fbpx

תערוכת IAA מוביליטי: כל הרכבים החשמליים החדשים

תערוכת הרכב במינכן סיפקה לנו הרבה חומר מעניין - פולקסווגן, מרצדס, סמארט, רנו ויצרניות רכב נוספות, ניצלו את הבמה כדי לחשוף רכבים חשמליים חדשים ומעניינים.

מרצדס

נפתח עם מרצדס, שהפציצה במינכן עם לא פחות מ-4 דגמים חשמליים מעניינים. 

הראשון ביניהם הוא ה-EQE, רכב סדאן חשמלי חדש שמצטרף למשפחת דגמי ה-EQ החשמליים. ה-EQE הוצג בתחילה בגרסת 350 עם הנעה קדמית, כשבעתיד צפויות גם גרסאות כפולות הנעה וגרסאות AMG. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-EQE היא ה"אחות הקטנה" של ה-EQS, ספינת הדגל החשמלית של מרצדס (שגם עליה נדבר עוד מעט) והיא מצוידת בסוללה בנפח 90.6 קוט"ש, שמייצרת טווח נסיעה מרשים של 656 ק"מ בין טעינות – כך על פי היצרן. 

קדמת הרכב של המרצדס EQE 350

המתחרות העיקריות של ה-EQE החדשה של מרצדס הן הטסלה מודל S, ב.מ.וו i4, אאודי אי-טרון GT ופורשה טייקן. 

לעוד פרטים על ה-EQE

הדגם השני הוא ה-EQB – רכב פנאי חשמלי, שיהיה זמין גם בגרסת 7 מקומות. ה-EQB של מרצדס נחשף למעשה כבר בחודש אפריל האחרון (2021), והוא מגיע לתערוכת הרכב של מינכן בהופעה פומבית ראשונה. 

סגמנט רכבי הפנאי החשמליים לוהט, כשהדרישה לגרסאות 7 מקומות קיימת ואף עולה. ה-EQB יתפוס את מקומו בין ה-EQC הגדול והמפואר ל-EQA קרוסאובר – שני האחרונים כבר נמכרים בישראל.

ה-EQB החשמלי הוא מקבילו של דגם ה-GLB של מרצדס בעל מנוע הבעירה הפנימית, והוא מוצע בשתי גרסאות – EQB 300 ו-EQB 350, שתיהן מצוידות בסוללה בנפח 66.5 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-419 ק"מ על פי התקן. 

לעוד פרטים על ה-EQB

מרצדס EQB חשמלית בנסיעה על כביש
מרצדס EQB

ואחרי שדיברנו על דגמים די סטנדרטיים, הגיע הזמן לקצת אקזוטיקה. נתחיל עם ה-G-Class של מרצדס, שמגיע לתערוכה במינכן בגרסה כל-חשמלית בתור EQG. כמו Jeep שהציגה לא מזמן את העתיד שלה בתור מותג חשמלי וגם לנד רובר, שהודיעה על כוונתה להפוך לחשמלית, גם מרצדס רוצה להיות מוכנה ליום שאחרי הבעירה הפנימית עם אגדת שטח חשמלית.

מרצדס EQG קונספט
מרצדס EQG

מרצדס לא חשפה יותר מידי פרטים על ה-G החשמלי ומה שנותר לנו זה בעיקר תמונות, מהן אפשר ללמוד שה-G החשמלי שומר על המראה המוכר של רכב השטח היוקרתי והמיתולוגי שלה. פרט מעניין שנחשף בתמונות היא סוג של תא אחסון בדלת האחורית (במקום גלגל רזרבי) – שנועד אולי לאחסון של כבל הטעינה.

ייצור ה-G החשמלי צפוי להתחיל בשנת 2024.

אחורי הרכב מרצדס EQG שעומד על במה

ומפאר + יכולת שטח אנחנו עוברים למשהו שהוא יותר מפואר ממותאם לנסיעה שלא על אספלט. כמה מפואר? הכי מפואר שיש. אנחנו מדברים על גרסת המייבאך SUV ל-EQS שמרצדס מציגה בתערוכה במינכן.

כרום, גלגלים ענקיים ועיצוב תא נוסעים ששואב השראה מעולם היאכטות – ה-EQS מייבאך משדרת פאר מקסימלי, כיאה למותג.

טווחי נסיעה? זמני טעינה? צריכת חשמל? מרצדס-מייבאך לא ממש פירסמה את כל הנתונים האלו בחשיפה של ה-EQS מייבאך – אבל זה לא באמת מעניין, העיקר שיש מחזיק לגביעי שמפניה ומקום לאגרטל פרחים.

