fbpx

שברולט חושפת דגמים חשמליים חדשים

בולט מעודכנת ודגם קרוסאובר חשמלי נוסף על בסיס החשמלית הוותיקה

כמעט שמונה שנים עברו מאז הציגה שברולט את הבולט, שהייתה (ועודנה) המכונית החשמלית היחידה מבית קונצרן הרכב הגדול והוותיק ג'נרל מוטורס.

הבולט צפויה להישאר החשמלית היחידה – לפחות עד שיתחיל להימכר ההאמר החשמלי, לקראת סוף השנה הבאה.

הבולט זכתה להצלחה, במיוחד לאחר הצגת המהדורה החדשה של מכונית הסופר-מיני החשמלית בחודשים האחרונים של שנת 2019, שהציעה טווח נסיעה משודרג שהגיע ל-417 ק"מ מכובדים (לפי תקן EPA). האמת שגם לפני זה הציעה הבולט טווח נסיעה לא רע בכלל של 383 ק"מ, אבל השדרוג בטווח בהחלט היה מבורך.

שברולט בולט שנת 2022 מבט צד
שברולט בולט החדשה (2022)

לג'נרל מוטורס יש תוכניות גדולות ושאפתניות לגבי העתיד החשמלי של הקונצרן – זהו יצרן הרכב האמריקני הראשון והיחיד (עד כה) שהצהיר שהוא מתכוון להפסיק לגמרי את הייצור של מכוניות לא חשמליות עד שנת 2040 (קדם לו יצרן רכבי היוקרה הבריטי בנטלי, שהודיע שהוא מתכוון להפוך לחשמלי לחלוטין עד שנת 2030, ובכל מקרה, אין מה להשוות את שני היצרנים בגודל ובכמויות הייצור).

הצהרה זו כוללת, בין השאר, תוכנית לייצור של עוד לפחות 10 דגמים חדשים חשמליים לחלוטין, בנוסף להאמר ולקאדילק ליריק (Lyriq) שבדומה להאמר, אמור להתחיל להימכר גם ב-2022. לטובת כך, הכריזו בג'נרל מוטורס על גיוס של אלפי עובדים שיצא לדרכו בחודשים הראשונים של 2021, אלו צפוים לאייש עמדות תכנון וייצור במפעלים בדטרויט ובשאר מדינות צפון אמריקה, מפעלים שחלקם היו בסכנת סגירה וחלקם ממש נסגרו, ועכשיו זוכים לתחייה מחודשת בעקבות התחזקות התחבורה החשמלית. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ואם תעשיית הרכב בדטרויט נחשבה במשך שנים כמתה, נראה שתנופת ייצור בדמות 10 דגמים חשמליים של ג'נרל מוטורס ועוד יצרני רכב שיבואו בעקבות, זו בדיוק ההחייאה שהיא צריכה. 

אבל זה לא הכל – בג'נרל מוטורס (שמחזיקה בכמה ממותגי הרכב המובילים והמוכרים בעולם) אף שוקלים להקים חברה חדשה לחלוטין, שתרכז תחתיה את כל הדגמים החשמליים שיגיעו בעתיד.

בג'נרל מוטורס לא שוכחים להשקיע גם בתשתית, והודיעו על הקמת רשת עמדות טעינה מהירות בשיתוף עם חברת EVgo במסגרתה יפרסו כ-2,700 עמדות טעינה מהירות ברחבי ארה"ב ב-5 שנים הקרובות. 

וכל המהלכים הגדולים האלו לא אמורים להפתיע אף אחד – עם הצהרה כמו זו של הנשיא האמריקני הנכנס ג'ו ביידן, לפיה הוא מתחייב להחליף את כל צי הרכבים הפדרלי (שכולל יותר מ-650,000 רכבים) לרכבים חשמליים לחלוטין מתוצרת אמריקה בלבד, הודעות כמו ההודעה של מדינת קליפורניה שתאסור על מכירת רכבים שאינם חשמליים עד ל-2035, ומדינות דומות שפירסמו שהם שוקלות ללכת בעקבותיה, המהלכים הענקיים והמשמעותיים של ג'נרל מוטורס בהחלט מובנים.

עידן מנועי הבעירה הפנימית יגיע לקיצו בקרוב – מדינות מבינות את זה, נשיא ארה"ב מבין את זה, ויצרני רכב חכמים ומנוסים כמו ג'נרל מוטורס גם מבינים את זה. 

