fbpx

דז'ה וו: הטנדר החשמלי של לורדסטאון מושך F-150

אחרי טסלה, גם החבר'ה מאוהיו רוצים להראות שהם יכולים. איזו דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר לנצח את הרכב הנמכר בארה"ב בתחרות משיכת חבל

חבל שאילון מאסק לא הוציא על זה פטנט, כי נראה שזה כבר הפך לאופנה. חברת לורדסטאון (Lordstown) פרסמה סרטון בו נראה טנדר האנדורנס (Endurance) החשמלי שלה משחק משוך בחבל עם פורד F-150, בדיוק כמו שעשתה טסלה עם הסייברטראק שלה. כדי להדגיש עוד יותר את היתרון של האנדורנס על פני ה-F-150, לורדסטאון מגדילה לעשות ועורכת את התחרות על מצע של עשב רטוב. 

הפורד F-150 הוא הרכב הנמכר ביותר בארה"ב ונראה שעד שהוא יושק רשמית בגרסתו החשמלית, כל חברה שתרצה להוכיח שהטנדר החשמלי שלה ראוי, תצטרך לעבור קודם את מבחן הפורד. מעניין לראות מה תהיה תגובתה של ריביאן לסרטון של לורדסטאון. 

מי שיצפה בסרטון ברפרוף, ודאי יראה ניצחון מוחץ של הטנדר בעל 4 המנועים החשמליים (שנמצאים בגלגלים) על הטנדר בעל מנוע ה-V6 בנפח 2.7 ליטר, אבל אם מריצים את הסרטון מספר פעמים ומתמקדים, ניתן לראות שהאנדורנס מזנק לפני ה-F-150, וזה די הגיוני בהתחשב בכך שמנוע חשמלי משחרר את הכח הרבה יותר מהר מכל מנוע בעירה פנימית – כל מי שנסע ברכב חשמלי הרגיש ומבין על מה אנחנו מדברים. משחק פייר אין כאן, בוודאי לא על מצע של דשא רטוב שלא מספק כמעט אחיזה. תעלול שיווקי מגניב – בהחלט כן. 

לורדסטאון משווקת את האנדורנס שלה כטנדר החשמלי הבא של אמריקה, כאשר הם מקפידים להשוות אותו ל-F-150 של פורד בכל הזדמנות – גם באתר האינטרנט שלהם, בו תמצאו טבלה עם השוואה של עלויות האחזקה בין שני הרכבים. כך שזה די ברור לאן הם מכוונים. 

מחיר הבסיס של האנדורנס עומד על 52,000 דולר, והנתונים מדברים על טווח נסיעה של כ-400 ק"מ (EPA מוערך), טעינה ל-80% סוללה תוך כ-10 שעות במטען בהספק של 10 קילוואט ושעה וחצי עם מטען DC מהיר, הספק של כ-500 כ"ס, כושר גרירה של מעל ל-3 טונות ועוד. 

לאנדורנס 4 מנועי גלגל חשמליים – In Wheel – טכנולוגיה חדשה שמופיעה לראשונה בטנדר בפרט ובמכוניות נוסעים בכלל. בחברה טוענים שהמספר הנמוך של החלקים הנעים בטנדר האנדורנס שלהם, יהפוך אותו לאמין במיוחד – ומקווים לתפוס גם את תשומת הלב של שוק העבודה בארה"ב, ולא למכור רק טנדרים לשימוש פרטי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button