מרצדס חושפת בתערוכת IAA מוביליטי במינכן גם גרסת AMG שרירית ל-EQS. עם צמד מנועים חשמליים, ה-EQS AMG 53 מציעה הספק של עד 751 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך פחות מ-3.5 שניות וזה מהיר, מהיר מאד. את הביצועים האלו תקבלו אם תוסיפו את חבילת ה'פלוס' שכוללת את מצב ה-'Race Start'.

ללא החבילה, ההספק יעמוד על כ-649 כ"ס "צנועים".

מרצדס EQS AMG בצבא אפור מט, עם גלגלי 21 אינטש, גריל שחור ומראה שרירי יותר

מאפיינים נוספים שהופכים את ה-EQS הזו ל-AMG – גריל ופגושים מיוחדים, בלמים גדולים יותר, גלגלי 21 אינטש ועוד – ויש סיכוי שעוד נראה בהמשך גם גרסת 63 חזקה אף יותר.

אאודי

וממרצדס נעבור ליצרנית רכב גרמנית נוספת, אאודי, שממשיכה להציג רכבי קונספט חשמליים מעניינים. אחרי ה-Skysphere, שמנסה לדחוס שני רכבים לאחד בזכות בסיס גלגלים שמתכוונן תוך כדי נסיעה, אאודי מציגה את ה-Grandsphere – ספינה חשמלית באורך של 5.35 מטרים.

עיצוב חדשני לרכב הקוסנפט החשמלי אאודי grandshpere בצבא אפור עם גריל כוחני אך מכוסה בכיסוי שקוף

בדומה ל-Skysphere, גם ה-Grandsphere לא חייבת נהג אנושי כדי להתקדם ויודעת לנהוג בעצמה – הודות ליכולת נהיגה אוטונומית בדרגה 4 – במצב זה ההגה והדוושות מתקפלות פנימה בצורה חשמלית – צריך עוד לבדוק איך זה יעבוד כאשר החברות שכבר מוכרות רכבים עם יכולות אוטונומיות עדיין מחייבות את הנהג לשבת ליד ההגה בעקבות תאונות קטלניות שהיו.

בשונה מהרכבים של מרצדס שהזכרנו למעלה, אאודי דווקא כן חושפת את הביצועים של ה-Grandsphere החדשה שלה שתצויד בסוללת 120 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-750 ק"מ. הספק טעינה מהירה של 270 קילוואט – מה שאומר (על פי אאודי), תוספת של 300 ק"מ תוך 10 דקות או טעינה מ-5% ל-80% בתוך כ-25 דקות בלבד.

צמד המנועים החשמליים של ה-Grandsphere מפיקים יחד הספק של כ-710 כ"ס.

ב.מ.וו

רכב הקונספט BMW i Vision Circular

ב.מ.וו מביאה לתערוכת הרכב במינכן את ה-i Vision Circular – רכב חשמלי עתידני עם עיצוב ייחודי.

השם Circular רומז לכך שב.מ.וו רוצה לייצר רכבים העשויים מ-100% חומרים ממוחזרים, מה שיאפשר למחזר אותם בסוף השימוש – כמו פלסטיק וגומי "טבעי".

ב-ב.מ.וו אומרים שה-i Vision Circular מתוכנן ל-2040, כך שאנחנו יכולים לקבל הצצה לאיך שהיצרן הגרמני רואה את המוצרים שלו בעוד קצת פחות מ-20 שנה.

פולקסווגן

פולקסווגן ID.LIFE החדשה

פולקסווגן מגיעה לתערוכת עם תרומה קטנה, אך חשובה – ה-ID.LIFE הוא קרוסאובר חשמלי קטן והמצטרף האחרון למשפחת דגמי ה-ID החשמליים. רכב חשמלי קטן עם תג מחיר אטרקטיבי (25-30 דולר) נמצא בפוקוס של יצרניות רכב חשמליות (ואנחנו יודעים שגם טסלה עובדת על אחד כזה), ופולקסווגן מראה כי היא כבר עשתה התקדמות גדולה בנושא. 

בשונה מדגמי ה-ID האחרים שמבוססים על אותה פלטפורמת MEB, כדי לייצר את ה-ID.LIFE הקטנה נדרשו בפולקסווגן לייצר גרסה נוספת של הפלטפורמה, שתתאים לרכב הקטן. 

בפולקסווגן אומרים של-ID.LIFE תהיה סוללה בנפח של 62 קוט"ש, שמייצרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. 