דגמים חשמליים חדשים לשברולט 

אז למרות שלג'נרל מוטורס יש פלטפורמה חשמלית חדשה עם סוללות האוליטיום המיוצרות במפעל החדש באוהיו בשיתוף עם חברת LG, הבולט המעודכנת וגם דגם הקרוסאובר החשמלי החדש שמבוסס עליה, לא עושים בה שימוש. 

שברולט בולט

שברולט בולט חשמלית מודל 2022 בצבע אפור בנסיעה על כביש

כפי שניתן לראות, עיקר השינויים בבולט המעודכנת קשורים למראה לעיצוב החיצוני והפנימי. הבולט החדשה נראית מושכת ו"אפוייה" יותר. מבפנים, ידית בורר ההילוכים הוחלפה בכפתורים (אנחנו מברכים) כולל כפתור משיכה להפעלת בלם היד – מהלך שהופך את עיצוב הקונסולה המרכזית לנקי ו"פתוח" יותר. 

סביבת הנהג בשברולט בולט שנת 2019
העיצוב הישן
פנים הרכב וסביבת הנהג של השברולט בולט 2022
למעלה: פנים הרכב של הבולט 2019, למטה: הבולט החדשה 2022

כפתור אחד אחראי על מצב ה"פדל היחיד" שמפעיל את הבלימה הרגנרטיבית – לחובבי הז'אנר. עוד מקבלת הבולט החדשה מסך מגע 10.2" עם תמיכה בווייפיי דור רביעי (טעינה אלחוטית זמינה בדגם ה-EUV הגדול יותר), מושבים לחדשים עם עיצוב משודרג ועוד. 

מערכת המולטימדיה של הבולט החדשה

הביצועים נשארו זהים, עם מנוע חשמלי בהספק של 150 קילוואט (200 כ"ס) ותאוצה מ-0 ל-100 בפחות מ-7 שניות. סוללה בנפח 65 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של כ-417 ק"מ (לפי הצהרת היצרן). הבולט החדשה מגיעה כעת עם התאמה לטעינה מהירה, אמנם בהספק מקסימלי מוגבל יחסית של 55 קילוואט בלבד – בהספק זה, יוכלו להתווסף כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-30 דקות. בארה"ב, הבולט מגיעה עם 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על הסוללה. 

שברולט בולט EUV

שברולט בולט EUV חשמלית אפורה בנסיעה על כביש

דגם חשמלי חדש של שברולט, שמבוסס על הבולט. בסיס הגלגלים של ה-EUV החדש ארוך מזה של הבולט הרגילה ב-75 מ"מ, מה שהופך אותו, מן הסתם, למרווח יותר (76 מ"מ יותר של מרווח רגליים ליושבים מאחורה) ומקרב אותו לסגמנט הקרוסאובר. קווי העיצוב הכלליים נשמרים בין הדגמים מבחוץ, וגם מבפנים, ובעוד שבשני הדגמים ניתן לרכוש מושבים מחוממים / מאווררים בתוספת תשלום, בדגם הגדול יותר ניתן להוסיף גם גג שמש חשמלי פנורמי לחבילת השדרוגים.

המימדים הגדולים יותר של דגם ה-EUV, שבאים לידי ביטוי גם במשקל גבוה יותר, משפיעים על טווח הנסיעה – ולא לטובה. בדגם הגדול מפסידים הנוסעים כ-15 ק"מ מטווח הנסיעה שעומד על כ-402 ק"מ ותוספת של כ-150 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כחצי שעת טעינה מהירה. 

פנים הרכב של הבולט EUV 2022

שברולט מציעה את דגם ה-EUV גם ברמת גימור יוקרתית יותר עם מערכת ה-"סופר קרוז", שמציעה יכולות היגוי אוטומטי כחלק ממערכת בקרת השיוט האדפטיבית של הרכב. 

גם המחירים עוברים עדכון (למטה) ושברולט בולט 2022 תעלה 31,995 דולרים – 5,000 דולר פחות מדגם 2021. דגם ה-EUV יעלה 33,995 דולר בגרסה הבסיסית, ו-43,495 דולר בגרסת "ההשקה" היוקרתית – תוספת של כ-9,500 דולרים. השיווק בארה"ב של צמד הדגמים אמור להתחיל בקיץ הקרוב. 

ומה עם ישראל? 

במחיר הנכון, צמד הדגמים האלו (ובמיוחד ה-EUV) שמציעים טווח נסיעה לא רע, יכול בהחלט להצליח… האם נראה את שברולט ישראל מרימה את הכפפה? 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button