fbpx

ניקולה מוטור מודה: המשאית בהדגמה לא נסעה בכוחות עצמה

חברת ניקולה מוטור המייצרת משאיות מבוססות תאי דלק מימניים הגיבה לאחרונה להאשמות בנוגע להטעיה של משקיעים, בין היתר בנוגע לסרטון שפרסמה החברה בשנת 2017 המציגה אב טיפוס נוסע של משאית ה-Nikola One.

יצרנית המשאיות האמריקאית, ניקולה מוטור (Nikola Motor), המייצרת משאיות חשמליות מבוססות מימן, הגיבה לאחרונה לסדרת האשמות בין היתר בנוגע לסרטון שהחברה שחררה בשנת 2017, בה רואים את משאית ה-Nikola One נוסעת על כבישי ארצות הברית.

לפי ההאשמות, למשאית בסרטון אין מערכת הנעה אמיתית, והטענה היא שלצורך הכנת הסרטון גררו את המשאית למעלה גבעה, ואפשרו לה להשתמש בירידות כדי ליצור תנועה לשם הסרטון.

הגוף שפרסם את המידע, Hinderburg Research, הוציא דוח מפורט עם פרטים על מידע כוזב לכאורה שהחברה פרסמה במהלך השנים, בין היתר גם כי הטענות של החברה כי היא מייצרת את כל הרכיבים של מערכת ההנעה בעצמה הן שגויות. לפי הדוח הגוף מציין כי הם מחזיקים בפוזיצית שורט על המניה של ניקולה (NKLA) שנסחרת בנאסד״ק.

ניקולה מוטרוס הגיבו לטענות אתמול:

הינדנבורד מנסים להציג את ניקולה כמי שהראתה מצג שווא בסרטון על אב הטיפוס של ה-Nikola One שהופק בשנת 2017 על ידי חברת צד שלישי, שתואר כ״משאית שפשוט מתגלגלת במורד הגבעה״. ניקולה מעולם לא טענה שהמשאית נוסעת בכוחות עצמה בסרטון, למרות שזה מה שהיא תוכננה לעשות. המשאית הוצגה וצולמה על ידי גורם צד שלישי לצורך הכנת פרסומת. ניקולה הציגה את הסרטון ברשתות החברתיות כ-״בתנועה״. היא מעולם לא תוארה כ״נוסעת בכוחות עצמה״ או כ״מונעת על ידי מערכת ההנעה״. משקיעים שהשקיעו בניקולה בתקופה המדוברת, תקופה בה ניקולה הייתה חברה פרטית, היו מודעים ליכולות הטכניות של ה-Nikola One בזמן שהם ביצעו את ההשקעה. הסרטון בן השלוש של אב הטיפוס אינו רלוונטי למעט הניסיון של מחזיקי השורט להשתמש בו לצורך התיאוריה שלהם. המציאות היא, שלניקולה יש משאיות סמי אמיתיות המבוססות תאי דלק מימני. כל הדיווחים שנועדו להצביע על כך שהמשאיות של ניקולה אינן מסוגלות לנסוע הן מוטעים, וסרטונים אחרונים של רכבי ניקולה שנוהגים ניתן למצוא כאן.

היום בלילה (שעון ישראל), רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) הודיעה על בדיקה של החשדות שפורסמו.

ניקולה מוטור היא חברה אמריקאית שיוסדה בשנת 2014 על ידי טרבר מילטון. החברה מתמקדת בייצור משאיות מבוססות תאי דלק מימניים (HFC), טכנולוגיה המאפשרת להמיר מימן, ש״יתודלק״ בתחנות מימן בדומה לתחנות דלק, בחשמל לצורך ההנעה החשמלית של המשאית, ללא זיהום.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close