, הם רק חלק מהפינוקים מהם יהנו נוסעי האמר החשמלי. 

לאחרונה הוצגה גרסה נוספת (החמישית במספר) של האמר החשמלי עם ארגז סגור מאחורה

יגיע לישראל? יהיה נחמד אם זה יקרה, אבל אנחנו די בספק.

עד כאן דגמים שכבר הוצגו כמיועדים לייצור סדרתי. מלבד אלו, ישנם כמה דגמים של חברות הזנק שנמצאים כעת בתכנון / פיתוח ששווה להזכיר:

לורדסטאון אנדורנס

  • הספק מירבי: 600 כ"ס
  • טווח נסיעה מקסימלי: 400 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-20% ל-80% אחוז סוללה: 30 דקות 
  • כושר גרירה מקסימלי: 3.5 טון כושר העמסה מקסימלי: לא זמין  
  • גודל ארגז: לא זמין
  • מחיר בארה"ב: החל מ-52,500 דולר

כולם זוכרים את הסרטון בו חיקתה לורדסטאון את טסלה עם תחרות משיכת חבל בין טנדר האנדורנס שלה (ומי שלא זוכר, שילחץ כאן!). הסרטון ההוא נחמד, אבל עכשיו, הגיע הזמן שהחבר'ה מאוהיו יציגו לנו את היכולות של הטנדר החשמלי שלהם בקרב שווה (ולא, גם מנוע בנזין V6 לא משתווה בכוח המתפרץ למנוע חשמלי) מול ה-F-150 לייטנינג החשמלי או הסייבטראק. 

מחיר הבסיס של האנדורנס עומד על 52,500 דולר, והנתונים מדברים על טווח נסיעה של כ-400 ק"מ (EPA מוערך), טעינה ל-80% סוללה תוך כ-10 שעות במטען בהספק של 10 קילוואט ושעה וחצי עם מטען DC מהיר, הספק של כ-500 כ"ס, כושר גרירה של מעל ל-3 טונות ועוד. 

לאנדורנס 4 מנועי גלגל חשמליים – In Wheel – טכנולוגיה חדשה שמופיעה לראשונה בטנדר בפרט ובמכוניות נוסעים בכלל. בחברה טוענים שהמספר הנמוך של החלקים הנעים בטנדר האנדורנס שלהם, יהפוך אותו לאמין במיוחד – ומקווים לתפוס גם את תשומת הלב של שוק העבודה בארה"ב, ולא למכור רק טנדרים לשימוש פרטי.

הטנדר החשמלי של לורדסטאון עוד לא הגיע לייצור סדרתי (וגם לא ברור מתי) אך עם תג מחיר של יותר מ-52,000 דולר, קשה לראות איך הוא מתעלה על הפורד או על הטסלה.

אטליס XT

אטליס XT חשמלי בצבע שחור בנסיעה לילית בעיר
  • הספק מירבי: לא זמין
  • טווח נסיעה מקסימלי: 800 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-20% ל-80% אחוז סוללה: 15 דקות 
  • כושר גרירה מקסימלי: 7.7 טון כושר העמסה מקסימלי: 2.2 טון  
  • גודל ארגז: לא זמין
  • מחיר בארה"ב: החל מ-45,000 דולר 

חברה אמריקנית נוספת ששוקדת כבר לא מעט זמן על טנדר חשמלי משלה. ה-XT של אטליס נמצא בשלבי פיתוח במרכז החברה במדינת אריזונה, אך עדיין לא ברור מתי ואם יגיע לייצור סדרתי. על פי אטליס, לטנדר החשמלי שלה יש תא מטען קדמי ענק, מערכת מתלים עצמאית, ויכולות גרירה והעמסה מרשימות. 

תג המחיר מתחיל מ-45,000 דולר, וכמובן שאנחנו לא אמורים לצפות לקבל את הגרסה בעלת טווח הנסיעה של 800 ק"מ וטעינה ב-15 דקות בלבד במחיר הזה. באתר החברה מפורסמים מספר טווחי נסיעה אפשריים, מ-480 ק"מ ועד ל-800 ק"מ, כך שדי ברור שהם עובדים על כמה גרסאות. הודות לפלטפורמת ה-XP של החברה, היא תוכל לייצר מגוון גרסאות, ואף למכור אותה ליצרנים אחרים שאין בידם פלטפורמה שכזו.

ומעבר לטנדרים החשמליים שצפויים להגיע עד 2022, הנה עוד כמה חברות מעניינות בתחום, שהן עוד רחוקות משאר החברות שהזכרנו למעלה, אבל אולי נזכר לראות גם את הרכבים שלהן על הכביש.

קאנו (CANOO)

טנדר חשמלי חדשני של חברת Canoo בנסיעה בשלג
  • הספק מירבי: 500 כ"ס
  • טווח נסיעה מקסימלי: 320 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-20% ל-80% אחוז סוללה: לא זמין  
  • כושר גרירה מקסימלי: לא זמין כושר העמסה מקסימלי: 800 ק"ג   
  • גודל ארגז: 182-243 ס"מ
  • מחיר בארה"ב: לא זמין  

אחד הקונספטים המעניינים בסגמנט הטנדרים החשמליים שייך לחברת ההזנק קאנו (CANOO). בקאנו, שהדגמים שלה נראים כאילו יצאו מסרט מצויר, עשו חכם – קודם פיתחו פלטפורמה, ואז פנו לעיצוב הרכבים עצמם. כרגע יש בתכנון טנדר, ואן נוסעים, רכב מסחרי ומכונית פרטית. הטנדר החשמלי (שנקרא בפשטות – פיק אפ) אמור להיות מושק בצורה רשמית רק ב-2023, כשכבר כיום ניתן לשריין רכב בהזמנה מוקדמת באתר. 

