fbpx

ריביאן בתנופה אדירה לקראת השקת רכבה הראשון

חודש לפני הגעתו של הטנדר החשמלי הראשון אי פעם, ריביאן מגייסת עובדים בקצב חסר תקדים, ומחפשת לבלוט בנוף, לקראת הרגע המכונן בתולדותיה.

נראה שאין דבר שחברות סטארט-אפ לרכבים חשמליים אוהבות יותר מאשר תכניות שאפתניות, לעתים עד הרמת גבות. בין אם מדובר בפרויקט החלפת הסוללות של ניו או חלומות המושבה במאדים של מנכ״ל טסלה – חברות הרכב החשמלי רוצות להמציא מחדש את כל מה שמעבר לגלגל.

ריביאן, שעוד חודש מהיום אמורה להתחיל למסור את רכביה, לא שונה. 

על חלק מהמהלכים של ריביאן לבלוט כבר שמענו, כמו למשל האחריות ל-175 אלף מייל (280 אלף קילומטר) על הסוללה וחלקי המנוע החשמלי של שני הרכבים שלה. ראויה לציון גם ׳רשת ההרפתקאות׳ שהיא מתכננת להקים על מנת לעזור לנהגיה לשמור על סוללה גם כשהם יוצאים לקמפינג או לטיול, עם 3,500 מטעני זרם ישיר מהירים בשש מאות אתרים שונים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על ריביאן ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אך עוד לפני הטריקים והשטיקים, ריביאן מתכוננת לשדרוג יכולות הייצור של הטנדר החשמלי שלה, R1T, שיהיה הרכב המרכזי בלוח המשלוחים הצפוף שצפוי לה הקיץ. לפני כמה ימים המנכ״ל, ר.ג׳. סקארינג׳, העניק הצצה להתרגשות במפעל עם תמונה של עשרות חלקי רכב מוכנים להרכבה. 

ריביאן גם הודיעה (ל-Teslarati, בלוג המוקדש למתחרה העיקרית) כי פסי הייצור של R1T מוכנים – ורק נותר להכשיר את העובדים.

להיות ראשונה זה לא מספיק

ריביאן R1T חשמלית
ריביאן R1T (צילום: Andi Hedrick)

למרות עיכוב של חצי שנה’ תוצרת מגפת הקורונה, ריביאן עדיין תהיה הראשונה שתביא טנדר חשמלי לאמריקה (ובכלל). למרות זאת, ריביאן נובטת בערוגה צפופה למדי. הצפופה ביותר, למעשה, בעולם הרכב החשמלי: רכבים גדולים, ובפרט טנדרים.

הרכב של ריביאן נהנה בינתיים מפופולריות מרשימה, מה שיזכה את המזמינים החדשים בהמתנה עד ינואר 2022 (שיכולה גם לנבוע מכך שיכולות הייצור של ריביאן הן עדיין מוגבלות ביותר), אך החברה עדיין משקיעה אנרגיה במטרה לבלוט ולשמור על ייחודיות מול המתחרות.


יכול לעניין אותך:


הנהגים הראשונים של רכביה יזכו במשלוח עד הבית ויוכלו לבחור בין קבלת המפתחות תחת ״חוויה נטולת מגע״ או לחילופין לזכות בהדרכה צמודה של עובד מהחברה, על מנת להכיר באופן מלא את הרכב החדש. לא רק זאת, מאוכזבי הרכב יוכלו להשיבו לחברה תוך שבעה ימים או אלף מייל. 

ריביאן מתכננת להקים שירות ביטוחי משלים, דבר שאינו חדש בעולם הרכב, אך פרט למנוע ולסוללה היא תכסה גם את האביזרים הנלווים האפשריים (כמו ערכת הקמפינג והמטבח הנשלף) וגם פגיעות הקשורות לנסיעה בשטח. לאלו שישתמשו בתכנת העזר לנהג דרייבר פלוס (Driver+), שאמורה בדומה לאוטופיילוט של טסלה לשמור על הנתיב ועל המהירות בכבישים מהירים, ריביאן תוזיל את מחיר הביטוח.

הפרטים המלאים על פוליסות הביטוח שמתכננת ריביאן לא חשופים כרגע, אבל זה לא סוד שריביאן משתפת פעולה עם כמה חברות ביטוח בארה״ב. כמו כן, בתחילת הדרך הביטוח יהיה זמין רק בארבעים מדינות באומה.

למה לא לייבא את הדשא של השכן?

ריביאן R1T בשטח בחושך
ריביאן R1T

ומה בנוגע לייצור הרכבים עצמם? ובכן, בריביאן מתכוננים לריצת הספרינט שמלווה את סופו של כל מרתון בן תריסר שנים. כדי להצליח לייצר את הטנדר ואת רכב הספורט-שטח שלה, במקביל לוואן המשלוחים שהיא מייצרת עבור ענקית המשלוחים אמזון, ריביאן שכרה כמה מהנשקים החזקים בתחום: מהנדסי העבר של מודל 3 של טסלה.

ולא מדובר רק בצ׳ארלי מוואנגי וניק קלאייג׳יאן, שעבדו בטסלה וכעת נמצאים בראש תחומי הייצור וההנדסה של ריביאן – בבלומברג זיהו לא פחות ממאה בעלי תפקידים בכירים בחברה, שהועסקו בעבר הקרוב והרחוק על ידי טסלה. בעוד שהחברה של אילון מאסק הייתה שמחה להפר את תקנות ההגבלים העסקיים ולעצור את הזליגה, ריביאן (ונהגים רבים באמריקה) זוכה משיפור התחרותיות המתאפשרת בזכות הניסיון שעובדיה החדשים מביאים עמם.

קדמת הרכב של ריביאן ואמזון, רכב משלוחים עם הלוגו של אמזון בקדמת הרכב
רכב המשלוחים של ריביאן ואמזון (תמונה: אמזון)

ריביאן כבר גייסה יותר משמונה מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעות של פורד ושל אמזון, והגדילה את מצבת העובדים הגלובלית שלה בשנה האחרונה ליותר מחמשת אלפים עובדים. כעת, בחברה מגייסים כמאה וחמישים עובדים נוספים כל שבוע, ממגוון חממות חשובות בתעשייה האמריקאית, כולל אפל, ג׳נרל מוטורס ואפילו פורד. 

אך עובדי טסלה לשעבר בולטים בנוף – הן בכמות והן בחשיבות. טסלה, באופן לא מפתיע, רואה בריביאן איום ישיר על עסקיה – מה שהוליד כמה תביעות נגד עובדים ״שחצו את הקווים״ וחילופי האשמות בין שתי החברות המעניינות ביותר בעולם הרכב החשמלי.

ההשוואה המתבקשת בין סקארינג׳ למאסק

המייסד של ריביאן עומד כשמאחוריו טנדר חשמלי של החברה
אר.ג'י. סקרינג' , מייסד ריביאן

ריביאן השקיעה המון אנרגיה על מנת ללמוד מהטעויות של טסלה, ולהגיע לרגע המכונן בתולדותיה עם מינימום פינות מעוגלות, ומקסימום יעילות והציפייה מהקהל. לפי עובדי החברה, הנהלת ריביאן רואה לנגד עיניה כל הזמן את אביב 2018, התקופה בה טסלה התנדנדה בין פשיטת רגל לנסיקה סביב השקת מודל 3, שדרש ממנה ״פעולות לא שגרתיות״.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button