fbpx

ג׳נרל מוטורס מקדמת את תכניות החשמל שלה; תגייס אלפי עובדים

ענקית הרכב מדטרויט מגדילה את ההשקעה בתחבורה חשמלית ומגייסת עובדים למפעליה המחודשים שישרתו את ביואיק, קדילאק, שברולט ו-GMC. המשמעות: הקדמת דגמים. יכול להיות שהשינוי יהפוך אותה גם לפופולרית יותר בקרב המשקיעים?

בג׳נרל מוטורס מתכננים לגייס בקרוב שלושת אלפים עובדים חדשים לחברה, בעיקר לצורך פיתוח תוכנה על מנת להאיץ את קצב ההטמעה של רכבים חשמליים בחברה. לאחרונה החליטו בחברה על הקדמת לוח הזמנים של החברה למעבר לחשמל.

גיוס העובדים צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2021. בחברה אמרו שהמשרות החדשות יתמקדו בעיקר בהנדסה, עיצוב והטמעת הטכנולוגיה ״על מנת להגביר את הגיוון ולכלול ולתרום לרכבים החשמליים של ג׳נרל מוטורס, וגם לחוויית הלקוחות.״ חלק משמעותי מהמשרות יתאפשרו לביצוע מרחוק, בעוד החברה מדגישה כי ״תציע יותר אפשרויות מרוחקות מאי פעם״.

במקביל אמרה מנכ״ל החברה, מארי בארה, שהחברה תביא לשוק את הדגמים החשמליים המתוכננים מוקדם מהצפוי. החברה הכריזה לאחרונה גם התקדמות משמעותית במישור הפיתוח האוטונומי, נושא שמבחינת ג׳נרל מוטורס הולך יד ביד עם המעבר לחשמל.

אחרי ההאמר והקאדילק החשמלי- עוד 8 דגמים

האמר חשמלי של GMC בשטח מבט מקדמת הרכב
האמר חשמלי של GMC

בג׳נרל מוטורס הכריזו כבר בכמה הזדמנויות שעד 2023 יובאו לשוק לפחות עשרים דגמים חשמליים חדשים. בינתיים ראינו שניים – קאדילק ליריק (Lyriq) שיתחיל להימכר ב-2022 והאמר החשמלי (תחת GMC) שיגיע לשוק כבר בשנה הבאה. 

עוד הוסיפו בחברה כי לפחות אלף עובדים יגויסו בקרוב לצורך איוש מפעלה המחודש בלודרסטאון שבצפון אוהיו – אחרי שבשנה שעברה המפעל עמד בסכנת סגירה ובסופו של דבר הוחלט להסב אותו לפס הייצור החשמלי של החברה. 

במקביל, כבר החלה החזרת העובדים למפעליה המרכזיים בדטרויט ובהאמטרמק (Hamtramck) ששינו את שמם ל-ZERO עם הפיכתם למפעלים לייצור רכבים חשמליים. הייצור במפעלים צפוי להתחיל כבר בשנה הבאה.

בשיחה לסיכום הרבעון ייחסו את הקדמת לוח הזמנים של החברה לשיתופי הפעולה בתוך התאגיד והשיפורים הטכנולוגיים שאפשרו את פיתוח המוצרים. לפי בארה, רכבים חשמליים עתידים להיכלל בכל מותגי החברה, כולל הדגמים הפופולריים של החברה.

ההשקעה בחשמל הביאה להתאוששות המניה

במקביל להצהרות המתרבות על חשמל, גם מניית החברה מתרוממת – דבר שבג׳נרל מוטורס לא ראו הרבה זמן. הרכבים החשמליים שלה גם יכולים להפוך את ג׳נרל מוטורס למנייה לוהטת בשוק בשנים הקרובות, אולי אפילו יותר משל טסלה.

מאז אפריל השנה, שהיה נקודת שפל עבור חברות הרכב, מנייתה של ג׳נרל מוטורס הכפילה את עצמה. אמנם המניה אינה משתווה לנסיקה חסרת התקדים של טסלה, אבל ג׳נרל מוטורס כבר מצליחה לפתוח פער מחברות רכב רבות אחרות בסביבתה.

