fbpx

Rimac C2 יורדת מ 1.9 שניות במרכבה רתומה ל 1888 סוסים

בתערוכת הרכב בז'נבה, מלחמות הרודיאו מגיעות לשיאן והמנצחת בסיבוב הנוכחי היא ה-Rimac C2 (או Concept 2) שרותמת לא פחות מ-1888 כוחות סוס למרכבה שעוצבה בהשארת מיטב סרטי המד"ב. שאר ביצועי הרכב והמפרט אינם מאכזבים. Rimac C2 מאיצה מ-0 ל-100 קמ״ש תוך 1.85 שניות, כוללת תמיכה בנסיעה חצי אוטונומית ברמה 4, לא פחות מארבעה מנועים – אחד לכל גלגל, יכולה להגיע למקסימום מהירות של 412 קמ"ש ולטווח (במהירות סבירה) של 650 ק"מ בתנאי מעבדה (תקן NEDC) ו-550 ק"מ בתנאי שטח (תקן WLTP).

טכנולוגיה בכל פינה

מדובר, אם לא היה ברור עד כה, ברכב ספורט שנמצא כיום בתהליך אישור באירופה וצפוי להתחיל להיות משווק ב-2020. לא כדאי לבנות על הרכבים הראשונים שיצאו מהמפעל. התכנון כיום הוא לייצר 150 רכבים כאלו, וזולים הם לא יהיו. המחיר כרגע עומד על כ- 2.1 מיליון דולר כאשר מרבית הרכבים הוזמנו תוך שלושה שבועות לאחר ההכרזה הרשמית. דלתות הרכב  נפתחות באלכסון כלפי מעלה בדומה לדלתות שחק אבל אולי יהיה נכון יותר לכנות אותן דלתות פרפר. פתיחת הרכב וההתנעה נעשות באמצעות מצלמות ותוכנת זיהוי פנים.

ברכב מותקנות לא פחות משמונה מצלמות וששה מכשירי רדאר. הרכב יודע מה נמצא מלפניו, מאחוריו, מצדדיו ובתוכו.  השלדה ארוכה ונמשכת מעבר לתא הנוסעים עשויה סיבי פחמן קלים עם חיזוקי אלומיניום לתא הנוסעים. בחברה מסרו כי צפויים עוד מספר חידושים והפתעות לקראת יציאתו לשוק, אבל סרבו לפרט בדיוק במה מדובר.

חזית של מכונית חשמלית רימאק C2 לבנה
רימאק C2

הרכבים החשמליים כובשים את העתיד

מבין הרכבים עם סופר ביצועים שהוצגו בתערוכה, שני הרכבים הבולטים ביותר שניהם רכבים חשמליים. ה- Rimac C2 הוצגה כבר בשנה שעברה מאז עברה שינוי חיצוני קל בחלק האחורי ושינויים משמעותיים במערכת ההינע. הביצועים שהובטחו בשנה שעברה נותרו ללא שינוי. אחריה מגיעה ה- Pininfarina Battista עם כוחות סוס מעט יותר נמוכים אך קרובים מאד לאלו של ה- Rimac C2. הפתעה גדולה אין כאן, כיוון שמערכת ההינע של הרכב האיטלקי מגיעה מחברת Rimac Automobili. המגמה שלפיה הביצועים הטובים ביותר שייכים לרכבים חשמליים היא כבר בת עשור שאז הוצגה הטסלה רודסטר (בגירסתה הראשונה) בתערוכה.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button