fbpx

ג׳נרל מוטורוס ו-EVgo יפרסו 2,700 עמדות טעינה מהירות בארה״ב

ג'נרל מוטורס וחברת EVgo הודיעו על שיתוף פעולה ביניהן שבמסגרתו הן מתכננות להקים ולפרוס יותר מ-2,700 מאות עמדות טעינה מהירות ברחבי ארצות הברית בחמש השנים הקרובות. עמדות הטעינה יהיו זמינות לשימוש עבור כל הרכבים החשמליים והראשונות שיוקמו יהיו שמישות כבר בתחילת 2021.

עמדות הטעינה יוקמו במרכזי קניות, חנויות קמעונאיות ומרכזי בידור בארבעים אזורים עירוניים שונים. ג'נרל מוטורס תשקיע כסף ותספק מידע שיעזור להגדיר את המיקום של עמדות הטעינה. לפי הודעת החברה, ניתן יהיה לטעון את הרכב בטווח זמנים של בין רבע שעה לחצי שעה, ממש בזמן שעושים קניות או מבלים.

לדברי שתי החברות, העמדות החדשות יעבדו בעזרת אנרגיה מתחדשת ויהיו בהספק של בין 100 ל-350 קילוואט. לגבי מחיר הטעינות, בחברת EVgo טוענים שהמחיר לא ישתנה ויישאר בין חמישה לחמישה עשר דולרים, תלוי בהספק של נקודת הטעינה.

עמדות טעינה במרכזים עירוניים

מבט צד על החיבור של שברולט בולט אדומה עם אדם שמחבר אותה לכבל טעינה
ג׳נרל מוטרוס מחויבים לעתיד שכולו חשמלי? (תמונה: שברולט בולט \ GM)

קטי זוי, מנכ"לית EVgo, התייחסה לפרויקט: "זיהינו כארבעים מרכזים עירוניים. המיקוד של הפרויקט הזה הוא במרכזים עירוניים. זה לא בדרכים ולא במקומות כפריים. למה? כי אנחנו רואים צמיחה בקניית רכבים חשמליים על ידי אנשים כמוני שגרים בדירות ואין להם גישה למטענים בבניין. אנחנו גם רואים צמיחה בשימוש של רכבים חשמליים אצל נהגים שיתופיים. נהג פרטי יצטרך לטעון את הרכב פעם בשבוע. נהג שיתופי צריך לטעון את הרכב פעם ביום והוא צריך גם נוחות ומהירות כי כל רגע של היום שלו שמתבזבז על טעינה, הוא לא מסיע אנשים או מעביר משלוחי אוכל."

לדברי ג'נרל מוטורס, שתי החברות תכננו את הפרויקט במאמץ משותף כדי למנף השקעה פרטית יחד עם מענק ממשלתי. המאמץ המשותף הוא עבור הקמת תשתית כמה שיותר מהר על מנת לענות על הביקוש ההולך וגובר. המהלך הזה מסמן גם את שיתוף הפעולה העתידי בין המגזר הפרטי והמגזר הציבורי בתחום הרכבם החשמליים. שתי החברות טוענות שהן מחויבות לעבוד עם אנשי המפתח של התעשייה על מנת לסייע ולהאיץ את הקמת תשתית הטעינה.  

מרי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, אמרה: "היחסים שלנו עם EVgo  מחזקים את רשת הטעינות המהירות הציבוריות שזמינות לצרכני הרכבים החשמליים ואשר מקדימות את דרישות השוק הגוברות, כך שהן תומכות במחויבות שלנו לעתיד שכולו חשמלי ועם אפס פליטה מזהמת." 

מספר מצומצם ביחס לטסלה

בג'נרל מוטורס אומרים שהפרויקט ישליש את מספר העמדות המהירות הציבוריות אך אנליסט שמתמחה בענף הרכב החשמלי, טוען שבהשוואה לרשת המטענים המהירה של טסלה, עדיין מדובר בכמות קטנה. לטסלה יש כרגע למעלה מ-8,200 עמדות טעינה ביותר מ-850 מיקומים שונים. מה גם שחוץ מטסלה, ישנן כרגע עוד יותר מ-6,600 נקודות טעינה אחרות.

עם זאת, אין ספק שהפרויקט החדש יתרום רבות לטעינה המהירה של הרכבים. הצפי הכללי הוא שברחבי ארצות הברית יהיו סך הכל למעלה משישים אלף נקודות טעינה מהירות עד שנת 2025 ולמעלה ממאה ארבעים וארבעה אלף עד שנת 2030.

חוץ משיתוף הפעולה עם ג'נרל מוטורס, חברת EVgo ממשיכה להקים עמדות טעינה מהירות משלה וכרגע יש כשמונה מאות עמדות כאלה מתוצרתה ברחבי ארצות הברית. ג'נרל מוטורס מצידה, רוצה לשווק את הרכבים החשמליים שלה לקהל עירוני ועמדות טעינה מהירות ברחבי העיר רק יעזרו לה בעניין, כלומר פוטנציאל קנייה של עוד רכבים חשמליים.

לא מזמן הודיעה ג'נרל מוטורס על השקת עשרים דגמים עתידיים של רכבים חשמליים עד לשנת 2023 כך שלפי האסטרטגיה שלה, פריסה משמעותית של תשתיות טעינה מהירות תגדיל את המכירות וגם תענה על הצורך העולה לטעון את הרכבים בנקודות זמינות יותר בערים השונות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button