פרטים נוספים על ה-ID.LIFE

רנו

את המגאן החשמלי של רנו אנחנו כבר מכירים, אך תערוכת הרכב במינכן נותנת לנו את ההזדמנות לראות אותו בפעם הראשונה ללא צבעי הסוואה. 

ה-E-TECH של רנו היא המגאן החדשה והמודרנית ביותר בהיסטוריה של היצרן הצרפתי, שמתכנן להציע אותה בשתי גרסאות: אחת עם סוללת 40 קוט"ש ואחת עם סוללת 60 קוט"ש – טווחי הנסיעה נעים בין כ-300 ל-470 ק"מ על פי התקן. 

רנו מגאן E TECH חשמלית בנסיעה

המגאן E-TECH הוא האח של הניסאן אריא (שכולנו כבר רוצים לראות מקרוב) – שני הרכבים חולקים את אותה פלטפורמת ה-CMF-EV החשמלית.

לעוד פרטים על הרנו מגאן E-TECH

סמארט

השם סמארט מזוהה יותר מכל עם רכבים עירוניים קטנים – תערוכת IAA מוביליטי מסמנת שינוי אצל יצרן הרכב ששייך לדיימלר. סמארט מביאה למינכן את ה-Concept #1 – קרוסאובר חשמלי והרכב הגדול ביותר שלה עד היום.

הבעלות הנוכחית על סמארט מתחלקת לשניים – חצי שייך לדיימלר שאחראית על עיצוב הרכב וחצי לג'ילי (GEELY) – יצרנית הרכב הסינית.

סמארט קונספט#1 בנסיעה
פנים הרכב של הסמארט Concept#1

הסמארט Concept #1 מתבסס על פלטפורמת ה-SEA החשמלית של ג'ילי.

לעוד פרטים על הסמארט Concept #1

יונדאי

טיזר לרכבים החשמליים הבאים ממותג איוניק של יונדאי

אנחנו יודעים מזה זמן שיונדאי מתכננת להרחיב את משפחת האיוניק בעוד כמה דגמים. אחרי תמונות הריגול של האיוניק 6 שפורסמו לאחרונה, יונדאי מנצלת את הבמה של תערוכת הרכב במינכן כדי לתת לנו טעימה מהדגם שיבוא אחריו – רכב SUV חשמלי גדול, שיהיה זמין כנראה בהמשך גם בגרסת 7 מקומות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כדי לבנות את ה-SUV החשמלי, איוניק 7, נדרשה יונדאי למתוח את פלטפורמת ה-E-GMP שלה – שיודעת לקבל הספק טעינה מקסימלי של 350 קילוואט. על טווח הנסיעה של האיוניק 7 אומרת יונדאי שהוא יהיה גדול יותר מהאיוניק 5. 

אורה

אורה CAT EV בתערוכת הרכב במינכן
צילום: VanderWolf Images / Shutterstock.com

אורה (ORA) הוא תת מותג ששייך ליצרנית הרכב הסינית גרייט-וול, ולתערוכת IAA מוביליטי הוא מגיע עם דגם ה-CAT שלו. בגרסה המיועדת לשוק המקומי (סין), האורה מיוצרת עם מנוע חשמלי בהספק של כ-107 קילוואט, כאשר בגרסה לשוק האירופאי, טווח הנסיעה אמור לעמוד על כ-400 ק"מ – אם כי לא ממש ברור על פי איזה תקן מדובר – ויש הבדל גדול בין WLTP האירופי ל-NEDC הסיני.

ACM City One

רכב חשמלי ACM City One

חברת ההזנק הגרמנית ACM City One מגיעה לתערוכת IAA מוביליטי עם קונספט מעניין – רכב חשמלי מודולרי שאפשר לשנות בקלות – למשל מרכב נוסעים לרכב מסחרי, שכולל 4 סוללות נשלפות – נפח סוללה אחת עומד על 2.5 קוט"ש ומשקלן (של כל אחת עומד על 10.55 ק"ג). ה-One לא מתבסס על הסוללות המתחלפות לבדן ויש לו טווח נסיעה של כ-240 ק"מ, שמתרחב בצורה משמעותית הודות לסוללות שמתחלפות.

רכב חשמלי ACM City One

בנוסף לכך, ניתן להתקין סוללת גיבוי נוספת על הגג (מה שנראה כמו גגון קטן בתמונות) ולהגדיל את הטווח והשימושיות עוד יותר.

השיווק צפוי להתחיל בשנת 2023 כשהמחיר צפוי להיות אטרקטיבי – בין 11,000 ל-18,000 דולרים בלבד.

עדכונים על רכבים חשמליים נוספים יבואו בהמשך.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button