התחייבות החברה לעתיד שכולו חשמלי וההשקעה שלה באולטיום – הדור הבא של הסוללות שהיא מפתחת, הופכת אותה להבטחה משמעותית לעשור הקרוב.

״ג׳נרל מוטורס היא אחת (היצרניות) היחידות שמראה התקדמות בת-מדידה לעבר רכבים חשמליים״ כתב אנליסט הרכב אדם ג׳ונאס להערכה של מורגן סטנלי בחודש שעבר, אחרי שהחברה הכריזה על הקמה של מפעל בעלות של שני מיליארד דולר לרכבים חשמליים בטנסי. ״עבור משקיעים שפספסו את טסלה ומחפשים חשיפה לרכב, ג׳נרל מוטורס פוגעת במקום הנכון״.

המקום השני בתולדות החשמל באמריקה

האמר החשמלי אמנם לא ממש מהווה תחרות אמיתית לסייברטראק של טסלה ואולי אפילו ימצא את עצמו מפסיד לרכבים של ריביאן – אך עדיין מהווה רכב חשוב ומשמעותי בדרך של ג׳נרל מוטורס להפיכה למותג חשמלי. דרך שמתוכננת לעלות עשרים מיליארד דולר, לפחות.

בחברה הציבו כבר יעד של  מכירת מיליון רכבים חשמליים בשנה בארה״ב ובסין תוך פחות מחמש שנים. שברולט בולט (Chevrolet Bolt) הוא כבר הדגם החשמלי הפופולרי ביותר שאינו טסלה בארה״ב. בסין, רכב המיני של הונגאונג, המותג המקומי שהקימה החברה, מצליח להציב תחרות לטסלה. לג׳נרל מוטורס יש הוכחה לכך שדגמיה החשמליים, אם משווקים נכון – יש פוטנציאל משמעותי להצליח.

שברולט בולט מהווה פחות מאחוז אחד מכלל הרכבים שמוכרת ג׳נרל מוטורס באמריקה ועל אף הצלחתה היחסית, היא עדיין רחוק מאוד מהמספרים אליהם מגיעים בטסלה. אך בארה"ב מאמינים שמכירות גבוהות של רכבי פנאי-שטח וטנדרים ״מסורתיים״ יאפשרו את מימון המעבר של ג׳נרל מוטורס לחשמל.

״החוזק של מותג פלטפורמת הטנדרים שלנו ושל רכבי הפנאי-שטח שלנו מספקים לנו הזדמנות מצוינת לממן בעצמנו את הגידול ברכבים חשמליים ולמנף את כל המשאבים שלנו, בין אם מדובר בייצור, הנדסה או טכנולוגיה״ אמרה המנכ"לית.

פוטנציאל גדול, זיהום גדול

לג׳נרל מוטורס בהחלט יש פוטנציאל גדול לממש והזדמנות אמתית להפוך לשחקנית מרכזית בשוק החשמלי של אמריקה, שבינתיים מעדיף את טסלה בפער גדול.

בזכות התשתיות החזקות שלה, המכירות החזקות והרווחיות הגבוהה, החברה גם לא זקוקה ללהטוטים בנקאיים על מנת לעמוד בדרוש – וניצול ההון שלה לפריצה מוקדמת לשוק החשמלי יכול לעזור לה לפתוח פער על פורד ופיאט-קרייזלר, שעוד מדשדשות סביב המעבר לתחבורה חשמלית בקנה מידה גדול.

אמנם מקור הכסף של ג׳נרל מוטורס קצת ״קשה לעיכול״ באירוניה שבו. העובדה שהחברה מוכרת כרגע במרץ רכבים מהסקטור המזהם (והפופולרי) ביותר על מנת לממן את המעבר לעתיד חשמלי היא מעט אבסורדית, אבל זהו מחיר המציאות. כנראה שעדיף ש'יהלומי הדם' הללו יממנו את המעבר לתחבורה חשמלית מאשר את הפנסיות של בכירי החברה. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button