יש כאן פיצ'רים מעניינים כמו תא מטען מודולרי (שמתרחב מ-182 ל-243 ס"מ), תא מטען קדמי, תאי אחסון חיצוניים נשלפים, מדפים, גגון ייעודי עליו ניתן להתקין עזרים כמו אוהל גג ועוד. בקאנו רוצים לייצר רכב פונקציונאלי שימשוך את אוהבי הטיולים והקמפינג, ונראה שהם בכיוון לא רע בכלל.

אלפא

אלפא מוטור וולף חשמלי מבט מקדמת הרכב
  • הספק מירבי: לא זמין
  • טווח נסיעה מקסימלי: 440 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-20% ל-80% אחוז סוללה: לא זמין  
  • כושר גרירה מקסימלי: 1.4 טון כושר העמסה מקסימלי: לא זמין    
  • גודל ארגז: 165 ס"מ
  • מחיר בארה"ב: 36,000 דולר  

טנדר הוולף החשמלי של חברת אלפא (או Alpha Motor Corporation) הוא אולי לא הכי חזק, אבל אין ספק שהוא הכי מגניב. בשונה מכל הטנדרים החשמליים ברשימה, הוולף מיועד לשני נוסעים בלבד. 

כל הדגמים של אלפא, וכך גם הטנדר, מבוססים על הפלטפורמה החשמלית שמייצרת החברה, שעונה לשם AMP – ראשי תיבות של Automobile Modular Platform, כשהאות A מייצגת את המילה Autonomous (אוטונומי), ומספקת לנו רמז לתוכניות העתידיות של אלפא. עוד ניתן לראות תא מטען גדול מקדימה, ויש גם אופציה להשתמש בפאנלים סולאריים בתור ספק אנרגיה. 

לאחרונה הציגה חברת ההזנק את גרסת הוולף+ המאובזרת עם מקום ל-4 נוסעים, יכולת גרירה משופרת, ועוד מגוון שידרוגים – כפי שניתן לראות בתמונות. 

חוץ משני דגמי הטנדרים החשמליים, יש לאלפא עוד כמה דגמים מגניבים ואנחנו ממליצים לכם בחום להציץ עליהם כאן.

האלפא צפוי להגיע לשווקים רק ב-2023, כך לפי החברה. אך נראה שעדיין מדובר בחברה קטנה שאין לה יכולות ייצור. קשה לנו להאמין שנראה את הרכב הזה על הכביש בקרוב.

בולינגר B2

  • הספק מירבי: 614 כ"ס
  • טווח נסיעה מקסימלי: 320 ק"מ 
  • טעינה מהירה מ-20% ל-80% אחוז סוללה: 75 דקות   
  • כושר גרירה מקסימלי: 3.4 טון כושר העמסה מקסימלי: 2.3 טון     
  • גודל ארגז: 182-243 ס"מ
  • מחיר בארה"ב: לא זמין

בניגוד להאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס שהדימיון בינו להאמר H1 המקורי משנות ה-90 מקרי לגמרי, חברת ההזנק בולינגר, כן הלכה על הכיוון של טנדר חשמלי ספרטני וקשוח עם גוף אלומיניום. הבולינגר (שזמין גם בגרסה סגורה) מבוסס על פלטפורמת ה-E-CHASE שפיתחה החברה, ומצויד בשני מנועים חשמליים. מרווח הגחון עומד על 38 ס"מ, יש תא מטען קדמי וארגז אחורי שמתרחב מ-182 ל-243 ס"מ. 

הבולינגר יכול להפוך בתוך כמה דקות לרכב סיור מדברי – עם אפשרות לפירוק מהיר של השמשות, החלונות, הגג והדלתות. מגניב. 

מחירו של הבולינגר לא פורסם באתר האינטרנט הרשמי של החברה, אך ההערכה היא כי מדובר בצעצוע לא זול בכלל. ניתן לבצע הזמנה מוקדמת באתר בעלות של 1,000 דולרים.

עד כאן סקירת הטנדרים החשמליים שלנו. אנחנו נעדכן אותה בהמשך בעתיד כאשר יחשפו דגמים נוספים. 

מוזמנים לכתוב לנו למטה בתגובות איזה טנדר הכי אהבתם, ואיזה השוואות תרצו לראות.

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. לא מבין את ההתעקשות על ביצועים של מכוניות על, תאורה ומסכי LCD ענקיים בכל מקום. ממה שאני רואה החשש העיקרי הוא הטווח וזמן הטעינה. אולי פחות אלקטרוניקה איפה שלא נחוץ, יותר ריסון בביצועים והטווח היה גדל משמעותית. עם הזמן והתפתחות הטכנולוגיה, כשהסוללות ישתפרו וזמן הטעינה יתקצר, אפשר יהיה "לבזבז" אנרגיה על ביצועים וקוסמטיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button