מרצדס מסירה את הלוט מעל רכב הפנאי החשמלי החדש שלה – ה-EQB.
בין הקרוסאובר הקטן יותר, ה-EQA (שהושק לאחרונה בישראל), לבין ה-EQC הגדול (שכבר נמכר כאן מזה כמה חודשים) נוצר חור, שאותו מרצדס הייתה צריכה למלא – אליו נכנס כעת ה-EQB. בואו נבדוק יחד מה הוא מציע.
ה-EQB מקביל לדגם ה-GLB בעל מנוע הבעירה הפנימית של מרצדס, ונראה כמו גרסה מוגדלת של ה-EQA. ה-EQB צפוי להיות זמין בכמה גרסאות – עם הנעה קדמית / אחורית / כפולה, אך בתור התחלה, מציגה מרצדס את גרסת ה-350 – עם סוללה בנפח של 66.5 קוט"ש – זו מספקת טווח נסיעה מקסימלי של כ-475 ק"מ, כשבהמשך צפויה לפחות עוד גרסה אחת עם טווח נסיעה גדול יותר. הספק הגרסה החזקה ביותר, צפוי לעמוד על כ-272 כ"ס.
הטעינה, בהספק מקסימלי של 100 קילוואט, אמורה להביא את סוללת ה-EQB מ-10% ל-80% (יצרני הרכבים החשמליים ממליצים לטעון את הסוללה עד 80% ולא 100% כדי לשמור על אורך חייה) בתוך כ-30 דקות בלבד.
בפנים, ניתן לראות לזהות לא מעט אלמנטים שקיימים גם בדגמים בעלי מנועי הבעירה הפנימית של מרצדס – כמו ההגה ופתחי האוורור העגולים. יש מסך תצוגה מרכזי גדול שמתמזג עם מסך התצוגה לנהג ואת מערכת המולטימדיה של מרצדס, ה-MBUX, שכוללת הפעלה קולית – דרכה ניתן להפעיל מגוון פונקציות ב-'היי מרצדס'.
ה-EQB 350 שיגיע בקרוב לאולמות התצוגה יהיה זמין בתצורת 5 או 7 מקומות, כאשר נפח תא המטען נע בין 495 ל-465 ליטר בהתאמה. כיאה לרכב פנאי משפחתי-חשמלי-מתקדם, ה-EQB מצויד במגוון מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג – החל מבלימת חירום אוטומטית דרך זיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל ועוד.
מבחינת יכולות אוטונומיות, יש בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להאיץ, לבלום ולהתנייד בצורה עצמאית בנסיעה בכבישים מהירים.
הרכב נחשף בגרסת הייצור הסופית אך המחיר עדיין לא. ה-EQB החדש של מרצדס יצטרך להתמודד אל מתחרות מגוונות משלל דרגות מחיר: ב.מ.וו iX3, וולוו XC40 Recharge, לקסוס UX300e, טסלה מודל Y, פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק, מוסטנג מאך E, ניסאן אריא ועוד.
מרצדס EQB צפויה להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2021, והיא מצטרפת ל-EQA שהושקה בעולם ובישראל לאחרונה ולמרצדס EQS המפוארת שנחשפה בשבוע שעבר. במשך השנה יצטרף למשפחה גם דגם הסלון EQE.
יכול לעניין אותך גם: