fbpx

אחרי אינסוף טיזרים ורמזים: ההאמר החשמלי נחשף רשמית

הסופר-טנדר של ג'נרל מוטורס יהיה זמין בארבע גרסאות, עם טווח נסיעה מקסימלי של כ-560 ק"מ, הספק של כ-1,000 כ"ס, מערכות טכנולוגיות מתקדמות ותג מחיר שמתחיל מ-80,000 דולר

חיכינו חיכינו, והלילה זה סוף סוף קרה – רכב השטח האייקוני קם לתחייה בתור טנדר-על חשמלי. בלי יותר מידי הקדמות, בואו ניגש לעניין. 

האמר החשמלי יהיה זמין לצרכנים ב-4 גרסאות שונות: 

האמר חשמלי של GMC בשטח מבט מקדמת הרכב

גרסת EV3X שתהיה זמינה החל מסתיו 2022, עם שלושה מנועים חשמליים, טווח נסיעה של כ-560 ק"מ והספק של 1,000 כ"ס. תג המחיר צפוי לעמוד על כ-100,000 דולר. 

גרסת EV2X שתהיה זמינה מאביב 2023, עם שני מנועים חשמליים (לא נמסרו פרטים מדויקים), טווח נסיעה של כ-500 ק"מ והספק של כ-625 כ"ס. מחירה של גרסה זו צפוי לעמוד על כ-90,000 דולר.

גרסת EV2 (הנעה 2X4) שתגיע רק באביב 2024, עם שני מנועים חשמליים, טווח נסיעה של כ-400 ק"מ והספק של כ-625 כ"ס. גרסה זו תהיה הזולה מכולן ומחירה צפוי לעמוד על כ-80,000 דולר. 

בנוסף הכריזו בג'נרל מוטורס על גרסה נוספת, סופר מאובזרת, שעונה לשם Edition 1. מחיר גרסה זו צפוי לעמוד על לא פחות מ-112,000 דולר. 

האמר החשמלי תומך בטעינה סופר מהירה של 350 קילו-וואט (כמו בפורשה טייקאן) ויכול להשיג טווח של כ-100 ק"מ בתוך 10 דקות טעינה בלבד. כדי לנצל את היכולות האלו, יצטרכו בג'נרל מוטורס לדאוג גם לתשתית תואמת  של מטעני 350kW מהירים בארה"ב, בדומה לזו של IONITY, שפרוסה באירופה. בארה"ב, נכון להיום, טסלה היא זו שמתחזקת מערך דומה של עמדות טעינה מהירות Supercharger V3 בהספק של 250 קילוואט.  

האמר החשמלי 'יושב' על פלטפורמת הסוללות החדשה של ג'יאם (שת"פ עם LG) שכוללת מספר סוגי סוללות בהספקים בין 50 קוט"ש ועד להספק גדול במיוחד של 200 קוט"ש. רק בשביל לסבר את האוזן, ונכון להיום, הסוללה הגדולה ביותר של טסלה נמצאת במודל S ובמודל X ומציעה נפח של 100 קוט"ש, בעוד שה-R1S וה-R1T של ריביאן מציעים סוללה בנפח של 180 קוט"ש. בג'יאם לא חשפו עד עתה את גודל הסוללה של ההאמר החשמלי, אך ניתן להעריך שנראה בגרסאות הבכירות ביותר את הסוללות הגדולות בנפח 200 קוט"ש. 

עוד נתונים מעניינים מדברים על כך שההאמר החשמלי מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-3 שניות בלבד. זה סופר-טראק או סופר קאר?

האמר חשמלי של GMC בנסיעה בשטח מיוער

ומה בדבר היכולות שמעבר לאספלט? בכל זאת מדובר באחד מרכבי השטח האייקוניים ביותר. 

מלבד מצב 'הליכת הסרטן' הייחודי, ההאמר החשמלי מציע עוד מגוון מערכות מעניינות: מערכת EXTRACT MODE, שעושה שימוש במתלי האוויר של הרכב ומאפשרת להגביה אותו ב-150 מ"מ נוספים ומערכת ה-ULTRAVISION – מערך 18 מצלמות כולל מצלמות חסינות מים בגחון הרכב, שמאפשרות לנהג לראות מה קורה מקדימה ולמטה – בזמן אמת. 

מערכת מתלים עצמאית וחכמה, נעילות, מיגון לכל אורך הרכב, גלגלי 35 אינץ' עם צמיגי שטח קשוחים ועוד – כל אלו אמורים לסייע להאמר החשמלי לשמור על התדמית של אחד מרכבי השטח הקשוחים בעולם.

מלבד יכולות התאוצה המרשימות שהזכרנו קודם, מציע האמר החשמלי גם את מערכת ה-SUPER CRUISE – נהיגה ללא מגע יד עם שינוי נתיבים בלי התערבות נהג (בכבישים מותאמים בלבד). 

פנים הרכב של ההאמר החשמלי

מערכת שמע מבית Bose, גג פריק, לוח מחוונים דיגיטלי המציג את כל האינפורמציה החשובה לנהג ומסך נוסף בגודל 13.4 אינץ' שמספק את התצוגה הראשית של מערכת המידע והתקשורת, הם רק חלק מהפינוקים מהם יהנו נוסעי האמר החשמלי. 

הנתונים אמנם מרשימים, אבל עם מתחרים כמו ה-R1T של ריביאן שמציע טווח נסיעה של מעל ל-600 ק"מ ותג מחיר התחלתי של 70,000 דולר והסייברטראק של טסלה עם מחיר התחלתי של 40,000 דולר, להאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס לא צפויים חיים קלים.

תמונות: General Motors

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button