fbpx

תערוכת הרכב במינכן: מרצדס מציגה את ה-EQE 350

סדאן חשמלי חדש ליצרן הגרמני שמבטיח טווח נסיעה של כ-656 ק"מ.

בימים אלו ממש מתקיימת בגרמניה תערוכת IAA מוביליטי – שהפכה למקום החם ביותר להצגה של רכבים חשמליים חדשים. התערוכה שהתרחשה בעבר בפרנקפורט עברה השנה למינכן – והיא אחת מתערוכות הרכב החשובות בעולם.

מרצדס EQE 350

נתחיל עם מרצדס, שמציגה את החברה החדשה ביותר במשפחת רכבי ה-EQ החשמליים שלה – מכונית סדאן חשמלית יוקרתית העונה לשם EQE 350 והמקבילה של דגם ה-E-Class המונע במנועי בעירה פנימית.

ה-EQE היא מעיין גרסה מוקטנת של ה-EQS – ספינת הדגל החשמלית שהוצגה בגרסת הייצור הסדרתי שלה בחודש אפריל האחרון (2021). בסיס הגלגלים של ה-EQE עומד על 3.12 מטרים, בעוד שזה של ה-EQS ארוך מעט יותר, ועומד על 3.21 מטרים.

קדמת הרכב של המרצדס EQE 350

ה-EQE מוצגת לראשונה בגרסת 350, שמצוידת בסוללה בנפח 90.6 קוט"ש – קטנה יותר מזו של ה-EQS אבל עדיין מייצרת טווח נסיעה מרשים של 656 ק"מ (לפי חישוב של 410 מייל על פי התקן – הנתונים שפורסמו על ידי מרצדס). כיאה לגרסת כניסה, ה-EQE 350 מציעה מנוע אחד בלבד שיושב מאחורה, ומפיק הספק של 288 כ"ס – כך שדי ברור שאנחנו צפויים לקבל עוד כמה גרסאות של מכונית הסדאן החשמלית (קצת מוזר לקרוא למכונית של מרצדס סדאן, לא?) כולל גרסאות הנעה כפולה ואפילו גרסאות AMG ספורטיביות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ביצועי הטעינה עומדים על כ-31 דקות מ-20% ל-80% סוללה בשימוש בעמדת טעינה מהירה בהספק מקסימלי של 110 קילוואט, ומ-10% ל-100% בתוך כ-9.5 שעות בעמדת טעינה ביתית בהספק של 7.7 קילוואט.

פנים הרכב וסביבת הנהג של המרצדס EQE 350 החדשה

מבחינת ביצועים ה-EQE אולי "נופלת" במעט מה-EQS, אך מבפנים, מדובר ברכבים כמעט זהים – וזה אומר שגם ב-EQE תקבלו את מסך התצוגה המדהים והעצום של מרצדס, בגודל של 56 אינטש שנמתח לרוחב ומציע כל מיני פיצ'רים כמו פתיחת דלתות אוטומטית (קדמיות), תצוגת ניווט במציאות רבודה ועוד.

באילו מכוניות חשמליות ה-EQE של מרצדס עתידה להתחרות? 

כשה-EQS הוצגה, השוונו אותה אוטומטית למודל S של טסלה – וזה היה הגיוני – אבל עכשיו מגיעה ה-EQE וגורמת לנו לבלבול קל – מצד אחד היא תהיה כנראה יקרה יותר מהמודל 3, אבל לא בטוח שיקרה מספיק כדי לעמוד מול המודל S. 

בואו פשוט נחליט שה-EQS של מרצדס תהיה שווה לגרסאות הפלייד של המודל S וה-EQE תהיה שווה לגרסת הלונג ריינג' של המודל S (אם כי ייתכן והיא תהיה זולה ממנה) – יש לנו הרגשה שהסדאן החדשה של מרצדס תהיה יקרה יותר מכל גרסאות המודל 3, ובפער משמעותי.

אבל לא רק טסלה – גם ה-ב.מ.וו i4, הפורשה טייקן, האי-טרון GT של אאודי וגם הלוסיד אייר – מחכות לסדאן החדשה של מרצדס.

המחיר הרשמי של ה-EQE 350 עדיין לא פורסם, אך היא תהיה מן הסתם זולה יותר מה-EQS, שמחירה מתחיל בגרמניה מ-107,000 יורו.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. תאמת צודק בקשר לעיצוב החיצוני קצת מנופח ללא קווי מתאר ברורים חסר ספורטיביות שמצפים מכל מרצדס.אבל בפנים לא חסר אווירה באמת cool

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button