fbpx

תערוכת IAA מוביליטי: רנו מציגה רשמית את המגאן E-TECH

הקרוסאובר החשמלי של היצרנית הצרפתית מוצג לראשונה ללא צבעי הסוואה, עושה שימוש באותה פלטפורמה עליה מבוססת הניסאן אריא.

ממשיכים בהשקות מתערוכת הרכב של פרנקפורט שעברה למינכן והפעם – המגאן של רנו, שיהפוך בעתיד הממש קרוב ממכונית משפחתית המונעת על ידי מנועי בעירה פנימית, לקרוסאובר חשמלי.

את רוב הפרטים על המגאן E-TECH אנחנו כבר יודעים – בחודש יוני האחרון כבר פורסמו נתונים ותמונות של הרכב – כעת, בתערוכת הרכב של מינכן, הוא מוצג לראשונה ללא צבעי "הסוואה".

המגאן E-TECH עושה שימוש באותה פלטפורמת CMF-EV חשמלית בה עושה שימוש רכב פנאי חשמלי מסקרן אחר – הלא הוא הניסאן אריא, שאותו כולנו מחכים כבר לראות מקרוב.

רנו מתכננת להציע את המגאן E-TECH בשתי גרסאות הנעה קדמית: הזולה יותר מבניהן עם מנוע יחיד בהספק של 96 קילוואט (שהם כ-130 כ"ס) וסוללה בנפח של 40 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-300 ק"מ על פי התקן וגרסה נוספת, גם היא בעלת הנעה קדמית, עם מנוע חשמלי בהספק של 160 קילוואט (שהם כ-215 כ"ס) וסוללה בנפח של 60 קוט"ש, שמייצרת טווח נסיעה של כ-470 ק"מ על פי התקן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

זמני הטעינה של המגאן E-TECH מהירים יחסית, ובהספק מקסימלי של 130 קילוואט יתווספו כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-30 דקות. בטעינה בהספק של 22 קילוואט, יתווספו כ-50 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-30 דקות.

פנים הרכב של רנו מגאן E TECH חשמלית

מבפנים, המגאן E-TECH מעוצבת בסטנדרט אליו התרגלנו מרכבים חשמליים חדשים: מסך תצוגה בגודל 12.3 אינטש לנהג ומסך מרכזי בגודל 9 אינטש (עם אופציה לשדרוג ל-12 אינטש עם מערכת ההפעלה OpenR Link של רנו).

המגאן E-TECH החשמלי נמתח לאורך של 4.21 מטרים, רוחבו עומד על 1.78 מטרים ובסיס הגלגלים על 2.7 מטרים – בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב שנבנה על פלטפורמה חשמלית, אפשר להעריך שהוא יהיה מרווח דיו כדי להסיע משפחה בנוחות. תא מטען (בעיצוב מרובע שעל פי רנו משפר בצורה משמעותית את השימושיות) בנפח 440 ליטרים ותא כפפות בנפח 30 ליטרים מהווים את שטחי אחסון הגדולים ביותר בקרוסאובר החשמלי החדש של רנו.

ומה בתכל'ס?

רנו מגאן E TECH  חשמלית בנסיעה

טווח נסיעה של 300 ק"מ זה ממש לא מספיק כדי להתחרות בקרוסאוברים חשמליים אחרים מולם מיועד המגאן E-TECH להתמודד כמו האיוניק 5, קיה EV6, פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק, טסלה מודל Y ועוד – כך שדי ברור שהפוקוס יהיה על גרסת ה-60 קוט"ש.

לדעתנו, גרסת הבסיס של המגאן E-TECH תצטרך להיות זולה מאד כדי להצדיק את הסוללה הקטנה וטווח הנסיעה המצומצם שהיא מייצרת.

אנחנו מעריכים שנזכה לראות את המגאן החשמלי מגיע גם לישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button