fbpx

אטליס חושפת פרטים על טנדר ה-XT החשמלי שלה

3 גרסאות, מחירים תחרותיים החל מ-45,000 דולר וטווח נסיעה שאפתני של עד 800 ק"מ בין טעינות. לחברת ההזנק יש מתמודד לא רע שעשוי לגרום לכאבי ראש לא קטנים למתחרים

גם אם זה לא נראה ככה, בשטח, קלחת הטנדרים החשמליים כבר רותחת. מי שנמצאת במקום המתקדם ביותר נכון להיום היא ריביאן, שהודיעה בימים האחרונים שכל דגמי ה-R1T וה-R1S ב"גרסת ההשקה" (Launch Edition) בעלות של 75,000 דולר ו-77,500 דולר בהתאמה – נמכרו מראש בתוך 5 ימים

ריביאן נהנית אמנם מקדימות אבל יעשו טעות המנכ"ל רוברט סקרינג' והצוות האדיר שמאחוריו אם הם יחשבו שהם יכולים לנוח על זרי הדפנה. בדרך נמצאים מתחרים – כמו האנדורנס של לורדסטאון וה-XT של אטליס – חברת ההזנק הצעירה מאריזונה שהוקמה ב-2016, שעליו התכנסו כאן כדי לדבר, שמציעים טווח נסיעה זהה או גדול יותר מהטנדר של ריביאן וגם תג מחיר שזול ממנו בעשרות אלפי דולרים. 

אנחנו מקווים ומאמינים שבריביאן כבר עובדים על גרסה נוספת לטנדר החשמלי שלהם – עם תג מחיר זול יותר וטווח נסיעה גדול. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על אטליס, על טסלה ועל כל יצרניות הרכבים החשמליים?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם
אטליס XT חשמלי בשטח, מבט צד
תמונה: Atlis

אז מה יש ב-XT של אטליס שאין באחרים? 

תג מחיר אטרקטיבי, בתור התחלה. בחברה הצהירו שגרסת הבסיס עם סוללת ה-125 קוט"ש תעלה כ-45,000 דולר, ותציע טווח נסיעה של כ-480 ק"מ – זהה ל-R1T של ריביאן, ב-30,000 דולר פחות.

אז נכון – הטנדר החשמלי של ריביאן אולי יהיה הרבה יותר יוקרתי ומאובזר מגרסת הבסיס של אטליס, אבל עדיין – 30,000 דולר בכיס נשמעים ממש טוב. ה-XT של אטליס יהיה זול יותר גם מהאנדורנס של לורדסטאון, שמחירו המשוער עומד על כ-52,000 דולר, והוא מציע טווח נסיעה קצר יותר. 

Atlis XT מבט מאחור

במידה ואטליס תעמוד במילה שלה ואכן תמכור טנדר חשמלי עם טווח נסיעה של כמעט 500 ק"מ במחיר המוצהר, יש פה בהחלט שיחוק מצידה. 

אבל רגע, זה לא הכל – באטליס מתכננים גרסה נוספת עם סוללת 250 קוט"ש, שתהיה מאובזרת, חזקה ויוקרתית יותר ותציע טווח נסיעה של לא פחות מ-800 ק"מ – מחירה של גרסה זו צפוי לעמוד על כ-85,000 דולרים. 

כיאה לארה"ב, בה טנדרים הם הרכבים הנמכרים ביותר ומשמשים לא רק כרכבי עבודה אלא גם כרכבי משפחה, תציע אטליס את ה-XT החשמלי שלה במגוון תצורות – גרסת הבסיס שתעלה 45,000 דולר אמורה להיות בעלת בסיס גלגלים קצר, כאשר נראה גם גרסאות ארוכות בדגמים הנוספים. התאמת הגרסאות השונות אמורה להיות קלה במיוחד – הודות לפלטפורמת ה"סקייטבורד" החשמלית של אטליס שנקראת XP, שתציע, כך על פי החברה, זמן טעינה אולטרה מהיר של 15 דקות בלבד לסוללה מלאה בדגמים היקרים. 

הלוגו של חברת Atlis בקדמת הרכב של ה-XT

אטליס תשתמש בפלטפורמת ה-XP שלה לגרסאות ה-XT ולדגמים חשמליים נוספים בהמשך, וגם תציע אותה בתור מוצר עצמאי – פלטפורמה חשמלית שמאפשרת שינוי דגמים מהיר, שיצרנים אחרים יוכלו לרכוש ולבסס עליה רכבים חשמליים – בעיקר רכבים חצי-כבדים כמו טנדרים, קרוואנים (RV) ורכבים מסחריים. 

פלטפורמת ה-XP של חברת אטליס על כביש בפארק תעשייתי
פלטפורמת ה-XP של אטליס

הזווית שלנו

כל מה שקשור לאטליס נראה נהדר עד כה, והחברה אפילו הצהירה שהיא מתכננת להתחיל למכור כבר ב-2022, אבל תרשו לנו לצנן מעט את ההתלהבות – חברת ההזנק הצעירה עדיין לא הציגה אבטיפוס פעיל של טנדר XT שלה – כך שאם נהיה מציאותיים – היעד הזה נראה עוד רחוק. בסטטוס הנוכחי, ברור שהטנדרים החשמליים של ריביאן שכבר הוכיחו את עצמם בשטח, נמצאים במקום מתקדם הרבה יותר. 

הנתונים המדהימים של ה-XT – טווח נסיעה של 800 ק"מ וזמן טעינה של 15 דק' לסוללה מלאה שייכים כמובן לגרסה היקרה שצפויה לעלות כאמור כ-85,000 דולר – מחיר יקר יותר מה-R1T של ריביאן, אבל רק ב-10,000 דולר. גם טנדר חשמלי שעושה כ-500 ק"מ במחיר של 45,000 דולר – לא נשמע לנו רע בכלל. כל העיניים נשואות כעת לפורד – ול-F-150 החשמלי שלה. 

(תמונות כתבה: Atlis)

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button