fbpx

אלפא מציגה טנדר חשמלי במחיר שובר שוק

זו חברת ההזנק שמעצבת את הרכבים החשמליים הכי מגניבים שתראו

בתוך כל ההתפתחויות והתחרות בין טסלה, ריביאן, פולקסווגן ואחרות, מי  שמציבה רף חדש של מגניבות ברכבים החשמליים שהיא מפתחת, היא חברת הזנק קטנה ומסתורית העונה לשם Alpha Motor Corporation. 

את אלפא הכרנו לראשונה בזכות דגם ה-'אייס' (ACE) שלה (שהגיע אח"כ גם בגרסת פרפורמנס מגניבה עוד יותר) – רכב חשמלי בעיצוב רטרו-קרבי ומיוחד. אח"כ הגיע גם ה'ג'אקס' (JAX) – סוג של אייס על סטרואידים שהפך לחיית שטח עם גלגלים גדולים, גגון, פגושים, פנסים ועוד פיצ'רים מגניבים. 

שני רכבי אלפא מוטור אייס חשמליים
אלפא מוטור אייס

עוד לא הספקנו להירגע מהעיצוב של האייס והג'אקס, ואלפא (שום קשר לאלפא-רומיאו האיטלקית) כבר מדהימה אותנו עם דגם חדש נוסף – וולף שמו. הפעם מדובר בטנדר חשמלי, גם כן בעיצוב רטרו. בשונה מהדגמים האחרים, לא מדובר בדגם נוסף שמעוצב על בסיס האייס, אלא במראה חדש לגמרי. הוולף שני מקומות ישיבה, צמיגי שטח קרביים, תאורה משודרגת, פנסים ועוד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

די קל להבין מאיפה שאבה אלפא את ההשראה לעיצוב תא הנוסעים – מבט פנימה מגלה קו מינימליסטי – מסך תצוגה מרכזי גדול ומספר כפתורים מועט מאד. ומי עוד אוהבת לשמור על העניינים כמה שיותר מצומצמים? נכון, טסלה! היא מגדירה את הכיוון, ושכל השאר הולכים בעקבותיה. 

תא הנוסעים וסביבת הנהג של הוולף החשמלי של אלפא מוטור, בצבע שחור עם מסך במרכז הרכב

העיצוב הפנימי הרכב מתאפיין בשינויים מינוריים בין הרכבים – בדגמי השטח נמצא מסך מגע מרכזי 'שוכב' ועוד מסך תצוגה לנהג ובדגמי האייס – מסך אחד מרכזי 'עומד'. כמובן שיש עוד שינויים בגימורים, בחומרים ובצבעים, אבל מבחינת פונקציונליות, הדגמים די זהים. 

הרכבים של אלפא מבוססים על הפלטפורמה החשמלית שמייצרת החברה, שעונה לשם AMP – ראשי תיבות של Automobile Modular Platform, כשהאות A מייצגת את המילה Autonomous (אוטונומי), ומספקת לנו רמז לתוכניות העתידיות של אלפא. 

טווחי הנסיעה משתנים בין הדגמים: גרסת הפרפורמנס בעלת ההנעה הכפולה תספק את טווח הנסיעה הקצר ביותר, שעומד על כ-350 ק"מ. אחריה האייס הרגילה, עם מנוע יחיד שיושב מאחורה וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ, יחד איתה הג'אקס שמוצע לבחירה בגרסאות הנעה קדמית / כפולות הנעה עם טווח של כ-400 ק"מ גם כן ואחרון חביב טנדר הוולף החדש, שמוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולת הנעה עם טווח נסיעה מקסימלי של 440 ק"מ – טווח כמעט זהה ל-R1T המדובר של ריביאן, שעולה כמעט כפול ממנו (67,500 דולר). 

נכון להיום, כל הדגמים של אלפא זמינים באתר להזמנה מוקדמת – מחירו של הטנדר מתחיל מ-36,000 דולר ומגיע עד ל-46,000 דולר, מחירו של האייס קופה מתחיל מ-32,000 דולר ומגיע עד 39,000 דולר (מחיר גרסת הפרפורמנס לא פורסם) ומחירו של הג'אקס מתחיל מ-38,000 דולר ומגיע עד ל-48,000 דולר. המחירים לא כוללים בחישוב את הטבות המס לרכבים חשמליים, שיכולים להגיע עד לסכום של 7,500 דולר. 

אה, והזכרנו שיש גם וואן חשמלי בתוכניות? לדעתנו, זאת בהחלט אחת החברות ששווה לשים עליהן עין. 

עיצוב זה לא הכל

אלפא מוטור וולף חשמלי

אחרי שסיימנו להתלהב מהעיצובים הבאמת מיוחדים של הרכבים החשמליים של אלפא, תרשו לנו לצנן מעט את האווירה – מדובר בחברת הזנק צעירה, שיש לנו מעט מאד פרטים עליה – ולמרות ההצהרות שהמסירות הראשונות יקרו כבר ב-2023 – אנחנו סקפטיים מאד שזה אכן יקרה.

למה אנחנו אומרים את זה? כי ההיסטוריה מלמדת אותנו שבפועל בין שלב הרעיון והעיצוב "על הנייר", לבין שלב שמדובר בחברה שמייצרת ואף מוסרת רכבים, יש מרחק גדול מאד – לטסלה לקח קרוב לעשור עד שהיא החלה בייצור סדיר של הטסלה מודל S, ריביאן עובדת על הרכבים שלה כבר מעל עשור, ואפילו פולקסווגן, אחת היצרניות הגדולות בעולם, עם תקציבים ואמצעים אדירים, עדיין נתקלת בקשיים מסוימים בייצור קו הרכבים החשמליים החדש של החברה. 

בקיצור, על הנייר, אלפא מציגה מגוון דגמים מרשים מאד – אבל מתי נזכה לראות אותם עולים על הכביש? אם החברה תצליח להגיע לייצור, אנחנו חושבים שזה יקח לפחות עוד כמה שנים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button