לא מזמן סיפרנו לכם כאן שטויוטה עובדת על רכב פנאי חשמלי חדש. ולמה אנחנו פותחים כתבה על סובארו עם טויוטה? פשוט כי שתי המכוניות הללו יהיו כנראה זהות – לפחות מבחינת הבסיס שלהן.
הסולטרה החדש של סובארו, יתבסס על הפלטפורמה החשמלית של סובארו, שנקראת e-Subaru – אותה פלטפורמה בדיוק כמו של טויוטה, רק שהאחרונה קוראת לה אי-טנגה. השם סולטרה מגיע מצירוף המילים סול = שמש בשפה הספרדית ו-טרה – אדמה. יפה מאד.
הסולטרה של סובארו כבר מוכן לייצור, והתכנון של החברה להתחיל בשיווק כבר בתחילת השנה הקרובה – קודם ביפן, ואז גם בצפון אמריקה, אירופה וסין החשובה.
פרטים רבים אין לנו, אבל האמת היא שגם על ה-bz4x – רכב הפנאי החשמלי של טויוטה, לא – שבב המידע היחיד (שלא ברור עד כמה הוא מהימן או שייך לצמד הדגמים האלו) מדבר על כך שהטעינה ל-80% סוללה תהיה מהירה במיוחד – ואפילו תוך 10 דקות. הסולטרה החדשה יהיה ממש העתק של רכב הפנאי החשמלי של טויוטה, רק עם לוגו של סובארו ויתכן שכמה שינויים בעיצוב החיצוני.
מה עוד?
לא ברור מה גרם לסובארו וטויוטה, שניים מיצרני הרכב הכי ותיקים בעולם להירדם בשמירה, ולחכות כל כך הרבה זמן עד להצגת רכב חשמלי 'טהור' – במונחים של עולם הרכב זה נצח, בטח בהשוואה ליצרנים ותיקים אחרים כמו פולקסווגן, מרצדס ופורד שאימצו לחלוטין את התהליך – 'מחשמלות' דגמים מיתולוגיים כמו ה-F-150, המוסטנג והטרנזיט (במקרה של פורד) ומציגות דגמים חדשים, מגניבים ומעניינים בכל שני וחמישי.
יכול לעניין אותך:
- ריביאן חושפת מחירים ותאריכי שיווק רשמיים לרכבים שלה
- טסלה מרחיבה את רשת הסופרצ׳ארג׳רים, גם לירושלים ולכנרת
- עם 7 מקומות ישיבה וטווח של 475 ק"מ – מרצדס מציגה את ה-EQB
מנכ"ל טויוטה אפילו ניסה לעשות צחוק מטסלה ואילון מאסק אבל – למאסק שנמצא במצב של On and Off בין המקום הראשון לשני ברשימת עשירי העולם, ושחברתו שוברת שיאים כל פעם מחדש, בטח שאין במה להתבייש, ובטח שלא מול מנכ"ל טויוטה, שהוכיח בתצוגת האימים במסיבת העיתונאים ההיא שהוא פשוט לא מבין את הכיוון בו צועד עולם התחבורה, כך שצוחק מי שצוחק אחרון.
נקווה בשביל שני יצרני הענק האלו מיפן שיש להם ארסנל דגמים מרשים בדרך ותוכניות ברורה להשתלבות בעולם התחבורה החשמלי – כי בלי זה, הן פשוט הולכות להישאר מאחור.
נמתין לו