fbpx

פורד חושפת טרנזיט חשמלי

הוואן הכי מוכר בעולם יהיה זמין בשלוש תצורות מרכב ויציע טווח נסיעה מירבי של כ-200 ק"מ

בפורד הצהירו כבר בשנת 2016 שתגיע גרסה כל-חשמלית לוואן הוותיק שלה, ותחילת השיווק הרשמית נקבעה לשנת 2022. למרות זאת, בפורד חושפים כבר עכשיו את גרסת הייצור הסופית של הטרנזיט החשמלי, כדי לאפשר ללקוחות רלוונטיים להתרשם ולהזמין מראש. 

הטרנזיט החשמלי יהיה זמין כאמור בשלוש תצורות מרכב, כאשר טווח הנסיעה משתנה ביניהן. את הטווח הטוב ביותר, שאמור לעמוד על כ-200 ק"מ (לפי תקן EPA האמריקני) משיגות צמד הגרסאות (ארוכה / קצרה) בעלות הגג הנמוך. 

הטרזיט החדשה הכל חשמלית של פורד בנסיעה על כביש
תמונה: פורד

הטרנזיט החשמלי יהיה זמין כאמור בשלוש תצורות מרכב, כאשר טווח הנסיעה משתנה ביניהן. את הטווח הטוב ביותר, שאמור לעמוד על כ-200 ק"מ (לפי תקן EPA האמריקני) משיגות צמד הגרסאות (ארוכה / קצרה) בעלות הגג הנמוך. 

בגרסאות הגג בגובה בינוני, טווח הנסיעה מתקצר ל-186 ק"מ, ובגרסאות הגג הגבוה, הטווח מתקצר בעוד 13 ק"מ, ועומד על 172 ק"מ בלבד בין טעינות. התנגדות הרוח משחקת תפקיד חשוב בהשגת טווח נסיעה מקסימלי כאשר מדובר ברכבים מסחריים גבוהים. 

בפורד מצהירים כי הודות לביצועי טעינה מהירה בהספק של כ-115 קילוואט, יהיה ניתן לטעון את הסוללה של הטרנזיט החשמלי בכ-50 ק"מ נוספים בתוך כ-10 דק', וכ-70 ק"מ נוספים בתוך כ-15 דק'. טעינה מהירה ל-80% סוללה, אמורה לקחת כחצי שעה בלבד. 

הטרנזיט החשמלי מצויד בסוללה בנפח 67 קוט"ש, ובמנוע חשמלי המפיק הספק של 198 קילוואט (266 כ"ס). 

E Transit טרנזיט חשמלי של פורד בתוך מפעל

פעולות שיבצע הנהג עשויות לשפר את טווח הנסיעה – מעבר למצב אקו שמגביל את מהירות הרכב היא אחת השיטות שמציעה פורד. 

נפח ההעמסה המקסימלי בטרנזיט החשמלי החדש נע בין 1.4 טונות של סחורה ל-1.7 טונות, תלוי באורך וברוחב הרכב ובסוג הקבינה הנבחרת. בפורד אומרים שהטרנזיט החשמלי יוצע באירופה בלא פחות מ-25 קונפיגורציות שונות, שיותאמו לצרכי הלקוח.

פורד מציידת את הטרנזיט החשמלי בפיצ'ר נוסף, Pro Power Onboard שמו, – שימוש בסוללות הרכב לטעינה של מכשירים וכלי עבודה בהספק של 2.4 קילוואט.  

מבחינת אבזור, יהנה נהג הטרנזיט החשמלי מבקרת אקלים עם אפשרות לשליטה מרחוק על חימום / קירור תא הנהג, מסך מגע 12 אינץ' עם מערכת ה-SYNC 4 של פורד שמספקת עדכונים לנהג בזמן אמת, כמו גם מערכת ניווט מובנית, פקודות קוליות ועוד. 

בגזרת מערכות הבטיחות מציע הטרנזיט החשמלי מערכת זיהוי תמרורים, זיהוי שטח מת, הגבלת מהירות אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. אפליקציה שמספקת ניתוחי התנהגות שונים של הרכב ומידע על מצב הסוללה – זמינה גם כן.

קדמת הרכב של הטרנזיט החשמלי של פורד

סגמנט הרכבים המסחריים הגדולים כולל עוד לא מעט אופציות מעניינות: ה-e-Jumper של סיטרואן והתאום שלו מבית פיג'ו, ה-e-Boxer שמציעים טווח של כ-337 ק"מ, הפיאט E-Ducato שמציע גם הוא טווח שעובר את ה-300 ק"מ, המרצדס eSprinter שמציע טווח של כ-150 ק"מ, הרנו Master Z.E שמציע טווח של כ-120 ק"מ, הפולקסווגן e-Crafter שעושה טווח של כ-171 ק"מ ועוד. 

מה שמשתקף מהנתונים (למעט מאלו של דגמי סיטרואן, פיג'ו ופיאט) זה שרכבי סגמנט רכבי ה-Last Mile Delivery (אלו שמספקים את המשלוח ללקוח הקצה), אליו נכנסה לאחרונה גם אמזון עם הרכב שלה שמיוצר על ידי ריביאן, עדיין לא מיצו את הפוטנציאל הטמון בהם מבחינת טווח הנסיעה. 

בפורד מצהירים כי לא פחות מ-600 מרכזים רשמיים שלה הוכשרו כדי לתת מענה לרכבים חשמליים, ורשת הכוללת לא פחות מ-13,500 עמדות טעינה שפזורות ברחבי ארה"ב זמינות לשימוש לנהגי הטרנזיט החשמלי. 

אל מול הטענות שנשמעו לגבי הטווח הקצר יחסית של הטרנזיט החשמלי (למרות שאפשר לראות שהוא במקום טוב באמצע בהתחשב במתחריו שהצגנו כאן…) מציגה פורד ניתוח נתונים שנאספו במהלך שימוש של מעל ל-48 מיליון ק"מ של נסיעה, המעיד כי הטווח היומי שגומאים רכבי לאסט מייל דליברי בארה"ב עומד בממוצע על כ-118 ק"מ, כך שעל הנייר – לטרנזיט החדש אין בעיה לעמוד במשימה ואף להישאר עם טווח רזרבי. 

מעניין לראות איך הנתונים האלו יעמדו במבחן המציאות. 

בפורד טוענים לכ-40% חסכון בעלויות האחזקה של הטרנזיט החשמלי אל מול רכב מקביל בעל מנוע דיזל, ויחד עם אחריות של כ-8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה, מקווים לקרוץ לבעלי עסקים וחברות שמחזיקות ציי רכב גדולים. 

הפורד טרנזיט הכל חשמלית במשתלה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button