בדומה לדגמי הבנזין והדיזל שלה, גם ברכבים החשמליים שלה, מציגה מרצדס כל דגם כסדרה – מרצדס EQA, הקרוסאובר החשמלי שלה נחשף בתחילה בגרסת ה-250 הבסיסית, שהגיעה לאחרונה גם לישראל, וכעת, מתרחבת המשפחה בשתי גרסאות נוספות – כפולות הנעה, שונות מה-250, שזמינה בגרסת הנעה קדמית בלבד.
הגרסאות שנוספו הן EQA 300 4MATIC ו-EQA 350 4MATIC – שתיהן מצוידות כאמור בצמד מנועים חשמליים. לפי מרצדס, באירופה הוזמנו כבר יותר מ-20,000 רכבי EQA, ועם הצטרפות שתי הגרסאות הנוספות, הביקוש צפוי לגדול.
גרסת ה-250 מצוידת במנוע קדמי עם הספק חשמלי של 140 קילוואט (188 כ"ס) ותוספת המנוע האחורי מקפיצה את ההספק ל-168 קילוואט (225 כ"ס) ו-215 קילוואט (288 כ"ס) בהתאמה בין גרסת ה-300 וה-350. גודל הסוללה נשאר זהה – 66.5 קוט"ש וגם הטווח – 426 ק"מ לפי תקן WLTP, אך ביצועים חזקים יותר אומרים גם ניצול גדול יותר של אנרגיה, כך שהנתון הזה עשוי להשתנות.
יכול לעניין אותך:
- משפחת ה-ID.4 מתרחבת: פולקסווגן מציגה גרסת GTX חדשה
- טסלה מרחיבה את רשת הסופרצ׳ארג׳רים, גם לירושלים ולכנרת
- עם 7 מקומות ישיבה וטווח של 475 ק"מ – מרצדס מציגה את ה-EQB
מרצדס מציעה 3 חבילות אבזור ללקוחות: חבילת ה-Advanced – שמוסיפה מספר פיצ'רים למערך הבטיחות הקיים – התראת שטח מת ומצלמת חנייה, חבילת Advanced פלוס עם תוספת של פיצ'ר ה-KEYLESS-GO המאפשר ביצוע של מספר פעולות ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת שמע משופרת, וחבילת הפרימיום, שמציעה תוספת של גג שמש פנורמי, מערכת שמע משופרת ועוד.
גרסה | 250 | 300 4MATIC | 350 4MATIC |
---|---|---|---|
מנוע (קילוואט) | 140 | 168 | 215 |
מנוע (כוחות סוס) | 190 | 228 | 292 |
תאוצה 0-100 (שניות) | 8.9 | 7.7 | 6.0 |
טווח נסיעה (ק״מ) | 426 | 426 | 426 |
מחירן של צמד הגרסאות החדשות (ללא חבילות האבזור המוזכרות כאן) מתחיל באירופה מ-53,538 אירו ל-300, ו-56,215 אירו ל-350. עדיין אין מידע לגבי ההגעה של צמד הגרסאות כפולות ההנעה של ה-EQA לישראל, אך אפשר להעריך שזה יקרה כבר בחודשים הקרובים.