לא מעט ביקורת נמתחה על טויוטה בתקופה האחרונה – בזמן שיצרניות רכב גדולות אחרות 'מתפוצצות' על התחבורה החשמלית, מציגות דגמים חדשים ומשחררות הצהרות בכל שני וחמישי, דווקא מצידה של החברה היפנית הוותיקה – לא ראינו שום הברקה. מנכ"ל טויוטה, אקיו טוידה ומנהלים בכירים נוספים בחברה אפילו השמיעו אמירות בגנות הרכב החשמלי, ולא שכחו גם להקניט את טסלה, אך נדמה שמילים לחוד ומעשים לחוד – וטיוטה כן מבינה שאם היא לא תעשה מהלכים משמעותיים בתחום התחבורה החשמלית – היא הולכת להישאר מאחור.
רכב הפנאי החשמלי החדש שלה, שמוגדר כרגע כקונספט, נראה כמו שילוב של ראב 4 ולקסוס – חטיבת היוקרה של היצרנית היפנית. הרכב מבוסס על פלטפורמה חשמלית חדשה שפותחה בשיתוף עם סובארו – עוד יצרן רכב יפני ענק שלא הציג שום הישג משמעותי עד כה בתחום התחבורה החשמלית. סביר להניח שאת ה-bZX4 נראה בהמשך גם עם לוגו של סובארו עליו.
תוכנית הפעילות של טויוטה באגף החשמלי גדולה הרבה יותר מדגם אחד בלבד – האותיות bZ הן ראשי תיבות של המילים Byond Zero – זהו שמו של תת מותג הרכב החשמלי החדש שלה, שבמסגרת פעילותו אנחנו אמורים לקבל לא פחות מ-7 דגמים חדשים, חשמליים לחלוטין מבית טויוטה.
על רכב הפנאי החשמלי החדש, שמבוסס על פלטפורמת ה-e-TNGA לא נחשפו פרטים טכניים בכלל – ההצהרה היחידה של טויוטה בנושא הייתה שהתכנון הוא להתחיל במכירות ברחבי העולם באמצע השנה הבאה (2022). לאחורה נשמעו כל מיני דיבורים על כך שטויוטה תציג עם סוללה שתיטען תוך 10 דקות בלבד, ויכול מאד להיות שזהו הרכב שמופיע בתמונות כאן.
בתמונות ניתן לראות תא נוסעים די טכנולוגי, עם שני מסכי תצוגה – 1 מרכזי גדול ומסך תצוגה נוסף לנהג וגם לא מעט כפתורים – על ההגה ובקצה הקונסולה המרכזית – משהו שלא מעט יצרני רכב חשמלי מוותרים עליו בדגמים שלהם.
עוד דגמים חשמליים חדשים:
- צפו בסרטון: קיה EV6 החדש נותן בראש למכוניות-על
- יונדאי חושפת את האיוניק 5
- MG מארבל R תגיע לישראל במהלך השנה
מה אנחנו למדים מכך? שהתחבורה החשמלית כאן כדי להישאר. יותר ויותר יצרנים מכריזים כי הם יפסיקו לייצר רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, מדינות וארצות ברחבי העולם מודיעות שהן יאסרו למכור רכבים לא חשמליים – עתיד התחבורה חשמלי, בכך אין ספק.